Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä päin maailmaa tulee maailman paras ruoka?

Vierailija
12.10.2021 |

?

Kommentit (316)

Vierailija
201/316 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä unohda sitä, kun söin karibialaista ruokaa. Mausteista, muttei tulista. Taivaalisen hyvää! Yhden annoksen perusteella oisi kyllä liioiteltua sanoa että maailman paras ruoka, mutta sen jälkeen olen aina halunnut syödä karibialaista.

Vierailija
202/316 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kausiruoka kotimaisista raaka-aineista

Japanilainen ruoka (joka on paljon muuta kuin sushia)

Italialainen 

Korealainen - ne pistää todella tujusti chiliä ja valkosipulia

Lähi-itä

Tässä näitä joista löytää aina hyvää ruokaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/316 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

dVierailija kirjoitti:

Suomalaiset vetävät kotona pastaa ja ulkona pitsaa. Joten kai se Italia on.

Italialainen keittiö on tosi paljon muutakin kuin pitsa ja pasta. Suosittelen tutustumaan.

Vierailija
204/316 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin syksyisin rakastan suomalaisia sieniä ja marjoja.

Vierailija
205/316 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thai, Vietnam ja Malesia ( sekä Korea ja Japani ) ja juuri tuossa järjestyksessä. Ei en dissaa suomalaista ruokaa. Pidän mausteista ja siitä että ateria "luonnostaan" sisältää paljon kasviksia. Japanilaisilla on maailman korkein eliniänodotus. Eikä suotta, kala - kasvis painotteinen ruokavalio on tie pysyä kunnossa ja näin mahdollisesti säästyy kolesteroli, verenpaine ja -massennuslääkke kierteestä, joita nykyään syödään kuin karkkia.

Vielä suomalaisesta ruuasta. Ottaisin koska tahansa varsin varteenotettavaksi kilpailijaksi suomalaisen järvikalan tuoreilla vihanneksilla ja marjoilla. Kunhan sitä kalaa ei pilata millään maitotuotteella. Kotona opittu paha tapa lapsuudesta: puolet lautasesta oli perunaa ja puolet jotain lihaa sisältävää kastiketta. Tämä Ei myöskään ole kannanotto lihaa eikä kaikkia maitotuotteita vastaan, joten säästyn ehkä terveysfasistiksi leimaamiseslta. Jos lihaa kerran käyttää niin edelleen suosin aasialaista tapaa. Liha on pikemminkin kuin mauste eikä pääasia. Jos ateriassa on 20% lihatuotteita ja muu osa kasvikuntaa, niin sehän menee kuin oppikirjassa. Juustoa voi käyttää kohtuudella. Mutta ne kaiken maailman kermakastikkeet laittaisin pannaan.

Vierailija
206/316 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Kalifornia on hyvä ehdokas, jos etsitään paikkaa, missä voi syödä parasta mahdollista etnistä ruokaa eri kulttuureista – ja hyvistä raaka-aineista tehtynä. Sieltä saa aivan upeaa aasialaista, eurooppalaista ja meksikolaista gourmet-ruokaa. Ja raaka-aineet – erityisesti vihannekset – maistuvat siltä kuin pitääkin, eli auringonvalossa kasvaneilta. Myös paikallinen viini on erinomaista.

Vierailija
207/316 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjältä!

Vierailija
208/316 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun omalla mökilläni, Suomesta

Kun otan itse kasvatetut uudet perunat maasta, ja syön ne kotimaisen voin ja itse kasvattamani tillin  kanssa, se on mulle maailman parasta ruokaa loppukesällä.

Ja järvestä tuoreet  kalat ! 

Vierailija
209/316 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkäristä ja sen jälkeen Italiasta.

Vierailija
210/316 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjältä!

Totta. Sieltä tulee maailman surkeinta ruokaa.

Vierailija
211/316 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarien saarten ruoka on taivaallista .

Vierailija
212/316 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisista paikoista, joissa eri kulttuurit ja eri alueilta peräisin olevat mausteet ja raaka-aineet ovat sekoittuneet. Esimerkiksi Intia, Välimeren alue, Karibia ja Pohjois-Amerikan eteläosat. Tällaisissa paikoissa, joissa on ollut tarjolla paljon erilaisia ruokakulttuureita ja ruoka-aineita, on vain parhaat yhdistelmät ovat valikoituneet käyttöön.

Vierailija
213/316 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa saa rähmäisestä kuppilastakin niin hyvää ruokaa että lähes liikuttuu.

Vierailija
214/316 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimeren keittiö...epäilemättä...

Vierailija
215/316 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Afrikka. Nuotiolla pariloitu rotta on mukavan jäntevää. Parasta, jos on vielä turkkikin mukana.

Vierailija
216/316 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkisafka rules !

Vierailija
217/316 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyrialainen haudutettu lampaan peräreikä, njamskis !

Vierailija
218/316 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolalainen keittiö on mahtava. Sitä emme vaan tunne täällä yhtä hyvin koska ei ole puolalaisia ravintoloita. 

Vierailija
219/316 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kreikka ja italia

Vierailija
220/316 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanista! Okonomiyaki, riisipallot, onigiri, sushi, merileväsnackit, kewpie-majoneesi, pomppivat juustokakut, ramen-keitto, wakame-salaatti, soijapavut, teriyaki...

Kerran Rame (Raimo) teki mulle keittoa. En kyllä tykännyt. Oli vain kossua ja nakkeja. Eli mulle ei enään Ramen keittiön kötöstyksiä, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä