Mistä päin maailmaa tulee maailman paras ruoka?
Kommentit (316)
On niin monta maata ja saarivaltiota joilla on mahtava ruoka. Ei voi valita vaan yhtä.
Yksi suosikeista on Kanarian saaret!
Thaimaa, Intia, Mexiko .....
En kyllä pysty sanomaan. Yli 40 maata nähty ja jokaisessa on jotain hyvää - ja jotain huonoa. Pahaa ruokaa en ole syönyt koskaan. Toki ruokamuistoihin liittyy myös se hetki ja tunnelma
Ranskassa en tilaa pihviä, liha leikataan väärinpäin eli pitkittäinsyin. Se tuntuu pehmeältä mutta on kuin purkkaa suussa. Pataruuat, keitot, äyriäiset jne taas erinomaisia
Italiassa rakastan pastoja ja pataruokia erityisesti. Ja vitello tonnatoa
Liettuasta yksi parhaista muistoista on lihaliemi ja sen kanssa muheva piirakanpala
Venäläinen keittiö on osa lapsuuttani kun mummoni oli rajan takaa
Karibialla olen syönyt parhaat kalaruuat
Skotlannissa taivaallisia ostereita suoraan vuonosta
Aasian ruokien pään räjäyttävät maut, nam!
Mahdoton kysymys
Kyl on ahdasmielistä porukkaa jos luulee että ravinnon prosessoinnin taito olisi kansalaisuudesta kiinni . Harmi muiden kannalta ettei kukaan osaa tehdä yhtä hyvää ruokaa kuin minä, missään päin maailmaa.
Omasta keittiösta oman ukon tekeleet. Hän osaa loihtia vaikka parin päivän takaisista jämistä loistavan aterian.
Silloin kun täytyy mennä lähityöhön, niin on tosi ihana tulla kotiin valmiiseen pöytään.
Ei siihen arkeen sen kummempaa luksusta tarvita.
Sekoitat nyt eläinten raadot ja eritteet ravintoon mitä ne ei toki ole vaan nautintoaineita. Tapettujen eläinten raatojen ja niiden eritteiden syönti on sairas ja julma tapa tyydyttää himojaan, ei tarve kuten ravinnon saanti.
Vantaalta . yh-iskän lihapullagratiini oli rakkaudella valmistettu.
Akrasia kirjoitti:
Kyl on ahdasmielistä porukkaa jos luulee että ravinnon prosessoinnin taito olisi kansalaisuudesta kiinni . Harmi muiden kannalta ettei kukaan osaa tehdä yhtä hyvää ruokaa kuin minä, missään päin maailmaa.
Otan vastaan haasteen ja voitan.
EläimetEivätOleRuokaa kirjoitti:
Sekoitat nyt eläinten raadot ja eritteet ravintoon mitä ne ei toki ole vaan nautintoaineita. Tapettujen eläinten raatojen ja niiden eritteiden syönti on sairas ja julma tapa tyydyttää himojaan, ei tarve kuten ravinnon saanti.
Minun käy sinua sääliksi.
Vierailija kirjoitti:
On niin monta maata ja saarivaltiota joilla on mahtava ruoka. Ei voi valita vaan yhtä.
Yksi suosikeista on Kanarian saaret!
Thaimaa, Intia, Mexiko .....
Kanariansaaret ja Meksiko kenties?
Joka paikassa maailmaa se paras ruoka tuotetaan paikallisesti.
Lisää tyhmiä kysymyksiä?
EläimetEivätOleRuokaa kirjoitti:
En ainakaan lähipiiristä tunne ketään, joka olisi syönyt elävää eläintä. Olen sitä mieltä, että eläin pitääkin olla lopetettu ja liha kypsennetty ennen syömistä. Eläinten virtsaa, ulostetta tai muita eritteitä en ole, enkä tule syömään - siitä olen samaa mieltä, että sellaisten syöminen on sairasta.
Italia, Iran ja Thaimaa🤝
(Kaikissa maissa itse käyty joten turha tulla mussuttamaan mitään ”nönnönnöö, paikallinen ruoka ei ole samaa kuin täällä” soopaa)
Vierailija kirjoitti:
Äitin keittiöstä.
Juuri niin. Potikat ja soosi, sen parempaa ei ole.
Suomesta puhtaan luonnon antimista, peura ,poro , y.m. riistasta valmistettu .Suomalaiset marjat ovat herkullisia , vitamiinipitoisia. Kotimaiset juurekset , omenat , y.m itse valmistettuna tietää mitä syö ja mausteet oman maun mukaan.
Kreikka, Turkki, Israel, Egypti jne
Vierailija kirjoitti:
Suomesta puhtaan luonnon antimista, peura ,poro , y.m. riistasta valmistettu .Suomalaiset marjat ovat herkullisia , vitamiinipitoisia. Kotimaiset juurekset , omenat , y.m itse valmistettuna tietää mitä syö ja mausteet oman maun mukaan.
Mitä vitamiineja Suomalaisissa marjoissa on enemmän kuin muissa? Marjat eivät paljoa niitä ylipäätään sisällä edes. Mustikassa on vähemmän vitamiineja, kuin HK-blöössä. Vihannekset ovat ulkomailla paremman makuisia kuin täällä, missä porkkanakin on kitkerää ja sitkeää.
Israel, Kreikka, Turkki