Ovatko yliopisto-opiskelijat älykkäitä? Pääseekö tyhmät sinne?
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:15"]
Kyllä tyhmiäkin on nähtävästi päässyt sisään. Eivät vaan pääse tenteistä läpi ja putoilevat aikojen saatossa pois kyydistä.
[/quote]Moni tyhmä onnistu valmistumaankin sieltä.
[/quote]
Voitko vähän avata tätä. Selailin juuri laitoksemme graduja. Käteen sattui B-arvosanan saanut työ. Työ oli moitteeton ja vaatimaton mutta en mitenkään väittäisi, että tyhmä saisi edes sellaista aikaan. Siisti työ, ei vain kunnianhimoinen.
[/quote]
Oliko siinä perusteluja? Itse palauttamassa just gradua, joka huitaisten tehty... uusimmissahan noita perusteluja ei näe, vanhemmissa kyllä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 16:14"]
Osa on osa ei. Joskus pääsee kyllä.
[/quote]ki
Kyllä tyhmiäkin on nähtävästi päässyt sisään. Eivät vaan pääse tenteistä läpi ja putoilevat aikojen saatossa pois kyydistä.
[/quote]Moni tyhmä onnistu valmistumaankin sieltä.
ilmeisesti yliopistojen taso on laskenut...koska joku helvetin Henna Kalinainen kuvittelee tosissaan pääsevänsä sisään...samoilla linjoilla yks mun kaveri joka ei jaksanut edes amista käydä loppuun..Miten ihmiset ovat noin törkeän itsevarmoja???
Mitä tarkoitat tyhmällä? Ei sinne taida olla mitään asiaa ihmisellä, joka ei jollain tasolla ole kiinnostunut vähän kaikesta ja halua oppia uusia asioita ja myös kyseenalaistamaan niitä. Mutta huippuälykäs ei toki tarvitse olla.
En nyt koe olevani erityisen älykäs jos en tyhmäkään.
jollain fysiikan ja kemian alalla ainakin pitää olla älykäs
[/quote]
Eiköhän mt-ongelmat ole yleisin syy opintojen keskeytymiselle.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:24"] [quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:22"] Ei välttämättä sosiaalisesti älykkäitä mutta jollain älykkyyden alueella älykkäitä kyllä. [/quote] Nimenomaan on sosiaalisesti älykkäitä esim. humanistinen puoli pullollaan. [/quote] Ja tietojenkäsittelytieteenlaitoksella sitten näiden vastakohdat? [/quote] Itse opiskelen tietojenkäsittelytieteitä ja kyllä porukka reputtaa lahjakkaasti tenteissä. Siellä pitää ymmärtää asiat eikä ulkoa opettelemalla kauheen pitkälle pötki:) Juu ei täällä kauheen sosiaalista porukkaa ole, kun vertaa esim. Humanisteihin :)
[/quote] mensalaiset on introverttejä
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:24"] [quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:22"] Ei välttämättä sosiaalisesti älykkäitä mutta jollain älykkyyden alueella älykkäitä kyllä. [/quote] Nimenomaan on sosiaalisesti älykkäitä esim. humanistinen puoli pullollaan. [/quote] Ja tietojenkäsittelytieteenlaitoksella sitten näiden vastakohdat? [/quote] Itse opiskelen tietojenkäsittelytieteitä ja kyllä porukka reputtaa lahjakkaasti tenteissä. Siellä pitää ymmärtää asiat eikä ulkoa opettelemalla kauheen pitkälle pötki:) Juu ei täällä kauheen sosiaalista porukkaa ole, kun vertaa esim. Humanisteihin :)
[/quote]
Onko noin?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 23:19"]
Merkittävä osa akateemisista on tyhmiä kuin saappaat, mutta kun on kova tarve päteä ja "menestyä", niin kyllä yliopiston pusertaa läpi heikohkoilla arvosanoilla likipitäen kuka tahansa.
[/quote] ei pidä paikkaansa, en ainakaan minä
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:30"]
[/quote]
Onko noin?
[/quote] tänään oli jossain lehdessä
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:22"]
[/quote]
ja matemaatikot ja muut tieteitä lukevat
helppo se on jotain kieltä lukea ulkoa
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 21:22"]
[/quote]
ja matemaatikot ja muut tieteitä lukevat
helppo se on jotain kieltä lukea ulkoa
[/quote]
Jaa, jotkut matikan fuksitkin saattaa olla tyhmiä kuin saappaat, koska matluun suurin piirtein kävellään sisään.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:43"]
Tunnollisia puurtajia tai sitten lahjakkaita älykköjä. Kuulun itse ensimmäiseen ryhmään.
[/quote]
Ei ole toisiaan poissulkevia. Parhaiten pärjäävät tietenkin tunnolliset älyköt. Eikä lahjakaskaan älykkö pääse ilman tietoja tenttejä läpi, joten pakko hänenkin on opiskella.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 13:17"]
Itse työskentelen viikottain ammattikorkeakoulu- ja yliopisto-opiskelijoiden kanssa ja voisin sanoa, että eroa heissä ei juurikaan ole. Yliopisto-opiskelijat ovat olleet tietyllä tavalla ehkä hieman ylimielisempiä ja ylpeämpiä, mutta muuta eroa ei juurikaan ole. Huumori on ihan samanlaista kummallakin joukolla ja ainakin käytännön idiootteja löytyy yllättävän paljon myös yliopisto-opiskelijoista. Itse en arvota heitä mitenkään sen älykkäämmiksi kuin amk-opiskelijoitakaan, sen verran on tullut aivopieruja sieltäkin osastosta kuunneltua...
[/quote]
Eihän se ero olekaan siinä, että mistä puhuu (tai mille nauraa), vaan miten.
Osa on osa ei. Joskus pääsee kyllä.