Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsten aamupala plus lasten ohjelmat

Trallallallaaa
13.10.2021 |

Mitä haittaa siitä on , jos lapset katsovat aamun lasten ohjelmia samalla , kun syövät aamupalaa?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meidän perheen ainoa aamuvirkku.

Kukaan muu ei aamulla todellakaan halua heti herättyään edes puhua. Se ei tarkoita, etteikö meillä lasten kanssa oltaisi.

Iham käsittämättömiä päätelmiä taas.

Vierailija
42/55 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trallallallaaa kirjoitti:

Tulipa mieleen vielä semmoinkin kyssäri, että onko aamupala tärkeä ? Onko siitä mitään haittaa,jos kituuttaa nälissään vaikka lounaaseen saakka? Mutta , mistä se johtuu , jos ei ole aamulla nälkä ollenkaan ja selviää leikiten sinne lounaaseen?

Selvennän, ettei täällä ole tuota linjaa. Nälkä on heti herättyään lapsilla meillä.

Kysymys on niille, missä aamupalaa ei pidetä niin tärkeänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, onko tuosta jotain haittaa, mutta ollaan kyllä suljettu telkku ruokailujen ajaksi ja koetettu opettaa myös että pöydässä ei lueta tai olla puhelimella vaan ennemmin jutustellaan.

Vierailija
44/55 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset ei edes syö aamupalaa. Viikonloppuisinkin ovat yleensä muutaman tunnin hereillä ennen kuin haluavat syötävää. Ennen koulua ihan turha tarjota voileipää, syömättä jää.

Tuotakin ole monesti ihmetellyt,kun jotkut lapset eivät syö heti jotakuinkin herättyään tai heille ei edes tarjota aamupalaa, kuin esim klo 10:00 viikonloppuisin. Arkena tietysti on vähän eri,jos on lähtö töihin ja päiväkotiin, päiväkodissa saa aamupalan. Kouluaamuina  lapsen olisi hyvä syödä hyvä aamupala , jotta jaksaa ruokailuun asti, mutta tiedän ettei näin ole kaikkien kohdalla, varsinkin, jos lapsi jää kotiin yksin tekemään kouluun lähtöä, silloin jää joiltain se aamupala todella köyhäksi.

Kerro nyt ihmeessä, mikä siinä aamupalassa on niin tärkeää, että sitä pitäisi syödä vaikka väkisin.

On se silloin tärkeää, jos lapsella on nälkä. Tiedän, ettei joissain perheissä edes tarjota hyvä jos edes annetaan sitä aamupalaa vaikka lapsi haluiskin syödä heti aamutuimaan. Jotkut lapset ei edes uskalla sanoa , että on nälkä, kun olettavat, etteivät saa syömistä.

Aha, et osannut vastata, miksi aamupala on niin tärkeä, että pitää väkisin syödä, jos ei ole nälkä.

Juu, minä en todellakaantiedä onko se aamupala tärkeä vai ei, jos ei ole nälkä ja en tiedä edes sitäkään, että pitäisikö syödä väkisin, vaikka ei ole nälkä vai pitäisikö sitä nälää herätellä vähän ensin maistelemalla, jotta tulee se aamupalakin syötyä, en siis tiedä, onko aamupala tärkeä, jos joku muu voisi siitä kertoa sen totuuden?

Mutta , onneksi aamupalan syöminen yhdistettynä lastenohjelmien katsomiseen ei ole haitallista. Meillä ei ole ongelmia nälän tunteen kanssa, sitä on , nälkä on tietääkseni terveen ihmisen merkki.

Vierailija
45/55 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota mäkin olen ihmetellyt, että miten ja millä energialla ne jaksaa, kun eivät tosiaan aamupalaa halua syödä. Mutta ilmeisesti kai sitten ihan hyvin. Olen joskus laittanut aamulla esim. paahtoleipää, mutta syövät ehkä pari haukkua ja itse saan syödä loput. Viikonloppuisin heräävät aamulla aikaisin ja haluavat aamupalaa vasta parin tunnin kuluttua, ja silloinkin jotain ihan pientä. Hedelmä, muroja tai ehkä jogurtti. Mutta enpä kyllä itsekään ole nälkäinen aamuisin.

T. Se äiti, jonka lapset eivät syö aamupalaa

Vierailija
46/55 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tälläisen:

"Aamiainen on tärkeä ateria ja sen syöminen kannattaa opetella. Yön jäljiltä tyhjentyneet energiavarastot tulee täydentää, jotta päivä käynnistyy. Jos aamiainen ei kuitenkaan maistu, kannattaa viimeistään aamupäivällä syödä pieni välipala esim. banaani. Näin nälkä ei kasva liian suureksi lounasaikaan mennessä."

https://www.tervekoululainen.fi/ylakoulu/ravinto/ateriarytm

Vierailija
47/55 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tälläisen:

"Aamiainen on tärkeä ateria ja sen syöminen kannattaa opetella. Yön jäljiltä tyhjentyneet energiavarastot tulee täydentää, jotta päivä käynnistyy. Jos aamiainen ei kuitenkaan maistu, kannattaa viimeistään aamupäivällä syödä pieni välipala esim. banaani. Näin nälkä ei kasva liian suureksi lounasaikaan mennessä."

Minulla ei ole aamulla nälkä. Juon aamukahvin töissä noin ysiltä ja silloin saan jo jotain alaskin. Nousen viideltä.

Vierailija
48/55 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota mäkin olen ihmetellyt, että miten ja millä energialla ne jaksaa, kun eivät tosiaan aamupalaa halua syödä. Mutta ilmeisesti kai sitten ihan hyvin. Olen joskus laittanut aamulla esim. paahtoleipää, mutta syövät ehkä pari haukkua ja itse saan syödä loput. Viikonloppuisin heräävät aamulla aikaisin ja haluavat aamupalaa vasta parin tunnin kuluttua, ja silloinkin jotain ihan pientä. Hedelmä, muroja tai ehkä jogurtti. Mutta enpä kyllä itsekään ole nälkäinen aamuisin.

T. Se äiti, jonka lapset eivät syö aamupalaa

Syävätkö he sitten iltapalan niin tuhdisti ettei aamulla syöminen maita?

Vierailija
49/55 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tälläisen:

Höpöhöpö, ei mitään perustetta tuolle ohjeelle.

Vierailija
50/55 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa huomaa, kuin köyhä ajatusmaailma ihmisillä on.

Vierailija
51/55 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän telkkarin toljottaminen tee hyvää kenenkään aivoille, etenkään pienen lasten aivoille.

Onko paljonkin parempi tuijottaa älykännyä?

Vai oisko parempi vaan keskittyä siihen syömiseen ilman virikkeitä?!

Vierailija
52/55 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, onko tuosta jotain haittaa, mutta ollaan kyllä suljettu telkku ruokailujen ajaksi ja koetettu opettaa myös että pöydässä ei lueta tai olla puhelimella vaan ennemmin jutustellaan.

Meillä ei edes koeteta opettaa vaan olemme opettaneet! Hyvällä menestyksellä.

Vierailija
53/55 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ja ruutuaika ei sovi yhteen, minun mielestä. Tehkää ite kukanenkin tavallanne. En ymmärrä koko aloitusta. Toki pieni ajatus käy mielessä. Ap ei voi hyvin, joten haluaa jonkun riitelemään itsensä kanssa ja moni muu sitte provosoituu. Tapelkaa siellä kotona ne oikeat asiat halki!

Vierailija
54/55 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka ja ruutuaika ei sovi yhteen, minun mielestä. Tehkää ite kukanenkin tavallanne. En ymmärrä koko aloitusta. Toki pieni ajatus käy mielessä. Ap ei voi hyvin, joten haluaa jonkun riitelemään itsensä kanssa ja moni muu sitte provosoituu. Tapelkaa siellä kotona ne oikeat asiat halki!

Joku haluaa riidellä näillä näkymin se olet kyll' sinä. Tämä on keskustelupalsta, täällä on laidasta laitaan aiheita. Jos ei kiinnosta, pysy pois. Ei ole sinun asia täällä määräillä sitä, mistä täällä kirjoitellaan.

Vierailija
55/55 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku haluaa riidellä näillä näkymin se olet kyll' sinä. Tämä on keskustelupalsta, täällä on laidasta laitaan aiheita. Jos ei kiinnosta, pysy pois. Ei ole sinun asia täällä määräillä sitä, mistä täällä kirjoitellaan.

Eli provosoiduit ja provosoit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä