Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksikäytetty olo jouluapuun osallistumisesta.

Vierailija
11.12.2014 |

Vaadittiin 50€ edestä leffalippuja.

Jotenkin harmittaa ja on hyväksikäytetty olo. En millään osannut arvata lahjan olevan noin kallis.

On ajat muuttuneet jos vähävaraisten perheen lapset toivoo 50€ edestä lahjaa, itse en noin kalliita saanut. Myös se harmittaa, ettei tää kyseinen teini tiedä minkälaisia uhrauksia jouduin tän lahjan eteen tekemään. Ei elämä mene niin, että tilataan ja toivottu tavara tulee perille noin vaan.

t. 21 v.

ps. jos vastaava joululahjakeräys olisi vanhuksille, liittyisin siihen paljon mielummin kuin kahden vuoden päästä räysi-ikäisen.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:57"]

Mä tiedän, että vaikutan kylmältä ja ahneelta. Tottakai laitan avun perille kun lähdin tähän.

Kuitenki ajattelin tässä olevan kysymys lapsen ilahduttamisesta kohtuulisella lahjalla. Jotenkin kaupalliseksi mennyt..

[/quote]

Eikös tässä kaikki ole mennyt kaupalliseksi ? Sun ei kannattaisi osallistua tuollaisiin keräyksiin - ne on tarkoitettu varmasti sellaisille, jotka vilpittömästi haluavat ilahduttaa vähävaraisia lapsia ja nuoria jotka eivät muuten mitään luksusta saa. Ei ne olekaan tarkoitettu sellaisille auttajille jotka tekevät konkurssin 50 eurosta ja valittavat sitten täällä siitä. Eikös se auttaminen ole vapaaehtoista ? Ja miten ne köyhien lapset ja teinit olisivat yhtään sen erilaisempia kuin muutkaan ? Mun omat tein it ovat ainakin tietyssä iässä olleet hyvinkin vaativaisia, että tollanen 50 euroa olisi ollut pikkujuttu.

[/quote]

Ahaa, eli siis tarvitaan luksusta. Ja keräykseen saa osallistua vain varakkaat. Hmm, et sattumaltaitse oo kuulunut tohon?

Vierailija
22/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:15"]  [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:10"] Käyttäisin veto-oikeuttani ja perusin lahjan. Jos ei teinille kelpaa, niin ei ole pakko. ottaa vastaan. [/quote] Mä en oikeasti pysty tohon. Jään mielummin suosiolla pois junamatkasta poikaystävän luo. Koska ei se oo pakollista, olis ollut virkistykseen. [/quote] Nyt jumalauta oikeesti.. Mäkin olen nössö mutta tässä tapauksessa kieltäytyisin moiseen vaatimukseen! Ei sun tarvi mun käsittääkseni olla kasvokkain tekemisissä? Ja ihanko oikeesti jonkun 16-vuotiaan teinin vaatima lahja on tärkeempi kuin poikaystävän luo meneminen? Jos nyt jo asenne tuollainen "anteeksi, kun olen olemassa, olen nössöpelkuri enkö uskalla kieltäytyä", niin miten mahdat oikeasti selvitä elämässä?

[/quote]

Purskahdin nauruun. Täsmälleen samoja sanoja käyttää äitini, luin ton ihan äidin äänellä. Ihan suht ok pärjätty, opiskelen vaikeaa alaa. Harjoittelen tota mut 10 vuoden raju koulukiusaaminen jättänyt jäljet.

Vein lahjan. Tyytyväisiä oltiin. Poikaystävä maksaa mun matkan hänen luokseen, järkyttyi kun vihjasinkin etten tulisi. Kaikki järkestyy ja tekee hyvää mullekin luopua tosta mun ahneudesta hieman.

Hyvää joulua kaikille tasapuolisesti! Pidetään toisistamme huolta <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikutat ihanalta ja kiltiltä. Opettele hieman pois siitä kiltteydestä ja uskalla myös puolustaa itseäsi. Toivon sinulle kaikkea hyvää.

Vierailija
24/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen skeptinen. Aidosti apua tarvitseva tuskin on kiinnostunut elokuvissa käynnistä?

t. Mies, KTM, rikas

Vierailija
25/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:12"]

Minäkin olen skeptinen. Aidosti apua tarvitseva tuskin on kiinnostunut elokuvissa käynnistä?

t. Mies, KTM, rikas

[/quote]

Eli köyhällä ei saa olla mitään huvia elämässään? Ei saa edes haaveilla paremmasta?

Vierailija
26/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:12"]

t. Mies, KTM, rikas

[/quote]

Mikä pääaine ja sivuaine?

Vierailija
27/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:01"] 

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:15"]  [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:10"] Käyttäisin veto-oikeuttani ja perusin lahjan. Jos ei teinille kelpaa, niin ei ole pakko. ottaa vastaan. [/quote] Mä en oikeasti pysty tohon. Jään mielummin suosiolla pois junamatkasta poikaystävän luo. Koska ei se oo pakollista, olis ollut virkistykseen. [/quote] Nyt jumalauta oikeesti.. Mäkin olen nössö mutta tässä tapauksessa kieltäytyisin moiseen vaatimukseen! Ei sun tarvi mun käsittääkseni olla kasvokkain tekemisissä? Ja ihanko oikeesti jonkun 16-vuotiaan teinin vaatima lahja on tärkeempi kuin poikaystävän luo meneminen? Jos nyt jo asenne tuollainen "anteeksi, kun olen olemassa, olen nössöpelkuri enkö uskalla kieltäytyä", niin miten mahdat oikeasti selvitä elämässä?

[/quote]

Purskahdin nauruun. Täsmälleen samoja sanoja käyttää äitini, luin ton ihan äidin äänellä. Ihan suht ok pärjätty, opiskelen vaikeaa alaa. Harjoittelen tota mut 10 vuoden raju koulukiusaaminen jättänyt jäljet.

Vein lahjan. Tyytyväisiä oltiin. Poikaystävä maksaa mun matkan hänen luokseen, järkyttyi kun vihjasinkin etten tulisi. Kaikki järkestyy ja tekee hyvää mullekin luopua tosta mun ahneudesta hieman.

Hyvää joulua kaikille tasapuolisesti! Pidetään toisistamme huolta <3
[/quote]

Oot, ap, ihan kultaa <3 Pidä huoli itsestäsikin ja kaikkea mahdollista hyvää ja ihanaa sinunkin Jouluusi ja elämääsi!

Vierailija
28/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lakannut auttamasta niitä, jotka esittävät toivomuksia. Toimin nykyisin päinvastoin eli hankin lahjat ja sen jälkeen kysyn, kenellä olisi niille tarvetta. Mulla olisi kyllä varaa ostaa kalliitakin lahjoja, mutta koska en osta niitä omille lapsillenikaan, en osta myöskään tuntemattomille. 

Vierailija
29/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, älä soimaa itseäsi. Laita avustuksen kohteelle viesti, että et pysty avustamaan kuin ajattelemallasi summalla. Olen varma, että oma olosi helpottuu ja kohde kyllä ymmärtää. Teinillä ei välttämättä ole vielä tajua siitä, miten esittää toiveita, ts. sosiaaliset taidot ovat vielä hakusessa. Itsekin olin aika moukka tuossa iässä. Ja jos asia ei mene perille, älä sittenkään soimaa itseäsi. Elämä opettaa teiniä sitten myöhemmin. Tsemppiä, sinä olet ap hyvä ja ajattelevainen ihminen!

Yleisesti ottaen, ja mitä tässä ketjussa on tullut ilmi, minusta on aika omituista moittia jonkun perheen toiveita. Tottakai lapset toivovat esim. pleikkaa, koska muillakin on. Kyllä te tiedätte, kuinka tärkeää se on. Tuskin sitä vaatimalla vaaditaan, ja tehän päätätte itse hankkimanne lahjan. Ihan varmasti avunpyytäjien joukossa on ikäviä ihmisiä, mutta tuollainen narina lyö leiman kaikkien jouluapu-perheiden päälle. Kaikkea hyvää, kaikille!

Vierailija
30/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 02:06"]Olen itse 20v. ja aion osallistua Joulupuu-keräykseen. Mietin tässä että onkohan jo ostamani lahja aivan huono jota se teini sitten halveksii :( Ostin siis lähes kaikki H&M:stä: bodysprayn, kaulakorun, mustan pitsisen meikkilaukun ja setin, jossa on suihkugeeli, kosteusvoide ja vartalovoi. Ostin myös kynsilakan Seppälästä ja aion täydentää lahjaa vielä marketin kasvonaamioannospussilla ja Baby Lips -huulirasvalla tms. Mitä olette mieltä lahjastani? Onko jonkun teinitytön äiti vastaamassa, vielä parempi jos sellainen vastaa joka on saamassa lahjan Joulupuu-keräyksestä.
[/quote]
Sain nuorempana saman tyyppisen lahjan keräyksen kautta (en ees tienny etukäteen). Olin tosi ilonen. Kuulostaa monipuoliselta ja noitahan voi jokanen tyttö käyttää tyylistä ja meikin käytöstä riippumatta.

Vierailija
31/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:19"]

Nyt sain sitten perheen viestin, jossa toki kaunnisti kiittävät, että olen lupautunut auttamaan sekä lapsen lahja toivelistan joista jokainen n 50 e arvoinen.Minulla on 5 kummilasta ja 9 sisaren lasta joista yksikään ei tule saamaan tuon arvoista lahjaa. En kehtaisi kyllä nyt enää kieltäytyäkkään, mutta  harmittaa.

[/quote]

Jo on taas vaatimukset. Varmaan aika harva antaa oman ydinperheensä ulkopuolisille ihmisille, edes niille sukulaisille, mitään 50 euron joululahjoja niin en ymmärrä, että sellaisia kehdataan edes pyytää ventovierailta. Ja kun ihmisillä tosiaan on näin joulun aikaan myös ne oman perheen ja oman suvun jne ihmiset lahjottavana.

Vierailija
32/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:57"]

Mä tiedän, että vaikutan kylmältä ja ahneelta. Tottakai laitan avun perille kun lähdin tähän.

Kuitenki ajattelin tässä olevan kysymys lapsen ilahduttamisesta kohtuulisella lahjalla. Jotenkin kaupalliseksi mennyt..

[/quote]

Eikös tässä kaikki ole mennyt kaupalliseksi ? Sun ei kannattaisi osallistua tuollaisiin keräyksiin - ne on tarkoitettu varmasti sellaisille, jotka vilpittömästi haluavat ilahduttaa vähävaraisia lapsia ja nuoria jotka eivät muuten mitään luksusta saa. Ei ne olekaan tarkoitettu sellaisille auttajille jotka tekevät konkurssin 50 eurosta ja valittavat sitten täällä siitä. Eikös se auttaminen ole vapaaehtoista ? Ja miten ne köyhien lapset ja teinit olisivat yhtään sen erilaisempia kuin muutkaan ? Mun omat tein it ovat ainakin tietyssä iässä olleet hyvinkin vaativaisia, että tollanen 50 euroa olisi ollut pikkujuttu.

[/quote]

Sitä vartenko nää keräykset siis onkin? Että lapset saisi jotain luksusta, mitä vanhemmilla ei ole varaa ostaa? Minä luulin, että kyse olisi oikeasti köyhien perheiden lapsista, siis sellaisista jotka ilman tällaista jäisivät kokonaan ilman joululahjaa.
/
Hyvä on etten osallistunut. Kai meidän perhe kuuluisi pikemminkin sille saamapuolelle, kun ei ole mihinkään luksukseen varaa meilläkään. Ja ihan työssäkäyvä ihminen olen, tosin yh. Onneksi omat lapset eivät luksusta pyydäkään. Eivät edes minulta eivätkä taatusti kehtaisi pyytää täysin vierailta ihmisiltä.

Vierailija
33/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap voisi opetella olemaan kiltti itselleen. Marttyyriuteen taipuvat persoonat ovat alttiita kiusaamiselle ja hyväksikäytölle. Ei ole tervettä, että olisit valmis uhraamaan rakkaasi näkemisen jonkun teinin leffalippujen tähden. Kunnioita itseäsi.

Vierailija
34/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme vähävaraisia ja sossuntuella eläviä. Emme laittaneet toivetta tuollaiseen keräykseen, ja kun tänään eräs läheinen kysyi että mitä haluaisimme lapsellemme lahjaksi, en rehellisesti sanottuna osannut vastata siihen mitään: meiltä kun ei puutu mitään.

Kirjoja? Kirjastossa käydään usein ja just ostin kuusi kivaa kirjaa kahdella eurolla poistomyynnistä.

Leluja? Olen ostanut nettikirpparilta pilkkahintaan merkkileluja pitkin vuotta.

Jne.

Tuntui tuhlaukselta pyytää yhtään mitään, joten sanoin palaavani asiaan.

Vierailija
35/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom kaikki: tässä ketjussa puhutaan siis Jouluapua-keräyksestä (ilmeisesti Facebook-juttu?). Joulupuu-keräys on ihan eri juttu, "virallisempi", ja siinä ei kohdata noita apua tarvitsevia perheitä/lapsia suoraan vaan lahjat yksinkertaisesti jaotellaan ikäryhmien ja sukupuolen mukaan.

Huomasin vain, että Joulupuut ja Jouluavut menevät joltain sekaisin. Kieltämättä tuo Jouluapua-juttu olisi voinut valita vähän erilaisen nimen, kun se menee niin helposti perinteisen Joulupuun kanssa sekaisin...

t: ei-ap

Vierailija
36/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukemalla näitä monilapsisia sossuperheitä tuet kerjäämistä. Suuri osa ei varmasti voi puhua työttömäksi jäämisestä kun ei edes olla oltu alunperinkään töissä. Miksi niitä lapsia on niin helvatusti kun ei pystytä sitten elättämään? Ja asutaan jossain peräpöpelikössä ja valitetaan kun elämä on kurjaa ja köyhää, töitä ei ole ja muuttaa ei tokikaan voida. Sossusta puskee valuuttaa tilille, samaten kelasta. Ja sitten lypsetään lahjatkin toisilta. Niin makaa kuin petaa.

Miettikää vähän niitä lapsia. Näkevät kouluun lähtiessä, että vanhemmat jää sohvalle makaamaan. Silti tulee hienoja 50€ lahjoja jouluna ja rahaa yhteiskunnalta. Mitäpä luulette kokevatko nämä lapset elintärkeäksi hoitaa työnsä (eli opintonsa) kunnialla? Veikkaanpa, että ottavat vanhempien urapolusta mallia kun ihan toimivaksi kokevat sen.

Nyt se kirpaisee ettei niitä apulahjoja pursua, mutta jospa motivoituisivat sitten katkaisemaan köyhyyden kierteen.

Vierailija
37/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä osallistu tälläisiin. Aivan älytöntä, ettei jokainen vanhempi pysty itse ostamaan sitä 50 euron lahjaa lapselleen. Lopettakaa marina ja kantakaa itsestänne vastuu!

Vierailija
38/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vaati? Nyt saa 4 lipun "satsin" 38 eurolla. Miksi annoit 50 euroa???

Vierailija
39/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/77 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:57"]

Kuka vaati? Nyt saa 4 lipun "satsin" 38 eurolla. Miksi annoit 50 euroa???

[/quote]

En jaksa avata yksityiskohtia, tunnistaa helposti. En oo antanut vielä, huomenna annan. Joo tiedän ja ehdotin tota, mutta se ei käynyt kuulemma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi