Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miten te laihat syötte? Te sellaiset maratoonari kroppaiset, BMI alle 21 naiset. (bmi 38 kaipaa vinkkejä elämään)

Vierailija
12.10.2021 |

Aina sanotaan, että syö, kuten laiha söisi. Tai liiku, kuten hoikka sporttimimmi liikkuisi. Näin ei kuulema tarvitse edes miettiä kaloreita, kun paino putoaa itsestään.

Joten, jos joku laiha viitsisi vastata. Kiitos.

Kommentit (772)

Vierailija
181/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin olla kauppatieteiden maisteri. Olen aina välillä avannut kauppatieteiden kirjoja ja lukenut pari sivua, mutta laittanut takaisin hyllyyn sen jälkeen.

Miten te muut opuskelette kauppatieteiden maistereiksi? Laittakaa tähän vinkkejä siitä miten opiskella, vaikka päiväkirjoja tai mitä vain. Käyn täällä sitten kommentoimassa teidän neuvojanne ja hylkään ne, mutta haluaisin olla kuitenkin kauppatieteiden maisteri.

Olen kateellinen aina kun kuulen, että joku on kauppatieteiden maisteri ja haluaisin itsekin olla sellainen.

Heh heh. Lukeminen ja opiskelu helppoa ja mukavaa, kuka vaan pystyy siihen.

Laihdutus on hiton vaikeaa, siksi maapallolla on niin paljon ylipainoisia. Ap

Ja maistereita on pilvin pimein? Älä nyt sentään toista ala aliarvoimaan ja vähättelemään vaan sen takia ett antoi hyvän esimerkin käyttäytymisestäsi. Lukeminen ja opiskelu ei todellakaan ole kaikille helppoa ja mukavaa, ihan kuten terveellinen ruokavaliokaan ei ole. Kaikki eivät pääse automaattisesti kauppikseen opiskelemaan, mutta kuka tahansa voi laihduttaa jos vain viitsii. Tässäkin ketjussa on annettu paljon ideoita, mutta silti suurin osa vastauksistasi on aika negatiivisia. Mutta kun sitä ja mutta kun tätä. Jos oikeasti haluat laihduttaa, se vaatii rautaista itsekuria ja paljon positiivista mieltä tsemppaamiseen. Joten harjoittele ensin sitä.

Varmasti olisi enemmän, mutta esim esiintymis/ihmiespelko voi estää opiskelun. Kuten lihavilla itsekurin puute estää laihtumisen. Elämä ei ole niin yksinkertaista kuin luulet, kultaseni.

Öö siis tätähän juuri sanoin. Että turha puhua alentavasti jostain toisesta koska kaikilla on omat ongelmansa, esim ei se opiskeku ole kaikille helppoa.

Tosiasia on kuitenkin se, että asenne ratkaisee ja halu sekä kyky mennä mukavuusalueen ulkopuolelle. Tämä pätee sekä opiskeluun että laihduttamiseen. Ihan turha tapella siitä että onko helpompaa ollq maisteri vai laiha😅😅😅

Lukeminen on helppoa, laihdutus ei. Näin lyhyesti.

Vierailija
182/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Mua surettaa sun viestit tosi paljon. En ole mikään terveydenhuollon ammattilainen, mutta tässä ei nyt taida olla kyse (ainoastaan) mistään lihavuuden aiheuttamasta fyysisestä tukaluudesta. Se on sun päässä. Oot kasvanut maailmaan, jossa hoikka on hyvä ja kaunis ja lihava väärin ja ruma.

Mulla suunnilleen sama BMI, ja mietin näitä asioita päivittäin - en ole saanut kotoa erityisen tervettä suhtautumista ruokaan/liikuntaan/itsensä hyväksymiseen. Olen oikeastaan kasvanut juurikin tuohon itsensä vertailuun hoikkiin naisiin, itsensä rumaksi haukkumiseen jne. Ja voin muuten kertoa, että nuo ajatukset on ihan kaikista huonoimpia lähtökohtia laihdutukseen. Muutenkin voisit työstää tuota ajatusta laihuudesta ja laihduttamisesta ja keskittyä mielummin syömään ruokaa, josta tulee hyvä olo (juu, tulee rasvapizzastakin tietysti tavallaan). Hoida itseäsi! Vie itseäsi ulos kävelyille, kokeile rohkeasti vaikka uimahallia, etsi ruokainspiraatiota vaikka blogeista tai Instagramista. Itsekin olen vielä matkalla ja tulen varmasti vielä hetken olemaankin, koska olen aika mukavuudenhaluinen herkkuhiiri. Mutta nämä ajatukset on auttanut itseäni paaaljon. 

Niin ja kaikki nuo asiat mitä haluaisit tehdä... Uutinen: voit tehdä niitä missä koossa tahansa. Mene sinne Tinderiin. Ota salijäsenyys jollain edullisella salilla ja mene vaikka aikoina, kun siellä on hiljaista. Lihava voi opiskella vallan mainiosti. Tämä EI ole sun painosta kiinni, vaan sun itsetunnosta. Ja joo, kyllä mäkin tiedän mitä jotkut saattaa lihavista joissain paikoissa ajatella. Voi voi, se on tosi kamalaa, mutta ei saa niiden ajatusten päästä "niskan päälle". Älä jää sinne kokosi taa marisemaan. 

Terveisin lihava, joka on tavannut vaikka kuinka paljon ihania ihmisiä Tinderissä, on onnellisessa parisuhteessa, opiskelee korkeakoulussa ja tekee aika paljon asioita, joista tykkää... Olen toki ollut aina vähintään pyöreä, eli mulla ei ole ollenkaan sellaista "hoikan identiteettiä", tavallaan olen tottunut tähän kokooni. 

Työstä ajatuksiasi. 

No minä en pysty, ennen kuin olen laiha. Ehkä sinä kestät ilkkumista ja vähättelyä, minä en. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit alle 20-30g/vrk ja voi syödä mitä tahansa. Rasva ja proteiini pitää nälän poissa joten ei tarvitse napostella.

-bmi 26 -19

Vierailija
184/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön normaalirasvaista ruokaa muutaman kerran päivässä, en napostele. En käytä mitään "kevyttuotteita"

Lyhyt ja ytimekäs ohje. Ei kikkailuja eikä "erikoisdieettejä"

Toimii taatusti.

Vierailija
185/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilarit alle 20-30g/vrk ja voi syödä mitä tahansa. Rasva ja proteiini pitää nälän poissa joten ei tarvitse napostella.

-bmi 26 -19

Ei kannata syödä ihan mitä tahansa.

Vierailija
186/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-bmi 26 -19

Ei kannata syödä ihan mitä tahansa.

No joo huonosti muotoiltu. :D Mutta noin yleensä ei tarvitse laskea kaloreita tai ruokamääriä jos hiilarit on minimissä.

Vierailija
187/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihat ei napostele

Vierailija
188/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on annettu nämä kaikki samat neuvot niissä hänen aiemmissa kymmenissä ketjuissaan.

Ainoa toimiva neuvo voisi olla ihan ensialkuun se terapia, mutta siihen ei koskaan kommentoi mitään. Tervehän tyyppi ei mieleltään ole.

Vierailija
189/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksini on tasan 21, joten tiedä sitten kelpaako. Syön sitä sun tätä. Eli välillä kotiruokaa, välillä salaattia, välillä raskaampaa noutoruokaa kuten eri pastat ja intialainen. Sushia usein. Joskus myös herkuttelen. Mitään ns. kiellettyjä ruokia minulla ei ole. Ihan kuraan kuten hampurilaiset, ranut, munkit ja vastaavat en kuitenkaan koske kun en edes pidä niistä. 

Miksi paino pysyy tässä niin päivittäin tulee lenkkeiltyä reippaasti koiran kanssa, en napostele tai syö välipaloja. Ratkaisevaa lienevät myös annoskoot. Minulle riittää monista raskaammista noutoruuista lounas tai illallinen kahdeksi päiväksi. Teen myös "automaattisia" kevennyksiä. Eli eilen kun teki mieli pizzaa, niin tänään sitten taas jotain kevyempää. 

Vierailija
190/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, minulla paino lähti hurjaan laskuun tällä kombolla: pätkäpaasto (ruokaa klo 12-20 välillä, eli skippaa aamiaisen), lounaaksi vain iso salaatti (yleensä kaalipohjainen + proteiinia esim. kananmunasta, kikherneistä, siemenistä) ja n. 40 minuuttia päivittäistä työmatkakävelyä ja siihen päälle muita satunnaisempia reissuja. Yleensä kävelen päivässä noin 5-6 km, mutta joskus 7-9. Muilla aterioilla eli päivällisellä ja iltapalalla syön mitä vain, en mieti asiaa ollenkaan.

Olin koko aikuisikäni ollut samassa hoikassa painossa ilman ponnisteluja, mutta raskauksien jälkeen aloin lihoa ja yli nelikymppisenä aloin lähestyä ylipainon rajaa. Ei ehkä kuulosta pahalta, mutta oloni oli hirveä. Vatsassa oli paljon viskeraalirasvaa ja sen päällä ulkoinen vararengas. Reidet ja pohkeet olivat paksut ja löysät. Ihoni oli todella huonossa kunnossa, minulla oli jatkuvasti finnejä. Hikeni oli alkanut haista erityisen pahalle.

Nyt vain kuusi viikkoa myöhemmin vyötäröltä on lähtenyt 5 cm, vanhat housut mahtuvat jalkaan, iho- ja hajuongelmat ovat hävinneet ja olo on todella hyvä. Aion jatkaa tätä kunnes ylimääräinen rasva on poissa.

Ongelmia minulla oli nähdäkseni kaksi. Ensinnäkin aineenvaihduntani oli hidastunut. Nyt käyn vessassa joka aamu ennen töihin lähtöä. Toiseksi lihakseni olivat sulaneet pois, koska olin raskaana ollessani paljon liikkumatta terveydellisistä syistä. Niinpä kehon kalorinkulutus oli todella alhainen. Tavoitteeni on nyt saada jäntevämpi keho, joka toimii kunnolla. Olen näköjään löytänyt itselleni sopivan metodin. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
191/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko ap pitää tavoitteet realistisina? Ettet lannistu jo elänmuutoksen alkumetreillä.

Tämä minullekin tuli mieleen. Miksi tavoitella juuri maratoonarin kroppaa, eikö kannattaisi asettaa jokin muu tavoite?

No juuri sellaiset naiset saa minut ajattelemaan laihdutusta!

Eli "Vau, kuinka laiha, näyttäisimpä itse tuolta!"

Ja sitten sitä alkaa laskemaan kaloreita /jutta dieettä /elämäntapamuutosta/kaalisoppadieettiä

. Sitten se pläsähtää pari viikon päästä.

Kunnes taas tulee vastan joku todella alipainoinen nainen "Vau, onpa upea" jne jne pyörä pyörii

Ap

Ehkä sun pitää työstää tätä tavoitetta? Jos et ole laiha, laihaksi päätyminen vaatii sulta aivan hemmetisti tahdonvoimaa. Siihen ei ehkä riitä motiiviksi ulkokohtainen "vau, näyttäisinpä itse tuolta!". Sun pitää kaivella syvemmälle, MIKSI haluat olla laiha? Mitä ajattelet, että se muuttaa elämässäsi?

Jos olisin laiha, kehtaisin mennä kuntosalille, lenkille, hakea opiskelemaan, sanoa mielipiteeni vieraissa tilanteissa (kyllä, lihavien mielipiteitä väheksytään)

Mennä kauppaan mihin aikaan tahansa, ilman reittienkään suunnittelua, kehtaisin mennä tinderiin (:D) TAI lähestyä mun ihastusta jne

Aukeaisi uusi elämä. Mutta onhan tätä uutta elämää yritetty jo vuosia saada

Mihin se aina kaatuu? Mitä tarkalleen ottaen tapahtuu?

Suruun? Elämän tuskaan? Miksi kärvistellä tämä ainutkertainen elämä, vaikka voisin nauttia, ja ottaa jotain ihanaa syötävää? Kuolen lopulta kuitenkin, olin laiha tai en. Siinäpä ne syyt.

Mutta sitten iskee taas se kroppakateus/elämänilo, että "tämähän voi onnistuakin! Onnistuuhan muutkin"

Ja taas pari viikkoa, ja sitten iskee taas elämänrealiteetit päälle

Ap

Siinähän se perimmäinen syy tuli. Ruoka on sinulle lohtu, turvariepu. Vastoin huhuja kyllä me hoikatkin ruoasta nautitaan ja jopa herkutellaan mutta elämä ei pyöri syömisen ympärillä. 

Vierailija
192/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut hyvin hoikka ja tiedän mitä se vaatii, mutta silloin olen joutunut tarkkailemaan jokaikisen suupalan jatkuvasti. Herkkuja tuli syötyä ainoastaan 100g suklaata/vko, max. 2 lasia viiniä/vko ja joko pulla, leivos tai n.100g annos sipsejä/vko eikä yhtään enempää. Tämän lisäksi söin hyvin terveellisesti, sopivia annoksia ja säännöllisesti kuten syön edelleenkin. Ja liikuin älyttömästi ja paljon raskasta salitreeniä per viikko.

Nykyään olen normaalipainossa alemmilla painoindexin arvoilla. Tämäkin vaatii jatkuvaa huomioimista, mutta nälkää ei tarvitse nähdä kun on tottunut pienempiin annoksiin ja herkkuja syön rajoitetusti viikossa. Toki syön niitä enemmän kuin tuolloin hoikkana ollessa, mutta harkiten kuitenkin. Lisäksi en liiku enää älyttömästi mutta perusliikuntaa, kävelyä, hölkkää, lihaskuntoa yhteensä näitä kaikkea 3-4x viikko. Tämä tapa syödä ja liikkua sopii minulle parhaiten kun ei ole koko ajan yhtä itsensä tarkkailua, mutta tarkkailla tulee kuitenkin, koska olen taipuvainen syömään liikaa. Tykkään ruoasta ja herkuista liikaa :/

Pari kaveria, jotka ovat todella hoikkia, mutta eivät harrasta liikuntaa ja syövät tosi vähän. Eivät välitä syömisestä niinkään ja kuulemma unohtavat syödä usein :o ei tule tapahtumaan minulle 😂

Olenko ainut jonka mielestä tuossa hoikan herkkulistassa on aika paljon tavaraa? Jos tuo määrä on minimi niin millainen määrä on sitten normaali?

Vierailija
193/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupala: Puuroa ja marjoja, kahvi

Lounas: Salaatti ja kahvi

Päivällinen: Kanaa, riisiä ja vihanneksia

Iltapala: Ruisleipä ja lasi maitoa

Muuta en syö

170cm, 61kg

No, joopa. Ei ihme, että olet hoikka. Tosi askeettinen ruokavalio. En tarkoita pahalla. Itse olen pullea ja jäätelölitra viikottain ja suklaalevy päivittäin ei auta asiaa, mutta niiden poisjättäminen auttaisi.

(En ole ap, mutta painiskelen saman asian kanssa).

Askeettinen??

Siinä on kaikki tarvittava muttei ylimääräistä.

Vierailija
194/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu vesi,kahvi,näkkileipä 2 kpl ,päällä munakas

Ruoka klo 10.30 ja vesi

vihreä tee

Välipala 13.30 kahvi tai tee ja näkkileipä

Klo 16.00 ruoka ja vesi

Klo19.00 iltapala ja tummaa suklaata ja isotuoppi vettä

Aina ollu hoikka 175cm ja 64kg

Säännölliset ruokaajat ja annosmäärät ok ja päivittäinen lenkkeily

Vierailija
195/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju nyt, kun itsekin olen elämäntaparemonttia tekemässä tavoitteena kaunis, sorja vartalo ja onnellinen mieli.

Alkoholin poisjättäminen oli helppoa ja kun terveellistä ruokaa syö tyyliin viikon päivät ei enää edes tee mieli pizzaa tai kebabrullia.

Liikunnan lisääminen on itselleni se isoin haaste, kun en oikein tykkää juuri mistään.

Kuntosalille tosin olisi nyt tarkoitus kuukausikortti käydä ostamassa.

Vierailija
196/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksini on tasan 21, joten tiedä sitten kelpaako. Syön sitä sun tätä. Eli välillä kotiruokaa, välillä salaattia, välillä raskaampaa noutoruokaa kuten eri pastat ja intialainen. Sushia usein. Joskus myös herkuttelen. Mitään ns. kiellettyjä ruokia minulla ei ole. Ihan kuraan kuten hampurilaiset, ranut, munkit ja vastaavat en kuitenkaan koske kun en edes pidä niistä. 

Miksi paino pysyy tässä niin päivittäin tulee lenkkeiltyä reippaasti koiran kanssa, en napostele tai syö välipaloja. Ratkaisevaa lienevät myös annoskoot. Minulle riittää monista raskaammista noutoruuista lounas tai illallinen kahdeksi päiväksi. Teen myös "automaattisia" kevennyksiä. Eli eilen kun teki mieli pizzaa, niin tänään sitten taas jotain kevyempää. 

Kiinnostaisi syy alapeukkuihin? Onko täällä joku vain superterveellistä ruokaa syövien kokoontuminen, ja sanaa pizza ei saa mainita siksi?

Vai eikö se totuus miellytä, että hoikkuus ei ole automaattisesti pelkkää uhrausta ja kärvistelyä iduilla ja salaatilla? Painonpudotusruokavalioonhan tietty se pizza ei kuulu, elämän perusruokavaliossa se on ihan okei välillä.

Vierailija
197/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla yleensä puuro johon laitan "all in", eli maapähkinävoita, raejuustoa, marjoja, hedelmiä, siemeniä ja kuitulisää.

Lisäksi iso kuppi kahvia mantelimaidolla ja 4dl mukillinen vettä.

Lounaalla yleensä joku salaatti tai kasviskeitto, pähkinöitä, leipä ja levite. Taas kahvia mantelimaidolla ja 4dl muki vettä.

Päivälliseksi paljon kasviksia, salaattia, lihaa/kalaa/äyriäisiä.

En yleensä syö muuta, paitsi lenkin jälkeen banaani+kaakao nopeampaan palautumiseen. Illalla kupponen teetä hunajan kanssa.

Juoksen puolimaratonin kerran viikossa, toisen kerran teen lyhyemmän juoksun. Lisäksi hoitajana työni on melko fyysistä.

175/52 on mitat ja ikää 39v.

Vierailija
198/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi puuroa, mehukeittoa, raejuustoa, siemeniä, joskus sekaan maapähkinävoita.

Lounas salaattia ja joku proteiinilähde

Välipala rahkaa, mehukeittoa, siemeniä

Ruisleipä jossa päällä avokadoa

Päivällinen salaattia, kasvisgratiinia ja jotain proteiinia

Iltapala Joko rahkaa lisukkeineen tai puuroa maapähkinävoilla ja banaanilla tai ruisleipää jossa avokadoa ja raejuustoa.

Mahd vähän suolaa ja joka ruoalla hyvää rasvaa esim oliiviöljyä .

Olen 164 ja 52kg, olen painanut tämän verran 14 vuotiaasta asti jos ei lasketa raskauksia.

Vierailija
199/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä syön n.1300-1700kcal päivässä. Olen aika laiska liikkumaan, päivän liikunta koostuu koiran kanssa  kävelystä. Noudatan pätkäpaastoa. Syön aamiaisen 8-10 aikaan ja iltapalan klo 18. (Olen työtön tällä hetkellä)

esim. ruokailut:

Aamu: 100g maustamaton jugurtti + 50g marjoja/30g muroja +1,5dl maitoa/ banaani 

Juomaksi vettä ja kahvia kauramaidolla

Päivä: salaattia proteiinilla esim. 120g paistettua kanaa tai 2 munaa/mitä tahansa kotiruokaa kohtuullinen, n. 200g annos.

Juomaksi vettä

Välipala: jotain makeaa. Esim. 100g jäätelöä/4 jaffakeksiä/ 2  riviä suklaata/ tupla-patukka

Juomaksi kahvia kauramaidolla

Iltapala: 2 leipää tai karjalanpiirakkaa/2 munan munakas/ salaatti/ sushia (8-10kpl). Leivän kanssa syön usein jugurttia ja marjoja kuten aamulla.

Juomaksi vettä ja teetä.

Ikä 30v, pituus 170cm, paino 59kg

Tuossa on kyllä kaloreita paljon enemmän kuin 1200-1700 kcal :D

Vierailija
200/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi syy alapeukkuihin? Onko täällä joku vain superterveellistä ruokaa syövien kokoontuminen, ja sanaa pizza ei saa mainita siksi?

Vai eikö se totuus miellytä, että hoikkuus ei ole automaattisesti pelkkää uhrausta ja kärvistelyä iduilla ja salaatilla? Painonpudotusruokavalioonhan tietty se pizza ei kuulu, elämän perusruokavaliossa se on ihan okei välillä.

Mikä on "superterveellinen"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä