Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä köyhä sain laitettua kymppitonnin

Vierailija
09.12.2014 |

säästöön! Elän köyhyysrajalla, tulot kuukaudessa noin 900€. Silti tulos tämä, kyseessä hyvin monen vuoden säännöllinen säästäminen! olen hyvin onnellinen tästä, minulle tuo summa on tässä elämänvaiheessa suuri saavutus!

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:28"]Eihän se ole siivellä elämistä, kun omista rahoista säästää! Ja soviteltua päivärahaa kuuluukin saada jos työtunnit vähäisiä.
[/quote]

Voi se olla. Pummitaan kyydit kavereilta/mieheltä, asutaan porukoilla tai mies maksaa kaiken, mm....

Vierailija
42/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 19:11"]

kasi on siis ap. En tiedä kovin tarkkaan aikaa, jona tuo summa tuli kasaan, ehkä jotakin kuutisen vuotta eli hyvin pitkä aika, välillä en voinut säästää kun tuli jotakin yllättävää rahanmenoa ja välillä työttömyyttäkin. ap

[/quote]

jos laskin oikein niin olet laittanut keskimäärin 138e kuussa säästöön. (6v = 72 kk ja 10 000e / 72kk = 138,8)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hoh hoijaa, jollekin on vissiin ihan mahdoton ajatus että joku voi elää pienillä tuloilla säästeliäästi ja saada rahaa säästöön. Minun kohdalani tämä nyt kuitenkin onnistui. En elä pummaustyylillä, käytän bussia liikkumiseen, ostan itse ruokani, maksan asumiseni. Silloin tällöin käyn kavereiden kanssa ravintolassa syömässä, tosin hyvin harvoin ja aina lounasaikaan. Vaatteita ostan todella vähän. Kosmetiikka yms ihan apteekista perusvoiteira ja markettikamaa se vähä mitä tarvitsen. Hiukset leikkaan useimmiten itse, välillä äitini on siinä auttanut. Kiitos niille, jotka innostuneina vastasivat positiivisesti aloitukseeni, ja pöh niille jankkaajille, jotka epäilevät onnistumistani joko siipeilyksi tai pummailuksi! Kannattaa itsekin kokeilla säästeliäisyyttä, edes pieni summa kuukaudessa, suosittelen!ap

Vierailija
44/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:10"]

No sitten olisit voinut antaa rahat suoraan läheisillesi etkä säästää itsellesi, jos et niillä kerran mitään aio ostaakaan. Lipaston laatikossa setelit ovat yhtä arvokkaita kuin vanhat sanomalehdet. Niillä on arvo vasta ostotapahtuman tai sijoituksen yhteydessä.

[/quote]

Hölmö. Kyllä se pesämuna tai pahan päivän vara pankkitilillä vain kummasti tuo turvallisuuden tunnetta. Elämässä kun ei koskaan tiedä. 

[/quote]

No joo, mutta jos 10000 euron säästäminen vie kuusi vuotta ja 20% tuloista joka kuukausi, niin voi kysyä onko säästämisaste tulotasoon nähden järkevä. Tuossa tilanteessa pitää vaan toivoa, että inflaatio pysyy aisoissa, koska se vuoden 2014 euro voi olla vähän vähemmän vuonna 2020.

Vierailija
45/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuuteen vuoteen ei uutta tietokonetta, ei uutta kännykkää, ei ulkomaanmatkaa, ei uusia vaatteita halpahallin ulkopuolelta, kuusi vuotta elämästäsi hujahti hupsis, olet kuusi vuotta vanhempi ja tilillä kymppitonni.

jee.

Vierailija
46/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju, kiitos ap ja onnea hienosta säästötavoitteen täyttymisestä!

Itsekin olen aikamoinen fakiiri säästämisessä, olen aina tosi ylpeä kun olen saanut pienistä tuloista säästettyä sivuun. Muistan kun sain 1200 euron nettopalkasta säästöön aina 500 euroa. Tämä oli ennen lapsia, nykyään ei enää ihan onnistuisi moinen noin pienistä tuloista. Minulla on ollut samanlaisia säästötapoja kuin sinullakin - sisko on leikannut hiukseni, ei autoa, ravintolaan menen vain lounasaikaan, baarit vähissä, vaatteita ostan vain tarpeeseen. Ja sitten tosiaan kun on joku tarve, niin olen kyllä ostanut surutta. Olen aina kokenut huonoa omaatuntoa turhasta ostamisesta.

Enkä koe kyllä todellakaan että olisin elänyt jonkun siivellä. Minusta on hassu ajatuskin, että jos joku on saanut säästöön ison summan, se automaattisesti tarkoittaisi että hyväksikäyttäisi muita.

Tsemppiä vain kaikille muillekin säästäjille. Kyllä se kummasti tuo tiettyä turvallisuutta, kun tietää ettei yllättävät menot kaada heti taloutta.

Vierailija
47/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain läppärin tuttavalta, olisi muuten viety kierrätykseen, toimii mulla! Kännyni on tomiva, ihan perusmalli riittää mulle. Äkkilähdöllä kävin reissussa, hirmu halpaa kun lähtöön oli muutama päivä enää. Nyt suunnitteilla säästöillä vähän pidempi matka. Halpahallista en osta vaatteita ollenkaan. Niin, hupsis, ja kymppitonni tuli säästettyä!ap

Vierailija
48/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 23:53"]

Siis kuuteen vuoteen ei uutta tietokonetta, ei uutta kännykkää, ei ulkomaanmatkaa, ei uusia vaatteita halpahallin ulkopuolelta, kuusi vuotta elämästäsi hujahti hupsis, olet kuusi vuotta vanhempi ja tilillä kymppitonni.

jee.

[/quote]

Joillekuille kävely syksyisessä luonnossa voi olla sykähdyttävämpi kokemus kuin uusi älykännykkä (joka menee rikki kolmen kuukauden kuluessa eikä akku kestä päivää kauemmin) ja sen näprääminen. Sitten on näitä materialisteja niin kuin lainaamani kommentoijakin on.

Tsemppiä, ap. :)

Vierailija
49/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:02"]

Sain läppärin tuttavalta, olisi muuten viety kierrätykseen, toimii mulla! Kännyni on tomiva, ihan perusmalli riittää mulle. Äkkilähdöllä kävin reissussa, hirmu halpaa kun lähtöön oli muutama päivä enää. Nyt suunnitteilla säästöillä vähän pidempi matka. Halpahallista en osta vaatteita ollenkaan. Niin, hupsis, ja kymppitonni tuli säästettyä!ap

[/quote]

Kuinka kauan läppärisi oli ollut tuttavallasi? Ne nimittäin ei kestä välttämättä kuutta vuotta vaikka ostaisi uutena, tai ainakin ne alkaa hidastella ja on takkuista. Saat siis tulotasosi päälle ylimääräistä tavaraa tuttaviltasi? Se vaikuttaa käytettävissä oleviin varoihin rutkasti, joten tuo "säästin 900e tuloista" ei tarkkaan ottaen pidä paikaansa.

Vierailija
50/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 23:53"]

jee.

[/quote]

Joillekuille kävely syksyisessä luonnossa voi olla sykähdyttävämpi kokemus kuin uusi älykännykkä (joka menee rikki kolmen kuukauden kuluessa eikä akku kestä päivää kauemmin) ja sen näprääminen. Sitten on näitä materialisteja niin kuin lainaamani kommentoijakin on.

Tsemppiä, ap. :)

[/quote]

Toki, ja jollekin rahan laittaminen vaikkapa matkaan, jolla näkee Leonardon taulun, trooppisen linnun tai Brooklynin sillan, voi olla sykähdyttävämpi kokemus kuin rahan laittaminen lipaston laatikkoon.

Vierailija
51/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavuoroisuutta, jos yhtään tiedät mitä tarkoitan. En saa ylimääräisiä tavaroita tuttaviltani, vaan kyse oli enemmänkin vastavuoroisuudesta, minä pidin ystäväni koirasta huolta hänen matkansa ajan ja hän keksi kysyä onko mulla käyttöä hänen vanhalla läppärillä, että näin! Tavaroita voi myös kierrättää ja vaihtaa ilman rahaa ja tehdä auttamista ystävien kesken ilman että avusta pitää maksaa rahaa...ehkä joillekin vierasta, mutta omien ystävien kanssa ollaan totuttu tähän vastavuoroisuuteen, toimii hyvin!ap

Vierailija
52/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa matkustaa tiettyyn kohteeseen eikä tiettyyn hintaan, niin silloin ei voi ottaa äkkilähtöä. Paitsi tietysti jos oma suosikkikohde sattuu olemaan Ruotsinlaiva tai Bulgarian turistirannikko.

Vierailija
53/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:23"]

Jos haluaa matkustaa tiettyyn kohteeseen eikä tiettyyn hintaan, niin silloin ei voi ottaa äkkilähtöä. Paitsi tietysti jos oma suosikkikohde sattuu olemaan Ruotsinlaiva tai Bulgarian turistirannikko.

[/quote]

Jep, nuo onkin ainoa vaihtoehdot jos haluaa äkkilähdölle?

Vierailija
54/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkilähdöissä on kyllä laaja valikoima kohdemaita, jos pystyy nopeasti lähtemään, siis aivan parissa päivässä. Täyttä puppua, että tarjonta rajottuisi johonkin Bulgariaan tms...pitäis vähän tietää ennen kuin on tietävinään!

Vierailija
55/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:23"]

[/quote]

Jep, nuo onkin ainoa vaihtoehdot jos haluaa äkkilähdölle?

[/quote]

No sanopa, mihin hintaan pääsee äkkilähdölle johonkin parempaan kohteeseen ja kuinka pitkäksi aikaa?

(esim. Itä-Aasia, USA, Etelä-Amerikka)

Vierailija
56/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä sä itse nuo matkoihin liittyvät asiat, tämä ketjun pointti ei ole niissä! Pysy asiassa eli säästämisessä tai aloita oma ketju matkoihin liittyen! Niin turhaa jankkaamista että huh!

Vierailija
57/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:13"]

Toki, ja jollekin rahan laittaminen vaikkapa matkaan, jolla näkee Leonardon taulun, trooppisen linnun tai Brooklynin sillan, voi olla sykähdyttävämpi kokemus kuin rahan laittaminen lipaston laatikkoon.

[/quote]

Niin, mikä ettei, minua henk. koht. tuollainen ei hirveästi kiinnosta. Mutta kukin taaplaa tavallaan. Tuskin ap nyt sentään lipaston laatikkoon rahojaan on laittanut, mutta alentuvalla tyylilläsi sait aikaan itsellesi varmastikin jokusen kiksin. Minä sen sijaan jään hiukan ihmettelemään kommenttiasi. Mutta kuten totesin, kukin taaplaa tavallaan.

Vierailija
58/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap se mamma joka pölli puolella miljoonalla vaatteita helsinkiläisistä kaupoista muutaman vuoden aikana ja möi huutonetissä? :D Jäi kiinni tuossa hiljakkoin. Saahan niitä säästöjä niinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi