Kuin vanhana vauvalle kuviovaatteita?
Hei olen unohtanut mikä oli se ikä jolloin vauvalle sai pukea kuviollisia vaatteita? Oliko se yhdeksän kuukautta vai pitkö olla yli vuoden vanha?
Kommentit (25)
Kannattaa kiinnittää huomiota myös omaan pukeutumiseen. On aika karua jos äiti on yhtenä päivänä sininen ja yhtenä punainen!
Ja vieraille kanssa yhtenevä värikoodi! Parasta olisi varata vieraille tielle joku vaate, jonka voisivat vaihtaa eteisessä. Se voisi olla vaikka sadetakki, niin ei niin hirveästi puklut ym haittaa. Kaikki voittaa!
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:49"]
Apua! Mä just puin viisikuiselle kirahvikuvioisen puvun ja sain sen päikkäreille! Viikko antaa nukkua sen kolmevarttia vai herätänkö heti? Vai ehtikö jo vahinko tapahtua? Mitä tästä voi seurata? Onko tää vakavaa? Esikoisella oli sama puku vauvana ja se tykkää syödä yhä syödä kaikkea vihreää ja ei pode korkean paikan kammoa ja tykkää kirmata ympäriinsä.
[/quote]
Meillä sama! Pelkäsin, että lapselle kehittyy ylipitkä kaula, koska hän käytti vauvana kirahvipukua, mutta ei tullut. Ihan on yhtä lyhytkaulainen kuin vanhempansa. Sen sijaan kaikki muut luettelemasi asiat täsmäävät, saalatit maistuvat ja kirmailee edelleen ympräiinsä, vaikka on jo kouluikäinen!!!
Miksi tätä ei kerrottu neuvolassa???
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:49"]
Apua! Mä just puin viisikuiselle kirahvikuvioisen puvun ja sain sen päikkäreille! Viikko antaa nukkua sen kolmevarttia vai herätänkö heti? Vai ehtikö jo vahinko tapahtua? Mitä tästä voi seurata? Onko tää vakavaa? Esikoisella oli sama puku vauvana ja se tykkää syödä yhä syödä kaikkea vihreää ja ei pode korkean paikan kammoa ja tykkää kirmata ympäriinsä.
[/quote]
Meillä sama! Pelkäsin, että lapselle kehittyy ylipitkä kaula, koska hän käytti vauvana kirahvipukua, mutta ei tullut. Ihan on yhtä lyhytkaulainen kuin vanhempansa. Sen sijaan kaikki muut luettelemasi asiat täsmäävät, saalatit maistuvat ja kirmailee edelleen ympräiinsä, vaikka on jo kouluikäinen!!!
Miksi tätä ei kerrottu neuvolassa???
[/quote]
Nyt kun sanoit, onhan meidänkin esikoisella tavallinen kaula, mutta jalat on pitkät ja on muutenkin siro ja hoikka. Vaikka äitinsä on tällainen tyypillinen suomalainen persjalka. Oon miettinyt mistä se johtuu, mutta nyt löytyi selitys! Saa tää kuopuskin pitää kirahvipukua, jos vaikka siten välttäisi nämä mun lyhyet jalkani, joihin ei edes housuja löydä. Kyllä mä vähän huonommat yöunet kestänyt, kun lapsi luulee olevansa kirahvi, jos sillä kerran saa ylväät, pitkät kapeat sääret. Mitä sitä ei äiti lapsensa eteen tekisi.
T.16
Löysin 3 kk ikäiselle vauvalleni kivoja kuviobodeja. 6 vuotiaana lapseni käyttää edelleen kuviollisia vaatteita.