Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä köyhä sain laitettua kymppitonnin

Vierailija
09.12.2014 |

säästöön! Elän köyhyysrajalla, tulot kuukaudessa noin 900€. Silti tulos tämä, kyseessä hyvin monen vuoden säännöllinen säästäminen! olen hyvin onnellinen tästä, minulle tuo summa on tässä elämänvaiheessa suuri saavutus!

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Ihanaa saadat sut meidän säästäjien joukkoon. Jos sijoituksesi osoittautuu huonoksi ja arvo alkaa laskea eikä näytä että nousua olisi tiedossa, vaihda toiseen sijoitukseen/talletuskohteeseen. Äkkiä paremmin tuottava kuroo menetyksen umpeen. Taidan itse olla samanlainen Roope-Ankka kuin sinäkin. Nyt jo vähän enemmän talletuksissa, tulotkin mulla on paremmat kuin sulla mutta olen samankokoisilla tuloilla pärjännyt kuin sinäkin.

Vierailija
2/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 18:46"]

säästöön! Elän köyhyysrajalla, tulot kuukaudessa noin 900€. Silti tulos tämä, kyseessä hyvin monen vuoden säännöllinen säästäminen! olen hyvin onnellinen tästä, minulle tuo summa on tässä elämänvaiheessa suuri saavutus!

[/quote]Hienoa, että olet onnistunut säästämään. Valitettavasti nykymaailmassa 10 000:lla ei paljoa saa. (enkä siis tarkoittaa tätä mitenkään ilkeästi, itsellä ei ole edes tuota...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 18:46"]

[/quote]Hienoa, että olet onnistunut säästämään. Valitettavasti nykymaailmassa 10 000:lla ei paljoa saa. (enkä siis tarkoittaa tätä mitenkään ilkeästi, itsellä ei ole edes tuota...)
[/quote]
No meillä sais talorempan valmiiksi tuolla rahalla.

Vierailija
4/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä ajattelit tehdä rahalla?

Vierailija
5/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha kiertoon suomi nousuun

Vierailija
6/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko sulla kesti, ja oletko sinä aikana koko ajan tienannut vain 900 kuussa? Ei sulla ainakaan elätettäviä ole?

Vierailija
7/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi en tee rahalla mitään, vaan pidän pahan päivän varalle. Tuo paha päivä on jo ihan nurkan takana, määräaikainen työni loppuu tammikuussa...jossakin vaiheessa lähden matkalle, ja ehkä ostan uuden pyörän.

Vierailija
8/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasi on siis ap. En tiedä kovin tarkkaan aikaa, jona tuo summa tuli kasaan, ehkä jotakin kuutisen vuotta eli hyvin pitkä aika, välillä en voinut säästää kun tuli jotakin yllättävää rahanmenoa ja välillä työttömyyttäkin. ap

Vierailija
9/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap, onnitteluni!

Itsekin olen pienituloinen ja olin saanut noin 5000 euroa säästöön, mutta mies jäi juuri työttömäksi ja joudun nyt käyttämään nuo rahat vähitellen elämiseen, lähinnä asuntolainan maksuun. Silti olen tyytyväinen, että minulla on hieman rahaa, jolla saamme ajallisesti pelivaraa eikä koti mene ainakaan heti alta.

Vierailija
10/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan asu pk-seudulla ap? Täällä menisi vuokraan jo niin paljon, ettei muuhun elämiseen jäisi rahaa tarpeeksi, varsinkaan säästämiseen. Oletko joutunut hakemaan toimeentulotukea? Silloinhan ei voi säästää, vaikka pystyisikin, koska sitten loppuisi toimeentulotuen saaminen, ja säästäminen olisi mennyt hukkaan. 

Vierailija
11/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 on kyllä hyvä säästö jo. Riittää jo käsirahaksi pienempään asuntoon esimerkiksi. Tai sitten juuri kivaksi puskuriksi työttömyyttä ajatellen, tai elämän pieniin ja suuriin hankintoihin.v

Vierailija
12/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Pitkäjänteisyys palkitaan :) Itselläkin pienet tulot, mutta kuukaudessa saan säästöön aika isojakin summia, vaikka asumismenot ovatkin taas palkkaan nähden korkeat.

Vierailija
13/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu pk-seudulla enkä aio sinne ikinä pienituloisena muuttaa, juuri suurten asumiskulujen vuoksi ja on niitä muitakin syitä. En oe ikinä ollut toimeentulotuen saaja. Välillä olen saanut soviteltua päivärahaa kun työtuntumäärä on ollut niin vähäistä, juuri tälläkin herkellä on niin. Hyvin kuitenkin pärjään, kulutan hyvin harkiten, en oikeastaan tarvitse juuri muuta kuin maksaa asumisen ja ruokaa. Harrastuksenikin ovat lähes ilmaisia, kirjat kirjastosta, luonnossa liikkumista, välillä käyn taidenäyttelyissä a kulttuuritapahtumissa. Olen tyytyväinen, nyt kun työtuntimäärä on pienempi, jää paljon vapaa-aikaa, otan siitä kaiken irti, rauhalliset aamut kahvikupposen kanssa jne. Onni on mulle hyvin pieniä ja arkisia asioita ja tunnelmia, ei materiaa niinkään.ap

Vierailija
14/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä ei saa asuntolainaa, vaikka säästöjä olisikin. Niin sanottiin mulle pankissa. Hölmöä, että samaan aikaan maksan suurta vuokraa, ja samalla rahalla saisi hyvin lyhennettyä yksiön tai kaksion asuntolainaa. 

Vierailija
15/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele jos olisit kuollut juuri 9999 euron kohdalla. Säästäminen olisi ollut ihan turhaa. Kyllä jonkin verran kannattaa pitää rahaa jemmassa ja säästää johonkin tavoitteeseen, mutta pelkkä rahaa rahan vuoksi -säästäminen voi lopulta olla sama kuin seteleiden polttaminen. Raha on sitä varten, että sillä välillä myös ostetaan jotain.

Vierailija
16/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele että rahani menisivät hukkaan jos olisin kuollut tuon 9999 kohdalla. Minulla on läheisiä, erittäin rakkaita ihmsiä, jotka olisivat nuo rahat saaneet, en voi ajatellakaan ostavani pelkän ostamisen vuoksi! Turha ostaminen on mielestäni tyhmää. Kun todella tarvitsen jotain, niin ostan sen hyvillä mielin, mutta shoppailun ilon olen menettänyt kokonaan, onneksi!ap

Vierailija
17/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten olisit voinut antaa rahat suoraan läheisillesi etkä säästää itsellesi, jos et niillä kerran mitään aio ostaakaan. Lipaston laatikossa setelit ovat yhtä arvokkaita kuin vanhat sanomalehdet. Niillä on arvo vasta ostotapahtuman tai sijoituksen yhteydessä.

Vierailija
18/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan minulle tulla jotakin yllättävää rahanmenoa, pyykkikone voi hajota tai imuri, läppäri. Ja kirjoitinhan jo suunnitelleeni matkaa. Jonkun sairauden yllättävä tulo voi myös tietää aikamoista rahanmenoa. Kyllä tämä on minulle kelpo summa pitää säästössä kun tiedän kokemuksesta että elämässä voi käydä kaikenlaista. Ne rahansa tuhlatkoon, jotka eivät pysty muuhun! Kukin tyylillään!

Vierailija
19/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:10"]

No sitten olisit voinut antaa rahat suoraan läheisillesi etkä säästää itsellesi, jos et niillä kerran mitään aio ostaakaan. Lipaston laatikossa setelit ovat yhtä arvokkaita kuin vanhat sanomalehdet. Niillä on arvo vasta ostotapahtuman tai sijoituksen yhteydessä.

[/quote]

Hölmö. Kyllä se pesämuna tai pahan päivän vara pankkitilillä vain kummasti tuo turvallisuuden tunnetta. Elämässä kun ei koskaan tiedä. 

Vierailija
20/58 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen summa on ihan hyvä turva, jos jotakin yllättävää tulee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme