Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä köyhä sain laitettua kymppitonnin

Vierailija
09.12.2014 |

säästöön! Elän köyhyysrajalla, tulot kuukaudessa noin 900€. Silti tulos tämä, kyseessä hyvin monen vuoden säännöllinen säästäminen! olen hyvin onnellinen tästä, minulle tuo summa on tässä elämänvaiheessa suuri saavutus!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ts olet elänyt jonkun muun siivellä.

Vierailija
22/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole siivellä elämistä, kun omista rahoista säästää! Ja soviteltua päivärahaa kuuluukin saada jos työtunnit vähäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uhrauksia tuo käsitti? Jäivätkö kummilapset ilman lahjoja? Sukulaisen hautajaisiin ei omaa seppelettä? Kaverit kaikkosi, koska et koskaan tarjonnut? Kysyn ihan hyvällä. Mietin, voisinko itsekin toimia niin, että säästöön jäisi tuollainen summa - ilman, että sitä kukaan ei ns. huomaisi pahalla ainakaan.

Vierailija
24/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, ap! Säästäminen on kyllä palkitsevaa. Itse tienaan 850 euroa kuussa, josta laitan joka kuukausi 150e säästöön. Yksi osa menee asuntosäästötilille, yksi matkatilille ja yksi häätilille. Enkä edes joudu elämään kituuttaen. Tietysti kaupassa katson aina tarkasti mitä ostan, ja vaatteet ostan kirpputorilta jne., mutta olen todella tyytyväinen elintasooni. Rahaa onkin kertynyt jo ihan mukavasti, ja suunnitelmissa on oman asunnon osto. Pienehköstä omasta asunnosta voisin lyhentää lainaa saman verran kuukaudessa kuin nyt maksan vuokraa. 

Vierailija
25/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön on siis mennyt n 200e/kk kun on ollut n 6v aikana joitain säästämättömiäkin kuukausia. Aika hyvin.

Vierailija
26/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä AV-palstallahan päivitellään yleensä sossusta rahaa hakevia köyhiä, jotka eivät ole riittävästi huolehtineet yksilöllisestä riskienkantokyvystään. Nyt kun sitten ihminen on fiksusti elänyt pienillä tuloillaan ja saanut vielä oivan turvapuskurin itselleen säästöön niin alkaa kamala vittuilu ja naljailu. Ihme touhua.

Vierailija
27/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:43"]

Täällä AV-palstallahan päivitellään yleensä sossusta rahaa hakevia köyhiä, jotka eivät ole riittävästi huolehtineet yksilöllisestä riskienkantokyvystään. Nyt kun sitten ihminen on fiksusti elänyt pienillä tuloillaan ja saanut vielä oivan turvapuskurin itselleen säästöön niin alkaa kamala vittuilu ja naljailu. Ihme touhua.

[/quote]

Joo, ja kun arvostukset ja harrastukset eivät ole samoja kuin itsellä, niin pitää siitäkin alentuvasti naljailla. Ihme porukkaa, tosiaan.

Vierailija
28/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:43"]

[/quote]

Oliko ap sossun asiakas? Säästääkö hän toimeentulotuesta, jotta voisi olla vuoden pois sossun luukulta ja käyttää siis elämiseen tarkoitettuja tukia säästämiseen, jotta voisi olla välillä ilman tukia? Muuten en ymmärrä miten tämä "turvapuskuri" liittyy pienistä tuloista säästämiseen. Miksi pienempi "puskuri", esim. 2000e säästö ja sen jälkeen yksittäisiin ostoksiin säästäminen (ja ostaminen) olisi huonompi vaihtoehto kuin 10000 säästäminen ja sitten sen tuhlaaminen?

Vierailija
29/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, öö, "olen niin epämateriaalinen, että laitan rahat vain säästöön, saan kiksejä syyskävelystä"

ja

"eihän ne rahat käyttämättä jää, tuhlaan sitten kerralla enemmän"

Tämäkö oli jotenkin epämateriaalista?

Vierailija
30/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentteja! Onnea ap, toivottavasti voit käyttää säästöjäsi johonkin kivaan, eikä pelkästään "pahaan päivään". Ymmärrän elämäntapasi täysin, ja arvostan myös sen ekologisuutta. Ei materia tee onnelliseksi! Opiskelijana jouduin tulemaan toimeen n. 800 e kuussa, ja siitäkin oli 300 lainaa. Silti pärjäsin, ja kun totuin vähään, nyt suht pienikin palkka tuntuu isolta. Otan susta mallia ja avaan säästötilin heti seuraavasta palkasta :)

Vierailija
31/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:08"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:02"]

Sain läppärin tuttavalta, olisi muuten viety kierrätykseen, toimii mulla! Kännyni on tomiva, ihan perusmalli riittää mulle. Äkkilähdöllä kävin reissussa, hirmu halpaa kun lähtöön oli muutama päivä enää. Nyt suunnitteilla säästöillä vähän pidempi matka. Halpahallista en osta vaatteita ollenkaan. Niin, hupsis, ja kymppitonni tuli säästettyä!ap

[/quote]

Kuinka kauan läppärisi oli ollut tuttavallasi? Ne nimittäin ei kestä välttämättä kuutta vuotta vaikka ostaisi uutena, tai ainakin ne alkaa hidastella ja on takkuista. Saat siis tulotasosi päälle ylimääräistä tavaraa tuttaviltasi? Se vaikuttaa käytettävissä oleviin varoihin rutkasti, joten tuo "säästin 900e tuloista" ei tarkkaan ottaen pidä paikaansa.

[/quote]

Oot kyllä todella rasittava nillittäjä. Sori ohis.

Ap:lle propsit hienosta suorituksesta :)

Vierailija
32/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 18-vuotias ja suoritin lähihoitajan opinnot oppisopimuksella, jotka aloitin 16-vuotiaana.
Nyt mulla on taskussa lähihoitajan paperit ja 25 000e

Vierailija
33/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologisuutta? Siis oliko tässä nyt tarkoitus jättää se raha kokonaan käyttämättä vai käyttää isompi summa pitkän säästämisen jälkeen? Kymmpitonnin tuhlaaminen viiden vuoden välein ei ole ekologisempaa kuin kahden tonnin tuhlaaminen vuodessa viiden vuoden ajan.

Vierailija
34/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:05"]

Ekologisuutta? Siis oliko tässä nyt tarkoitus jättää se raha kokonaan käyttämättä vai käyttää isompi summa pitkän säästämisen jälkeen? Kymmpitonnin tuhlaaminen viiden vuoden välein ei ole ekologisempaa kuin kahden tonnin tuhlaaminen vuodessa viiden vuoden ajan.

[/quote]

Hieno juttu! Siinä sulla on hyvä pesämuna omaan kämppään. Vaikutat fiksulta nuorelta, jatka samaan malliin.

Vierailija
35/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 01:05"]

[/quote]

Hieno juttu! Siinä sulla on hyvä pesämuna omaan kämppään. Vaikutat fiksulta nuorelta, jatka samaan malliin.

[/quote]

Lainaus meni vituiks :D

Vierailija
36/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään. Minä saan n. 700 €/kk ja sillä olen maksanut  4h + k + s asunnon lainan loppuun. Tilillä ei ole kuin 500 € :)

Vierailija
37/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 18:46"]säästöön! Elän köyhyysrajalla, tulot kuukaudessa noin 900€. Silti tulos tämä, kyseessä hyvin monen vuoden säännöllinen säästäminen! olen hyvin onnellinen tästä, minulle tuo summa on tässä elämänvaiheessa suuri saavutus!
[/quote]

Onnea. Hyvinhän sulle rahaa tuleekin. Itselleni 522€/kk.

Vierailija
38/58 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:10"]

No sitten olisit voinut antaa rahat suoraan läheisillesi etkä säästää itsellesi, jos et niillä kerran mitään aio ostaakaan. Lipaston laatikossa setelit ovat yhtä arvokkaita kuin vanhat sanomalehdet. Niillä on arvo vasta ostotapahtuman tai sijoituksen yhteydessä.

[/quote]

Mikään ei ole hyvä. Toisissa ketjuissa taas ihmetelllään, kun joku joutuu työttömäksi, että miten ei ole yhtään säätöjä - vaikka kyseessä olisi nuori, jolle ei säästöjä ole vielä ehtinyt kertyä. 

Hienoa ap. Taidat olla aika onnellinen ihminen. On vain havaittu, että tyytyväisimpiä elämäänsä ovat ne, joille ei ole tärkeää näyttää ulospäin mitään omistamista. 

Vierailija
39/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ny joku neuvous sua sjottamaan ni se olis äkkiä 12-14

Vierailija
40/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joutunut mitään uhraamaan, pystyin osallistumaan ihan tavalliseen sosiaaliseen elämään, synttäreille yms. Baareissa en tosin käy, mutta eihän se ole ainoa tapa tavata ystäviä...Lähinnä tämän summan säästäminen onnistui tarkalla harkinnalla ja hintavertailulla ruokakaupassa ja muutenkin. En myöskään tilaa tai osta lehtiä, enkä tupakoi ja harvakseltaan ostan viinipullon. Suuri säästö on tietenkin autottomuus. Ja muuten, kukaan ystävistäni ei tiedä tästä säästämästäni summasta eikä tule tietämään, kerroin ainoastaan äidilleni.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi