Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sinä, joka autoit tänään pyörällä kaatunutta tytärtäni!

Vierailija
10.12.2014 |

Kiitos sinulle joka autoit tänään pyörällä kaatunutta 11-vuotiasta lastani Helsingissä. Tyttö oli omien sanojensa mukaan aamulla koulumatkalla kaatunut mutkassa irtohiekan takia ja kaatunut hurjasti. Sinä, nuori nainen punaisessa takissa, joka pysäytit autosi ja autoit tyttöä, kiitos<3 Tyttö kertoi, että nainen oli antanut hänelle ensiapua jalkaan tulleeseen isohkoon vuotavaan haavaan, sitonut nilkan huivillansa ja tämän jälkeen lukinnut vääntyneen pyörän lamppupylvääseen ja yrittänyt soittaa mulle ja miehelleni tytön puhelimesta. Olimme molemmat estyneitä vastaamaan joten nainen oli vienyt itkuisen tytön autollansa kouluun. Koululla välkkövalvojalle oli selitetty tilanne ja myöhemmin koulu sai mieheni kiinni puhelimella.

Kiitos<3 Tyttö sanoi näin:" Hän oli ihana tyyppi, mitähän oisin tehnyt jos hän ei olisi jäänyt auttamaan".

Valitettavasti naisen yhteystiedot jäi saamatta eikä välkkävalvojakaan tajunnut niitä pyytää :(

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:17"]Kesäisin ei vois puistoissa kulkea eteenpäin jos jokaisen puliukon vointia alkais selvittämään.
[/quote]

Puliukko makaamassa viinan hajuisena penkillä viina pullo taskussa, om hieman eri asia kuin lapsi, vanhus, kuka tahansa makaamassa maassa pyörä kaatuneena vieressä.

Vierailija
62/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:10"]En yhtään ihmettele, että se vanha mieskin sai kaatuneena olla kauan, ennen kuin apua tuli. Mikä suomalaisia vaivaa?? Sitten kun joku tarjoaa apua, niin hohhotellaan ja käsketään olla ottamatta apua vastaan, syyllistetään jopa lasta, että ei voi pyöräillä tähän aikaan vuodesta, vaikka etelässä ei ole lumesta tietoakaan. RYHDISTÄYTYKÄÄ, KANSA! Auttakaa avun tarpeessa olevia ja lopettakaa kyynisyys! Saatana, toivois melkein että sota syttyis niin katottais mihin nää läskiperseidioottimammat sitten suuntaa....
[/quote]

Jep! Oli kyllä varsinainen herätys kun viime kuussa kävin Roomassa. Herätys siitä, että suomalaiset eivät vaivaudu auttamaan tai huomioimaan toisia, ei vaikka olisi hätä. Olimmr 1,5v kanssa matkassa meillä oli siis rattaat ja aina kun menimme rappuset rattaiden kanssa, joku tuntematon vain otti kiinni rattaiden jostain reunasta ja auttoi kantamaan. Suomessa kukaan ei tee noin, koska saattaisi vaikka hengästyä tai tulla hiki tai ei nyt jaksa ei ole mun ongelma. Busseihin ja metroihinkin kun meni niin joku auttoi rattaat kyytiin ja pois. Suomessa harva edes jaksaa siirtyä pois vaunujen paikalta bussissa vaikka näkisi, että nyt nousee vaunut kyytiin. Tai siirtyä pois siitä oven edestä, että mahtuu sisään tai ulos. Kyllä masensi palata suomeen ja huomata tämä en välitä toisista asenne.
[/quote]

Kuule se on sinun tehtäväsi antaa tilaa siinä keskellä vaunupaikalla bussissa esim. vaikeasti liikkuville jotka haluavat niille ylimääräisille penkeille tai vaikka pyörätuolissa olevalle.

Ei se vvaunujen kanssa liikkuminen sun kuntoasi mitenkään heikennä, joten älä odota erityiskohtelua kokoonparsitun vittusi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:49"]

Menehän huomiohuora ap pentuinesi satuilemasta. Nyt on nukkumaanmeno aika.

[/quote]

Miksi pitää kaikkiin ketjuihin tulla puhumaan rumasti ja ilkeästi. En ymmärrä. Helppoa vittuilla netissä anonyyminä kun ei livenä uskalla.
[/quote]

Livenä nämä ihmiset vain kiroavat päässään kun joku vituttaa, täällä sitten esitetään sanavalmista taisteluvaunua.

Vierailija
64/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:10"]En yhtään ihmettele, että se vanha mieskin sai kaatuneena olla kauan, ennen kuin apua tuli. Mikä suomalaisia vaivaa?? Sitten kun joku tarjoaa apua, niin hohhotellaan ja käsketään olla ottamatta apua vastaan, syyllistetään jopa lasta, että ei voi pyöräillä tähän aikaan vuodesta, vaikka etelässä ei ole lumesta tietoakaan. RYHDISTÄYTYKÄÄ, KANSA! Auttakaa avun tarpeessa olevia ja lopettakaa kyynisyys! Saatana, toivois melkein että sota syttyis niin katottais mihin nää läskiperseidioottimammat sitten suuntaa....
[/quote]

Jep! Oli kyllä varsinainen herätys kun viime kuussa kävin Roomassa. Herätys siitä, että suomalaiset eivät vaivaudu auttamaan tai huomioimaan toisia, ei vaikka olisi hätä. Olimmr 1,5v kanssa matkassa meillä oli siis rattaat ja aina kun menimme rappuset rattaiden kanssa, joku tuntematon vain otti kiinni rattaiden jostain reunasta ja auttoi kantamaan. Suomessa kukaan ei tee noin, koska saattaisi vaikka hengästyä tai tulla hiki tai ei nyt jaksa ei ole mun ongelma. Busseihin ja metroihinkin kun meni niin joku auttoi rattaat kyytiin ja pois. Suomessa harva edes jaksaa siirtyä pois vaunujen paikalta bussissa vaikka näkisi, että nyt nousee vaunut kyytiin. Tai siirtyä pois siitä oven edestä, että mahtuu sisään tai ulos. Kyllä masensi palata suomeen ja huomata tämä en välitä toisista asenne.
[/quote]

Kuule se on sinun tehtäväsi antaa tilaa siinä keskellä vaunupaikalla bussissa esim. vaikeasti liikkuville jotka haluavat niille ylimääräisille penkeille tai vaikka pyörätuolissa olevalle.

Ei se vvaunujen kanssa liikkuminen sun kuntoasi mitenkään heikennä, joten älä odota erityiskohtelua kokoonparsitun vittusi kanssa.
[/quote]

:DDDD 16-vuotiaat esjonnet ja pissaliisathan ovat niitä liikunta kyvyttömiä jotka kuuluvat istumaan tai seisomaan vaunujen ja pyörätuolin paikalle. Kyllä minä väistän siitä jos invaliidi tulee kyytiin, mutta sitä ennen pysyn siinä kyllä aivan hyvin mielin sillä se paikka on tarkoitettu vaunuille JA invaliideille. Autan myös mielelläni sen invaliidin kyytiin samalla kun itse jään pois sen tieltä. Tosin 1,5v kuljettu vaunujen kanssa bussilla ja tässä kuussa nousi enimmäistä kertaa invaliidi kyytiin. Se iso alue siinä on pyörätuolilla liikkuville invoille, ne paikat missä istutaan vastatusten ovat muille liikunta rajoitteisille kuten vanhuksille, raskaana oleville ja rammoille, joten seuraavan kerran kun istut niissä pipo kireällä ja viet jokaisen penkin ympäriltäsi kauppakasseinesi niin siirrä persettäsi ole hyvä :)
P.S Minulla ei ole vittua, eikä alapäätäni ole kursittu ja jos olisi niin eikö se ole aika liikuntakyvyn rajoittavaa, että on alapää täynnä tikkejä.

Vierailija
65/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:10"]En yhtään ihmettele, että se vanha mieskin sai kaatuneena olla kauan, ennen kuin apua tuli. Mikä suomalaisia vaivaa?? Sitten kun joku tarjoaa apua, niin hohhotellaan ja käsketään olla ottamatta apua vastaan, syyllistetään jopa lasta, että ei voi pyöräillä tähän aikaan vuodesta, vaikka etelässä ei ole lumesta tietoakaan. RYHDISTÄYTYKÄÄ, KANSA! Auttakaa avun tarpeessa olevia ja lopettakaa kyynisyys! Saatana, toivois melkein että sota syttyis niin katottais mihin nää läskiperseidioottimammat sitten suuntaa....
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Bussin keskiosa on tarkoitettu vaunuille ja pyörätuolilla liikkuville. Vaunujen ei tarvitse siirtyä siitä ellei kyytiin tule pyörätuolilla liikkuva ja jos pyörätuolilla liikkuva mahtuu vaunujen viereen ei vaunujen tarvitse jäädä pois. Neljän istuttavat vastakkaiset paikat ovat muuten liikuntarajoitteisille, kuten myös aivan oven vieressä alatasolla olevat paikat. Ne kaksi istuin paikkaa bussin keskiosassa ovat vaunuja työntävälle äidille, isälle tai molemmille. Liikuntarajoitteisuuteen kuuluu kokoon kursittu vittu, sillä tikit missä tahansa tekevät hyvin ikävää. Varsinkin alapäässä ja silloin tarvitsee päästä istumaan alas.

Vierailija
66/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap haluaa iltalehteen

Vierailija
67/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 21:14"]Kuka enää pyöräilee tähän vuodenaikaan! Liukasta, vaarallista.
[/quote]
Täällä ainakin on ihan sulat tiet. Lumi tuli, lumi suli. Eikä pakkastakaan ole näkyny.

Vierailija
68/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 21:14"]Kuka enää pyöräilee tähän vuodenaikaan! Liukasta, vaarallista.
[/quote]

Mun mies. Sen kun on töihin päästävä tavalla tai toisella. Vaikka olen työtön niin en todellakaan ole ukkoa kuskaamassa kolmeen vuoroon töihin.
Nastat löytyy fillarista ja ukko osaa ajella varovaisemmin.

Vierailija
69/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 21:10"]

Opeta lapsellesi ettei vieraan mukaan saa lähteä. Olkoonkin nuori nainen

[/quote]

Kyllä maalaisjärkeä saa sentään käyttää.

Vierailija
70/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 21:14"]Kuka enää pyöräilee tähän vuodenaikaan! Liukasta, vaarallista. [/quote] 

Minä ainakin pyöräilin koulumatkat ympärivuotisesti alkaen peruskoulun tokalta ja päättyen lukion kolmannelle. Eli 8 - 18v. Joskus oli liukasta, mutta sitten oppi ajamaan liukkaalla. parempi motoriikka mulla lapsena oli kuin nyt nelikymppisenä.

Vierailija
71/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin se joka käveli ohi ja esitti ettei huomannut.

Olen mies enkä halua naamaani pedofiilirekisteriin.

Vierailija
72/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika, nyt jo 19-vuotias...kaatui pyörällä ekalla luokalla. Oli kevät. Ekoja päiviä yksin pyörällä. Yleensä kuskasin, mut sinä päivänä en voinut, kun ei ollut autoa käytössä.  Koulumatka lähes 5 km. Itse olin  kotona vauvan kans. Pojalla oli upouudet kevätvaatteet ekaa kertaa päällä...

Ja huom. Siihen aikaan lapsilla ei olut vielä kännykkää repussa...

Poika tuli kotiin itkien, nuhruisena ja sanoi heti oven avattuaan "käsi on poikki". Oli kaatunut pyörä ja poika ajanut isoon vesiojaan..Ne upouudet kevätvaatteet valui ruskeaa ruostevettä. Kysyin, eikö kukaan auttanut.

"Kukaan vastaanntulija ei pysähtynyt, enkä uskaltanut mennä pyytään apua vieraista taloista matkan varrelta..."Poika oli taluttanut läpimärkänä pyöräänsä käsi pahasti murtuneena 3, 5 kilometriä...

Sen verta kova opetus,että pysähdyn ainakin itse aina, jos näyttää, että joku tarvii apua...

Vierailija
73/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:10"]En yhtään ihmettele, että se vanha mieskin sai kaatuneena olla kauan, ennen kuin apua tuli. Mikä suomalaisia vaivaa?? Sitten kun joku tarjoaa apua, niin hohhotellaan ja käsketään olla ottamatta apua vastaan, syyllistetään jopa lasta, että ei voi pyöräillä tähän aikaan vuodesta, vaikka etelässä ei ole lumesta tietoakaan. RYHDISTÄYTYKÄÄ, KANSA! Auttakaa avun tarpeessa olevia ja lopettakaa kyynisyys! Saatana, toivois melkein että sota syttyis niin katottais mihin nää läskiperseidioottimammat sitten suuntaa.... [/quote] Jep! Oli kyllä varsinainen herätys kun viime kuussa kävin Roomassa. Herätys siitä, että suomalaiset eivät vaivaudu auttamaan tai huomioimaan toisia, ei vaikka olisi hätä. Olimmr 1,5v kanssa matkassa meillä oli siis rattaat ja aina kun menimme rappuset rattaiden kanssa, joku tuntematon vain otti kiinni rattaiden jostain reunasta ja auttoi kantamaan. Suomessa kukaan ei tee noin, koska saattaisi vaikka hengästyä tai tulla hiki tai ei nyt jaksa ei ole mun ongelma. Busseihin ja metroihinkin kun meni niin joku auttoi rattaat kyytiin ja pois. Suomessa harva edes jaksaa siirtyä pois vaunujen paikalta bussissa vaikka näkisi, että nyt nousee vaunut kyytiin. Tai siirtyä pois siitä oven edestä, että mahtuu sisään tai ulos. Kyllä masensi palata suomeen ja huomata tämä en välitä toisista asenne. [/quote] Kuule se on sinun tehtäväsi antaa tilaa siinä keskellä vaunupaikalla bussissa esim. vaikeasti liikkuville jotka haluavat niille ylimääräisille penkeille tai vaikka pyörätuolissa olevalle. Ei se vvaunujen kanssa liikkuminen sun kuntoasi mitenkään heikennä, joten älä odota erityiskohtelua kokoonparsitun vittusi kanssa.

[/quote]

Tällaisia ihmisiä kuin yllämainittu suomalaiset ovat nykyisin. Surullista, mutta totta. Juuri edellinen kommentti kertoo suomalaisesta yhteiskunnasta. Kenestäkään ei välitetä, ketään ei hakuta auttaa. Kaikki mitä tule on mulle mulle mulle. Kamala yhteiskunta, kamala ajattelutapa.

Tässä ketjussa äiti halusi kiittää tyttärensä auttajaa. Katsokaa taaksepäin mitä tästä ketjusta tuli. Oletteko onnellisia kaikesta saastasta mitä levititte? Jos tämä ei olisi anonyymi palsta, olisitko kirjoittanut kommenttisi?

Tiedän, että tämä on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
74/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:10"]En yhtään ihmettele, että se vanha mieskin sai kaatuneena olla kauan, ennen kuin apua tuli. Mikä suomalaisia vaivaa?? Sitten kun joku tarjoaa apua, niin hohhotellaan ja käsketään olla ottamatta apua vastaan, syyllistetään jopa lasta, että ei voi pyöräillä tähän aikaan vuodesta, vaikka etelässä ei ole lumesta tietoakaan. RYHDISTÄYTYKÄÄ, KANSA! Auttakaa avun tarpeessa olevia ja lopettakaa kyynisyys! Saatana, toivois melkein että sota syttyis niin katottais mihin nää läskiperseidioottimammat sitten suuntaa.... [/quote] Jep! Oli kyllä varsinainen herätys kun viime kuussa kävin Roomassa. Herätys siitä, että suomalaiset eivät vaivaudu auttamaan tai huomioimaan toisia, ei vaikka olisi hätä. Olimmr 1,5v kanssa matkassa meillä oli siis rattaat ja aina kun menimme rappuset rattaiden kanssa, joku tuntematon vain otti kiinni rattaiden jostain reunasta ja auttoi kantamaan. Suomessa kukaan ei tee noin, koska saattaisi vaikka hengästyä tai tulla hiki tai ei nyt jaksa ei ole mun ongelma. Busseihin ja metroihinkin kun meni niin joku auttoi rattaat kyytiin ja pois. Suomessa harva edes jaksaa siirtyä pois vaunujen paikalta bussissa vaikka näkisi, että nyt nousee vaunut kyytiin. Tai siirtyä pois siitä oven edestä, että mahtuu sisään tai ulos. Kyllä masensi palata suomeen ja huomata tämä en välitä toisista asenne. [/quote] Kuule se on sinun tehtäväsi antaa tilaa siinä keskellä vaunupaikalla bussissa esim. vaikeasti liikkuville jotka haluavat niille ylimääräisille penkeille tai vaikka pyörätuolissa olevalle. Ei se vvaunujen kanssa liikkuminen sun kuntoasi mitenkään heikennä, joten älä odota erityiskohtelua kokoonparsitun vittusi kanssa. [/quote] Bussin keskiosa on tarkoitettu vaunuille ja pyörätuolilla liikkuville. Vaunujen ei tarvitse siirtyä siitä ellei kyytiin tule pyörätuolilla liikkuva ja jos pyörätuolilla liikkuva mahtuu vaunujen viereen ei vaunujen tarvitse jäädä pois. Neljän istuttavat vastakkaiset paikat ovat muuten liikuntarajoitteisille, kuten myös aivan oven vieressä alatasolla olevat paikat. Ne kaksi istuin paikkaa bussin keskiosassa ovat vaunuja työntävälle äidille, isälle tai molemmille. Liikuntarajoitteisuuteen kuuluu kokoon kursittu vittu, sillä tikit missä tahansa tekevät hyvin ikävää. Varsinkin alapäässä ja silloin tarvitsee päästä istumaan alas.

[/quote]

Siis vaunujen pitää jäädä bussista pois jos tulee invalidi? Eikö siihen mahdu molemmat? Miten jos on kahdet vaunut, kummat jää kyydistä pois? Jos kyydissä on invalidi ja vaunut haluaa kyytiin, jääkö invalidi pois ja antaa tilaa?

Tämä keskustelu on ihan tyhmää tappelua, hyvä että joku auttoi tyttöä. Itsekin olen pysähtynyt joskus auttamaan, koska suurin osa kävelee ohi kiireisenä. Olettaa että joku muu auttaa. Kaikki apu on auttamista ja kaikilla on auttamisvelvollisuus. Valitettavan usein ajatellaan että se ei koske itseä, kyllä aina joku tekosyy löytyy jolla huonon omantunnon saa hiljennettyä. Jos oma lapsi olisi samassa tilanteessa niin varmasti arvostaisin kenen tahansa mitä tahansa apua. 

Vierailija
75/83 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaamme aina kun voimme. Yllättävän usein voimme.

Vierailija
76/83 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:52"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:10"]En yhtään ihmettele, että se vanha mieskin sai kaatuneena olla kauan, ennen kuin apua tuli. Mikä suomalaisia vaivaa?? Sitten kun joku tarjoaa apua, niin hohhotellaan ja käsketään olla ottamatta apua vastaan, syyllistetään jopa lasta, että ei voi pyöräillä tähän aikaan vuodesta, vaikka etelässä ei ole lumesta tietoakaan. RYHDISTÄYTYKÄÄ, KANSA! Auttakaa avun tarpeessa olevia ja lopettakaa kyynisyys! Saatana, toivois melkein että sota syttyis niin katottais mihin nää läskiperseidioottimammat sitten suuntaa.... [/quote] Jep! Oli kyllä varsinainen herätys kun viime kuussa kävin Roomassa. Herätys siitä, että suomalaiset eivät vaivaudu auttamaan tai huomioimaan toisia, ei vaikka olisi hätä. Olimmr 1,5v kanssa matkassa meillä oli siis rattaat ja aina kun menimme rappuset rattaiden kanssa, joku tuntematon vain otti kiinni rattaiden jostain reunasta ja auttoi kantamaan. Suomessa kukaan ei tee noin, koska saattaisi vaikka hengästyä tai tulla hiki tai ei nyt jaksa ei ole mun ongelma. Busseihin ja metroihinkin kun meni niin joku auttoi rattaat kyytiin ja pois. Suomessa harva edes jaksaa siirtyä pois vaunujen paikalta bussissa vaikka näkisi, että nyt nousee vaunut kyytiin. Tai siirtyä pois siitä oven edestä, että mahtuu sisään tai ulos. Kyllä masensi palata suomeen ja huomata tämä en välitä toisista asenne. [/quote] Kuule se on sinun tehtäväsi antaa tilaa siinä keskellä vaunupaikalla bussissa esim. vaikeasti liikkuville jotka haluavat niille ylimääräisille penkeille tai vaikka pyörätuolissa olevalle. Ei se vvaunujen kanssa liikkuminen sun kuntoasi mitenkään heikennä, joten älä odota erityiskohtelua kokoonparsitun vittusi kanssa. [/quote] Bussin keskiosa on tarkoitettu vaunuille ja pyörätuolilla liikkuville. Vaunujen ei tarvitse siirtyä siitä ellei kyytiin tule pyörätuolilla liikkuva ja jos pyörätuolilla liikkuva mahtuu vaunujen viereen ei vaunujen tarvitse jäädä pois. Neljän istuttavat vastakkaiset paikat ovat muuten liikuntarajoitteisille, kuten myös aivan oven vieressä alatasolla olevat paikat. Ne kaksi istuin paikkaa bussin keskiosassa ovat vaunuja työntävälle äidille, isälle tai molemmille. Liikuntarajoitteisuuteen kuuluu kokoon kursittu vittu, sillä tikit missä tahansa tekevät hyvin ikävää. Varsinkin alapäässä ja silloin tarvitsee päästä istumaan alas.

[/quote]

Siis vaunujen pitää jäädä bussista pois jos tulee invalidi? Eikö siihen mahdu molemmat? Miten jos on kahdet vaunut, kummat jää kyydistä pois? Jos kyydissä on invalidi ja vaunut haluaa kyytiin, jääkö invalidi pois ja antaa tilaa?

Tämä keskustelu on ihan tyhmää tappelua, hyvä että joku auttoi tyttöä. Itsekin olen pysähtynyt joskus auttamaan, koska suurin osa kävelee ohi kiireisenä. Olettaa että joku muu auttaa. Kaikki apu on auttamista ja kaikilla on auttamisvelvollisuus. Valitettavan usein ajatellaan että se ei koske itseä, kyllä aina joku tekosyy löytyy jolla huonon omantunnon saa hiljennettyä. Jos oma lapsi olisi samassa tilanteessa niin varmasti arvostaisin kenen tahansa mitä tahansa apua. 
[/quote]

Ei vaunujen tarvitse jäädä pois jos pyörätuoli mahtuu viereen, jos ei mahdu niin olisi suotavaa, että jää pois. Näin mä ainakin ajattelen, että minä jolla on toimivat raajat odotan seuraava bussia tai kävelen kun siihen kykenen. Alaraaja halvantuneen elämä ei muutenkaan ole helppoa, eli jos vain voin tehdä siitä edes hetken mukavampaa jäämällä itse pois kyydistä teen sen. Jos on kahdet vaunut niin varmaan se vähemmän itsekäs sitten jää pois (siis se kuka ei omaa tätä suomalaisten minäminä asenneongelmaa) tai se kuka tuli myöhemmin bussiin.

Vierailija
77/83 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:10"]En yhtään ihmettele, että se vanha mieskin sai kaatuneena olla kauan, ennen kuin apua tuli. Mikä suomalaisia vaivaa?? Sitten kun joku tarjoaa apua, niin hohhotellaan ja käsketään olla ottamatta apua vastaan, syyllistetään jopa lasta, että ei voi pyöräillä tähän aikaan vuodesta, vaikka etelässä ei ole lumesta tietoakaan. RYHDISTÄYTYKÄÄ, KANSA! Auttakaa avun tarpeessa olevia ja lopettakaa kyynisyys! Saatana, toivois melkein että sota syttyis niin katottais mihin nää läskiperseidioottimammat sitten suuntaa....
[/quote]

[/quote]

Itsepä olet kakarasi hankkinut. Ei todellakaan kuulu muiden tehtäviin auttaa sinua sen hoidossa. Olisit tehnyt abortin jos et kykene huolehtimaan.

Vierailija
78/83 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:25"]Mua jäi häiritsemään että 11v lapsen vanhemmat ovat "estyneitä" vastaamaan tytön puheluun. Aika karua.
[/quote]

mat ovat "estyneitä" vastaamaan tytön puheluun. Aika karua.
[/quote]

Ei välttämättä. Mun työpaikalla ei puhelinta edes saa viedä työtiloihin. Pakko jättää kaappiin pukuhuoneeseen. Yksi työntekijä rikkoi tätä käskyä ja piti puhelimen taskussa, koska oli yh ja ainoa vanhempi jolle soittaa jos jotain käy ja sai varoituksen, kun pomo kuuli tämän vastanneen puheluun joka tuli tytön koululta kun tyttö mursi jalkansa ja joutui sairaalaan.

Onneksi mun miehellä on puhelin matkassa ja pomo tietää tilanteen eli mies voi vastata vaikia keske kokouksen. Jos jotain käy niin minä kuulen siitä vasta töiden jälkeen.

Vierailija
79/83 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:25"]

Mua jäi häiritsemään että 11v lapsen vanhemmat ovat "estyneitä" vastaamaan tytön puheluun. Aika karua.

[/quote]

Mun lapsuudessani pärjättiin ihan hyvin ilman kännyköitä ja jatkuvaa tavoitettavuutta, silti musta ja mun sisaruksista kasvoi ihan terveitä aikuisia.

Suurimmissa katastrofeissa pitää sitä paitsi joka tapauksessa soittaa heti 112 eikä ensin mutsille.

Vierailija
80/83 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää. Oltiin kesällä ulkomailla ja kauppakeskuksen edessä joku juoppo sai sairaskohtauksen. Paikallinen tyttö soitti ambulanssin ja kolme miestä alkoi antamaan ensiapua. Nää kaikki kolme miestä oli suomalaisia turisteja:). Musta välillä tuntuu että suomalaisten väitetty kylmyys on vähän liioiteltua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan