Mitä teette Jouluaattona?:)
Kun me herätään ,on tontut tuoneet yhdet pienet lahjat kuusen alle,näin lapsilla kuluu aika paremmin. Keitetään joulupuuro, syödään ja samalla katsotaan joulupukin kuumaalinjaa. Lähdetään käymään haudoilla, tullaan kotiin,lämmitetään sauna,katsotaan ohjelmia,käydään saunassa ja syödään jouluruoka. Sitten tulee pukki ja jakaa lahjat. Leikitään ja katsellaan mitä kaikki ovat saaneet,syödään iltapalaa kinkkua Ym ja mennään nukkumaan :)
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 17:54"]
Voi kirjoittaa isolla alkukirjaimella, jos haluaa korostaa juhlaa. Kirjoitan aina Jouluhullu kun olen ja odotan innolla Jouluaattoa.
[/quote]
Ei voi. "Jouluhullun" koulunkäynti on tainnut jäädä peruskouluun... Vaikka kyllä jo peruskoulun puolellakin suomen kielen perusteet tulevat selväksi. Niin ainakin oli 35-40 vuotta sitten, ehkä nykykoulu ei sitten osaa enää opettaa lapsille kielioppia?
[/quote]
Kouluko se sinulle on kieliopin opettanut 35-40 vuotta sitten? Minulle sen teki opettajat..
Niponipoterveisin: Jouluhullu :p
Mitä tahansa juhlaa voi saa korostaa isolla alkukirjaimella, tuohan on opetettu meille jokaiselle.
Aattoaamuna lenkille, lasten haku(opiskelijoita), sitten joulurauhanjulistus, riisipuuro ja torttukahvit. Oleilua ja joulusauna. Illallinen noin klo 19.00 ja loppuilta rauhallista yhdessäoloa Ilmasiltaa kuunnellen.
Jouluaamuna kirkkoon kello kahdeksan, sitten brunssi ja yön aikana kuusen alle ilmestyneiden lahjojen jako. Joulupäivä menee ulkoilun, oleilun, lukemisen ja syömisen merkeissä.
Tapanina suku kokoontuu "tapaniajelulle" eli mennään joko laskemaan mäkeä, luistelemaan tai muuten vain ulkoilemaan porukalla. Sen jälkeen vanhempien luo, jossa ruokana buljongia ja pieniä lihapiirakoita. ja täytekakkukahvit jälkkäriksi.
Voihan vieteri mitä nipotusta! Katsokaa, minä kirjoitan JOULUAATON isoilla kirjaimilla kokonaan! Eikä sattunut yhtään.
Istun ypöyksin kotona kuten aina ja juon kaatokännit. Koitan olla ajattelematta miten on jouluaatto ja perheet kokoontuvat yhteen.
Vielä 10 vuotta sitten se oli minunkin lempipyhä.
Töitä aamuvuorossa, kuten myös joulupäivänä ja tapaninpäivänä. Se, mitä muuta jouluna teen, riippuu siitä kuinka paljon väsyttää töiden jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 19:02"]
Voihan vieteri mitä nipotusta! Katsokaa, minä kirjoitan JOULUAATON isoilla kirjaimilla kokonaan! Eikä sattunut yhtään.
[/quote]
JoUlUaAtTo, jOuLuAaTo eikä muakaan sattunu yhtään!
Töissä koko joulun. Iltasella ja aamulla (vuoropäivin) ehtii tietenkin vähän syödä ja levätä, että jaksaa taas töihin.
mikä helvetti on joulupukin kuuma linja??
t. epätietoinen
Tämä joulu onkin meille monellatapaa erillainen kuin viime vuosina. Helmikuussa meille syntyi vauva. Elikkä tämä joulu-aattona meillä on eka perhe joulu. :)
Tällä kokoonpanolla olis tarkotus mennä 500km päähään kavereiden luokse viettään aattoa. Toki ollaan useampi yö heillä.
Makaan uuninpankolla syöden kinkkua ja juon kinkun paistorasvaa
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 19:19"]
mikä helvetti on joulupukin kuuma linja??
t. epätietoinen
[/quote]
Jouluaaton lastenohjelma, suora lähetys johon lapset voivat soittaa ja jutella Jouupukin kanssa.
Suunnilleen samalla tavalla sujuu kuin ap:nkin perheellä:) jouluruualle tulee appivanhemmat ja miehen veli. Joulupäivänä mennään mun vanhemmille, jonne tulee sitten mun sisarukset perheineen:)
Aamulla syödään kinkkuvoileipää aamupalaksi ja koristellaan kuusi. Kahdeksitoista mennään parinsadan netrin päähän kuuntelemaan joulurauhan julistus jonka ajaksi jätetään vesihauteeseen muhimaan riisipuuro jota syödään lounaaksi julistuksen jälkeen. Iltapäivällä käydään haudoilla ja hengaillaan rennosti kotona, aletaan rauhassa valmistella illallista joka syödään noin kuuden aikoihin ja sitä syödäänkin sitten pitkään ja hartaasti pari tuntia. Ruuan jälkeen jaetaan lahjat ja yleensä pelaillaan jotain ja syödään suklaata ja juustoja. Myöhään illalla lämmitellään saunaa. Täydellinen joulu jossa vanhin lapsi on 22v, eli mielestäni joulu ei todellakaan ole vain lasten juhla vaan ihan aikuistenkin kesken voidaan oikeasti nauttia joulusta :)
Olen töissä aattoillan, kotona n. 22.30, joulu-ja tapaninpäivänä aamuvuorot, olen yksin kotona eli hyvin matalalla profiililla menee. Lapset viettävät joulun isänsä luona ja tulevat tapanina minulle, sen jälkeen alkaa minun vapaat ja joulu, syödään hyvin ja ollaan yhdessä. Sairaanhoitajana joudun joka tapauksessa olemaan joka toisen joulun töissä joten järjestely on ihan hyvä näin.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 17:54"] Voi kirjoittaa isolla alkukirjaimella, jos haluaa korostaa juhlaa. Kirjoitan aina Jouluhullu kun olen ja odotan innolla Jouluaattoa. [/quote] Ei voi. "Jouluhullun" koulunkäynti on tainnut jäädä peruskouluun... Vaikka kyllä jo peruskoulun puolellakin suomen kielen perusteet tulevat selväksi. Niin ainakin oli 35-40 vuotta sitten, ehkä nykykoulu ei sitten osaa enää opettaa lapsille kielioppia? [/quote] Edelleen, eipä ollut kielioppi hallussa sinullakaan, joten kohkaamisesi on hieman huvittavaa....
[/quote]
Höpö höpö.