Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuisuuskysymys, miksi laihoja saa arvostella?

Vierailija
09.12.2014 |

Aihe on minulle tosi arka, ja pahoitan siitä usein mieleni. Olen luonnostani tosi hoikka, paino keikkuu yleensä lievästi alipainon puolella vaikka syön terveellisesti ja monipuolisesti. Se ei kuitenkaan ole itse aihe nyt, vaan se, että laihaa kroppaa on oikeus arvostella päin naamaa mutta on paheksuttavaa arvostella ylipainoista.
/
Miksi laihalle on ok sanoa, että syö vähän enemmän, apua sähän olet laiha, varo ettet kuihdu, otapa vielä vähän lisää kun olet niin pieni. Miltä se tuntuisi, jos ylipainoiselle toteaisi samat asiat päinvastoin?
/
Olen synnyttänyt ja imetän, raskausaikanakaan kiloja ei tullut kahdeksaa enempää vaikka söin 3x lämmin ateria per päivä (ja toki muutkin ruuat). Imetän, ja kilot lähti vauhdilla. Imetyksen myötä olen laihtunut entisestään, mutta tiedän itse syöväni hyvin ja tiedän, ettei imetyskään loputtomiin kestä.
/
Tuntuu vaan pahalta kuunnella tuollaisia kommentteja usein. Miksi hitossa laihan arvostelu, patistaminen, haukkuminen ja kauhistelu on ok mutta lihavan ei!?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava, mutta en ole koskaan arvostellut muiden vartaloita. Av:n etusivulla näkee kyllä joka päivä varmaan viisi aloitusta, joissa haukutaan läskejä. Tämäkin aloitus on vähän kaksipiippuinen juttu, sillä itsekin ujutit mukaan ylipainoisten halveksuntaa. Minusta kaikilla pitäisi olla rauha olla oma itsensä ilman haukkumista tai sinun tapauksessasi kauhistelua.
Toisaalta pakko sanoa tämäkin: näetkö jokaisessa naistenlehdessä vinkkejä siihen, miten voisi onnistua lihomisessa? Onko oma vartalotyyppisi elokuvissa ja sarjoissa komediallinen elementti? Oletko nähnyt ohjelmia, jotka perustuvat oman vartalotyyppi

Vierailija
22/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oman vartalotyyppisi täydelliseen muodonmuutokseen? Tuleeko näitä ohjelmia päivittäin? Esitetäänkö vartalotyyppiäsi edustavien ihmisten älykkyydestä tai kyvykkyydestä olettamuksia siksi, että heillä on saman kokoinen vartalo kuin sinulla? Jne. Näitä voisivat miettiä ne, jotka kyselevät miksi laihoja saa haukkua, mutta lihavat muka jätetään rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia naisia arvostellaan. Lihavia vielä enemmän kuin hoikkia.

Vierailija
24/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta painosta kommentoiminen on ikävää, on sitten minkä painoinen hyvänsä. Eiköhän kaikki tiedä itsekin onko laiha vai läski vai jotain siltä väliltä (no ehkä kaikki syömishäiriöiset ei sitä tiedosta). Jos nyt haluaa toisen ulkonäköä kehua laihuudesta, voisi sen ehkä sanoa nätimminkin kuin "herranjumala kun olet laiha". Tuo ei nimittäin kehumiselta kuulosta.

Vierailija
25/33 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä samasta aiheesta pitää tehdä uusi avaus muutaman viikon välein?

Vierailija
26/33 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 23:37"]Miksi tästä samasta aiheesta pitää tehdä uusi avaus muutaman viikon välein?
[/quote]
Sori, en tiennyt että tästä on puhuttu, käyn täällä aika harvoin. Tulin nyt vain purkamaan anonyymisti tuntojani kun pahoitin mieleni aiemmin, siksi en mitään hakuja käyttänyt..

Vierailija
27/33 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskepa huviksesi kuinka monta aloitusta päivittäin koskee lihavien mollaamista ja kuinka monta laihojen. Mieti sitten miten lihaviin muutenkin suhtaudutaan yhteiskunnassa, ja miten laihoihin. Kyllä ne mollatut läskit, ylipainoiset, laardikasat ja ties mitkä ovat yliedustettuina.

Parempi olisi kun kaikki huolehtisivat itsestään ja omasta terveydestään, ulkomuodostaan ja sanomisistaan ja jättäisivät muut rauhaan. Haukkuminen ja mollaaminen ei koskaa ole mukavaa.

Vierailija
28/33 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kateus! T: Toinen "pakkasen raiskaama pulkannaru/vinkuheinä" Oon 168cm pitkä, enkä koskaan ole painanut yli 50kg, vaikka ikää on jo 32v. Paino on aina alle sen, n.46-48kg. Minulla on IBS, Irritable Bowel Syndrome = paskattaa niin pirusti ja ripulilentää jos syön "väärin". Moni luulee että minulla on syömishäiriö, kun sanon etten voi syödä pikaruokaa (pizza, kebab, mäkki jne). minun maha ei vaan kestä sitä rasvaa, ripuli tulee heti kun olen saanut syötyä annoksen loppuun. On noloa käydä julkisessa paikassa/kaverilla ripulipaskalla. 

Vierailija
29/33 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni myös kadehtii itsehillintää, mikä puuttuu lihavilta.

Vierailija
30/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska laihat näyttää paremmilta, ja av-Pipsut tietää sen.. ;) + suklaa on monen av-mamman peruselintarvike jota syödään aina. On ok, jos sanot ettet tykkää keitetystä parsasta tms. Mutta annas olla kun sanot, ettet tykkää suklaasta! Härre kyyd! :o

Vierailija
31/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakaan. Ulkomuodon arvostelu on aina junttia ja väärin.

Vierailija
32/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:20"]

Ei saakaan. Ulkomuodon arvostelu on aina junttia ja väärin.

[/quote]

Onkohan av-palstan historiassa ollut koskaan päivää, ettei joku aloita jotain ulkonäköön liittyvää aloitusta? Tällä hetkellä on "pinnalla" karvat.. :D

Vierailija
33/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 23:52"]

Moni myös kadehtii itsehillintää, mikä puuttuu lihavilta.

[/quote]

Onko tuolla ripulipaskaisella itsehillintää? Kommentistaan päätellen ei, paska vain lentää, teki hän mitä tahansa. Kovasti laiha tuntuu kyllä olevan, joten lienee sinullekin mieleen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan