Ovatko yliopisto-opiskelijat älykkäitä? Pääseekö tyhmät sinne?
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:38"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:22"]Jos amk:uun vertaa, niin avoin rasismi, homofobia, sovinismi, kiusaaminen jne. loistivat poissaolollaan. Opiskelijat yliopistossa eivät myöskään ole hää-, vauva- ja inttihulluja kuten amk:ssa. En osaa sanoa älystä ja tyhmyydestä, mutta kokemukseni mukaan yliopistossa on paljon mukavammat ihmiset kuin muissa kouluissa. [/quote] Joo, kauppis ja oikislaiset ne vasta tunnettuja onkin suvaitsevaisuudestaan..
[/quote]
Montako tunnet? Itse opiskelen parhaillaan molemmissa, ja kummassakaan en ole tavainnut ainuttakaan rasistista, homofobista, kovin sovinistista henkilöä tai kiusaajaa. Mutta joo, me tykätään rahasta niin pakkohan meidän on olla, eiks nii? Sellasia kapitalistisikoja, nakellaan vaan muille niskojamme. Eikö ennakkoluulot ookin kivoja? :)
[/quote]
Oikiksesta en suomessa tiedä, mutta entisen työn puolesta opiskelijoita sekä Hankenissa että kauppakorkeassa (nyk. Aalto) ihastelleena voin sanoa että jösses mitä kokoomusnuoria. Epämiellyttävää sakkia. Omat maisterin paperini tein ulkomailla yliopistossa, joka Suomen kouluja korkeammalle rankkaa. Mutta opiskeluilmapiiri vähintäänkin naurettavan oloinen. Muut kauppakorkeat (esim. Lappeenranta) sen sijaan vain säälittävät.
Mä oon aika tyhmä, mutta suoraan lukiosta pääsin ja oon kokenut opiskelun itselle mielekkääksi.
Vaikka oonkin tyhmä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:22"]Jos amk:uun vertaa, niin avoin rasismi, homofobia, sovinismi, kiusaaminen jne. loistivat poissaolollaan. Opiskelijat yliopistossa eivät myöskään ole hää-, vauva- ja inttihulluja kuten amk:ssa. En osaa sanoa älystä ja tyhmyydestä, mutta kokemukseni mukaan yliopistossa on paljon mukavammat ihmiset kuin muissa kouluissa. [/quote] Joo, kauppis ja oikislaiset ne vasta tunnettuja onkin suvaitsevaisuudestaan..
[/quote]
Montako tunnet? Itse opiskelen parhaillaan molemmissa, ja kummassakaan en ole tavainnut ainuttakaan rasistista, homofobista, kovin sovinistista henkilöä tai kiusaajaa. Mutta joo, me tykätään rahasta niin pakkohan meidän on olla, eiks nii? Sellasia kapitalistisikoja, nakellaan vaan muille niskojamme. Eikö ennakkoluulot ookin kivoja? :)
[/quote]
Oikiksesta en suomessa tiedä, mutta entisen työn puolesta opiskelijoita sekä Hankenissa että kauppakorkeassa (nyk. Aalto) ihastelleena voin sanoa että jösses mitä kokoomusnuoria. Epämiellyttävää sakkia. Omat maisterin paperini tein ulkomailla yliopistossa, joka Suomen kouluja korkeammalle rankkaa. Mutta opiskeluilmapiiri vähintäänkin naurettavan oloinen. Muut kauppakorkeat (esim. Lappeenranta) sen sijaan vain säälittävät.
[/quote]
Miksi? Hyvin alkoi viesti ja sitten tämmöinen mahalasku?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 23:06"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi? Hyvin alkoi viesti ja sitten tämmöinen mahalasku?
[/quote]
Hän on katsos suvaitsevainen, toisin kun kauppislaiset ja oikislaiset.
Merkittävä osa akateemisista on tyhmiä kuin saappaat, mutta kun on kova tarve päteä ja "menestyä", niin kyllä yliopiston pusertaa läpi heikohkoilla arvosanoilla likipitäen kuka tahansa.
Ite oon keskiverto. Aina oon hyviä arvosanoja saanut helposti, mutta en usko älykkyysosamääräni olevan mitenkään poikkeuksellinen. Oon kuitenkin huomannut, että joidenkin ihmisten kanssa on vaikeampi keskustella kuin toisten, koska he eivät ymmärrä joitain asioita niin helposti. Tällaisiin ihmisiin en ole yliopistossa törmännyt, vaikka monet mun peruskouluajoilta mukaan jääneet rakkaat ystävät ovat sellaisia. Sanoisin siis, että kyllä, yliopisto-opiskelijat ovat yleensä älykkäitä.
No on varmasti älykkäitä! Itse en ainakaan siellä pärjäisi, mulle jo AMKista valmistuminen oli työn ja tuskan takana. En oikein osaa jutella yliopistotyypeille, kun he puhuvat niin fiksuja ja minä en ymmärrä mitään :)
Itse työskentelen viikottain ammattikorkeakoulu- ja yliopisto-opiskelijoiden kanssa ja voisin sanoa, että eroa heissä ei juurikaan ole. Yliopisto-opiskelijat ovat olleet tietyllä tavalla ehkä hieman ylimielisempiä ja ylpeämpiä, mutta muuta eroa ei juurikaan ole. Huumori on ihan samanlaista kummallakin joukolla ja ainakin käytännön idiootteja löytyy yllättävän paljon myös yliopisto-opiskelijoista. Itse en arvota heitä mitenkään sen älykkäämmiksi kuin amk-opiskelijoitakaan, sen verran on tullut aivopieruja sieltäkin osastosta kuunneltua...
Oma kokemus on paras yleistävä kokemus: minä pääsin lukemaan ns. kovia tieteitä ja olen kyllä yhdenlainen kokovartaloriemuidiootti. Luulen usein osaavani/tietäväni jotain ja seuraavana päivän olen vaikeuksissa amisopintojen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:35"]Sisään tosiaan pääsee monesti pelkällä ulkoaluvulla. Pois pääseminen vaatii kuitenkin (alasta riippuen) vähän omaakin ajattelua.
[/quote]
Tai ainakin kestäviä istumalihaksia. Ihan raakaa työtä se opiskelu on. Toisilla hyvä muisti ja looginen ajattelu helpottavat hommaa.