Hoitoaineen korvaaminen kasviöljyllä
Kerron nyt kokemuksia hoitoaineen korvaamisesta kasviöljyllä. Kokeilin oliiviöljyä ja rypsi/rapsi öljyä.
Oliiviöjystä jäi hiukan läikikäs lopputulos ja oliiviöljyä tarvitsi laittaa enemmän. Extra virgin öljystä ei ollut apuja.
Halvimmalla rypsi/rapsiöljyllä käsittely oli ihan parasta. Sitä riitti todella pieni määrä ja lopputulos oli todella hyvä!
Käsittelen nykyään muutaman viikon välein hiukset pienellä määrällä rypsiöljyä. Se tuo ryhtiä, kokoa ja näköä. Hiukset ovat nyt myös helpommat käsitellä.
Luonto ja rahapussi kiittää?
Kommentit (11)
Minäkin kokeilin tätä. Varoituksen sana jos on hyvin vaaleat hiukset. Rypsiöljy tekee niistä keltaiset.
Teen kerran viikossa pitkiin hiuksiini öljyhoidon: suihkuttelen suihkepullolla hiukset kosteiksi, sen jälkeen rypsiöljyä koko päähän vaikuttamaan muutamaksi tunniksi. Sen jälkeen tuplapesu, maski ja hoitoaine. Ai että on pehmeät ja kiiltävät hiukset eikä kakshaaraisia tule!
Hoidetun hiuksen väri on kivan syvä. Väri syvenee vastaavan tyyppisesti kuin märissä hiuksissa vaikka hiukset ovat kuivat. Käytän tätä keinoa värjäyksen asemesta kun rahat ovat tiukassa..
Mun mummo käytti mökkisaunassa tätä kikkaa. Hailakka hiusväri sai kivasti syvyyttä.
Itse käytän molempia. Tilkka kasviöljyä (seesamiöljy+oliiviöljy-seos) muutama tunti ennen pesua, pesun aikana hoitoainetta, pari tippaa kasviöljyä (parsakaalinsiemenöljy) hiusten kuivuttua. Parempi tulos kuin kummallakaan erikseen.
Huomasin, että öljyhoidetut hiukset säilyivät puhtaana pitempään. Hoitamalla sain pesuvälin kasvatettua. Kiva ominaisuus koska pitkien hiusten hoitamisessa riittää työtä..
Aikoinaan kun lähikaupassa ei ollut kemikaaleja eikä kasviöljyjä tunnettu, käytettiin voita. Suuruusluokkaa 100v sitten.
Mulla ei mikään muu auta talvisin kuivaan ihoon kuin suihkun märkään jalkoihin teelusikallinen rypsiöljyä. Ei tarvitse paljon. Jonka jälkeen normaali pyyhekuivaus. Tepsii. Kaikki hienot kosteusvoiteet on turhia eikä ainakaan halvimmat edes auta.
Kookosöljy on myös klassikko. Sopii ruokaan ja ihonhoitoon.
Öljy voi tukkia ihohuokosia ja jäädä päänahkaan, ellei ole joku sopiva tai muu seos.
Vanha juttu. Mökillä on käytetty kasviöljyjä iät ja ajat.