Mies lahjoitti minulle joululahjaksi 100 euroa, mitä mieltä asiasta?
Asia ja kysymys tulikin jo siinä.
Pikkasen hämmästyin. Tosin viime vuonna en saanut mitään lahjaa aattona. Antoi hän silloinkin ennen joulua rahaa, mutta en tajunnut sitä varsinaiseksi joululahjaksi.
Tottakai kiitin rahasta, mutta jos voisin valita, ottaisin mielummin vaikka vaatimattomankin, hänen ostamansa yllätyslahjan jouluaattona. Hän sanoi, ettei osaa ostaa minulle mitään lahjaksi. Eksälle on aikoinaan ostanut kalliita lahjoja. Tosin heidän taloudellinen tilanteensa oli ollut parempi kuin meillä tällä hetkellä.
Ollaan oltu avoliitossa alle kolme vuotta, ei lapsia.
Kommentit (38)
Se raha on tarkoitettu sinulle itsellesi, älä käytä sitä muitten lahjoihin tai ruokaan. Osta lahja nyt ja laita pakettiin :)
NO mutta toihan on kiva. Voit ostaa ajoissa itsellesi jotain kivaa. Ja laittaa vaikka lahjapakettiin ja avata jouluna. Parempi se, kuin että tulee jotain turhaa, josta et edes tykkää. Sillon rahat olis menny ihan hukkaan.
Minä olen vihjannut oikein todella todella räikeästi joululahjatoiveeni. Jos se ei ole tajunnut mun vihjailua, on kyllä aikamoisen puupäinen mies :) Juurikin siksi vihjeet, koska mieheni on aika huono näissä asioissa.
Jos antaisi mulle satasen kouraan niin tulisi kyllä sanomista. Ei näitä asioita rahalla kuitata.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:21"]
Minä olen vihjannut oikein todella todella räikeästi joululahjatoiveeni. Jos se ei ole tajunnut mun vihjailua, on kyllä aikamoisen puupäinen mies :) Juurikin siksi vihjeet, koska mieheni on aika huono näissä asioissa.
Jos antaisi mulle satasen kouraan niin tulisi kyllä sanomista. Ei näitä asioita rahalla kuitata.
[/quote]
Heh tulipa omaa viestiä lukiessani aika kontrollifriikki olo.
-25
Minä en olisi kyllä kovin innoissani tuollaisesta lahjasta. Avoliitossa mekin JA yhteiset rahat, joten ei tuntuisi oikeastaan edes lahjalta.
[/quote]
Eli näin lahja ei ole sinulle kuitenkaan missään tapauksessa yllätys, kun tiedät sen jo valmiiksi. Eikö sitten olisi viisaampi kuitenkin hankkia se itse, niin saisit taatusti oikean version. Jos mies ostaa, niin aina on kuitenkin vaara, että tulee väärä valmistaja, koko, väri, laatu...
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:24"]
Minä en olisi kyllä kovin innoissani tuollaisesta lahjasta. Avoliitossa mekin JA yhteiset rahat, joten ei tuntuisi oikeastaan edes lahjalta.
[/quote]
Juuri siksi onkin järkevintä, että jokainen ostaa itselleen omat lahjansa, eikä turhaan pyytele toiselta. Jos tulee vääränlainen tavara, se on pois niistä yhteisistä rahoista.
Jos mies ei todella osaa ostaa lahjoja, niin voi aikuinenkin esittää lahjatoiveita, ei se ole vain lasten juttu. Minä puhun ennen joulua kovaan ääneen koruliikkeen mainoskuvastoa lukiessani, että "Katso miten kaunis kello. Uusi rannekello olisi tarpeen." Yleensä tajuaa vihjeestä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 09:24"]
[/quote]
Eli näin lahja ei ole sinulle kuitenkaan missään tapauksessa yllätys, kun tiedät sen jo valmiiksi. Eikö sitten olisi viisaampi kuitenkin hankkia se itse, niin saisit taatusti oikean version. Jos mies ostaa, niin aina on kuitenkin vaara, että tulee väärä valmistaja, koko, väri, laatu...
[/quote]
Olet oikeassa. Juuri nimittäin äskettäin tajusin asian itsekin.
-25
meillä yhteiset rahat ja en todellakaan halua rahaa lahjaksi. Yleensä en halua mitään mutta tänä vuonna toivon lampaankarvatossuja.
Joittekin miehet eivät siis koskaan anna lahjoja vaikka itse saavat aina?
Upeita miehiä..
Joo en olisi oikein tyytyväinen, mutta kyllähän toi menettelis. Kait se hyvää tarkotti ja sinähän miehesi tunnet. Omasta mielestä 100e on aika pieni raha eikä ole nähty sitten vaivaakaan lahjan etsinnässä. Mutta mulla onkin niin että perjaatteessa mitään rahaa en tarvitse ja lahjoissa ilahduttaa eniten ajatus.
Ei se miehenkään lahjan hankkiminen ole helppoa. Jos testais itsekin samaa :D
Menee kyl lahjan idea täysin hukkaan jos alettais molemmn puolin rahaa lahjoittelemaan :D
Mutta sitähän nuo rahaa lahjoittavat miehet ei hiffaa. Olettavat saavansa aina lahjoja. Itsestäänselvästi. Koska me naiset <3
No, sä voit itse ajatella, että kiva..." Oma mies huomioi minut ja antoi lahjan jo etukäteen, koska voin hankkia jouluksi nyt mitä haluan. Itselleni, sellaisen minkä toivon. Sellaisen mieheni toivoo minun osataan...kivaa itselleni. Minulla on huomaavainen mies."TAI sitten sä voit kääntää sen ihan millaiseksi puurolksi haluat.
kyllä se on sun ajatuksesta kiinni.
mun mielestä olis kiva saada mun mieheltä satanen ja mä kävisin ostamassa jotain kivaa.
mä tiedän, että mun mies haluaisi sillä mulle hyvää.
nainen vois joskus miettiä, niinkuin se yksi pariisinmatkaaja tässä kommentoi...
"rakastaa yli kaikken sitä omaa omanlaistaan miestä. Omaa miestään".
Silloin jotkut asiat vaan tulee ja menee ja kuuluu siihen juttuun...kun siellä syvälä on rakkaus ja halu ymmärtää ja itsen ja toisen kunnioitus.
mä luulen, että monella naisella ja miksei miehelläkin on se itsetunto ja itsekunnioitusta hukassa tai Kilossa ja siksi lahjat ja synttärit on niin herkkiä juttuja.
Me ollaan osoittamisissamme niin monenlaisia...jokaisella oma historiaansa...
entä, jos yrittäisi ajatella, että se toinen haluaa hyvää sinulle? Eikös sinäkin halua hyvää hänelle?
Hyvä idea! Taidan antaa miehelleni satasen joululahjaksi!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 08:17"]
Mä luulen, että ex on aiheuttanut liikaa paineita eikä mies nyt ymmärrä sun olevan ihan erilainen. Että vaatimatonkin lahja riittää, kunhan se on sulle mietitty. Mä olen joskus ostanut itselleni lahjoja. Mies tosin paketoi ne. Löytänyt halvalla jostain ennen joulua, niin mun mielestä aika kätevää laittaa ne kuusen alle. Lapsetkin kun olivat pieniä, niin oli tärkeää, että kaikki saivat lahjoja. Nykyään mun mies kuuntelee mua ja osaa ostaa ihan itsekin jotain. =)
[/quote]
Niin mikä on se sulle mietitty lahja? Vai tarkoititko sinun miettimä lahja?
Itsellä on ainakin ihan riittävästi kokemusta siitä, että minun logiikallani ajatellut lahjat eivät toisille tunnu uppoavan. Kun en toisten pään sisään osaa kurkistaa, eivätkä minun ajatuksellani valitsemat lahjat aiheuta kuin närää, niin en jaksa vaivautua. Vähemmän itteä hatuttaa, kun tulee kiukuttelua aiheesta, jos lahjaa ei ole ollenkaan hankkinut. Sitten on myös tämä kaikille tylsä vaihtoehto antaa rahaa tai lahjakortti. Vähän vaivaa, vähän nurinaa, vain lievä hatutus. Tarviiko vielä ihmetelllä miksi se on niin suosittu vaihtoehto?
Saatpahan ostaa mieleistä tol rahal :) ite oisin onnessani