Laihduttajan ruokavalio!
Painoni on tällä hetkellä 67.2 kg ja olen tässä parin viikon sisällä pudottanut 70 kg tuohon painoon. Pituutta löytyy 163 cm ja painoindeksi on suurinpiirtein 25. Tässä eilisen syömiset:
Aamulla kaksi lasia vettä,
kaksi palaa ruisleipää joiden päälle kinkkua, tomaattia ja kurkkua,
maustamatonta, vähärasvaista jugurttia n. 2dl ja päälle kauraleseitä,
mukillinen teetä
Lounaaksi iso annos salaattia ja höyrytettyjä vihanneksia kouluruokalassa sekä hedelmäpiltti
noin kolme lasia vettä
Päivälliseksi/illalliseksi
alle desi riisiä, kaksi pientä kananpalaa
salaattia ja öljyssä kypsennettyä herne-maissia itujen ja siementen kanssa
Iltapalaksi saatan ottaa vielä piltin ja vettä juon ruokailujen välissä yhteensä n. 1.5 litraa
Mitä tehdä toisin? Onko hyvä ruokavalio?
Kommentit (5)
Itse olen 172 pitkä ja painan 65 kiloa. Syön joka päivä välipalaksi kourallisen pähkinöitä, tulee hyviä rasvoja. älä unohda myöskään avokadoa! missä marjat? aamulla voisit syödä kaurapuuroa, johon reilusti vaikka jäisiä marjoja. zemppiä! :)
Vaikuttaa aika hyvältä. Itse korvaisin piltit jollain muulla ja lisäisin mahdollisuuksien mukaan lounaalle proteiinia. Maissia en syö henkilökohtaisesti ollenkaan koska se ei mielestäni ole hyvää laihduttajan ruokaa. Maississa on tuplasti energiaa verrattuna herneisiin, mutta vain 1/3 proteiinista. Jos et pavuista ole innostunut vielä, kannattaa harkita niiden lisäämistä ruokavalioon. Edullisia proteiininlähteitä, joilla on käytännössä aina hyvät glykemia-arvot (gi ja gk) eli nostavat verensokeria tasaisesti ja rauhallisesti ja antavat energiaa pitkään. Niin ja sisältävät hyvin kuitua. Soija-, kidney-, ruskea-, punainen-, valkoinen-, vihreäpapu, aivan sama, ja kikherneet ja linssit ovat kaikki loistavia lisiä ihan jokaisen ruokavalioon.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 08:11"]Itse olen 172 pitkä ja painan 65 kiloa. Syön joka päivä välipalaksi kourallisen pähkinöitä, tulee hyviä rasvoja. älä unohda myöskään avokadoa! missä marjat? aamulla voisit syödä kaurapuuroa, johon reilusti vaikka jäisiä marjoja. zemppiä! :)
[/quote]
Voi miks aina tuo puuro!? Lapsena se oli "ainoa oikea" aamupala ja nykyään en voi sietää, en mistään hinnasta. Sama keitettyjen perunoiden kanssa. Itse laihduin ihan mainiosti 19kg ilman puurojakin. Ohis
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 08:24"]
Vaikuttaa aika hyvältä. Itse korvaisin piltit jollain muulla ja lisäisin mahdollisuuksien mukaan lounaalle proteiinia. Maissia en syö henkilökohtaisesti ollenkaan koska se ei mielestäni ole hyvää laihduttajan ruokaa. Maississa on tuplasti energiaa verrattuna herneisiin, mutta vain 1/3 proteiinista. Jos et pavuista ole innostunut vielä, kannattaa harkita niiden lisäämistä ruokavalioon. Edullisia proteiininlähteitä, joilla on käytännössä aina hyvät glykemia-arvot (gi ja gk) eli nostavat verensokeria tasaisesti ja rauhallisesti ja antavat energiaa pitkään. Niin ja sisältävät hyvin kuitua. Soija-, kidney-, ruskea-, punainen-, valkoinen-, vihreäpapu, aivan sama, ja kikherneet ja linssit ovat kaikki loistavia lisiä ihan jokaisen ruokavalioon.
[/quote]
Nyt taitaa "ravitsemusterapeutilla" olla käsitteet hakusessa. Glykemia-arvot liittyvät hiilihydraatteihin. Enpä luottaisi noin pihalla olevan "ravitsemusterapeutin" neuvoihin.
Anteeksi, kappalejako ei vieläkään toimi mobiilissa!
Ap