Pienemmän budjetin häät ja kaverin kommentit ärsyttää
Mennään kesällä naimisiin ja ihanat vanhemmat makaa pitopalvelun<3
Ihan tavalliset häät on:) Mennään maistraatissa naimisiin kun mies ei kuulu kirkkoon. Juhla ja ruoka on. Morsiuspuku käytetty. Häämatkalle ulkomaille ei oikeen ole varaa lähteä, mennään varmaan kylpylään ja mökille. Vähän harmittaa tuo matka mutta matkaillaan sitten joskus! Toinen meistä opiskelee, toinen töissä, niin ei oo kamalasti ylimäärästä rahaa. Ollaan siis molemmat alle 25.
Kyllästyttää kaverien kommentit että omissa häissä sitä ja tätä ja tuota, en koskaa haluis maistraatissa, kihlajaiset hienossa ravintolassa. Häissä syödään pihviä ja tulee 300 vierasta. Ja ostan uuden puvun ja 300 euron kengät. Ja häämatkalle lähdetään sinne ja sinne ja malibulle ainaki 2 viikoks en koskaa menis kylpylään.
Kiitti kaverit! En saisi tollasia "american dream"-häitä vaikka toivoisin:D nää kelpaa meille! Ei siis haittaa kuunnella toisten häähaaveita vaan meidän juhlien lyttäystä.
Kommentit (32)
Pian on oltu naimisissa 20 vuotta ja oli tavalliset häät. Mutta jos uudestaan saisin päättää niin menisimme naimisiin romanttisesti kahdestaan maistraatissa tai ulkomailla :)
Hei ap, monilla morsiammilla kihahtaa sen verran hattuun kun kaikki pyörii siinä häiden ympärillä, että eivät huomaa oikein huomioida muita. Sellaista se vaan on, kyllä se häähuuma siitä sitten laimenee. Jos kaverisi ei kuulu niihin, jotka puhuvat häistään vielä vuositolkulla niiden jälkeenkin ja vuoraa asuntoa kuvaamossa tosi ihkuiksi käsitellyillä hääkuvilla, niin toivoa vielä on, ja hän palaa normaaliksi itsekseen jonain päivänä.
Meillä oli pienet ja pienen budjetin häät, koska meille se hääjuhla oli meitä varten, sitä että elämä menee eteenpäin, eikä meillä olisi ollut varaa järjestää suuria häitä. Naimisiin päästiin, vieraat olivat ihan tyytyväisiä ja kaikki meni hyvin. Useimmilla kavereillani on ollut isoja ja kalliita häitä, jotka kestävät yöhön asti, mut meillä ei olisi sellaiseen ollut varaa, ja sukuni tuntien en halunnut alkoholitarjoilua enkä biletyyppisiä häitä, koska yhdetkään sellaiset ei ole päättyneet hyvin, kun joillakin karkaa mopo käsistä sen pienenkin alkomäärän ja valvomisen kanssa. Mikä siis mua ei haittaa muiden häissä, mutta omissani olisi haitannut.
Onnea sulle, hääjuhla on aina kaunis kun pari on rakastunut, ei ne ulkoiset puitteet niin hirveästi merkkaa.
Me käytiin maistraatissa visiitillä kahdestaan (todistajat talon puolesta), kun oltiin 10 vuotta oltu ja asuttu yhdessä. Romanttisesti jatkoimme kotiin siivoamaan koiranpennun kakkoja lattioilta, mutta oli silti elämäni paras päivä :) Kukkakimppu oli matkan varrelta valkoisia neilikoita ja hääasuna housut ja sormuksiakaan emme hankkineet, koska kumpikaan niitä ei tykkää pitää. Kukin siis tavallaan. Häämatka oli viime kesänä kaupunkiloma Euroopassa, josta olimme molemmat haaveilleet.
Kuule ap, tuttu homma! Mekin menimme aika nuorena naimisiin, joten annettakoon osa kommentoinnista anteeksi kavereille nuoruuden takia... Kommentit olivat juuri luokkaa "siis mä kun menen naimisiin, niin aioin kyllä tilata Jenkeistä Vera Wangin puvun" jne. Samoin kun hankimme omakotitalon "joo siis mä haluan ainakin sellasen talon joka on meren rannalla ja siinä pitää olla ainakin 200 neliötä". Olen jälkikäteen ajatellut, että taisivat olla osittain kateellisia ja osittain nuoruudesta johtuen suhteellisuuden tajuttomia. Voihan sitä toki juu 2000 e/kk palkalla edellämainitut hankkia, jos viisikymppiseksi meinaa odotella.
Ja eipä ole muuten näkynytkään heillä noita Vera Wangin pukuja ja merenrantahuviloita. Kumma juttu.
Tärkeämpää kuin kalliit häät ja se yksi päivä on se mitä tapahtuu häiden jälkeen eli teidän kahden avioliitto. Vaikka häiden budjetti olis miljoonan, rakkautta sillä ei osteta. Paljon Onnea teille!
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:29"]
Meidän häät, kulut n. 18 000 euroa. Maksoimme itse n. 15 000 euroa, me emme ole rikkaita, köyhyysrajalla pikemminkin. Perhesuhteissa ennen häitä oli vuosien mittaan ongelmia, äidit ja narsistisuus. Haluttiin vain, että kaikilla olisi hyvä olla yhdessä, häävalmisteluissa, sitä yritettiin. Hääviikolla alkoi oireet. Tehtiin itse duunit, valvottiin viimeiset 3 vrkautta, unet yht. 6 tuntia noiden vuorokausien aikana, syömiset banaani ja cokis lentäessä. Hääpäivänä samoilla silmillä, molempien perheenjäsenet normiunilla. Olimme aivan zombit omissa häissämme, todella. Harmitti ja paljon. Perheenjäsenet keskittyivät omissa piireissään vallan hallitsemiseen, anopit veivät. Me yritimme jotenkin pitää vieraista huolta ja ohimennen me hääparina välitimme toisistamme. Vieraillekin näkyi anoppien touhut ja niitä yritimme jotenkin paikkailla -miten sen voi selittää - ei mitenkään. Paitsi että kertoisi elämänkirjomme lapsen roolissa äitiemme kanssa, ei pysty.
Jos saisin valita, kuten mieheni kanssa yhtenä vaihtoehtona mietimme paljon ennen häitä, että menisimme kaksistaan naimisiin ilman perheitä, ihan sama missä, niin siellä muualla kyllä sen hetken viettäisimme. Kunhan siellä olisi vain hyvä olla. En kenenkään haluaisi kokea vastaavaa.
[/quote]
Minulla oli pelkona, että meidän häistä olisi tullut samanlaiset kuin sinulla, ongelmana kun on juuri minun äiti. Naimisiinmenoa vitkuteltiin vuosikausia, mutta sitten tuli järki päähän ja järjestimme juuri sellaiset häät kuin halusimme. Paikalla ei ollut meidän lisäksi kuin meidän lapset, pappi, kanttori ja kaksi todistajaa kirkkoherranviraston henkilökunnasta. Jälkeenpäin kävimme lasten kanssa syömässä hyvässä ravintolassa. Oli kyllä leppoisa ja mukava päivä.
Köyhät häät on noloja! Kaverilla oli häissä kreppipaperista tehtyjä kukkia yms koristeena kun ei ollut varaa oikeisiin kukkiin. Hääpuku olis jotain kirpparilta, ja hääkakun teki morsiammen äiti. Kuvat otettu tyyliin kamerapuhelimella. Hääohjelmassa oli jotain noloa askartelua eikä esim lainkaan tanssimista tai musiikkia. Ruokana oli jotain wt-ruokaa. Hääyön pariskunta vietti paikallisen huoltoaseman kesämotellissa.. For real..... WHY?
Tosin kaverini on wt, joten ehkä ne oli sitten "hänen näköiset" huh..
Joku kaipaili tätä keskustelua....
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:30"]
No miksi pitää mennä noin nuorena naimisiin jos ei ole varaa kunnon häihin ja sitten pitää kateellisena itkeä kun joku kehtaa huomauttaa ettei itse ainakaan tyytyisi mihinkään köyhäily häihin?! :D
[/quote]
Sama! Itse olen 29v, parisuhteessa 12v, joista 10v avoliittoa. En mene naimisiin, koska olemme köyhiä=ei muuta mitään. Niin mitä järkeä? Jos menisin naimisiin, menisin maistraarissa ja sit +10 000€ maksavalle pitkälle maailmanympärys(hää)matkalle. Ottaisin hääkuvat jossain Toscanan auringon alla, Italiassa ja lähettäisin sukulaisille. :D
Jäis parempi mieli/muisto itselle kun jostain kuppasesta, "nakit ja ranskalaiset takapihalla sponsor by äiti"-häistä, lisäbonuksena joku kirppari rääsy päällä. Kiitos, mutta ei kiitos. (Pukua en kyllä ostaisi, vuokraisin kunnollisen puvun yhdeksi päiväksi kuvien ottamista varten. Koska hääpuvun ostamissa ei ole mitään järkeä, sitä on tarkoitus käyttää kerran elämässä!)
AP:n kaveri ei ole kovin tahdikas. Voin sanoa, ettei meistä kumpikaan kuulu kirkkoon. Olemme yli 30-vuotiaita, keskivertoa parempituloisia. Olemme jo päättäneet, että naimisiin mennään maistraatissa (tai yhdistetyllä häämatkalla ulkomailla). Läheimmät perheenjäsenet viedään laadukkaaseen ravintolaan illalliselle,maksanee noin tonnin. Saatan hankkia maistraattiin sellaisen jakkupuvun jota voi töissäkin käyttää ja joskus myöhemmin jos huvittaa voi pitää iltabileet kavereille. Todellakaan ei halua ole kumminkaimankissan kahvituksiin tai muuhun vastaavaan, miksi yhden päivän vuoksi tuntemattomia juottaa. Ylipäänsä isot häät ovat perinteisesti maalaisten juttu. Ei siinä mitään vikaa ole, mutta en ole oma unelmani vaikka rahaa olisi.
Aika moni noista häähöpöttäjistä joutuu kuitenkin selkä seinää vasten todellisuuden kanssa sitten omia peijaisia järjestäessään. He tajuavat hankintoja suurta päiväänsä varten tehdessään, että jostain pitää menoissa nipistää ja kaikkea ei voi saada (juhlatilaa ei saa vuokralle, kenkiin ei olekaan varaa). Viimeistään kun he ostavat asuntoa ja alkavat hankkia lapsia, niin he miettivät että se häihin laitettu summa rahaa olisi ollut tarpeen toisaalla.
Ehkä just noiden häähourailijoiden takia en ole aikoihin nauttinut toisten häistä. Morsiamet ovat olleet ihan tajuttoman kiukkuisia ihan läpi juhlan, johtuisiko se juuri tuosta ihme stressaamisesta?
Häät on ihan vanhanaikainen perinne.. En ymmärrä miksi jotkut menee naimisiin.. Jotkut montakin kertaa elämänsä aikana..