Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko yliopisto-opiskelijat älykkäitä? Pääseekö tyhmät sinne?

Vierailija
09.12.2014 |

?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:02"] [quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:53"] Yliopistosta ei saa ammattia. [/quote] Tässä muutamia esimerkkejä: Biologi, geologi, toimittaja, juristi, lääkäri, opettaja (lukemattomia kieli- ja ainevaihtoehtoja), luokanopettaja, erityisluokanopettaja, lastentarhanopettaja, psykologi, pappi, sosiaalityöntekijä, arkkitehti, diplomi-insinööri, hammaslääkäri, eläinlääkäri. Lisäksi todella moni opiskelija siirtyy yliopistoon suoraan tutkijaksi laajentamaan graduaan väitöskirjaksi. Hankkikaa nyt edes hiukan yleissivistystä. [/quote] Niin kerrotko vielä niitä ammatteja? Vai etkö tiedä, mikä ammatti on?  [/quote] Mikä sun ongelma on? Osaat lukea muttet ymmärrä lukemaasi?

[/quote]

Olen huomannut, että teillä yliopistorunkkareilla on ennemminkin tämä ongelma. 

[/quote]

no joo, sä oikeasti nolaat nyt kaikki ketjun amikset & amklilaiset tuolla vajaalla käytökselläsi, kiitos vaan.

Vierailija
62/94 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:02"] [quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 22:53"] Yliopistosta ei saa ammattia. [/quote] Tässä muutamia esimerkkejä: Biologi, geologi, toimittaja, juristi, lääkäri, opettaja (lukemattomia kieli- ja ainevaihtoehtoja), luokanopettaja, erityisluokanopettaja, lastentarhanopettaja, psykologi, pappi, sosiaalityöntekijä, arkkitehti, diplomi-insinööri, hammaslääkäri, eläinlääkäri. Lisäksi todella moni opiskelija siirtyy yliopistoon suoraan tutkijaksi laajentamaan graduaan väitöskirjaksi. Hankkikaa nyt edes hiukan yleissivistystä. [/quote] Niin kerrotko vielä niitä ammatteja? Vai etkö tiedä, mikä ammatti on?  [/quote] Mikä sun ongelma on? Osaat lukea muttet ymmärrä lukemaasi?

[/quote]

Olen huomannut, että teillä yliopistorunkkareilla on ennemminkin tämä ongelma. 
[/quote]
Sut on jo jauhotettu. Pöllyää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on nähnyt opiskelumaailmaan niin opistossa, AMK:ssa kuin yliopistossa opiskellessa. En pidä itseäni älykkäänä vaan viitseliäänä, sinnikkäänä ja opiskelusta kiinnostuneena. Osaksi opiskelu on ollut myös harrastus ilman numero pingottamista. Näillä eväillä olen pärjännyt.

Vierailija
64/94 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk:sta saa ammatin. Yliopisto on vain teoriaa.

Vierailija
65/94 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:20"]Amk:sta saa ammatin. Yliopisto on vain teoriaa.
[/quote]
Menes nyt siitä

Vierailija
66/94 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:20"]

[/quote]

Ei amkistakaan joka alalta saa suoraan tiettyä ammattia. Esimerkiksi tradenomi ei ole vielä itsessään mikään ammatti vaan tutkintonimike, joka sitten antaa kelpoisuuden melko laajaan skaalaan eri ammatteja.

Vierailija
67/94 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:25"]

[/quote]

Ei amkistakaan joka alalta saa suoraan tiettyä ammattia. Esimerkiksi tradenomi ei ole vielä itsessään mikään ammatti vaan tutkintonimike, joka sitten antaa kelpoisuuden melko laajaan skaalaan eri ammatteja.

[/quote]

Otappa asioista selvää, idiootti!

Vierailija
68/94 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk vastaa työelämän tarpeisiin.

Vierailija
69/94 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla provoilua.

Vierailija
70/94 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:29"]Tällä hetkellä ei olo ainakaan ole älykäs. Tentti huomenna ja kerratessa tuntuu ettei mitään ole jäänyt päähän.   [/quote] Älykkyyttä on myös ymmärtää heikkoutensa

[/quote]

NÄinpä, olen nyt postdokkina ja tuntuu, että olen tyhmä kuin saapas.

Vierailija
71/94 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin vielä lukiossa, että koska olen älykäs, ilman muuta kouluttaudun tohtoriksi koska se on korkein mahdollinen tutkinto. Yliopistossa huomasin, että tohtoreiksi päätyvät lähinnä ne, jotka eivät työllisty muualle. Vaihdoin hyvin työllistävälle alalle, hankin AMK-tutkinnon enkä kadu. Vakituinen työ ja varma toimeentulo, toisin kuin tutkijoilla.

Vierailija
72/94 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:20"]Amk:sta saa ammatin. Yliopisto on vain teoriaa.
[/quote]

Edelleen täällä se lääkisläinen. Meinaat tosissaan, etten saa ammattia valmistuessani? Mistä amiksesta sinä meinaat lääkäriksi valmistua? Entä opettajaksi? Tai juristiksi? Hyvä ihminen, hakeutuisit nyt sinne klinikalle.

Vierailija
73/94 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin yllätyin yliopistossa aloittaessani, kuinka paljon saappaita kampuksella pyörii. Ei mitään yleissivistystä, ihan yksinkertaisinkin matikka on aivan hepreaa, helpoista peruskursseista ei päästä läpi kuudennellakaan yrittämällä jne. Eli ei, yliopistokoulutus ei ole tae henkilön älykkyydestä. Toki sinne sekaan mahtuu myös erittäin fiksuja yksilöitä!

Vierailija
74/94 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:25"]

[/quote]

[/quote]

Otappa asioista selvää, idiootti!

[/quote]

Häh? No eihän kukaan työpaikalla ole nimikkeeltään tradenomi vaan esimerkiksi kirjanpitäjä, markkinointiassistentti jne. 

Vierailija
75/94 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:20"]Amk:sta saa ammatin. Yliopisto on vain teoriaa. [/quote] Edelleen täällä se lääkisläinen. Meinaat tosissaan, etten saa ammattia valmistuessani? Mistä amiksesta sinä meinaat lääkäriksi valmistua? Entä opettajaksi? Tai juristiksi? Hyvä ihminen, hakeutuisit nyt sinne klinikalle.

[/quote]

Voi vittu mene nyt jo jonnekin oikeaan kouluun hankkimaan ammatti äläkä jauha täällä paskaa jatkuvasti!
[/quote]
Hahahah taitaa siellä persoonallisuushäiriön omaava amis provoilla :D tosiaan kaksi viestiä olen tänne sinulle kirjoittanut, noinko pahasti ne kolahtivat :( vitsiä tai ei, viestisi ovat kyllä niin huolestuttavalla tasolla (samoin argumentointisi - kuin neandertalinihmisellä konsanaan), että toivon sinun hankkivan itsellesi ammattiapua.

Vierailija
76/94 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan näistä keskusteluja perusteella sanoisin, että yhtä tyhmää porukka sekä amk:ssa että yliopistossa! :D Kilpaa dissaa kummankin opiskelijat toisiaan. Ei huhhuh. Eiköhän sitä fiksua porukkaa  ja samoin sitten niitä vähemmän älykkäitä voi löytyä kummastakin. Ja sekin, että millä lailla se älykkyys mitataan? Joku voi tosiaan olla ihan huippu matemaattisesti mutta mistään muusta ei tiedä sitten mitään. Ihan turhia nämä tämmöiset väittelyt ja menee yleensä aina tappeluksi.

Vierailija
77/94 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ainakin pääsin ja oon muuten tosi tyhmä.

Vierailija
78/94 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tällaiset toisia "tyhminä" pitävät milloin mistäkin syystä ovat niin lapsellisia, että heidän pitäisi kasvaa kotona vielä muutama vuosi ennen opintoja tai työelämää.

Vierailija
79/94 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:22"]

Ei välttämättä sosiaalisesti älykkäitä mutta jollain älykkyyden alueella älykkäitä kyllä.

[/quote]

Nimenomaan on sosiaalisesti älykkäitä esim. humanistinen puoli pullollaan.

[/quote]

Ja tietojenkäsittelytieteenlaitoksella sitten näiden vastakohdat?
[/quote]
Itse opiskelen tietojenkäsittelytieteitä ja kyllä porukka reputtaa lahjakkaasti tenteissä. Siellä pitää ymmärtää asiat eikä ulkoa opettelemalla kauheen pitkälle pötki:) Juu ei täällä kauheen sosiaalista porukkaa ole, kun vertaa esim. Humanisteihin :)

Vierailija
80/94 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:22"]Jos amk:uun vertaa, niin avoin rasismi, homofobia, sovinismi, kiusaaminen jne. loistivat poissaolollaan. Opiskelijat yliopistossa eivät myöskään ole hää-, vauva- ja inttihulluja kuten amk:ssa.   En osaa sanoa älystä ja tyhmyydestä, mutta kokemukseni mukaan yliopistossa on paljon mukavammat ihmiset kuin muissa kouluissa. [/quote] Joo, kauppis ja oikislaiset ne vasta tunnettuja onkin suvaitsevaisuudestaan..

[/quote]

Montako tunnet? Itse opiskelen parhaillaan molemmissa, ja kummassakaan en ole tavainnut ainuttakaan rasistista, homofobista, kovin sovinistista henkilöä tai kiusaajaa. Mutta joo, me tykätään rahasta niin pakkohan meidän on olla, eiks nii? Sellasia kapitalistisikoja, nakellaan vaan muille niskojamme. Eikö ennakkoluulot ookin kivoja? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi