Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sinä, joka autoit tänään pyörällä kaatunutta tytärtäni!

Vierailija
10.12.2014 |

Kiitos sinulle joka autoit tänään pyörällä kaatunutta 11-vuotiasta lastani Helsingissä. Tyttö oli omien sanojensa mukaan aamulla koulumatkalla kaatunut mutkassa irtohiekan takia ja kaatunut hurjasti. Sinä, nuori nainen punaisessa takissa, joka pysäytit autosi ja autoit tyttöä, kiitos<3 Tyttö kertoi, että nainen oli antanut hänelle ensiapua jalkaan tulleeseen isohkoon vuotavaan haavaan, sitonut nilkan huivillansa ja tämän jälkeen lukinnut vääntyneen pyörän lamppupylvääseen ja yrittänyt soittaa mulle ja miehelleni tytön puhelimesta. Olimme molemmat estyneitä vastaamaan joten nainen oli vienyt itkuisen tytön autollansa kouluun. Koululla välkkövalvojalle oli selitetty tilanne ja myöhemmin koulu sai mieheni kiinni puhelimella.

Kiitos<3 Tyttö sanoi näin:" Hän oli ihana tyyppi, mitähän oisin tehnyt jos hän ei olisi jäänyt auttamaan".

Valitettavasti naisen yhteystiedot jäi saamatta eikä välkkävalvojakaan tajunnut niitä pyytää :(

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Namutäti on vähän paikkaillut paikkoja.

Vierailija
42/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin ei vois puistoissa kulkea eteenpäin jos jokaisen puliukon vointia alkais selvittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa faceen jakoon.ne menee perille :) ja ei siihen tarvitse mitään nimiäkään metsästää vaan ihan ystävällisyyttään kirjoittaa.

Vierailija
44/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jäi häiritsemään että 11v lapsen vanhemmat ovat "estyneitä" vastaamaan tytön puheluun. Aika karua.

Vierailija
46/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:25"]

Mua jäi häiritsemään että 11v lapsen vanhemmat ovat "estyneitä" vastaamaan tytön puheluun. Aika karua.

[/quote]

Paltsu kesken. Ei pysty.

Vierailija
47/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:25"]

[/quote]

No HUOH! Vanhemmat oli varmaan töissä eikä voi päivystää puhelimessa. Ei jokainen vanhempi tuijota puhelinta 8h töissä ja odota että 11 vuotiaalla on joku hätä. Varmasti aina soittavat heti takaisin kun pystyvät. Näin ainakin meillä. Lapsilla ei traumoja tästä että aina vanhemmat ei voi vastata. 

Vierailija
48/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarjoilija ja kyllä mullakin olis mahdoton vastata puhelimeen kesken tarjoilun. Ja jos vastaisin siitä kuulis täällä :)

Vierailija
50/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen usein työpäivän aikana lentokoneessa. Mies voi olla vaikka 50 m maanalla. Ei voi pieni ihminen ymmärtää kuin oman työpäivänsä kulun.

Vierailija
51/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facessa nainen tunnistaisi itsensä, kiitokset tulisi perille, ihmiset ymmärtäisi että toisia voi auttaa sekä positiivista palautetta SAA antaa eikä naisen tarttisi paljastaa itseään. :) Mieluummin tällaisen ketjun jakaisin kuin huomiohuorausta muita haukkumalla.

T. 3

Vierailija
52/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiki ei kyllä ole siellä facessakaan....

Vierailija
53/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:35"]Kaiki ei kyllä ole siellä facessakaan....
[/quote]

Monet on ja varmaan useammat kuin vauva.fissä. ;)

Vierailija
54/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh

Vierailija
55/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:35"]Kaiki ei kyllä ole siellä facessakaan.... [/quote] Monet on ja varmaan useammat kuin vauva.fissä. ;)

[/quote]

Salaa kaikki käy vauva.fissä. Siitä vaan ei puhuta ääneen. Shhh....

Vierailija
56/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menehän huomiohuora ap pentuinesi satuilemasta. Nyt on nukkumaanmeno aika.

Vierailija
57/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:10"]En yhtään ihmettele, että se vanha mieskin sai kaatuneena olla kauan, ennen kuin apua tuli. Mikä suomalaisia vaivaa?? Sitten kun joku tarjoaa apua, niin hohhotellaan ja käsketään olla ottamatta apua vastaan, syyllistetään jopa lasta, että ei voi pyöräillä tähän aikaan vuodesta, vaikka etelässä ei ole lumesta tietoakaan. RYHDISTÄYTYKÄÄ, KANSA! Auttakaa avun tarpeessa olevia ja lopettakaa kyynisyys! Saatana, toivois melkein että sota syttyis niin katottais mihin nää läskiperseidioottimammat sitten suuntaa....
[/quote]

Jep! Oli kyllä varsinainen herätys kun viime kuussa kävin Roomassa. Herätys siitä, että suomalaiset eivät vaivaudu auttamaan tai huomioimaan toisia, ei vaikka olisi hätä. Olimmr 1,5v kanssa matkassa meillä oli siis rattaat ja aina kun menimme rappuset rattaiden kanssa, joku tuntematon vain otti kiinni rattaiden jostain reunasta ja auttoi kantamaan. Suomessa kukaan ei tee noin, koska saattaisi vaikka hengästyä tai tulla hiki tai ei nyt jaksa ei ole mun ongelma. Busseihin ja metroihinkin kun meni niin joku auttoi rattaat kyytiin ja pois. Suomessa harva edes jaksaa siirtyä pois vaunujen paikalta bussissa vaikka näkisi, että nyt nousee vaunut kyytiin. Tai siirtyä pois siitä oven edestä, että mahtuu sisään tai ulos. Kyllä masensi palata suomeen ja huomata tämä en välitä toisista asenne.

Vierailija
58/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
59/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekkin sorahti korvaan tuo, että nainen on ottanut lapsen kyytiinsä. Sitten rupesin pohtimaan. Nainen on varmasti ollut aidosti lämmin sydäminen ja auttamishaluinen ja ansainnut tytön luottamuksen käytöksellään, ettei tytöllä ole ollut varaa epäillä. Sitä paitsi siihenkö heidän olisi pitänyt jäädä tienvarteen kökkimään? Tai naisen jättää lapsi siihen, kun hän ei ilmeisesti pystynyt itse kävelemään?  Lähteä kävellen viemään lasta vaikka jalka kipe ja auto vieressä, mahdollisesti vielä huonosti parkkeerattuna? Luulen että tuossa tilanteessa tärkeintä oli nimenomaan aikuisen tuki ja turva ja se, että joku auttaa, eikä se, ettei lähtis vieraan mukaan vaan kyhjöttäisi yksin ties vieressä lamaantuneena, itkuisena ja verta vuotavana

Vierailija
60/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:49"]

Menehän huomiohuora ap pentuinesi satuilemasta. Nyt on nukkumaanmeno aika.

[/quote]

Miksi pitää kaikkiin ketjuihin tulla puhumaan rumasti ja ilkeästi. En ymmärrä. Helppoa vittuilla netissä anonyyminä kun ei livenä uskalla.