Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö joku oikeasti laihduttamaan imettäessä?

Vierailija
11.12.2014 |

Mä en nyt tarkoita laihtumista vaan laihduttamista. Jos yritän syödä vähän vähemmän, maitoa alkaa heti tulla niukemmin ja itselle aivan hirveän paha olo. Tulee aivan järkyttävä väsymys ja kiukku.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
42/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:44"] Voi jumalauta. Kaikkien aineenvaihdunta ja kropat toimivat kuten sinulla? [/quote] Onko sulla myös lihavat geenit? Painavat luut?

[/quote]

Ei. Sen sijaan minulla on ymmärrystä että kaikki ihmiset eivät ole identtisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:44"]

Edes? Ensinnäkään, imetys ei todellakaan laihduta kaikkia. Toiseksi en voi liikkua kuin ihan kevyesti nivelkipujen takia. Kolmanneksi, jos harrastaisin raskasta liikuntaa, mun pitäisi syödä vielä enemmän.

Ap
[/quote]
Et varmasti laihdu jos köllötät sohvalla, imetät ja itket ettei paino putoa. Vaikka söisit mitä ja miten vähän.
Haloo, miten yksinkertainen voi ihminen olla?

Vierailija
44/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin onnistuneesti kun lapsi oli täyttänyt vuoden. Imetin edelleen ja olin siihen saakka vain lihonut, söin ihan liikaa. Tajusin että asialle on pakko tehdä jotain ja otin itseäni niskasta kiinni. Laskin kalorilaskurilla kalorit, vähensin turhia hiilareita (leipä, herkut, sokeriset hedelmät ym.). Puuroa, peruna, pieniä määriä pastaa ym. söin kyllä. Söin oman kulutuksen verran, ja laihduin 10 kg alle puolessa vuodessa. Terkan mukaan ihan ok laihduttaa imettäessä, ei vaikuta maitoon. Olen myös kuullut väitteen että elimistön myrkyt kulkeutuisivat maitoon jos laihduttaa imettäessä, mutta ei ilmeisesti pidä paikkaansa.

Vierailija
45/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syöt terveellisesti samalla imettäen niin kilot karisee niin että olet pian todella hoikka, sen hoikempi on luuranko.

Vierailija
46/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:12"]

Liiku enemmän. Imettäessä ne lihakset katoaa ja nainen riutuu ja laihtuu...ainakin mulle kävi nin.

syö monipuolisesti ja liki.

lihas kuluttaa sitten enemmän energiaa ja sun muodot pysyy lihaksissa eikä löysty kevyemmäksi läskiksi ...ja sä jaksat paremmin sen rumban.

aineenvaihdunta paranee ja sitä laihtuu helpommin.

kokemusta on...laihduin, enkä jaksanut. 

Nyt on taas alkanut tulla jaksamista, kun on isommat lapset ja olen alkanut liikua enemmän.

ulkoilu, kävely vauvan kanssa ja punttisali., pilates..

ja jos sosiaalista, niin joku peli.

[/quote]

En pysty nyt tekemään pitkiä lenkkejä tai käyttämään juuri painoja nilvelkipujen takia. Teen kotijumppaa ja pilatesta, mutta en voi oikein tehdä mitään sellaista, mikä kasvattaisi lihasmassaa.

Ap
[/quote]
Ok, tässä on jo aika moni kommentoinut että ei pelkkä imetys laihduta vaan imetys + liikunta yhdessä.
Sun ongelma on toi liikkumattomuus .

Vierailija
47/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä onnistuin pitämään raskausaikana painonnousun suositusten mukaisena, mutta imettäessä sitten lihoin. Ellen syönyt aivan tolkuttomasti ja rasvaisesti, niin maitoa ei tullut riittävästi vauvalle. Ei se kaikki ravinto kuitenkaan mennyt maitoon vaan kertyi myös kroppaan. Mun äidillä oli sama juttu omien lastensa kanssa.

Vierailija
48/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:08"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:44"] Edes? Ensinnäkään, imetys ei todellakaan laihduta kaikkia. Toiseksi en voi liikkua kuin ihan kevyesti nivelkipujen takia. Kolmanneksi, jos harrastaisin raskasta liikuntaa, mun pitäisi syödä vielä enemmän.   Ap [/quote] Et varmasti laihdu jos köllötät sohvalla, imetät ja itket ettei paino putoa. Vaikka söisit mitä ja miten vähän. Haloo, miten yksinkertainen voi ihminen olla?

[/quote]

No edelleenkin: jos mä liikun, mun pitää syödä enemmän paikatakseni se kalorivaje, jotta maito riittäisi. Haloo, miten yksinkertainen voi ihminen olla?

Ap

Vierailija
50/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:12"] Liiku enemmän. Imettäessä ne lihakset katoaa ja nainen riutuu ja laihtuu...ainakin mulle kävi nin.   syö monipuolisesti ja liki. lihas kuluttaa sitten enemmän energiaa ja sun muodot pysyy lihaksissa eikä löysty kevyemmäksi läskiksi ...ja sä jaksat paremmin sen rumban. aineenvaihdunta paranee ja sitä laihtuu helpommin. kokemusta on...laihduin, enkä jaksanut.  Nyt on taas alkanut tulla jaksamista, kun on isommat lapset ja olen alkanut liikua enemmän.   ulkoilu, kävely vauvan kanssa ja punttisali., pilates.. ja jos sosiaalista, niin joku peli. [/quote]   En pysty nyt tekemään pitkiä lenkkejä tai käyttämään juuri painoja nilvelkipujen takia. Teen kotijumppaa ja pilatesta, mutta en voi oikein tehdä mitään sellaista, mikä kasvattaisi lihasmassaa.   Ap [/quote] Ok, tässä on jo aika moni kommentoinut että ei pelkkä imetys laihduta vaan imetys + liikunta yhdessä. Sun ongelma on toi liikkumattomuus .

[/quote]

Liikunta ei laihduta, jos kalorinsaanti ei jää alle kulutuksen. Ja jos mun kalorinsaanti jää niukaksi, ei maitoa tule. Tämä oli jo se aloutuksessanikin ilmaisemani ongelma.

Ap

Vierailija
51/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:03"]No kun vauva on saanut rintamaitoa 3-4 kk niin se riittää.Voit ihan hyvin alkaa laihduttamaan ja antaa vauvalle korviketta. Siten pääset sitten itsekin liikkumaan kunnolla etkä ole niin kiinni vauvassa. Vauvan isä varmasti mielellään hoitaa vauvaa kun sinä olet jumpassa tai salilla tai juoksemassa.
[/quote]
No ei sitä imetystä tarvitse lopettaa salilla käynnin takia.

Vierailija
52/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:24"]

Kun syöt terveellisesti samalla imettäen niin kilot karisee niin että olet pian todella hoikka, sen hoikempi on luuranko.

[/quote]

Näin olen tehnyt viimeiset 6 kk.

Ap

Vierailija
53/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi maidon riittämättömyys on p**kapuhetta jolla itselleen oikeuttaa ylensyömisen.
Olennaista on juoda tarpeeksi nestettä.

Vierailija
54/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:56"]

Toi maidon riittämättömyys on p**kapuhetta jolla itselleen oikeuttaa ylensyömisen. Olennaista on juoda tarpeeksi nestettä.

[/quote]

1) En ole ylensyönyt, syön ehkä ihan vähän enemmän kuin ei-imettäessä.

2) Huomaan kyllä itse, kun maitoa tulee niukasti, joten se ei ole paskapuhetta.

3) Maidon riittämiseen ei todellakaan riitä pelkkä runsas juominen.

Ap

Vierailija
55/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa moni äiti lihoo imetyksen aikana, koska fyysinen aktiivisuus on niin vähäistä (kuvitellaan että imetys kuluttaa niin paljon kaloreita ettei tarvitse liikkua) ja koska annetaan itselle lupa syödä miten paljon vaan ja mitä vaan (samasta syystä kuin edellä ja koska pelätään maidon loppumista).

Itse lopetin imetyksen 2 kk jälkeen. Kiloja ei ollut karissut, mutta heti kun pääsin kiinni normaaliin treeniin niin johan alkoi tapahtua...

Tämä imetyksen laihduttava vaikutus tuntuu olevan yksi imetykseen liittyvä urbaanilegenda, jonka avulla tietysti koitetaan motivoida äitejä imettämiseen. Näin anonyymisti voin tämän sanoa, mutta virallisesti en ehkä uskaltaisi, koska työskentelen terveydenhuoltoalalla. 

Vierailija
56/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:04"]

Itse asiassa moni äiti lihoo imetyksen aikana, koska fyysinen aktiivisuus on niin vähäistä (kuvitellaan että imetys kuluttaa niin paljon kaloreita ettei tarvitse liikkua) ja koska annetaan itselle lupa syödä miten paljon vaan ja mitä vaan (samasta syystä kuin edellä ja koska pelätään maidon loppumista).

Itse lopetin imetyksen 2 kk jälkeen. Kiloja ei ollut karissut, mutta heti kun pääsin kiinni normaaliin treeniin niin johan alkoi tapahtua...

Tämä imetyksen laihduttava vaikutus tuntuu olevan yksi imetykseen liittyvä urbaanilegenda, jonka avulla tietysti koitetaan motivoida äitejä imettämiseen. Näin anonyymisti voin tämän sanoa, mutta virallisesti en ehkä uskaltaisi, koska työskentelen terveydenhuoltoalalla. 

[/quote]

Ettei tarvitse liikkua? Veikkailetko, että ihmiset liikkuvat lähinnä ulkonäön vuoksi, vai mihin tuo viittaa? Kyllä mä ainakin kärsin tästä, kun en voi kunnolla liikkua.

Ap

Vierailija
57/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:56"]

Toi maidon riittämättömyys on p**kapuhetta jolla itselleen oikeuttaa ylensyömisen. Olennaista on juoda tarpeeksi nestettä.

[/quote]

1) En ole ylensyönyt, syön ehkä ihan vähän enemmän kuin ei-imettäessä.

2) Huomaan kyllä itse, kun maitoa tulee niukasti, joten se ei ole paskapuhetta.

3) Maidon riittämiseen ei todellakaan riitä pelkkä runsas juominen.

Ap
[/quote]
Mistä huomaat että maitoa tulee niukasti?
Vauva haluaa useammin rinnalle? Imee kauemmin? Kaikki tuo lisää maidon tuotantoa, eikä tarkoita sitä että vauva jää nälkäiseksi, koska maitoa on liian vähän.

Vierailija
58/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:56"] Toi maidon riittämättömyys on p**kapuhetta jolla itselleen oikeuttaa ylensyömisen. Olennaista on juoda tarpeeksi nestettä. [/quote]   1) En ole ylensyönyt, syön ehkä ihan vähän enemmän kuin ei-imettäessä. 2) Huomaan kyllä itse, kun maitoa tulee niukasti, joten se ei ole paskapuhetta. 3) Maidon riittämiseen ei todellakaan riitä pelkkä runsas juominen.   Ap [/quote] Mistä huomaat että maitoa tulee niukasti? Vauva haluaa useammin rinnalle? Imee kauemmin? Kaikki tuo lisää maidon tuotantoa, eikä tarkoita sitä että vauva jää nälkäiseksi, koska maitoa on liian vähän.

[/quote]

Siitä, että vauva imee, mutta ei niele ja alkaa välillä itkeä. Maito ei myöskään ala herua, sen tuntee itsekin. Käytän rintakumia, jonne kertyvästä maidosta myös näkee, tuleeko sitä normaalisti vai ei. Noissa tilanteissa se, että vauva on rinnalla jatkuvasti, ei lisää maidontuotantoa. Vauva myöskin turhautuu imemiseen (itku), kun rinnasta ei tule maitoa kuin tipoittain.

Ap

Vierailija
59/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:56"] Toi maidon riittämättömyys on p**kapuhetta jolla itselleen oikeuttaa ylensyömisen. Olennaista on juoda tarpeeksi nestettä. [/quote]   1) En ole ylensyönyt, syön ehkä ihan vähän enemmän kuin ei-imettäessä. 2) Huomaan kyllä itse, kun maitoa tulee niukasti, joten se ei ole paskapuhetta. 3) Maidon riittämiseen ei todellakaan riitä pelkkä runsas juominen.   Ap [/quote] Mistä huomaat että maitoa tulee niukasti? Vauva haluaa useammin rinnalle? Imee kauemmin? Kaikki tuo lisää maidon tuotantoa, eikä tarkoita sitä että vauva jää nälkäiseksi, koska maitoa on liian vähän.

[/quote]

Siitä, että vauva imee, mutta ei niele ja alkaa välillä itkeä. Maito ei myöskään ala herua, sen tuntee itsekin. Käytän rintakumia, jonne kertyvästä maidosta myös näkee, tuleeko sitä normaalisti vai ei. Noissa tilanteissa se, että vauva on rinnalla jatkuvasti, ei lisää maidontuotantoa. Vauva myöskin turhautuu imemiseen (itku), kun rinnasta ei tule maitoa kuin tipoittain.

Ap
[/quote]
Saisitko apua esim Imetyksen tuesta? Kuulostaa ikävältä :(

Vierailija
60/60 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:23"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:56"] Toi maidon riittämättömyys on p**kapuhetta jolla itselleen oikeuttaa ylensyömisen. Olennaista on juoda tarpeeksi nestettä. [/quote]   1) En ole ylensyönyt, syön ehkä ihan vähän enemmän kuin ei-imettäessä. 2) Huomaan kyllä itse, kun maitoa tulee niukasti, joten se ei ole paskapuhetta. 3) Maidon riittämiseen ei todellakaan riitä pelkkä runsas juominen.   Ap [/quote] Mistä huomaat että maitoa tulee niukasti? Vauva haluaa useammin rinnalle? Imee kauemmin? Kaikki tuo lisää maidon tuotantoa, eikä tarkoita sitä että vauva jää nälkäiseksi, koska maitoa on liian vähän. [/quote]   Siitä, että vauva imee, mutta ei niele ja alkaa välillä itkeä. Maito ei myöskään ala herua, sen tuntee itsekin. Käytän rintakumia, jonne kertyvästä maidosta myös näkee, tuleeko sitä normaalisti vai ei. Noissa tilanteissa se, että vauva on rinnalla jatkuvasti, ei lisää maidontuotantoa. Vauva myöskin turhautuu imemiseen (itku), kun rinnasta ei tule maitoa kuin tipoittain.   Ap [/quote] Saisitko apua esim Imetyksen tuesta? Kuulostaa ikävältä :(

[/quote]

Jos syön tarpeeksi, niin noita ongelmia ei ole, joten en usko, että imetystuesta olisi mulle sinällään mitään hyötyä. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi