Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuisuuskysymys, miksi laihoja saa arvostella?

Vierailija
09.12.2014 |

Aihe on minulle tosi arka, ja pahoitan siitä usein mieleni. Olen luonnostani tosi hoikka, paino keikkuu yleensä lievästi alipainon puolella vaikka syön terveellisesti ja monipuolisesti. Se ei kuitenkaan ole itse aihe nyt, vaan se, että laihaa kroppaa on oikeus arvostella päin naamaa mutta on paheksuttavaa arvostella ylipainoista.
/
Miksi laihalle on ok sanoa, että syö vähän enemmän, apua sähän olet laiha, varo ettet kuihdu, otapa vielä vähän lisää kun olet niin pieni. Miltä se tuntuisi, jos ylipainoiselle toteaisi samat asiat päinvastoin?
/
Olen synnyttänyt ja imetän, raskausaikanakaan kiloja ei tullut kahdeksaa enempää vaikka söin 3x lämmin ateria per päivä (ja toki muutkin ruuat). Imetän, ja kilot lähti vauhdilla. Imetyksen myötä olen laihtunut entisestään, mutta tiedän itse syöväni hyvin ja tiedän, ettei imetyskään loputtomiin kestä.
/
Tuntuu vaan pahalta kuunnella tuollaisia kommentteja usein. Miksi hitossa laihan arvostelu, patistaminen, haukkuminen ja kauhistelu on ok mutta lihavan ei!?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa.. Ei paljoa ole vinkejä naistenlehdissä "Näin lihot 15kg!" Laihdutus vinkkejä on jokapuolella.. 

Vierailija
2/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Puolustan teitä. Anorektikot on erikseen ja tarvitsevat apua. Olen entinen laiha, jolla on hoikkia lapsia. Laiha on sopiva sana anorektikosta ja hoikka terveestä ihmisesä, jonka BMI voi olla alle suositusten perinnöllisistä syistä johtuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ajatellaan, että koska laihuus on muotia, laihat kestää arvostelun, koska ovat ihanteellisissa mitoissa. Myös itsekuri on voimavara, jota kadehditaan helposti, jopa ihmetellään.
Nimim. Itsekurin tiellä

Vierailija
4/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä, että missä helvetin universumissa aloittaja ja kaltaisensa elävät? Jos yhtään on kärryillä maailman menosta, niin pitäis tajuta, että kyllä lihavia arvostellaan ulkonäön takia PALJON enemmän jo lapsuusiästä asti, kuin laihoja. Ketään ei saa arvostella ulkonäön takia, mutta ainahan kuspäitä löytyy ja arvostelu jatkuu. Täyttä paskaa silti alkaa väittää, että laihoja arvostellaan jotenkin enemmän kuin lihavia. Itse olen ollut sekä ylipainoinen, että normaalipainoinen/hoikka ja koskaan en ole normaalipainoisena kuullut yhtään arvostelua ulkonäöstäni, siis muuta kuin positiivisessa mielessä. Arvatkaapa vain, sainko olla kouluajat rauhassa ylipainoisena?

Vierailija
5/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketään pitäisi ylipäänsä saada arvostella?? Tämä ei mene jakeluun. En koe tarvetta arvostella toisen ulkonäköä oli sit laiha tai lihava, ei kuulu mulle.

Vierailija
6/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:22"]

Pakko kysyä, että missä helvetin universumissa aloittaja ja kaltaisensa elävät? Jos yhtään on kärryillä maailman menosta, niin pitäis tajuta, että kyllä lihavia arvostellaan ulkonäön takia PALJON enemmän jo lapsuusiästä asti, kuin laihoja. Ketään ei saa arvostella ulkonäön takia, mutta ainahan kuspäitä löytyy ja arvostelu jatkuu. Täyttä paskaa silti alkaa väittää, että laihoja arvostellaan jotenkin enemmän kuin lihavia. Itse olen ollut sekä ylipainoinen, että normaalipainoinen/hoikka ja koskaan en ole normaalipainoisena kuullut yhtään arvostelua ulkonäöstäni, siis muuta kuin positiivisessa mielessä. Arvatkaapa vain, sainko olla kouluajat rauhassa ylipainoisena?

[/quote]

Sinua on sanottu lapsena/teininä hinteläksi homoksi, koska olet laiha etkä voi asialle mitään? Vanhempiasi on arvosteltu että on varmaan juoppoja, jotka juo kaikki rahat, ja lapsi näkee nälkää kun on niin laiha? Aikuisiällä sinua on luultu narkomaaniksi, koska olet niin laiha että käytät varmaan heroiinia? Niinpä. Kolikossakin on aina kaksi kääntöpuolta. Laihoja naisia ihannoidaan, mutta laihuus on miehelle helvettiä.

Vierailija
7/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:31"]

Laihoja pitää arvostaa eikä arvostella!

[/quote]

Höpö höpö.

Vierailija
8/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/33 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan taas kissa pöydälle! Noita läskiketjua vilisee taas silmissä.

Vierailija
10/33 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan että itsellä se on kateus joka kolisee :( 

Vierailija
11/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi?

Vierailija
12/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/33 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ylipainoisetkin saavat kiloistaan kuulla. Mieleeni muistui tapaus kun uudessa työpaikassani jouduin työhöntulotarkastuksessa terveydenhoitajan juttusille. Kyseli niitä näitä harrastuksistani ja elämästäni sekä työstäni, tietenkin niihin vastilin asiallisesti. Keskustelu päättyi kun hän huomautti ylipainostani vaikka sitä siihen aikaan oli vain muutama kilo, johon vastasin, että itselläsi sitä ylipainoa näyttäisi olevan aika paljon enemmän kuin minulla.

Vierailija
14/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
15/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, jolla on huono itsetunto juurikin näiden ilkeiden kommenttien takia. Olen timmissä kunnossa oleva nuori nainen ja silti kärsin huonouden tunteesta. "Hyi ootpas laiha" "syötkö mitään". Miehet ovat aina tykänneet, mutta naiset haukkuneet.

Vierailija
16/33 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateusnäkökulmaan: aiha ja hoikka ovat eri asioita. Ei laihuudessa ole kadehtimista. Hoikkuudessa on. En todellakaan ole kateellinen anoreksiaa sairastaville. Sen sijaan kaverille, joka pysyi nuorena normipainoisena hoikanpuoleisena, vaikka söi mitä huvitti, olin vähän kade. Olin itse liian laiha joskus, eikä silloin ollut hyvä olla. Normaalipainoisena voin parhaiden. Voimakkaasti ylipainoinen en ole koskaan ollut, joten en tiedä, miltä se tuntuu. BMI 20 on kadehtimisen arvoista, BMI 15 ei ole. 

Vierailija
17/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 23:52"]

Moni myös kadehtii itsehillintää, mikä puuttuu lihavilta.

[/quote]

Onko tuolla ripulipaskaisella itsehillintää? Kommentistaan päätellen ei, paska vain lentää, teki hän mitä tahansa. Kovasti laiha tuntuu kyllä olevan, joten lienee sinullekin mieleen?

[/quote]

Itsehillintää olla syömättä ruokaa, joka aiheuttaa ripulipaskaa? Nähtävästi on. Mutta onko av-mammoilla itse hillintää olla syömättä sitä ruokaa, mikä aiheuttaa toisille ripulia? Nähtävästi ei. Siksi liikakilot ja ylipaino.  (+ suuttiminen, jos joku on laiha eikä syö kuten av-mamma) Mutta ei hätää, kyllä laksatiiviäkin voi maistella, tai syödä vaikka kaksin käsin. Ei ripulipaskomista kannata kadehtia, paskominen on jokaisen perusoikeus! :-)

Vierailija
18/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuuteen taipuvaiset arvostelevat hoikkia kateuksissaan.

Vierailija
19/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihoja pitää arvostaa eikä arvostella!

Vierailija
20/33 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tietenkään saa ketään haukkua, mutta luulen että laihat ottaa jostain syystä kaikki painoonsa liittyvät sanomiset ja kommentit haukkumisena. Jos joku sanoo että "Voi herranjumala kun sä olet laiha!" Niin eikö se ole kehu? Nykyaikanahan pitää olla luurangonlaiha, ja se on ollut vallalla vuosikymmeniä. Kaikki jotka ovat edes normaalipainoisia on tämän palstankin mukaan kauheita läskejä ja tankkeja ja siiderivalaita, joten jos joku sanoo laihaksi, kyllä se on aina kehumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi