Ovatko yliopisto-opiskelijat älykkäitä? Pääseekö tyhmät sinne?
Kommentit (94)
Olen kyllä opiskellessa huomannut, että AMK:laiset ovat paljon älykkäämpiä kuin yliopistolaiset. Lisäksi AMK:sta saa ammatin. :) AMK:ssa pitää oikeasti osata jotain, ei vain päteä.
Itse tunnen melko paljon yliopistossa opiskelevia muutaman hyvän ystäväni kautta. Ovat kyllä toki jollain tavalla älykkäitä, ainakin sillä omalla alallaan mutta oon kyllä myös hämmästynyt siitä, kuinka huono yleissivistys monella tytöllä varsinkin on. Osataan kyllä hienoja kemiallisia kaavoja mutta sitten maailman menosta ei muuten tiedetä mitään. Lisäksi yksi parhaimmista ystävistäni opiskelee kauppatieteellisessä ja erityisesti hänen miespuoleiset opiskelukaverinsa jaksavat mua pilkata koska mähän en mistään mitään tajua kun oon vaan tämmönen paskatradenomiopiskelija. Ja siis ihan oikeasti väheksyvät mua, ekat pari kertaa kun nähtiin aattelin että se on vaan jotain läppää mutta nyt ollaan pari vuotta jo tunnettu ja pahemmaks vaan menny. Ja halveksuvat oikeastaan kaikkia muitakin ammattikorkeassa opiskelevia. Mun mielestä ei tuollainenkaan anna ihmisestä kovin älykästä kuvaa. Sen takia en nykyään näiden kanssa hirveästi viitti hengaillakaan kun ei oikeasti jaksa aina sitä kuunnella. Ja tämä siis nimenomaan kauppiksen jätkiltä, tytöt on aina suhtautuneet hyvin.
Minä ainakin olen sekä tyhmä että varsinkin laiska. Mutta olenkin teknisellä alalla, siihen ei kummoisia tarvita...
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:07"]
Olen kyllä opiskellessa huomannut, että AMK:laiset ovat paljon älykkäämpiä kuin yliopistolaiset. Lisäksi AMK:sta saa ammatin. :) AMK:ssa pitää oikeasti osata jotain, ei vain päteä.
[/quote]
:D oma kommenttisi oli pelkkää pätemistä alusta loppuun. Sun tyyppisen ihmisen tulisi opiskella edes ne yliopiston metodiopintojen kurssit, niin ymmärtäisit kuinka naurettavaa kaikenlainen yleistäminen on...
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:28"]
[/quote]
:D oma kommenttisi oli pelkkää pätemistä alusta loppuun. Sun tyyppisen ihmisen tulisi opiskella edes ne yliopiston metodiopintojen kurssit, niin ymmärtäisit kuinka naurettavaa kaikenlainen yleistäminen on...
[/quote]
Ei ole yleistämistä vaan kokemukseen perustuvaa faktaa. :) Kokemuksestahan sinä et ymmärrä mitään, yliopisto-pelle.
Ainakin keskustelun aiheet yliopisto-opiskelijoilla pyörii enemmän ajankohtaisten ja tieteellisten aiheiden ympärillä. Myös ovat mielestäni suvaitsevaisempia.
Tällä hetkellä käyn päivittäin ruokailemassa paikassa, jossa pyörii sekä amk:n ja yliopiston opiskelijoita. Varsinkin tytöistä huomaa kumman laitoksen opiskelija on, amk-tytöt pyörii laumoissa merkkilaukut olalla, naama meikattuna ja hihitellään kovaan ääneen. Yliopistolaiset taas arkena usein luonnollisempia, eivät kiinnitä huomiota ulkonäköönsä niin paljon. Ovat myös kohteliaampia ja keskustelut vaikuttaa asiallisilta. Moni syö kasvisruokaa.
Toki tämä oli vain yleistys!
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:15"]
Itse tunnen melko paljon yliopistossa opiskelevia muutaman hyvän ystäväni kautta. Ovat kyllä toki jollain tavalla älykkäitä, ainakin sillä omalla alallaan mutta oon kyllä myös hämmästynyt siitä, kuinka huono yleissivistys monella tytöllä varsinkin on. Osataan kyllä hienoja kemiallisia kaavoja mutta sitten maailman menosta ei muuten tiedetä mitään. Lisäksi yksi parhaimmista ystävistäni opiskelee kauppatieteellisessä ja erityisesti hänen miespuoleiset opiskelukaverinsa jaksavat mua pilkata koska mähän en mistään mitään tajua kun oon vaan tämmönen paskatradenomiopiskelija. Ja siis ihan oikeasti väheksyvät mua, ekat pari kertaa kun nähtiin aattelin että se on vaan jotain läppää mutta nyt ollaan pari vuotta jo tunnettu ja pahemmaks vaan menny. Ja halveksuvat oikeastaan kaikkia muitakin ammattikorkeassa opiskelevia. Mun mielestä ei tuollainenkaan anna ihmisestä kovin älykästä kuvaa. Sen takia en nykyään näiden kanssa hirveästi viitti hengaillakaan kun ei oikeasti jaksa aina sitä kuunnella. Ja tämä siis nimenomaan kauppiksen jätkiltä, tytöt on aina suhtautuneet hyvin.
[/quote]
Ja lisään nyt vielä, että näiden esimerkkien lisäksi tunnen kyllä sitten yhtälailla sekä yliopistosta että amkista myös kaikin puolin fiksuja ihmisiä, tarkoituksena ei siis ollut tuolla ylemmällä kirjoituksellani mitenkään dissata yliopisto-opiskelijoita! :) Oli vaan esimerkki, että ei se yilopistossa opiskelu automaattisesti tarkoita mitään ylivoimaista älykkyyttä. Ja sitten tiedän kyllä amkissakin muutaman ihan bimbon :D Ei se pelkkä opinahjo ihmisen älykkyydestä tosiaan kaikkea kerro.
Kävin AMK:ssa pääsykokeissa ja siellä ruokalassa ilmeisesti ensimmäisen vuoden opiskelijoiden jutu olivat kuin suoraan ammattikoulun auto- tai peltiseppäpuolelta. "Vittu ois pitänyt jäädä tänää kotii jaksa olla tääl"
"Syöt nyt vittu nopeest että päästää lähtemää"
"vittu mul on viel kaks tuntii jälelä päivää"
"mä ainaki sanoisin vaa niille opettajille et haistakaa vittu mä lähen himaa"
Sosiaalisesti taitamattomia on joka paikassa, eikä siihen vaikuta koulutus tai tutkinto.
Ainakaan ne tutut, jotka aikoinaan yliopistoon pääsivät eivät kyllä älykkyydellä loistaneet. Moni pääsi kun hirveesti yritti. Ei maisterin paprut tee ihmisestä älykköä tai edes viisasta. Perslihaksia enemmän vaaditaan, että jaksaa lukea.
Lääkäriksikin pääsee kun kovasti yrittää...tuler sitten se hoitovirhelääkäri kun rymistelee lääkikseen surkeella tokarilla.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:28"]
[/quote]
[/quote]
Ei ole yleistämistä vaan kokemukseen perustuvaa faktaa. :) Kokemuksestahan sinä et ymmärrä mitään, yliopisto-pelle.
[/quote]
Suoritin amk-tutkinnon ennen yliopisto-opintojani ja olen yliopistossa opiskelemisen ajan tehnyt työtä amk-tutkintoni pätevöittämässä ammatissa. Fakta on, että henkilökohtaisista hyökkäyksistä huolimatta et tunne minua lainkaan. Et todellakaan anna itsestäsi kovin sivistynyttä mielikuvaa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:53"]
Yliopistosta ei saa ammattia.
[/quote]
Tässä muutamia esimerkkejä: Biologi, geologi, toimittaja, juristi, lääkäri, opettaja (lukemattomia kieli- ja ainevaihtoehtoja), luokanopettaja, erityisluokanopettaja, lastentarhanopettaja, psykologi, pappi, sosiaalityöntekijä, arkkitehti, diplomi-insinööri, hammaslääkäri, eläinlääkäri. Lisäksi todella moni opiskelija siirtyy yliopistoon suoraan tutkijaksi laajentamaan graduaan väitöskirjaksi. Hankkikaa nyt edes hiukan yleissivistystä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:02"]
[/quote]
Tässä muutamia esimerkkejä: Biologi, geologi, toimittaja, juristi, lääkäri, opettaja (lukemattomia kieli- ja ainevaihtoehtoja), luokanopettaja, erityisluokanopettaja, lastentarhanopettaja, psykologi, pappi, sosiaalityöntekijä, arkkitehti, diplomi-insinööri, hammaslääkäri, eläinlääkäri. Lisäksi todella moni opiskelija siirtyy yliopistoon suoraan tutkijaksi laajentamaan graduaan väitöskirjaksi. Hankkikaa nyt edes hiukan yleissivistystä.
[/quote]
Niin kerrotko vielä niitä ammatteja? Vai etkö tiedä, mikä ammatti on?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:07"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei helvetti :'D Oletko tosissasi?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mikä sun ongelma on? Osaat lukea muttet ymmärrä lukemaasi?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:02"] [quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:53"] Yliopistosta ei saa ammattia. [/quote] Tässä muutamia esimerkkejä: Biologi, geologi, toimittaja, juristi, lääkäri, opettaja (lukemattomia kieli- ja ainevaihtoehtoja), luokanopettaja, erityisluokanopettaja, lastentarhanopettaja, psykologi, pappi, sosiaalityöntekijä, arkkitehti, diplomi-insinööri, hammaslääkäri, eläinlääkäri. Lisäksi todella moni opiskelija siirtyy yliopistoon suoraan tutkijaksi laajentamaan graduaan väitöskirjaksi. Hankkikaa nyt edes hiukan yleissivistystä. [/quote] Niin kerrotko vielä niitä ammatteja? Vai etkö tiedä, mikä ammatti on? [/quote] Mikä sun ongelma on? Osaat lukea muttet ymmärrä lukemaasi?
[/quote]
Olen huomannut, että teillä yliopistorunkkareilla on ennemminkin tämä ongelma.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:07"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
tai mitä jos sinä järjenjättiläinen menisit tänne: http://www.ammattinetti.fi/ammatit ja syöttäisit (yksitellen) kaikki nuo luetellut ammatit tuohon kenttään
"hae ammateista" ja tulisit sitten ilmoittamaan MITÄ ammattia tuossa listassa olleista ammateista ei ammattihausta löydy?
No opiskele jtn todella idioottia (ja samalla epäsuosittua) ainetta niinkuin vaikka arabian kulttuuria niin voi että sinne sisään pääsyyn et aivoja tarvitse.