Te, jotka syötte karkkia, suklaata ym. herkkuja
Kommentit (44)
Perjantaisin 100g suklaata tai vaikka korvapuusti.
Aina kun tekee mieli ja niin paljon kuin tekee mieli.
Joskus tekee mieli kolme kertaa viikossa, sit voi mennä vuosi ettei tee mieli ollenkaan.
Mulla ei ole mitään säännöllisiä herkkupäiviä, mutta n. pari kertaa viikossa tulee syötyä jotain makeaa. Yleensä joku suklaalevy tai patukoita. Ennen ostin niitä peruskokoisia levyjä (kuten fazerin sininen), mutta nykyään ne tuntuu niin valtavilta. Mulle riittäisi puolet siitä määrästä. Maraboun levyt ovat tosin ohuempia.
Viikonloppuisin vähän suklaata, jäätelöä tai karkkia, muuten tosi harvoin. En itse ostaisi karkkia koskaan, mutta puoliso ja lapsensa syövät niin saatan pari ottaa. Suklaasta pidän, mutta itse ostan vain tummaa (väh. 70%).
Ostan noin kilon karkkia viikossa ja syön kerralla kaiken. Noin 200g-500g annoksina, 2-3 päivänä viikossa.
Tummaa suklaata muutama pala lähes joka päivä. Pullaa myös useamman kerran viikossa. Makeita jälkiruokia sen sijaan en juuri syö. Kotona ei ole myöskään irtosokeria, joten en käytä sitä mihinkään. Paino ns.normaali, ei sairauksia, ei mitään lääkkeitä, veriarvot, verenpaine, Ekg hyvät. Nainen, ikä 75 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuisin vähän suklaata, jäätelöä tai karkkia, muuten tosi harvoin. En itse ostaisi karkkia koskaan, mutta puoliso ja lapsensa syövät niin saatan pari ottaa. Suklaasta pidän, mutta itse ostan vain tummaa (väh. 70%).
Ihan mielenkiinnosta kysyn, eikö sun tee mieli karkkia vai pystytkö vain taistelemaan hullun lailla mielitekoja vastaan?
Nyt minulla on ollut kaapissa pähkinävoisuklaaherkkuja, syön yhden sellaisen päivässä. Minulla on kaapissa myös sipsejä, joista syön aina joskus jonkin verran. Siellä on myös karkkipussi, josta otan joskus aina 5-10 karkkia.
Minä syön n 5 kertaa vuodessa jäätelön, ja ehkä kerran kuukaudessa tai harvemmin leivoksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, eikö sun tee mieli karkkia vai pystytkö vain taistelemaan hullun lailla mielitekoja vastaan?
Sivusta totean, että outo kysymys. Aivan kuin se, ettei syö koko ajan karkkia, olisi jokin ihmeteko tai luonnonoikku. Ei normaali ihminen ajattele herkkuja koko ajan.
Viikonloppuisin ostan karkkipussin. Syön koko pussin kerrallaan. Useammin ei voi ostaa etten liho. En osaa säännöstellä karkin syömistä jos sitä on kotona.
Mä syön joka päivä pullaa, kakkua, karkkia, suklaata jne.
Joka päivä syön kahvin kanssa jotain makeeta. Esim. 1-2 riviä suklaata, 100g jäätelöä, korvapuustin tai muutaman keksin.
Hedelmäkarkkeja ym yritän vältellä, sillä ne on niin koukuttavia, että jos erehdyn ostamaan, syön pussin kahdessa päivässä ja sitten on pakko saada lisää.
Syön usein (melkein joka päivä) ja paljon. Olenkin virtahevon kokoinen.
Kesällä ostin kioskista sorbetin ja ehkä kylässä tarjottiin kaksi kertaa jäätelöä. Kahvileipääkin vain kylässä ja muissa sosiaalisissa tilanteissa ( ehkä kerta viikkoon). Jälkiruokia ei harrasteta ( paitsi pitkillä tavintolaillallisilla ehkä). Karkkia en osta enkä syö.
Joka päivä jotain. Olen herkkuhiiri.
Bmi 19,6. Kaikki arvot hyvät, ei sairauksia.
Eilen söin 2 palaa tummaa suklaata, pienen keksin, mansikkavadelmarahkaa 1dl ja muutama karkki.
Tänään mennyt pala appelsiinisuklaa raakakakkua kahvilassa sekä muutama karkki.
Syön melkein päivittäin jotakin herkuksi luokiteltavaa. Keksejä, täytelakupatukoita, karkkia, makeita paistopistetuotteita, leivonnaisia (en sentään kaikkea kerralla vaan jotain näistä). Olen aikuinen, normaalipainoinen ja liikunnallinen eli mikä ettei. Elämästä pitää nauttia, you know.
Kyllä niitä irtokarkkeja menee kerralla noin 500g
Vierailija kirjoitti:
Kesällä ostin kioskista sorbetin ja ehkä kylässä tarjottiin kaksi kertaa jäätelöä. Kahvileipääkin vain kylässä ja muissa sosiaalisissa tilanteissa ( ehkä kerta viikkoon). Jälkiruokia ei harrasteta ( paitsi pitkillä tavintolaillallisilla ehkä). Karkkia en osta enkä syö.
Käytkö kylässä kerran viikossa???
Mun miehellä on aina makeisia, syö joka päivä jotain. Minä saatan otta 2-4 palaa suklaata hänen levystään tai 2-4 makeista pussista. Iltakahvin kanssa on aina pieni makea, voi olla pieni itsetehty pulla tai 1 siemenkeksi.
Viikonloppuna vähän enemmän.
Normaalipainoisia ollaan koska nuo mahtuu kuitenkin päivän kaloreihin hyvin.