Lannistavat kommentit
Olen onnistunut laihduttamaan viime keväästä noin 15 kiloa. Voin paremmin ja muutos myös näkyy, mutta vielä on paljon kiloja karistettavana. Tähän astinen saavutus tuntui hyvältä, mutta tänään sain kuulla kommentteja siitä, mikä kaamea läski olen. Kommentit tulivat täysin tyhjästä ilman mitään provokaatiota minun osaltani. Poistuin tilanteesta rauhallisesti, mutta nyt illalla iski valtava itseinho. Olen tosiaan kaamea läski. En jaksa enää. Olen ihan loppu.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus kommenttien takana on kateus, silloinkin kun se toinen on hoikka. Kyse ei ole kiloista vaan siitä että päättää tehdä elämälleen jotain.
Älä vertaa itseäsi siihen mitä pitäisi olla vaan mieti miten pitkän matkan olet jo pärkännyt ja ota se kannustuksena.
Kateus? Kuka on kateellinen todella ylipainoiselle ihmiselle? Ei kukaan. Kukaan ei edes huomaa jotakin 15 kg laihtumista, jos ylipainokiloja jää vielä 75.
Kannustuksena asia kannattaa kyllä ottaa.
Ap itse sanoi että muutos näkyy.
Täytyy muutenkin olla ettei ole terävimmästä päästä jos ei huomaa toisen laihtumista edes 15kg jälkeen....
Aika harvalla on 100kg ylipainoa ja vaikka olisikin niin laihtuminen näkyy silloinkin.
Kateus on jännä juttu. Se paistaa kilometrien päähän. Kuten sanoin usein se kateus johtuu siitä että toinen päättää tehdä jotain merkittävää. Moni ei kykene itse muutokseen.
Miten muutos voi näkyä, jos ei ole koskaan nähnyt koko tyyppiä?
Ja luuletko oikeasti, että ihmiset katsovat muita niin tarkkaa, että he huomaavat vaatteiden alta muutaman kilon lähteneen? No eivät huomaa, eivät todellakaan. Ap huomaa tietenkin muutoksen itse, kun itseään peilin edessä syynää päivittäin ja vaatteissa se näkyy myös, mutta muut eivät huomaa varsinkaan, jos toisen päällä on samat vanhat teltat kuin ennenkin. Tietenkin jos vaikka 75 kg nainen laihtuu 15 kg, niin se näkyy selkeästi, mutta jos esimerkiksi Hurja painonpudotus -sarjan melkein 200 kg painava nainen pudottaa 15 kg, niin ei se ulkopuolisille näy millään tavoin. Näin se valitettavasti menee.
Kateus on todella kaukainen tunne siinä vaiheessa, hassua edes yrittää työntää sitä tähän mukaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. 15 kg on tietenkin hyvä juttu, mutta jos kiloja on vieläkin tosi paljon (niin kuin itse kirjoitit), niin mitäpä sitä totuudesta kannattaa suuttua.
Sitä paitsi mitä ihmeen väliä jonkun tuntemattoman sanomisilla on? Tai jos on, niin ehkä kannattaa pysytellä pois ihmisten ilmoilta.
Perus käytöstavat luulisi olevan useimmilla. Vaikka jostain olisi mielipide, niin aina se ei ole hyvä jutti sanoa ääneen. Sun kommentti oli Itseasiassa hyvä esimerkki..
En minäkään kenellekään sano naaman edessä mitään, sillä evvk, mutta ap valitettavasti oikein kerjää sanomista, kun tämän viestin kirjoitti. Hänen pitää kovettaa luontonsa, olla kuuntelematta vieraita ihmisiä ja oppia pärjäämään. Ap tietää hyvin itsekin, että toinen sanoi totuuden ja on onneksi alkanut tekemään sen eteen jotain.
Ihan varmasti ap ajattelee vastaavanlaisista muista tosi lihavista ihmisistä ihan samoin, sitä edes hön ei voi kieltää tai jos kieltää, niin en usko.
Ei ollut vieras ihminen. Ap täsmensi, että kyseessä oli joku hänen tuttavansa eikä ventovieras. Opettele lukemaan, toope.
Joo, ap kirjoitti, että kyseessä on "tuttu" 7 minuuttia sen jälkeen, kun kirjoitin, että mitä väliä on tuntemattoman sanomisilla. Aloituksessaan hän ei asiasta maininnut. Joten opettele ihan itse lukemaan toope.
Ihmiset osaavat olla tosi inhottavia. Sorretaan toisia täysin. Itsekin viime viikolla koin pahaa oloa toisten toimesta. Täällä Suomessa ei edistetä hyvää oloa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sitten kun sinä olet normaalipainoinen ja elämäsi voimissa, tuo kommentoija (ja nämä ilkeät kommentoijat täällä) ovat edelleen ilkeitä ja epämiellyttäviä. Muuta sinä elämäsi parempaan suuntaan ja jätä heidät rypemään ilkeydessään.
Voi lässynlää. Jaxuhalit taas. 😉
Älä välitä ilkeistä tai liian suorasukaisista kommenteista.
Ensiksi: mikä oikeus kellään on tulla huomauttelemaan ikävästi kenellekään.
Sitten: ne huomauttelijatkin ovat vain ihmisiä, pitäkööt mielipiteensä. He eivät ole mitään ehdottomia auktoriteetteja mielipiteineen.
En malta olla kertomatta omaa kokemustani. Minulle eräs mieshenkilö sanoi kerran ulkonäöstäni tosi ikävästi, olin silloin noin 26v. Juuri kun hän oli sanottavansa sanonut, niin hän vahingossa päräytti tosi kuuluvan ja pahanhajuisen pierun.
En ole ikinä nähnyt nolompaa paikalta poistumista. Naama punaisena ja vaikean näköisenä tuo tyyppi hipsi nolona pois.
Muistan ajatelleeni, että ”tuo oli sinulle ihan oikein ja tuo mielipiteesi on yhtä arvokas kuin tuo päästämäsi pieru”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus kommenttien takana on kateus, silloinkin kun se toinen on hoikka. Kyse ei ole kiloista vaan siitä että päättää tehdä elämälleen jotain.
Älä vertaa itseäsi siihen mitä pitäisi olla vaan mieti miten pitkän matkan olet jo pärkännyt ja ota se kannustuksena.
Kateus? Kuka on kateellinen todella ylipainoiselle ihmiselle? Ei kukaan. Kukaan ei edes huomaa jotakin 15 kg laihtumista, jos ylipainokiloja jää vielä 75.
Täytyy muutenkin olla ettei ole terävimmästä päästä jos ei huomaa toisen laihtumista edes 15kg jälkeen....
Aika harvalla on 100kg ylipainoa ja vaikka olisikin niin laihtuminen näkyy silloinkin.
Kateus on jännä juttu. Se paistaa kilometrien päähän. Kuten sanoin usein se kateus johtuu siitä että toinen päättää tehdä jotain merkittävää. Moni ei kykene itse muutokseen.
Ja luuletko oikeasti, että ihmiset katsovat muita niin tarkkaa, että he huomaavat vaatteiden alta muutaman kilon lähteneen? No eivät huomaa, eivät todellakaan. Ap huomaa tietenkin muutoksen itse, kun itseään peilin edessä syynää päivittäin ja vaatteissa se näkyy myös, mutta muut eivät huomaa varsinkaan, jos toisen päällä on samat vanhat teltat kuin ennenkin. Tietenkin jos vaikka 75 kg nainen laihtuu 15 kg, niin se näkyy selkeästi, mutta jos esimerkiksi Hurja painonpudotus -sarjan melkein 200 kg painava nainen pudottaa 15 kg, niin ei se ulkopuolisille näy millään tavoin. Näin se valitettavasti menee.
Kateus on todella kaukainen tunne siinä vaiheessa, hassua edes yrittää työntää sitä tähän mukaan. :D
Ap sanoi että hlö oli hänelle entuudestaan tuttu. Se painaako ap 15kg enemmän vai vähemmän tänääm kuin eilen, ei kuulu kellekään tuntemattomalle. On todella mautontq vihjailla toisen olevan läski, varsinkin jos ei tunne toista edes sen vertaa että huomaisi tämän laihtuneen.
Ja kyllä ihmiset huomaa jo 5kg muutoksen. Olen itse laihduttanut 20kg kiloa tai hieman yli lähes 10v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei se valittamalla parane. Mitäs lihotit itsesi muodottomaksi
Hän voi laihduttaa mutta mistäpä saataisiin sinulle onnettomalle paskakasalle aivot?
Ei mistään! Tollo olet koko elämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täysin totta, eli tuo Hurja painonpudotus ohjelman 196 kiloa painava nainen on iso tyttö vielä vaikka hän pudottaisi 15 kiloa painoaan. 181 kiloa 167 cm pituudella on ihan valtavan paljon massaa ja vaikka joka ikinen vähemmäksi saatu kilo on hyvä, niin ei 15 kg välttämättä näy edes naisen lähipiirin silmissä yhtään.
Itse pudotin aikoinaan saman verran kuin ap, eli 15 kg painoa pois. Lähtöpaino oli 77 kg ja 62 kg oli tavoitteeni, johon pääsinkin. Lähteneet kilot näkyivät ihan joka paikassa, naamassa tietenkin, mutta myös reisissäni, käsivarsissani ja vatsassa. Jouduin hankkimaan kokonaan uudet housut ja suurin osa paidoistakin tuntui sen jälkeen paluulta vanhaan, joten en halunnut enää käyttää niitä, samoin takit tuntuivat valtavilta.
Varmaan tunnet olossasi 15 kilon pudotuksen, siitä on hyvä jatkaa. Antaa yhdentekevien ihmisten länkyttää, tuollainen painonpudotus on jo sinänsä hieno saavutus, se on tosi asia, josta voit olla ylpeä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap sanoi että hlö oli hänelle entuudestaan tuttu. Se painaako ap 15kg enemmän vai vähemmän tänääm kuin eilen, ei kuulu kellekään tuntemattomalle. On todella mautontq vihjailla toisen olevan läski, varsinkin jos ei tunne toista edes sen vertaa että huomaisi tämän laihtuneen.
Ja kyllä ihmiset huomaa jo 5kg muutoksen. Olen itse laihduttanut 20kg kiloa tai hieman yli lähes 10v sitten.
Ap kirjoitti aloituksessaan: "Tähän astinen saavutus tuntui hyvältä, mutta tänään sain kuulla kommentteja siitä, mikä kaamea läski olen. Kommentit tulivat täysin tyhjästä ilman mitään provokaatiota minun osaltani."
Siinä ei ollut missään kohtaa mainintaa tuttuudesta, vaan ap kirjoitti sen vasta 15 minuuttia aloituksensa jälkeen.
Nyt tarkkuutta siis!
Ja ihmiset eivät huomaa laihduttamista. Ehkä laihduttaja luulee kaikkien huomaavan sen, mutta hyvin harvoin ihmiset katsovat toisen läskejä sillä silmällä. Siinä olen samaa mieltä, että henkilön ei olisi tarvinnut sanoa asiaansa, mutta mitäpä me tiedämme ap:n ja tämän henkilön välisestä suhteesta muutenkaan. Meillä on vain tämä yksi tarina ja se on ap:n kirjoittama.
Sitä tosin ihmettelen, että miksi ap edes kirjoitti aloitukseensa, että "Kommentit tulivat täysin tyhjästä ilman mitään provokaatiota minun osaltani." Mitä ihmettä se tarkoittaa? Sitäkö, että yleensä ap on provosoinnut ennen tätä, mutta ei juuri tällä kerralla tehnyt niin? Tämä juttu haiskahtaa taas...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se valittamalla parane. Mitäs lihotit itsesi muodottomaksi
Hän voi laihduttaa mutta mistäpä saataisiin sinulle onnettomalle paskakasalle aivot?
Ei mistään! Tollo olet koko elämäsi.
No jopas jollekin iski suojelunhalu. Kannattaisi käyttää moinen energia viisaammin.
Parempi läski mahassa kuin päässä, jos ihan totta puhutaan.
Eli ei ole sinun vikasi, jos joku ihminen on ilkeä.
Onnittelut painon pudotuksesta.
Itsekin joutunut sulattelemaan ilkeitä sanoja, tosin muista asioista kuin painosta. Kaikissa meissä on jotakin mistä voi heittää ilkeyttä, jos on ilkeä luonne. Mutta kuten sanoin, vika ei ole kuulijassa, vaan hänessä kenen mieli on ilkeä. Mietipä sitä. Joku tarinassa on pska, muttet niinkään sinä. Älä anna hänen pilata hyvää mieltäsi, äläkä rupea uskomaan ilkeyttä todeksi, vaan mieti vaan kuinka ilkeä hän on. Osa ihmisistä ilmeisesti nauttii omasta ilkeydestään tai sitten aivojen tilalla vaan on kusta tai läskiä, eikä kummallakaan pysty tuottamaan ajatustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin joutunut sulattelemaan ilkeitä sanoja, tosin muista asioista kuin painosta. Kaikissa meissä on jotakin mistä voi heittää ilkeyttä, jos on ilkeä luonne. Mutta kuten sanoin, vika ei ole kuulijassa, vaan hänessä kenen mieli on ilkeä. Mietipä sitä. Joku tarinassa on pska, muttet niinkään sinä. Älä anna hänen pilata hyvää mieltäsi, äläkä rupea uskomaan ilkeyttä todeksi, vaan mieti vaan kuinka ilkeä hän on. Osa ihmisistä ilmeisesti nauttii omasta ilkeydestään tai sitten aivojen tilalla vaan on kusta tai läskiä, eikä kummallakaan pysty tuottamaan ajatustakaan.
Unohdin: näytä sille! Kumpi teistä kohta on muka läski!? Tosin hän keksii uudet ilkeyden aiheet. Joillakin se vain on elämäntapa. Satuit vain tällä kertaa olemaan se, joka osui ampumalinjalle. Ei sen kummempaa.
Täällä kun käy kommentteja lukemassa muistaa taas miten Ilkeitä ihmiset ovat!
” Sitä suu puhuu, mitä sydän on täynnä”💔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin joutunut sulattelemaan ilkeitä sanoja, tosin muista asioista kuin painosta. Kaikissa meissä on jotakin mistä voi heittää ilkeyttä, jos on ilkeä luonne. Mutta kuten sanoin, vika ei ole kuulijassa, vaan hänessä kenen mieli on ilkeä. Mietipä sitä. Joku tarinassa on pska, muttet niinkään sinä. Älä anna hänen pilata hyvää mieltäsi, äläkä rupea uskomaan ilkeyttä todeksi, vaan mieti vaan kuinka ilkeä hän on. Osa ihmisistä ilmeisesti nauttii omasta ilkeydestään tai sitten aivojen tilalla vaan on kusta tai läskiä, eikä kummallakaan pysty tuottamaan ajatustakaan.Unohdin: näytä sille! Kumpi teistä kohta on muka läski!? Tosin hän keksii uudet ilkeyden aiheet. Joillakin se vain on elämäntapa. Satuit vain tällä kertaa olemaan se, joka osui ampumalinjalle. Ei sen kummempaa.
Ap on heistä tulevaisuudessakin se isompi osapuoli. Valitettavasti tosi isojen ihmisten aivot eivät opi ymmärtämään välttämättä ikinä laihtumista oikeasti.
Turha uhoaminen muita kohtaan ei myöskään auta mihinkään asiaan. Kannattaa siis vain keskittyä omaan elämään. Ehkä kommentit ovat lannistavia, mutta jos ap nyt lopettaa aloittamansa työn, niin se ei ole kommentoijan syy, vaan ap:n omien korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin joutunut sulattelemaan ilkeitä sanoja, tosin muista asioista kuin painosta. Kaikissa meissä on jotakin mistä voi heittää ilkeyttä, jos on ilkeä luonne. Mutta kuten sanoin, vika ei ole kuulijassa, vaan hänessä kenen mieli on ilkeä. Mietipä sitä. Joku tarinassa on pska, muttet niinkään sinä. Älä anna hänen pilata hyvää mieltäsi, äläkä rupea uskomaan ilkeyttä todeksi, vaan mieti vaan kuinka ilkeä hän on. Osa ihmisistä ilmeisesti nauttii omasta ilkeydestään tai sitten aivojen tilalla vaan on kusta tai läskiä, eikä kummallakaan pysty tuottamaan ajatustakaan.Unohdin: näytä sille! Kumpi teistä kohta on muka läski!? Tosin hän keksii uudet ilkeyden aiheet. Joillakin se vain on elämäntapa. Satuit vain tällä kertaa olemaan se, joka osui ampumalinjalle. Ei sen kummempaa.
Jäin vielä miettimään tilannettasi. Ehkä siksi, että itsellä toisessa asiassa juuri samantyyppistä. Tuli mieleen joitakin ehdotuksia miten käyttäytyisit työpaikalla häntä kohtaan. Mieti, mutta tietenkin itse valitset millä linjoilla etenet(te).
Älä ryhdy vaatimaan häntä tilille tai puolustele itseäsi. Älä ota koko juttua puheeksi. Sama juttu muulloinkin kun hän kaataa pskaa niskaasi. Älä suutu, Älä ole negatiivinen. Siinä käy niin, että hän kääntää asian niin, että sinä olet draamaqueen ja riidankylväjä ja vaikka mitä. Tämä voi jopa olla tavoitteensakin. Semmoisiakin on. Mutta jos hän ilkeilee muille, silloin on sinun aikasi iskeä ja voit silloin vain rauhallisesti kysyä, olikohan tuo nyt vähän turhan ilkeästi sanottu toisesta ihmisestä/toiselle ihmiselle. Kaksi kesken ei kannattane, mutta jos paikalla on ilkeilyn kohde itsekin tai muita. Tai jos hän ilkeilee sinulle, Älä heti puutu. Vähän ajan kuluttua voit kääntää puheen siihen työkaveriin, joka on kaikille kiltti ja kohtelias ja asiallinen ja kehua häntä, että Hei oletteko huomanneet miten ihana ihminen NN on? Niin ystävällinen kaikille aina enkä ole ikinä kuullut hänen puhuvan mitään ilkeää kenestäkään. On onni saada sellainen työkaveri kuin NN on. Jos siellä on joitakin tällaisia henkilöitä, niin voit kehua heitä melkein miten useasti vaan, sekä ilkeilijän kuullen, että vaikkei hän ole paikalla. Kehujen kohde voi olla paikallakin, mutta ihan yhtä hyvä on kehua myös selän takana. Mutta Älä missään tapauksessa pidä itse vihaa kenenkään kanssa ja kaikkein vähiten sen ilkeilijän. Ajan myötä työkaverit ainakin erottavat jyvät akanoista ja ehkä ilkeilijäkään ei enää kehtaa ilkeillä. Tosin jotkut nauttivat niin äärettömästi semmoisesta, etteivät koskaan luovu siitä. Se on ehkä jonkinlaista vallanhimoa ja hän tavoittelee valtaa sinun mieleesi ja sitä, että hänellä olisi valta tuottaa sinulle pskafiilis. Älä anna hänelle sitä valtaa. Valitse itse oma mielialasi. Ja arvaa miten mä itse pärjään? Kun joka hetki ei vaan muista ja tunne pääsee järjen edelle. Tsemppiä meille molemmille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on heistä tulevaisuudessakin se isompi osapuoli. Valitettavasti tosi isojen ihmisten aivot eivät opi ymmärtämään välttämättä ikinä laihtumista oikeasti.
Turha uhoaminen muita kohtaan ei myöskään auta mihinkään asiaan. Kannattaa siis vain keskittyä omaan elämään. Ehkä kommentit ovat lannistavia, mutta jos ap nyt lopettaa aloittamansa työn, niin se ei ole kommentoijan syy, vaan ap:n omien korvien välissä.
Sekin on mahdollista, että ilkeilijä tavoitteleekin sitä, että apn työssäolo käy uuvuttavaksi tai muutoin vaikeaksi. Ehkä tavoite on savustaa kohde ulos tai saattaa hänet niin huonoon valoon, että hän joutuu työnjohdon silmätikuksi ja työolot sen takia huononevat (ehkä oma ura etenee sitäkin keveämmin). Olen itse nähnyt työelämässä tällaistakin patologiaa. Tai sitten hän on vain yksinkertaisesti ilkeä ilman isompia taka-ajatuksia. Joka tapauksessa aina on ehdottoman tärkeää olla provosoitumatta, jottei joudu draamaqueenin rooliin ilkeilijän saattelemana. On tärkeää säilyttää mielenmaltti ja tyyneys eikä antaa ilkeilijälle omaan mieleen mitään valtaa., ei ryhtyä riitoihin, ja säilyttää työpaikka. Ilkeilijän voi voittaa vain siten. Siinä auttaa kun muistaa, että kyse on siitä, että tuo on ilkeä ja olen kohde, koska olen lähellä ja muutoin kohteena olisi joku muu. Ilkeyden ongelma on puhujassa eikä kuulijassa. Ja yksi keino hallita omaa mieltä on miettiä, ketä työpaikalla olisi aihetta kehua ja tehdä se, ehkä jopa mieluiten kehuttavan selän takana. Se kohottaa sekä omaa että muiden mielialaa ja ehkä parantaa työpaikan ilmapiiriä. Sit jos pystyy, niin miksei voi jossain vaiheessa kehua jostain aiheesta ilkeilijääkin. Mutta ketä kehuukin, niin se pitää olla aiheesta ja vilpittömästi sydämestä. Näin mä tän tilanteen näkisin. Ä,ä anna ilkeälle valtaa omaan mieleesi. Sen hallinta ei kuulu hänelle vaan sulle. Ja sitten vielä: korkea stressitaso esim paha mieli vaikeuttaa painon hallintaa. Senkin takia on tärkeää heti kohottaa omaa mielialaa ajattelemalla jotakin positiivista ja kehumisen ansaitsevaa ihmistä ja sanoa kehut ääneen. Oma stressi lievenee ja muistaa itse paremmin, ettei ilkeä ihminen ole koko maailma, vaan sivuseikka, pieni hippunen vain, pieni merkityksetön sivujuonne elämässä, sivulauseen viimeinen kirjain eikä merkitse sen enempää.
Ap, sitten kun sinä olet normaalipainoinen ja elämäsi voimissa, tuo kommentoija (ja nämä ilkeät kommentoijat täällä) ovat edelleen ilkeitä ja epämiellyttäviä. Muuta sinä elämäsi parempaan suuntaan ja jätä heidät rypemään ilkeydessään.