G: Miten te laihat syötte? Te sellaiset maratoonari kroppaiset, BMI alle 21 naiset. (bmi 38 kaipaa vinkkejä elämään)
Aina sanotaan, että syö, kuten laiha söisi. Tai liiku, kuten hoikka sporttimimmi liikkuisi. Näin ei kuulema tarvitse edes miettiä kaloreita, kun paino putoaa itsestään.
Joten, jos joku laiha viitsisi vastata. Kiitos.
Kommentit (772)
Vierailija kirjoitti:
Harrastan juoksua. Juoksen n. 50 kilsaa viikossa keskimäärin, ympäri vuoden. Saan syödä ihan mitä haluan ja en lihoa. Nyt maratonille harjoitellessa vaikea saada pidettyä painoa kurissa, meinaa lähteä laskuun väkisin. En pysty syödä tavallista ruokaa tarpeeksi, joten paikkailen kalorivajetta sipseillä ja suklaalla.
Olen niin tottunut rajattomaan syömiseen, että tämän ketjun hoikkien syömistottumukset tuntuvat todella ankeilta. No, itsellä edessä sama sitten, kun juokseminen ei enää kiinnosta tai ei pysty.
Tuskin kukaan syö sellaista, mitä ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön noin 2000-3000 kaloria päivässä ja herkkuja jne... en vain liho ikinä. Geeneissä se on.
167cm / 51kg.
Minkä ikäinen oot? :D
33v
Useimmilla alkaa 40 jälkeen tilanne muuttua. Kannattaa nauttia tilanteesta vielä kun voit, ja pikku hiljaa ehkä alkaa opetella uusia tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hyvin hoikka ja tiedän mitä se vaatii, mutta silloin olen joutunut tarkkailemaan jokaikisen suupalan jatkuvasti. Herkkuja tuli syötyä ainoastaan 100g suklaata/vko, max. 2 lasia viiniä/vko ja joko pulla, leivos tai n.100g annos sipsejä/vko eikä yhtään enempää. Tämän lisäksi söin hyvin terveellisesti, sopivia annoksia ja säännöllisesti kuten syön edelleenkin. Ja liikuin älyttömästi ja paljon raskasta salitreeniä per viikko.
Nykyään olen normaalipainossa alemmilla painoindexin arvoilla. Tämäkin vaatii jatkuvaa huomioimista, mutta nälkää ei tarvitse nähdä kun on tottunut pienempiin annoksiin ja herkkuja syön rajoitetusti viikossa. Toki syön niitä enemmän kuin tuolloin hoikkana ollessa, mutta harkiten kuitenkin. Lisäksi en liiku enää älyttömästi mutta perusliikuntaa, kävelyä, hölkkää, lihaskuntoa yhteensä näitä kaikkea 3-4x viikko. Tämä tapa syödä ja liikkua sopii minulle parhaiten kun ei ole koko ajan yhtä itsensä tarkkailua, mutta tarkkailla tulee kuitenkin, koska olen taipuvainen syömään liikaa. Tykkään ruoasta ja herkuista liikaa :/
Pari kaveria, jotka ovat todella hoikkia, mutta eivät harrasta liikuntaa ja syövät tosi vähän. Eivät välitä syömisestä niinkään ja kuulemma unohtavat syödä usein :o ei tule tapahtumaan minulle 😂
Olenko ainut jonka mielestä tuossa hoikan herkkulistassa on aika paljon tavaraa? Jos tuo määrä on minimi niin millainen määrä on sitten normaali?
Puolikas levy suklaata, kaksi annosta alkoholia ja joko pulla tai sipsejä? Sekö on sinusta paljon viikossa? Minusta kuulostaa aika normaalilta.
Ihan normaalilta kuulostaa, ei ihminen tuon enempää tarvitse. Mutta aloittaja kirjoitti ”herkkuja tyli syötyä ainoastaan…” ja sitten tuo mainitsemasi lista. Nykyään hän syö siis enemmän.
Ja kysyinkin aikaisemmin että jos tuo määrä on aloittajan mielestä vähän niin haluaisin tietää mikä on sitten normaali määrä.
No vaikka levyllinen suklaata, kolme pullaa, pussi karkkia ja pala kakkua?
Vierailija kirjoitti:
Aamupala: Puuroa ja marjoja, kahvi
Lounas: Salaatti ja kahvi
Päivällinen: Kanaa, riisiä ja vihanneksia
Iltapala: Ruisleipä ja lasi maitoa
Muuta en syö
170cm, 61kg
Meneekö kahvit ilman maitoa ja sokeria, kana keitettynä, salaatti vihreänä ja ruisleipäkin sellaisenaan? Jos ei , niin tuo lista ei oikein kerro ollenkaan mitä kalorimimelessä syöt.
On aika yksilöllistä, millainen ruokarytmi kenellekin sopii. Minulla oli nelikymppiseksi asti BMI noin 18-19. Raskauksien aikana tuli aina kymmenen kiloa, joka sitten lähti, kun imetin kumpaakin lasta yksivuotiaaksi.
Syön viisi kertaa päivässä monipuolista ruokaa ja kasvis- ja kalapainotteisesti. Jos tekee mieli makeaa, se on usein merkkinä liian yksipuolisesta ruuasta: hedelmiä ja vaikka porkkanoita syön makeannälkään.
Esim. näin:
- aamiaiseksi leipä, marjoja ja keitetty tai paistettu kananmuna
- normaali työpaikkalounas ml. runsaasti salaattia, ei kuitenkaan automaattina liharuokaa
- välipala, esim. leipä, rahka tms.
- päivällinen kuten lounas. Kotona yleensä esim. perunoita, kalapihvi ja kuorittu porkkana tai salaattia
- iltapalaksi vielä esim. hedelmiä, voileipää, jugurttia
Juomaksi vettä tai teetä
Syön myös sokerisia herkkuja, mutta arkena vain jälkiruuaksi ja kohtuudella. Esim. pala suklaata jälkiruuaksi. Nykyiset pakkauskoot ja nipputarjoukset hämärtävät käsitystä kohtuudesta.
Aineenvaihdunta pysyy hyvänä, kun liikkuu työmatkat pyöräillen, kävellen tai julkisilla (siinäkin tulevat pysäkille kävelyt ja vaihdot).
Olen päässyt eroon hedonismista. Bmi 19.8.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varma tapa laihtua:
1. Lasket jokaisen kalorin, mitä suuhusi pistät. Excel taulukkoon, tai fineli.fi ruokapäiväkirjaan.
2. Syöt yhden kaksi viikkoa sen verran kuin kehosi ns. tarvitsee ja sen jälkeen kaksi viikkoa 30% pienemmillä kaloreilla.
3. Netistä löytyy ”daily caloric need” laskureita, joilla saa arvion päivittäisestä kalorikulutuksesta.Kahden viikon syklit mahdollistavat kaksi asiaa. Ensinnäkin kehosi ei mene ”säästöliekki-tilaan” (slowed metabolism), ja toisekseen opit ajan mittaan tunnistamaan kuinka valmistaa ruokia sekä painon ylläpitoa varten, että laihdutusta varten.
Mitä pitää syödä? Ihan mitä tahansa, kunhan lasket ne kalorit erittäin tarkasti. Katsot kaupassa (tai fineli.fissä) kaikkien tuotteiden ravintoarvot. Toki helpottaa kum vältät kaikkea, missä on reilusti hiilihydraattia tai rasvaa. Vaihtoehtoisesti ryhdyt vegaaniksi (ja edelleen lasket ne kalorit), ja ostat tuoreita raaka-aineita heviosastolta.
Laske kalorit! Kaksi viikkoa miinus kaloreilla ja kaksi viikkoa normaalikaloreilla! Vaikka söisit vaina puuroa ja salaattia, niin sekin lihottaa jos syöt liikaa, joten laske kalorit!
En usko pätkääkään siihen, että kannattaa laskea kalorit. Sehän saa vaan oikein keskittymään ruokaan ja vie ilon syömisen nautinnosta. Tässä ketjussa kun kuuntelee hoikkien ihmisten vinkkejä, niin yhteiseksi tekijäksi itse löytäisin itsensä kuuntelun, en kalorien laskemisen.
Selväähän on, ettei ylipainoinen osaa itseään kuunnella. Toistuvasti tulee ilmi, ettei monella ole myöskään mitään aavistusta kalorimääristään. Kalorit aliarvoidaan, kulutus yliarvioidaan.
Minä pysyn hoikkana paljolti siksi, koska osaan ulkoa kalorimäärän jos toisenkin. En niitä sen enempää laskele, mutta tiedostan kuitenkin. Esimerkki siitä tiedostamisesta: Kevyen lounassalaatin oheen mahtuu pieni tai jopa iso jälkkärikin, raskaan lounaan oheen ei.
Se hoikkuuden salaisuus on kuitenkin juuri se, mikä ei tunnu monelle kelpaavan, eli että kulutus kohtaa kalorimäärän.
Ei ole mitään taikaruokavaliota tyyliin jos aamulla syö aina puuroa, niin on taatusti vielä hoikka joskus. Hoikkana voi pysyä, vaikka joka aamu söisi croissantin. Kokonaiskalorimäärä ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki paastot ja muut on tosi epäterveellisiä pitkässä juoksussa. Toivottavasti kaikki tajuavat tämän. Kohtuullisuus on se tärkein ruokatottumuksissa!
Itse asiassa paastoamisella on tutkitusti ihan huikeita terveysvaikutuksia. Ihmiset ovat luontaisesti paastonneet tuhansien vuosien ajan, koska ruokaa ei ole aina ollut tarjolla.
Ap: pätkäpaaston voi toteuttaa niin monella tavalla, että hyvin mahdollisesti olet tehnyt sen väärin. Silloin se johtaa nälässä kärvistelyyn. Sen voi kuitenkin toteuttaa niinkin että sinulla on hyvä olo. Myös pätkäpaastoilua voi ja täytyy mukauttaa juuri itselle sopivaksi.
Suosittelen kaikkia kiinnostuneita tutustumaan tähän kirjaan: Gin Stephens: ”Fast. Feast. Repeat.” Kaikki mitä tarvitsee tietää pätkäpaastoilusta, miten ryhtyä siihen (vaiheittain), mitä virheitä kannattaa välttää ja miten mukauttaa se itselle sopivaksi. Lisäksi iso tietopakkaus siitä miten kehomme toimivat eli mikä itse asiassa saa meidät lihomaan ja laihtumaan. Insuliini vs ketoosi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varma tapa laihtua:
1. Lasket jokaisen kalorin, mitä suuhusi pistät. Excel taulukkoon, tai fineli.fi ruokapäiväkirjaan.
2. Syöt yhden kaksi viikkoa sen verran kuin kehosi ns. tarvitsee ja sen jälkeen kaksi viikkoa 30% pienemmillä kaloreilla.
3. Netistä löytyy ”daily caloric need” laskureita, joilla saa arvion päivittäisestä kalorikulutuksesta.Kahden viikon syklit mahdollistavat kaksi asiaa. Ensinnäkin kehosi ei mene ”säästöliekki-tilaan” (slowed metabolism), ja toisekseen opit ajan mittaan tunnistamaan kuinka valmistaa ruokia sekä painon ylläpitoa varten, että laihdutusta varten.
Mitä pitää syödä? Ihan mitä tahansa, kunhan lasket ne kalorit erittäin tarkasti. Katsot kaupassa (tai fineli.fissä) kaikkien tuotteiden ravintoarvot. Toki helpottaa kum vältät kaikkea, missä on reilusti hiilihydraattia tai rasvaa. Vaihtoehtoisesti ryhdyt vegaaniksi (ja edelleen lasket ne kalorit), ja ostat tuoreita raaka-aineita heviosastolta.
Laske kalorit! Kaksi viikkoa miinus kaloreilla ja kaksi viikkoa normaalikaloreilla! Vaikka söisit vaina puuroa ja salaattia, niin sekin lihottaa jos syöt liikaa, joten laske kalorit!
En usko pätkääkään siihen, että kannattaa laskea kalorit. Sehän saa vaan oikein keskittymään ruokaan ja vie ilon syömisen nautinnosta. Tässä ketjussa kun kuuntelee hoikkien ihmisten vinkkejä, niin yhteiseksi tekijäksi itse löytäisin itsensä kuuntelun, en kalorien laskemisen.
Selväähän on, ettei ylipainoinen osaa itseään kuunnella. Toistuvasti tulee ilmi, ettei monella ole myöskään mitään aavistusta kalorimääristään. Kalorit aliarvoidaan, kulutus yliarvioidaan.
Minä pysyn hoikkana paljolti siksi, koska osaan ulkoa kalorimäärän jos toisenkin. En niitä sen enempää laskele, mutta tiedostan kuitenkin. Esimerkki siitä tiedostamisesta: Kevyen lounassalaatin oheen mahtuu pieni tai jopa iso jälkkärikin, raskaan lounaan oheen ei.
Se hoikkuuden salaisuus on kuitenkin juuri se, mikä ei tunnu monelle kelpaavan, eli että kulutus kohtaa kalorimäärän.
Ei ole mitään taikaruokavaliota tyyliin jos aamulla syö aina puuroa, niin on taatusti vielä hoikka joskus. Hoikkana voi pysyä, vaikka joka aamu söisi croissantin. Kokonaiskalorimäärä ratkaisee.
Joo. Ja minä nimenomaan pysyn hoikkana siksi, että en ole ikipäivänä laskenut yhden yhtä kaloria enkä aio laskeakaan. Päivien kulutus myös vaihtelee, toisena päivänä juoksen tunnin lenkin ja toisena en. Siksi onkin olennaista opetella kuuntelemaan itseään ja kehoaan. Tottahan toki ylipainoisella se kuuntelu on epäonnistunut, mutta niin on kalorien laskeminenkin. Ja jos jotain kannattaa lähteä opettelemaan pysyvän painonhallinnan saavuttamiseksi, niin kyllä se on se itsensä kuuntelu, ei ne kalorit. Miksi? Katsopa ympärillesi. Maailma on täynnä laihdutusvinkkejä, joissa lasketaan kaloreita. Kuinka moni niistä tuo pysyvän tuloksen? Aika harva. Syy? Se, että hoikkana pysyäkseen ihminen ei tarvitse laihdutusKUUREJA vaan terveelliset elintavat.
bmi 19, ikää 40
Silloin kun olin vuosia sitten hoikempi ( 166/53) söin seuraavasti:
Aamu: 2dl maustamatonta 2% jogurttia, marjoja ja hieman pähkinöitä päälle
Lounas: 150g broileria/lohta/ naudan paistia ja vihanneksia tai juureksia
Päivällinen: Sama kuin lounas
Ilta: Sama kuin aamu tai esimerkiksi baanaanilettu, mihin tulee yksi muna ja banaani, joskus lisäsin myös kauraleseitä pari rkl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin olla kauppatieteiden maisteri. Olen aina välillä avannut kauppatieteiden kirjoja ja lukenut pari sivua, mutta laittanut takaisin hyllyyn sen jälkeen.
Miten te muut opuskelette kauppatieteiden maistereiksi? Laittakaa tähän vinkkejä siitä miten opiskella, vaikka päiväkirjoja tai mitä vain. Käyn täällä sitten kommentoimassa teidän neuvojanne ja hylkään ne, mutta haluaisin olla kuitenkin kauppatieteiden maisteri.
Olen kateellinen aina kun kuulen, että joku on kauppatieteiden maisteri ja haluaisin itsekin olla sellainen.
Heh heh. Lukeminen ja opiskelu helppoa ja mukavaa, kuka vaan pystyy siihen.
Laihdutus on hiton vaikeaa, siksi maapallolla on niin paljon ylipainoisia. Ap
Ja maistereita on pilvin pimein? Älä nyt sentään toista ala aliarvoimaan ja vähättelemään vaan sen takia ett antoi hyvän esimerkin käyttäytymisestäsi. Lukeminen ja opiskelu ei todellakaan ole kaikille helppoa ja mukavaa, ihan kuten terveellinen ruokavaliokaan ei ole. Kaikki eivät pääse automaattisesti kauppikseen opiskelemaan, mutta kuka tahansa voi laihduttaa jos vain viitsii. Tässäkin ketjussa on annettu paljon ideoita, mutta silti suurin osa vastauksistasi on aika negatiivisia. Mutta kun sitä ja mutta kun tätä. Jos oikeasti haluat laihduttaa, se vaatii rautaista itsekuria ja paljon positiivista mieltä tsemppaamiseen. Joten harjoittele ensin sitä.
Varmasti olisi enemmän, mutta esim esiintymis/ihmiespelko voi estää opiskelun. Kuten lihavilla itsekurin puute estää laihtumisen. Elämä ei ole niin yksinkertaista kuin luulet, kultaseni.
Öö siis tätähän juuri sanoin. Että turha puhua alentavasti jostain toisesta koska kaikilla on omat ongelmansa, esim ei se opiskeku ole kaikille helppoa.
Tosiasia on kuitenkin se, että asenne ratkaisee ja halu sekä kyky mennä mukavuusalueen ulkopuolelle. Tämä pätee sekä opiskeluun että laihduttamiseen. Ihan turha tapella siitä että onko helpompaa ollq maisteri vai laiha😅😅😅
Lukeminen on helppoa, laihdutus ei. Näin lyhyesti.
Hah, haluaisin nähdä sen ihmisen joka on pelkällä lukemisella saanut maisterinpaperit😆 ei pääsykokeita, ei tenttejä, ei projekteja, ei gradua... helppoo kun heinänteko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut hyvin hoikka ja tiedän mitä se vaatii, mutta silloin olen joutunut tarkkailemaan jokaikisen suupalan jatkuvasti. Herkkuja tuli syötyä ainoastaan 100g suklaata/vko, max. 2 lasia viiniä/vko ja joko pulla, leivos tai n.100g annos sipsejä/vko eikä yhtään enempää. Tämän lisäksi söin hyvin terveellisesti, sopivia annoksia ja säännöllisesti kuten syön edelleenkin. Ja liikuin älyttömästi ja paljon raskasta salitreeniä per viikko.
Nykyään olen normaalipainossa alemmilla painoindexin arvoilla. Tämäkin vaatii jatkuvaa huomioimista, mutta nälkää ei tarvitse nähdä kun on tottunut pienempiin annoksiin ja herkkuja syön rajoitetusti viikossa. Toki syön niitä enemmän kuin tuolloin hoikkana ollessa, mutta harkiten kuitenkin. Lisäksi en liiku enää älyttömästi mutta perusliikuntaa, kävelyä, hölkkää, lihaskuntoa yhteensä näitä kaikkea 3-4x viikko. Tämä tapa syödä ja liikkua sopii minulle parhaiten kun ei ole koko ajan yhtä itsensä tarkkailua, mutta tarkkailla tulee kuitenkin, koska olen taipuvainen syömään liikaa. Tykkään ruoasta ja herkuista liikaa :/
Pari kaveria, jotka ovat todella hoikkia, mutta eivät harrasta liikuntaa ja syövät tosi vähän. Eivät välitä syömisestä niinkään ja kuulemma unohtavat syödä usein :o ei tule tapahtumaan minulle 😂
Olenko ainut jonka mielestä tuossa hoikan herkkulistassa on aika paljon tavaraa? Jos tuo määrä on minimi niin millainen määrä on sitten normaali?
Puolikas levy suklaata, kaksi annosta alkoholia ja joko pulla tai sipsejä? Sekö on sinusta paljon viikossa? Minusta kuulostaa aika normaalilta.
Ihan normaalilta kuulostaa, ei ihminen tuon enempää tarvitse. Mutta aloittaja kirjoitti ”herkkuja tyli syötyä ainoastaan…” ja sitten tuo mainitsemasi lista. Nykyään hän syö siis enemmän.
Ja kysyinkin aikaisemmin että jos tuo määrä on aloittajan mielestä vähän niin haluaisin tietää mikä on sitten normaali määrä.No vaikka levyllinen suklaata, kolme pullaa, pussi karkkia ja pala kakkua?
Tuoko on normaali määrä aikuiselle ihmiselle?
Kuulosta paljolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varma tapa laihtua:
Joo. Ja minä nimenomaan pysyn hoikkana siksi, että en ole ikipäivänä laskenut yhden yhtä kaloria enkä aio laskeakaan. Päivien kulutus myös vaihtelee, toisena päivänä juoksen tunnin lenkin ja toisena en. Siksi onkin olennaista opetella kuuntelemaan itseään ja kehoaan. Tottahan toki ylipainoisella se kuuntelu on epäonnistunut, mutta niin on kalorien laskeminenkin. Ja jos jotain kannattaa lähteä opettelemaan pysyvän painonhallinnan saavuttamiseksi, niin kyllä se on se itsensä kuuntelu, ei ne kalorit. Miksi? Katsopa ympärillesi. Maailma on täynnä laihdutusvinkkejä, joissa lasketaan kaloreita. Kuinka moni niistä tuo pysyvän tuloksen? Aika harva. Syy? Se, että hoikkana pysyäkseen ihminen ei tarvitse laihdutusKUUREJA vaan terveelliset elintavat.
bmi 19, ikää 40
Sulla saattoi unohtua tuosta se, ettei jokainen nykyään hoikka ole aina ollut hoikka. Itse jojottelin melkein 30 vuotta. Kitudieetillä hoikaksi, hetken siinä painossa, sitten taas 15 kg pikkuhiljaa keräten vaikken mielestäni mukamas syönyt juuri mitään ylimääräistä silloinkaan, ja taas kitudieetille. Selväähän on, etten minä osannut kuunnella itseäni yhtään. Kymmenisen vuotta sitten otin ruokavaa'an ja kalorilaskurin käteen, ja opettelin sen "kuuntelun". Ihan sama millä nimellä asiaa kutsuu, perustotuus ei muutu eli jos syö yli kulutuksensa kaloreita lihoo, jos syö alle, laihtuu, jos syö kulutuksensa mukaan, paino pysyy samana.
Pari vuotta punnasin ja laskin kaiken, sittemmin en ole laskenut. Painon vaihtelu nykyisellään +/- kilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki paastot ja muut on tosi epäterveellisiä pitkässä juoksussa. Toivottavasti kaikki tajuavat tämän. Kohtuullisuus on se tärkein ruokatottumuksissa!
Kerro tarkemmin tuosta sinun "kohtuullisuudesta"
Toki! Mitään ruokaa en ole itseltäni kieltänyt kokonaan, herkuttelukin on sallittua, kunhan ei mene överiksi. Voin hyvin syödä vaikka pullan kahvitauolla kerran viikossa, kakkua ja keksejä synttäreill ja vaikkansuklaakonvehdin illalla. Tärkeintä on ett syö monipuolisesti ja pieniä annoksia viisi kertaa päivässä ja jättää turhat napostelut pois. Mutta ei myöskään ruoski itseään siitä jos välillä tulee naposteltua. Armollisuus itselle kuuluu myös kohtuulliseen ruokavalioon, koska kukaan ei voi hyvin siitä että koko ajan syyllistää itseään "virheistä".
Pähkinänkuoressa: pieniä annoksia, mutta kaikkea saa syödä kunhan pyrkii ensisijaisesti aina syömään terveellisesti, monipuolisesti ja rytmitettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jokaisen ihmisen kulutus on erilainen, ja siksi suoraan kopioimalla toisen ihmisen ruokavaliota ei automaattisesti saa samoja tuloksia.
Paljonko painat / olet pitkä? Painavampi ihminen saa syödä huomattavasti enemmän kuin pienikokoinen, ja rasva palaa silti. Toisaalta taas liikunta lisää kulutusta - monet 60 kiloiset salillakäyvät voivat syödä 3000+ kcl päivässä ja pysyä timminä, kun taas liikkumaton ihminen tuolla määrällä vaan lihoaisi.
Suosittelisin, että otat verkkovalmennuksen, jossa painoluokat on eritelty. Tällöin saat valmentajan tuen, ja oikeasti myös varmuuden siitä ettet syö liikaa ja toisaaalta riittävästi. Itse olen saanut tuloksia mm. Ilona Siekkisen fatburn mealsilla (tämä siis pelkkä ruokavalio, ei mitään saliohjeita / muuta liikuntaa) ja Marietta Kiianlinnan bikini like a pro (en todellakaan tähtää itse mihinkään kisalavoille, tässä mukana ihan tavallisia tyyppejä. Toki sopii parhaiten sellaiselle, joka haluaa myös treenata).
Sieltä saat aivan tarkat määrät ja makrot, joilla koneet lähtevät omalta osaltasi käyntiin.
En ole itse ikinä oppinut syömään 5 kertaa päivässä, ja noita kaikkia on voinut soveltaa myös 3-4 x päivässä syömiseen. Mikään ei ole ollut rajoittava tai toksinen, enemmänkin todella avaava kokonaisuus. Ruuat olleet herkullisia ja tavallisia aterioita, jotka on ollut helppo tehdä. Satunnainen herkuttelu on ok, tarkoituksena on löytää pysyvä elämäntyyli eikä ajatella sitä vain dieettinä.
Millään 1200 kaloreilla ei monikaan halua tai edes pysty loppuelämäänsä elämään, ja siksi on tärkeää oppia syömään laadukasta ruokaa jossa on hyvät ravinto-arvot. Yllätyt, kuinka paljon sitä lopulta voikaan syödä ja silti laihtua ja pysyä hoikkana!
Liikuntaa suosittelisin kyllä silti, sillä lihakset polttavat rasvaa ripeämmässä tahdissa. Samalla liikunta tekee myös hyvää pääkopalle, ruuansulatukselle, ja pitää sinut poissa jääkaapilta. Vedenjuominen on ollut avaintekijänä myös.
Pystyt tähän aivan varmasti, tsemppiä!
Voi kuule, kokeiltu. Olen ostanut juurikin Ilonan verkkovalmennuksen alkuvuodesta.
Ja 3 vuotta sitten oli myös pt.
Ap
No montako kuukautta noudatit valmennusta, ja millaisia tuloksia sait? Se ostaminen ei vielä tee sinulle muuta kuin loven kukkaroon.
Kuule ap. Sinulta ei puutu tekniikka vaan motivaatio. Selvitä ensin itsellesi, mikä on tavoitteesi ja miksi se on tavoitteesi. Sitten alat toimia sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varma tapa laihtua:
bmi 19, ikää 40
Sulla saattoi unohtua tuosta se, ettei jokainen nykyään hoikka ole aina ollut hoikka. Itse jojottelin melkein 30 vuotta. Kitudieetillä hoikaksi, hetken siinä painossa, sitten taas 15 kg pikkuhiljaa keräten vaikken mielestäni mukamas syönyt juuri mitään ylimääräistä silloinkaan, ja taas kitudieetille. Selväähän on, etten minä osannut kuunnella itseäni yhtään. Kymmenisen vuotta sitten otin ruokavaa'an ja kalorilaskurin käteen, ja opettelin sen "kuuntelun". Ihan sama millä nimellä asiaa kutsuu, perustotuus ei muutu eli jos syö yli kulutuksensa kaloreita lihoo, jos syö alle, laihtuu, jos syö kulutuksensa mukaan, paino pysyy samana.
Pari vuotta punnasin ja laskin kaiken, sittemmin en ole laskenut. Painon vaihtelu nykyisellään +/- kilo.
'
Juu. Ja sulta taas se, että se kalorien laskeminen syöksee toiset syömishäiriöihin tai vähintäänkin niihin jojoilukuureihin. Ei liene yhtä totuutta tässä.
Katso vaikka Olet mitä syöt -sarjaa. Siinä Pippa Laukka antaa hyvät neudot terveelliseen tavalliseen elämään. Älä sorru ns. kitu diettiin. Niissä ei kukaan pärjää vaan repsahtaa koska niitä ei pysty noudattamaan. Ja mene sinne Tinderiin, muuten sun elämä menee ohi vaan laihuutta haikailemalla.
Itsellä bmi 19. Syön 5 kertaa päivässä, ei välinaposteluja. Tunnen myös ruokien kalorit, energiansaanti per päivä ei ole koskaan yli 1700 kcal. Kerran viikossa mulla on herkuttelupäivä, jolloin korvaan päivällisen jäätelöllä, suklaalla yms. Tiedän, ei kovin terveellistä, mutta olen ”kaikki tai ei mitään” -tyyppi; näin saan motivoitua itseni olemaan taas koko arjen ilman herkkuja.
Avain on siinä että syö tosi vähän ja harrastaa liikuntaa jonkun verran. Kohtuullisuus.
Ja kysyinkin aikaisemmin että jos tuo määrä on aloittajan mielestä vähän niin haluaisin tietää mikä on sitten normaali määrä.