Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lahjoitti minulle joululahjaksi 100 euroa, mitä mieltä asiasta?

Vierailija
10.12.2014 |

Asia ja kysymys tulikin jo siinä.

Pikkasen hämmästyin. Tosin viime vuonna en saanut mitään lahjaa aattona. Antoi hän silloinkin ennen joulua rahaa, mutta en tajunnut sitä varsinaiseksi joululahjaksi.

Tottakai kiitin rahasta, mutta jos voisin valita, ottaisin mielummin vaikka vaatimattomankin, hänen ostamansa yllätyslahjan jouluaattona. Hän sanoi, ettei osaa ostaa minulle mitään lahjaksi. Eksälle on aikoinaan ostanut kalliita lahjoja. Tosin heidän taloudellinen tilanteensa oli ollut parempi kuin meillä tällä hetkellä.

Ollaan oltu avoliitossa alle kolme vuotta, ei lapsia.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olenkin vallan mainio keskustelunherättäjä siis :D

No, ei kai tää mun(kaan) maailmaa kaada..:

Mietin vaan sitä, että tykkääköhän tuo edes pahemmin minusta. Mut kai ne arjen teot on ne, mitkä ratkaisee.

Aioin ensin ostaa rahalla lahjoja muille. Jälkeenpäin huomasin, että mikä idiootti ajatus. Ehkä sijoitan sen rahan kenkiin.

Ap

Vierailija
2/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ex on vaatinut niitä tiettyjä lahjoja, uskoisin. Avaamalla suunsa saa materiaalia :) Et taida itse olla sitä tyyppiä vaan toivoisit yllätystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen rahalahjaan. Kohta alkaa alennusmyynnit, sieltä jotain kivaa itselle!

Vierailija
4/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpasi :) miehesi on just fiksu koska ei kukaan toinen voi tuntea sun makua niinkuin sinä itse :) 

Vierailija
5/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: joo, se on kertonut mitä haluaa ja on ollut suhteen loppuaikoina parempituloinen kuin mies, joten ehkä tullut vähän miehelle paineita...

Jotenkin lapsellista pähkäillä tällaista, mut ois kivempi että ois tosiaankin joku yllärilahja tai lahja ylipäätään aattona. Tuntuu kornilta ajatukselta, että ostaisi ja paketoisi itselleen lahjan.

No, lakkaan märehtimästä asiaa. Yritän ainakin :)

Ap

Vierailija
6/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma miehenikin valittaa ettei osaa ostaa mulle mitään. Tein sitten yhtenä jouluna toivelistan yhdessä lapsen kanssa (siis samalla kun hän teki omansa), periaatteella valitse yksi. Valitsin sinne muutaman erihintaisen kivan jutun joita olin katsellut. Mies oli erittäin tyytyväinen. :)

Vierailija
7/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että ex on aiheuttanut liikaa paineita eikä mies nyt ymmärrä sun olevan ihan erilainen. Että vaatimatonkin lahja riittää, kunhan se on sulle mietitty.
Mä olen joskus ostanut itselleni lahjoja. Mies tosin paketoi ne. Löytänyt halvalla jostain ennen joulua, niin mun mielestä aika kätevää laittaa ne kuusen alle. Lapsetkin kun olivat pieniä, niin oli tärkeää, että kaikki saivat lahjoja. Nykyään mun mies kuuntelee mua ja osaa ostaa ihan itsekin jotain. =)

Vierailija
8/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähällä yrittää päästä...

Vierailija
9/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 08:17"]Oma miehenikin valittaa ettei osaa ostaa mulle mitään. Tein sitten yhtenä jouluna toivelistan yhdessä lapsen kanssa (siis samalla kun hän teki omansa), periaatteella valitse yksi. Valitsin sinne muutaman erihintaisen kivan jutun joita olin katsellut. Mies oli erittäin tyytyväinen. :)
[/quote]

Täällä sama juttu. :)

Vierailija
10/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se onnekas olet, minulle ei mies ikinä osta mitään, korkeintaan karkkipussin kaupasta joskus ja siitäki syö 3/4 osaa itse :D
Aina olen ukolle ostanut joulu/syntymäpäivä/hääpäivä/isänpäivä jne lahjat ja aina tunteella ja ajatuksella olen ne valikoinut ja kalliitakin ovat olleet.
Viime hääpäivänäkin (20 vuotis) järjestin "romanttisen" matkan pariisiin hienoon hotelliin jossa meillä oli poreammeet sunmuut huoneessa..
Lahjaksi ostin kalevalan kultaiset kalvosinnapit ja solmioneulan.
Pariisissa sain sitten puoliväkisin rehata tuota maalaisjunttia eri nähtävyyksille ja ravintoloihin sunmuihin enkä lahjaakaan saanut (itse meinasi, että eikö vaan voitaisi katsoa teeveetä ja löhöillä hotellilla).
Viimeksi taisi olla joskus 10 vuotta sitten kun antoi lahjan ja sekin oli joku paketti jossa 4 jean paul gaultierin noin 2 sentin korkuista pientä hajuvesipulloa (voiko noita edes pulloiksi kutsua) ja kaiken kukkuraksi kaksi niistä oli miesten hajuvettä :D
Tosin en valita, vaikka tuommoinen körmy onkin niin mun oma mies se on ja parempaa en voisi toivoa, sielunkumppaneita ollaan ja rakastetaan toisiamme yli kaiken :)

Vierailija
11/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen tapa on antaa joululahjat ennen joulua???

Vierailija
12/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12: mies ajatteli, että ehtisin rauhassa ostaa jotain itselleni ennen joulua.

Tuollainen äidin/puolison toivelista ois varmaan kätevä kaikille, sitten kun on lapsia.

Ei lahja-asia suhdetta kaada. Ei se muistanut mun synttäripäivääkään.

Mut arjessa on auttavainen ja joskus pienessä kännissä sanoo rakastavansakin :)

Vierailija
13/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 huomaa saaneensa alapeukun ja kysyy uudelleen: kuinka yleistä on se, että saatte joululahjat jo tässä kaksi viikkoa ennen joulua?

Vierailija
14/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen ap:n antaneen rahaa jo nyt, että ap voi itse käydä ostamassa lahjansa. Ei yleensä lahjoja anneta etukäteen.

Vierailija
15/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa (en alapeukuttanut). Jos antaa rahaa joululahjaksi, mun mielestä mukavampaa saada se etukäteen kuin jouluaattona. Siitä vasta tulisikin mieleeni, että olisi unohtanut koko asian ja hätäpäissään kaivanut lompakkoa...

Vierailija
16/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä san vanhemmalta pienen rahasumman jouluna. Monesti olen toivonut, että voi kun sen saisi jo ennen joulua, saisi lapsille ostettua joululahjoja?

Vierailija
17/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mum mies antoi 500€ ja sit ostaa jotain koruja on pyytänyt multa tietoja mitä haluaisin. 

Minäkin haluan yllättyä, mutta mies ei uskalla ostaa ettei hanki vääriä lahjoja

Vierailija
18/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä lahja.Mielikuvitukseton mutta ok.

Itse saan vain sellaisia lahjoja, joita itse haluan, eli siis siis mies kysyy mitä haluan ja sitten mennään yhdessä ostamaan. 14 vuotta samaa. 

Voi johtua siitä että hänen eksänsä heitti hänen matkoilta ostamansa kaulaketjun huudon kera roskiin :(

Vierailija
19/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lahja. Mun mies muistaa välillä myös rahalla. Välillä tonni, välillä esim. 500 koru.

Vierailija
20/38 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni loppui rahat niin antoi 150e joululahjoihin (sanoin että 100e riittää) ja lahjan ostaa erikseen. Tuo oli siis vain avustusta. :) Ja sanoo rakastavansa usein, ei käytä alkoholia ja ehdottaa itse, että käydään kulttuuripaikoilla matkoilla. Onhan se ihana mies. <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme