Ovatko yliopisto-opiskelijat älykkäitä? Pääseekö tyhmät sinne?
Kommentit (94)
Jos amk:uun vertaa, niin avoin rasismi, homofobia, sovinismi, kiusaaminen jne. loistivat poissaolollaan. Opiskelijat yliopistossa eivät myöskään ole hää-, vauva- ja inttihulluja kuten amk:ssa.
En osaa sanoa älystä ja tyhmyydestä, mutta kokemukseni mukaan yliopistossa on paljon mukavammat ihmiset kuin muissa kouluissa.
Ei välttämättä sosiaalisesti älykkäitä mutta jollain älykkyyden alueella älykkäitä kyllä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:22"]
Ei välttämättä sosiaalisesti älykkäitä mutta jollain älykkyyden alueella älykkäitä kyllä.
[/quote] Varsinkin jos sukunimi mätsää.
[/quote]
Nimenomaan on sosiaalisesti älykkäitä esim. humanistinen puoli pullollaan.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:15"]
Kyllä tyhmiäkin on nähtävästi päässyt sisään. Eivät vaan pääse tenteistä läpi ja putoilevat aikojen saatossa pois kyydistä.
[/quote]Moni tyhmä onnistu valmistumaankin sieltä.
[/quote]
Voitko vähän avata tätä. Selailin juuri laitoksemme graduja. Käteen sattui B-arvosanan saanut työ. Työ oli moitteeton ja vaatimaton mutta en mitenkään väittäisi, että tyhmä saisi edes sellaista aikaan. Siisti työ, ei vain kunnianhimoinen.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:24"]
[/quote]
Nimenomaan on sosiaalisesti älykkäitä esim. humanistinen puoli pullollaan.
[/quote]
Ja tietojenkäsittelytieteenlaitoksella sitten näiden vastakohdat?
Ei musta kaikki humanistit oo sosiaalisesti älykkäitä, sen kummemmin kuin mitä jossain muissa tiedekunnissa, vaikka teologisessa tai valtsikassa.
Joillekin se on pelkästään status-kysymys, on oltava ylioppilas ja maisteri, ja varsinkin jos sukunimi sitä vaatii.
Tällä hetkellä ei olo ainakaan ole älykäs. Tentti huomenna ja kerratessa tuntuu ettei mitään ole jäänyt päähän.
Jollain tavalla älykkäitä suurinosa. Riippuu tieteenalasta. Jos et kykene ajatteluun, älä mene yliopistoon.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:29"]Tällä hetkellä ei olo ainakaan ole älykäs. Tentti huomenna ja kerratessa tuntuu ettei mitään ole jäänyt päähän.
[/quote]
Älykkyyttä on myös ymmärtää heikkoutensa
Mä oon ainakin päässyt! Ja jopa onnistunut valmistumaan ihan tavoiteajassa!
Sisään tosiaan pääsee monesti pelkällä ulkoaluvulla. Pois pääseminen vaatii kuitenkin (alasta riippuen) vähän omaakin ajattelua.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:22"]Jos amk:uun vertaa, niin avoin rasismi, homofobia, sovinismi, kiusaaminen jne. loistivat poissaolollaan. Opiskelijat yliopistossa eivät myöskään ole hää-, vauva- ja inttihulluja kuten amk:ssa.
En osaa sanoa älystä ja tyhmyydestä, mutta kokemukseni mukaan yliopistossa on paljon mukavammat ihmiset kuin muissa kouluissa.
[/quote]
Joo, kauppis ja oikislaiset ne vasta tunnettuja onkin suvaitsevaisuudestaan..
Ainakin vastuullisempia. Tehtävät tehdään ja palautetaan takarajaan mennessä. Oikeinkirjoitus on myös hyvällä tolalla.
Hieman riippuu aineesta. Ei kaikissa tarvita soveltavaa tietoa, vain hyvää muistia. Jossain oli tutkittukin että n. 100 riittää hyvin keskiverron yliopisto-opiskelijan äo:ksi. Vastauksena: vaati jonkinsorttista aivokapasiteettia, muttei varsinaista älyä. (Ja ennen kuin joku ehtii sanoa että vähättelisin korkeakouluopintoja, olen maisteri itsekin.)
Tunnollisia puurtajia tai sitten lahjakkaita älykköjä. Kuulun itse ensimmäiseen ryhmään.
Jos amk:uun vertaa, niin avoin rasismi, homofobia, sovinismi, kiusaaminen jne. loistivat poissaolollaan. Opiskelijat yliopistossa eivät myöskään ole hää-, vauva- ja inttihulluja kuten amk:ssa.
[/quote]
Ehkä ne yliopisto-opiskelijat vaan osaa peittää sen paremmin. Lasillisen tai parin jäljeen kuoren alta voi näkyä muutakin...
Mä voin kertoa et oon tyhmä ja oon valmistunut yliopistosta. Mut ehkä en siks vaan ymmärrä sua :)
Kyllä se on eniten kiinni ahkeruudesta. Tunnen esim. monta humanistia, joilla on lukihäiriö. En siis tarkoita, että lukihäiriöiset olisivat sen tyhmempiä kuin muutkaan, vaan tarkoitan, että ei tarvitse olla joka osa-alueella täydellinen.