Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksikäytetty olo jouluapuun osallistumisesta.

Vierailija
11.12.2014 |

Vaadittiin 50€ edestä leffalippuja.

Jotenkin harmittaa ja on hyväksikäytetty olo. En millään osannut arvata lahjan olevan noin kallis.

On ajat muuttuneet jos vähävaraisten perheen lapset toivoo 50€ edestä lahjaa, itse en noin kalliita saanut. Myös se harmittaa, ettei tää kyseinen teini tiedä minkälaisia uhrauksia jouduin tän lahjan eteen tekemään. Ei elämä mene niin, että tilataan ja toivottu tavara tulee perille noin vaan.

t. 21 v.

ps. jos vastaava joululahjakeräys olisi vanhuksille, liittyisin siihen paljon mielummin kuin kahden vuoden päästä räysi-ikäisen.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuvittelit? Mitä kukaan oikeasti tarvitsee, muutakuin lähaistä, täällä valmiissa maailmassa. Ihan sairaita aikoja eletään. Ehkä kohta luvassa on jotain muutosta. Mutta se on varma, että tuhlureiden eläkkeitä en hyvällä maksa.

Vierailija
42/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:00"]

Mitä kuvittelit? Mitä kukaan oikeasti tarvitsee, muutakuin lähaistä, täällä valmiissa maailmassa. Ihan sairaita aikoja eletään. Ehkä kohta luvassa on jotain muutosta. Mutta se on varma, että tuhlureiden eläkkeitä en hyvällä maksa.

[/quote]

:) Nää tuhlurit tulevat maksamaan luultavasto sun eläkettäsi. Mut joo.. Oon valvonut ja murehtinut et mistä revin rahat muihin asioihin. Olin varannut 35€ tohon. Jotenkin tuntuu pahalta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 20v. ja aion osallistua Joulupuu-keräykseen. Mietin tässä että onkohan jo ostamani lahja aivan huono jota se teini sitten halveksii :( Ostin siis lähes kaikki H&M:stä: bodysprayn, kaulakorun, mustan pitsisen meikkilaukun ja setin, jossa on suihkugeeli, kosteusvoide ja vartalovoi. Ostin myös kynsilakan Seppälästä ja aion täydentää lahjaa vielä marketin kasvonaamioannospussilla ja Baby Lips -huulirasvalla tms. Mitä olette mieltä lahjastani? Onko jonkun teinitytön äiti vastaamassa, vielä parempi jos sellainen vastaa joka on saamassa lahjan Joulupuu-keräyksestä.

Vierailija
44/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:57"]

Kuka vaati? Nyt saa 4 lipun "satsin" 38 eurolla. Miksi annoit 50 euroa???

[/quote]

En jaksa avata yksityiskohtia, tunnistaa helposti. En oo antanut vielä, huomenna annan. Joo tiedän ja ehdotin tota, mutta se ei käynyt kuulemma.
[/quote]

Voi luoja... Vaikuttaa siltä että puolet näistä joulukeräyksistä hyötyvistä vihaa niitä lahjojaan ja vaatii parempaa.

Vierailija
45/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tietenkään olisi pitänyt suostua. Jouluapua keräyksessä pyydetään, ei vaadita. Tai sitten avun pyytäjä on ihan hakoteillä... Jokainen antaa resurssiensa mukaan.

Tässä ei kyllä voi keräystä syyttää, eikä oikein lahjan pyytäjääkään. "Ei se ole tyhmä joka pyytää..."

Vierailija
46/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:03"]

[/quote]

:) Nää tuhlurit tulevat maksamaan luultavasto sun eläkettäsi. Mut joo.. Oon valvonut ja murehtinut et mistä revin rahat muihin asioihin. Olin varannut 35€ tohon. Jotenkin tuntuu pahalta..

[/quote]

No puhuinkin tästä maailman tilanteesta, talouden "elvytyksestä", kokoomus politiikasta ja yltiökulutuksesa ja tarkoitin lähinnä noita 50v+ tyyppejä, jolla monesti onkin tuonikäsiä teinilapsia vielä nurkissa. Pilalle paapottuja. Kuseiset tuhlurit ei tule sunkaan eläkettä maksamaan, vaan sinä makset heidän eläkkeen lisäksi myös omasi, ellei jotain tapahdu...

Vierailija
47/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:06"]

Olen itse 20v. ja aion osallistua Joulupuu-keräykseen. Mietin tässä että onkohan jo ostamani lahja aivan huono jota se teini sitten halveksii :( Ostin siis lähes kaikki H&M:stä: bodysprayn, kaulakorun, mustan pitsisen meikkilaukun ja setin, jossa on suihkugeeli, kosteusvoide ja vartalovoi. Ostin myös kynsilakan Seppälästä ja aion täydentää lahjaa vielä marketin kasvonaamioannospussilla ja Baby Lips -huulirasvalla tms. Mitä olette mieltä lahjastani? Onko jonkun teinitytön äiti vastaamassa, vielä parempi jos sellainen vastaa joka on saamassa lahjan Joulupuu-keräyksestä.

[/quote]

Ihana lahja! Tossahan oli vaikka mitä! Oot muuten ihana kun huolehdit siitä, että on tarpeeksi hyvä. t. ap

Vierailija
48/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin veto-oikeuttani ja perusin lahjan. Jos ei teinille kelpaa, niin ei ole pakko. ottaa vastaan.

Vierailija
49/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:08"]

Sinun ei tietenkään olisi pitänyt suostua. Jouluapua keräyksessä pyydetään, ei vaadita. Tai sitten avun pyytäjä on ihan hakoteillä... Jokainen antaa resurssiensa mukaan.

Tässä ei kyllä voi keräystä syyttää, eikä oikein lahjan pyytäjääkään. "Ei se ole tyhmä joka pyytää..."

[/quote]

Oot oikeassa. Mä vaan koen, etten voi enää perääntyä ja lupasin hoitaa tän. Lisäksi oon valitettavasti maailman tossuin nynny, joka ei osaisi sönköttää vastaan vaikka mun henki riippuis siitä.

Vierailija
50/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:06"]Olen itse 20v. ja aion osallistua Joulupuu-keräykseen. Mietin tässä että onkohan jo ostamani lahja aivan huono jota se teini sitten halveksii :( Ostin siis lähes kaikki H&M:stä: bodysprayn, kaulakorun, mustan pitsisen meikkilaukun ja setin, jossa on suihkugeeli, kosteusvoide ja vartalovoi. Ostin myös kynsilakan Seppälästä ja aion täydentää lahjaa vielä marketin kasvonaamioannospussilla ja Baby Lips -huulirasvalla tms. Mitä olette mieltä lahjastani? Onko jonkun teinitytön äiti vastaamassa, vielä parempi jos sellainen vastaa joka on saamassa lahjan Joulupuu-keräyksestä.
[/quote]

Vai onkohan lahja sitten ihan yäk kun suurin osa on H&M:stä... Toivottavasti lahja menee sellaiselle joka arvostaa sitä. Lahja sisältää onneksi lähinnä ehkä vähän "erikoisempia" tuotteita eikä mitään hammastahnaa ja shampoota joita tulee muutenkin ostettua. Noihin tuotteisiin ei välttämättä köyhimmillä ole varaa.

Vierailija
51/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:10"]

Käyttäisin veto-oikeuttani ja perusin lahjan. Jos ei teinille kelpaa, niin ei ole pakko. ottaa vastaan.

[/quote]

Mä en oikeasti pysty tohon. Jään mielummin suosiolla pois junamatkasta poikaystävän luo. Koska ei se oo pakollista, olis ollut virkistykseen.

Vierailija
52/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset intoutuvat aina joulun alla ostamaan itselleen paremman omantunnon. Monista ilmoituksista paistaa niin läpi se, että itse on ryssitty elämä ja valittu aina se laiskimman kautta kulkeva tie. En todellakaan halua lahjoittaa ja kannustaa jatkamaan samalla linjalla. Vähän kuin tukisi kerjäämistä. Mieluummin lahjoittaisin pitkin vuotta suoraan jollekin vähävaraiselle perheelle ihan henk.koht. ovelle viemällä. Voisi itse paremmin valita minkälaista köyhyyttä koittaa lieventää kun tapaisi jossain ihan muuten vain näitä ihmisiä. Sossupummiperheille ja typerien valintojensa takia (eli laiskoteltu koko kouluaika, rahat menee tupakkaan/viinaan/lemmikeille, työ ei kelpaa jne.) vähävaraisille en anna euroakaan.

Mieluummin antaisin vaatesäkin peiton ja tyynyn, kunnon makuupussin, makuualustan jne. vaikka eläkeikäiselle laitapuolenkulkijoille kun lähiömurjun röökinhajuiselle mutsille, jolla on 7 lasta ja kahdeksas tulossa elämäntapatyöttömän pleikkaa hakkaavan miehen kanssa. Sitten toivotaan pelejä ja ties mitä turhaketta.

Vierailija
53/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:14"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:06"]Olen itse 20v. ja aion osallistua Joulupuu-keräykseen. Mietin tässä että onkohan jo ostamani lahja aivan huono jota se teini sitten halveksii :( Ostin siis lähes kaikki H&M:stä: bodysprayn, kaulakorun, mustan pitsisen meikkilaukun ja setin, jossa on suihkugeeli, kosteusvoide ja vartalovoi. Ostin myös kynsilakan Seppälästä ja aion täydentää lahjaa vielä marketin kasvonaamioannospussilla ja Baby Lips -huulirasvalla tms. Mitä olette mieltä lahjastani? Onko jonkun teinitytön äiti vastaamassa, vielä parempi jos sellainen vastaa joka on saamassa lahjan Joulupuu-keräyksestä. [/quote] Vai onkohan lahja sitten ihan yäk kun suurin osa on H&M:stä... Toivottavasti lahja menee sellaiselle joka arvostaa sitä. Lahja sisältää onneksi lähinnä ehkä vähän "erikoisempia" tuotteita eikä mitään hammastahnaa ja shampoota joita tulee muutenkin ostettua. Noihin tuotteisiin ei välttämättä köyhimmillä ole varaa.

[/quote]

Mun mielestä tosi kiva kokonaisuus. Paha sanoa, kun jokaikinen mun vaate on gina/H&M jne. :D

Vierailija
54/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:13"]

[/quote]

Oot oikeassa. Mä vaan koen, etten voi enää perääntyä ja lupasin hoitaa tän. Lisäksi oon valitettavasti maailman tossuin nynny, joka ei osaisi sönköttää vastaan vaikka mun henki riippuis siitä.

[/quote]

Ok, ymmärrän... En halua syyllistää sinua. Olet hyvä ihminen joka haluaa auttaa, mutta voisit pitää enemmän myös omia puoliasi :) Älä suotta soimaa itseäsi. Helpointa päästä yli on vain hyväksyä asia ja ajatella, että saapahan nyt joku nuori teini lahjan jota on aina toivonut. Tai sitten ilmoittaa suoraan että jos ei tarjottu lahja kelpaa, niin voi olla ilman... 

Vierailija
55/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:16"]

Ihmiset intoutuvat aina joulun alla ostamaan itselleen paremman omantunnon. Monista ilmoituksista paistaa niin läpi se, että itse on ryssitty elämä ja valittu aina se laiskimman kautta kulkeva tie. En todellakaan halua lahjoittaa ja kannustaa jatkamaan samalla linjalla. Vähän kuin tukisi kerjäämistä. Mieluummin lahjoittaisin pitkin vuotta suoraan jollekin vähävaraiselle perheelle ihan henk.koht. ovelle viemällä. Voisi itse paremmin valita minkälaista köyhyyttä koittaa lieventää kun tapaisi jossain ihan muuten vain näitä ihmisiä. Sossupummiperheille ja typerien valintojensa takia (eli laiskoteltu koko kouluaika, rahat menee tupakkaan/viinaan/lemmikeille, työ ei kelpaa jne.) vähävaraisille en anna euroakaan.

Mieluummin antaisin vaatesäkin peiton ja tyynyn, kunnon makuupussin, makuualustan jne. vaikka eläkeikäiselle laitapuolenkulkijoille kun lähiömurjun röökinhajuiselle mutsille, jolla on 7 lasta ja kahdeksas tulossa elämäntapatyöttömän pleikkaa hakkaavan miehen kanssa. Sitten toivotaan pelejä ja ties mitä turhaketta.

[/quote]

No kuule. Kyllä työttömyys on sellaista kurjuutta, etten usko sitä kenenkän itse valitsevan. En tiennyt, että yritin ostaa hyvän omantunnon, kiitos kun valaisit. No jos kerran tekee mieli, niin mikset sitten osta?

Sun tekstistä paistaa halveksunta köyhiä kohtaan ja se on oikeasti pelottavaa. Kuitenkin iskit vähän liian lähelle, koska multa pyydettiin eka pleikkapelejä.

Vierailija
56/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajatellut osallistua tuohon keräykseen ja selasian jouluavun facesivuja läpi, että kuka siellä on mitäkin vailla. Vastaan ei tullut oikein hyvää kohdetta (siis sellaista jolle ei olisi jo monet ihmiset lahjoittaneet ja joka olisi vailla jotain sellaista jota suht halvalla saa). Ehkä ihan hyvä ettei tullut osallistutta jos se kerta on tuollaista, että sinulle kerrotaan mikä kelpaa.

Vierailija
57/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Jätä itsellesi junamatkaraha poikaystäväsi luo ja anna vain se mitä olit aikonut, jos ei leffalippuina niin vaikka rahana. Ei pitäisi jouluapuun osallistuvan tuntea itseään hyväksikäytetyksi vaan pitäisi tulla antamisesta hyvä olo, eikä jouluapua saavan ole oikeutta vaatia lahjaa suuremmaksi kuin antaja voi antaa. Eihän kyse ole velvollisuudesta vaan hyvästä tahdosta varojen mukaan. Siihen toiseen lahjapakettiin kommentti: Baby Lipsit ovat ainakin hyvä juttu + muu tavara, luulen että saaja on ihan tyytyväinen.

Vierailija
58/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:24"]

Olin ajatellut osallistua tuohon keräykseen ja selasian jouluavun facesivuja läpi, että kuka siellä on mitäkin vailla. Vastaan ei tullut oikein hyvää kohdetta (siis sellaista jolle ei olisi jo monet ihmiset lahjoittaneet ja joka olisi vailla jotain sellaista jota suht halvalla saa). Ehkä ihan hyvä ettei tullut osallistutta jos se kerta on tuollaista, että sinulle kerrotaan mikä kelpaa.

[/quote]

Lisään: ja jotenkin tuntui vähän kummalta kun siellä oli vanhempia jotka pyysivät lahjoja 18-vuotiaille ja jopa päälle kaksikymppisille lapsilleen koska heillä ei itsellään ole varaa lahjoja ostaa. En tiedä kuinka tunnevammainen olen ajatellessani, että tuon ikäiset kykenevät joulunsa viettämään ilman sen kummempia lahjojakin. Ymmärrän jos haluaa jouluksi kotiintuleville lapsilleen tarjota jouluaterian, mutta tuo lahjajuttu menee vähän yli. Kyllä täysikäiset ihmiset varmasti ymmärtävät jos niille sanoo ettei ole varaa ostaa lahjoja tänä vuonna.

Itse ainakin ymmärsin kun yksi vuosi yh-äidilläni oli rahat tiukilla (olin jotain 19-20-vuotias) ja sain häneltä joululahjaksi kirjan jonka hinta oli 30 mk. En olisi halunnut sitäkään kun kuulin tuosta rahattomuudesta, mutta hän sen väkisin minulle osti ja halusi antaa.

Vierailija
59/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:20"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:13"]

[/quote]

[/quote]

Ok, ymmärrän... En halua syyllistää sinua. Olet hyvä ihminen joka haluaa auttaa, mutta voisit pitää enemmän myös omia puoliasi :) Älä suotta soimaa itseäsi. Helpointa päästä yli on vain hyväksyä asia ja ajatella, että saapahan nyt joku nuori teini lahjan jota on aina toivonut. Tai sitten ilmoittaa suoraan että jos ei tarjottu lahja kelpaa, niin voi olla ilman... 

[/quote]

No, jos oon rehellinen niin tolla kieltäytymisellä ei oo niin paljon tekemistä mun hyvyyden kanssa vaan sillä, että mulle iskee mahakipu ja paniikki kun vaan ajattelen sitä, miten näppäilisin numeron peruutukseen.

Mä aattelen noin, tai yritän ajatella. Aattelen myös, että jos mua oikeasti vaan hyväksikäytetään niin paha saa loppujen lopuks palkkansa.

Pitäis kyl oppii pitämään puoliaan. Oon lukemattomat kerrat ajatellut, että nyt pistän vastaan/kieltäydyn jostain, mutta siinä tilanteessan murrun aina. Heikko mikä heikko, end of.

Vierailija
60/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:57"]

Kuka vaati? Nyt saa 4 lipun "satsin" 38 eurolla. Miksi annoit 50 euroa???

[/quote]

En jaksa avata yksityiskohtia, tunnistaa helposti. En oo antanut vielä, huomenna annan. Joo tiedän ja ehdotin tota, mutta se ei käynyt kuulemma.

[/quote]

Just, on todella ajat muuttuneet kun köyhällä on varaa sanella mitä suostuu ottamaan vastaan hyväsydämiseltä kanssaihmiseltä. Itse olisin varmaan sanonut, että se on nyt niin, että hän saa nuo 38 euron liput tai ei mitään. Ihan itse saa valita miten tehdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi