Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miten te laihat syötte? Te sellaiset maratoonari kroppaiset, BMI alle 21 naiset. (bmi 38 kaipaa vinkkejä elämään)

Vierailija
12.10.2021 |

Aina sanotaan, että syö, kuten laiha söisi. Tai liiku, kuten hoikka sporttimimmi liikkuisi. Näin ei kuulema tarvitse edes miettiä kaloreita, kun paino putoaa itsestään.

Joten, jos joku laiha viitsisi vastata. Kiitos.

Kommentit (772)

Vierailija
201/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa lääke nimeltä Ozempic. Auttaa todella paljon monilla.

Kun sanoit että on tylsää ym. niin minulla auttoi se kun aloin käymään salilla, tuli ihan uutta sisältöä elämään eikä olekaan enää tylsää. Oli kyllä harrastuksia mutta ne eivät olleet liikunnallisia harrastuksia.

N44

Vierailija
202/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin olla kauppatieteiden maisteri. Olen aina välillä avannut kauppatieteiden kirjoja ja lukenut pari sivua, mutta laittanut takaisin hyllyyn sen jälkeen.

Miten te muut opuskelette kauppatieteiden maistereiksi? Laittakaa tähän vinkkejä siitä miten opiskella, vaikka päiväkirjoja tai mitä vain. Käyn täällä sitten kommentoimassa teidän neuvojanne ja hylkään ne, mutta haluaisin olla kuitenkin kauppatieteiden maisteri.

Olen kateellinen aina kun kuulen, että joku on kauppatieteiden maisteri ja haluaisin itsekin olla sellainen.

Heh heh. Lukeminen ja opiskelu helppoa ja mukavaa, kuka vaan pystyy siihen.

Laihdutus on hiton vaikeaa, siksi maapallolla on niin paljon ylipainoisia. Ap

Ja maistereita on pilvin pimein? Älä nyt sentään toista ala aliarvoimaan ja vähättelemään vaan sen takia ett antoi hyvän esimerkin käyttäytymisestäsi. Lukeminen ja opiskelu ei todellakaan ole kaikille helppoa ja mukavaa, ihan kuten terveellinen ruokavaliokaan ei ole. Kaikki eivät pääse automaattisesti kauppikseen opiskelemaan, mutta kuka tahansa voi laihduttaa jos vain viitsii. Tässäkin ketjussa on annettu paljon ideoita, mutta silti suurin osa vastauksistasi on aika negatiivisia. Mutta kun sitä ja mutta kun tätä. Jos oikeasti haluat laihduttaa, se vaatii rautaista itsekuria ja paljon positiivista mieltä tsemppaamiseen. Joten harjoittele ensin sitä.

Entä jos on lihava, bmi 41,perusnegatiivinen ja itsekuri 0?

Miten sitten laihdutaan?

Ohis

Sitten harjoitellaan itsekuria ja positiivisuutta. Se on ihan mahdollista, mutta samalla tavalla kun laihduttaminen, sen eteen pitää tehdä työtä. Mikään ei elämässä tule ilmaiseksi, vaan kyllä asiat vaativat työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupala: Puuroa ja marjoja, kahvi

Lounas: Salaatti ja kahvi

Päivällinen: Kanaa, riisiä ja vihanneksia

Iltapala: Ruisleipä ja lasi maitoa

Muuta en syö

170cm, 61kg

No, joopa. Ei ihme, että olet hoikka. Tosi askeettinen ruokavalio. En tarkoita pahalla. Itse olen pullea ja jäätelölitra viikottain ja suklaalevy päivittäin ei auta asiaa, mutta niiden poisjättäminen auttaisi.

(En ole ap, mutta painiskelen saman asian kanssa).

Askeettinen??

Siinä on kaikki tarvittava muttei ylimääräistä.

Niin. Eli kirjaimellisesti askeettisen määritelmä😆

Vierailija
204/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut hyvin hoikka ja tiedän mitä se vaatii, mutta silloin olen joutunut tarkkailemaan jokaikisen suupalan jatkuvasti. Herkkuja tuli syötyä ainoastaan 100g suklaata/vko, max. 2 lasia viiniä/vko ja joko pulla, leivos tai n.100g annos sipsejä/vko eikä yhtään enempää. Tämän lisäksi söin hyvin terveellisesti, sopivia annoksia ja säännöllisesti kuten syön edelleenkin. Ja liikuin älyttömästi ja paljon raskasta salitreeniä per viikko.

Nykyään olen normaalipainossa alemmilla painoindexin arvoilla. Tämäkin vaatii jatkuvaa huomioimista, mutta nälkää ei tarvitse nähdä kun on tottunut pienempiin annoksiin ja herkkuja syön rajoitetusti viikossa. Toki syön niitä enemmän kuin tuolloin hoikkana ollessa, mutta harkiten kuitenkin. Lisäksi en liiku enää älyttömästi mutta perusliikuntaa, kävelyä, hölkkää, lihaskuntoa yhteensä näitä kaikkea 3-4x viikko. Tämä tapa syödä ja liikkua sopii minulle parhaiten kun ei ole koko ajan yhtä itsensä tarkkailua, mutta tarkkailla tulee kuitenkin, koska olen taipuvainen syömään liikaa. Tykkään ruoasta ja herkuista liikaa :/

Pari kaveria, jotka ovat todella hoikkia, mutta eivät harrasta liikuntaa ja syövät tosi vähän. Eivät välitä syömisestä niinkään ja kuulemma unohtavat syödä usein :o ei tule tapahtumaan minulle 😂

Olenko ainut jonka mielestä tuossa hoikan herkkulistassa on aika paljon tavaraa? Jos tuo määrä on minimi niin millainen määrä on sitten normaali?

Olet. 100 g suklaata/ vko = 14g suklaata päivä = n. 1,5 konvehtia. 

Vierailija
205/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikää 27 ja bmi n. 18. Syön aamulla neljän viljan puuroa ja usein myös ruisleivän. Lämpimän ruoan syön kahdesti päivässä ja ihan tavallista ruokaa. Wokkia syön melko usein, koska siihen saa kivasti upotettua paljon kasviksia. Viljat mitä käytän on aina täysjyvää. Jos ruokana on esim. pastaa ja kastiketta, laitan lautaselle myös salaattia tai nopeasti kiehautettuja kasviksia. Annoskoot ei ole mitään hirveän isoja, mutta itselle sopivia niin että vatsa täyttyy. Iltapalaksi syön yleensä pari siivua leipää ja joskus jogurttia. Toisinaan syön välipalaksi hedelmän. N. kerran viikossa syön pitsan tai herkuttelen muuten, karkkia ja suklaata en juuri syö. Alkoholia käytän ehkä yhden annoksen viikossa. Vähän ihmettelen noita vastauksia missä syödään vaan kahdesti päivässä, onko annoskoot sitten jotenkin tosi suuria jos sellaisella pärjää.

Vierailija
206/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan saa vastata tähän koska ei mulla mikään maratoonarin kroppa ole vaikka bmi on n.20 tai 19, jaksan juosta hädin tuskin kilometrin. Mutta siis syön tavallista kotiruokaa. Herkkuja kerran viikossa. En mieti ruokaa ihan kauheasti. 

Vierailija
207/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varma tapa laihtua:

1. Lasket jokaisen kalorin, mitä suuhusi pistät. Excel taulukkoon, tai fineli.fi ruokapäiväkirjaan.

2. Syöt yhden kaksi viikkoa sen verran kuin kehosi ns. tarvitsee ja sen jälkeen kaksi viikkoa 30% pienemmillä kaloreilla.

3. Netistä löytyy ”daily caloric need” laskureita, joilla saa arvion päivittäisestä kalorikulutuksesta.

Kahden viikon syklit mahdollistavat kaksi asiaa. Ensinnäkin kehosi ei mene ”säästöliekki-tilaan” (slowed metabolism), ja toisekseen opit ajan mittaan tunnistamaan kuinka valmistaa ruokia sekä painon ylläpitoa varten, että laihdutusta varten.

Mitä pitää syödä? Ihan mitä tahansa, kunhan lasket ne kalorit erittäin tarkasti. Katsot kaupassa (tai fineli.fissä) kaikkien tuotteiden ravintoarvot. Toki helpottaa kum vältät kaikkea, missä on reilusti hiilihydraattia tai rasvaa. Vaihtoehtoisesti ryhdyt vegaaniksi (ja edelleen lasket ne kalorit), ja ostat tuoreita raaka-aineita heviosastolta.

Laske kalorit! Kaksi viikkoa miinus kaloreilla ja kaksi viikkoa normaalikaloreilla! Vaikka söisit vaina puuroa ja salaattia, niin sekin lihottaa jos syöt liikaa, joten laske kalorit!

En usko pätkääkään siihen, että kannattaa laskea kalorit. Sehän saa vaan oikein keskittymään ruokaan ja vie ilon syömisen nautinnosta. Tässä ketjussa kun kuuntelee hoikkien ihmisten vinkkejä, niin yhteiseksi tekijäksi itse löytäisin itsensä kuuntelun, en kalorien laskemisen.

Vierailija
208/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paastot ja muut on tosi epäterveellisiä pitkässä juoksussa. Toivottavasti kaikki tajuavat tämän. Kohtuullisuus on se tärkein ruokatottumuksissa!

Vierailija
209/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Mua surettaa sun viestit tosi paljon. En ole mikään terveydenhuollon ammattilainen, mutta tässä ei nyt taida olla kyse (ainoastaan) mistään lihavuuden aiheuttamasta fyysisestä tukaluudesta. Se on sun päässä. Oot kasvanut maailmaan, jossa hoikka on hyvä ja kaunis ja lihava väärin ja ruma.

Mulla suunnilleen sama BMI, ja mietin näitä asioita päivittäin - en ole saanut kotoa erityisen tervettä suhtautumista ruokaan/liikuntaan/itsensä hyväksymiseen. Olen oikeastaan kasvanut juurikin tuohon itsensä vertailuun hoikkiin naisiin, itsensä rumaksi haukkumiseen jne. Ja voin muuten kertoa, että nuo ajatukset on ihan kaikista huonoimpia lähtökohtia laihdutukseen. Muutenkin voisit työstää tuota ajatusta laihuudesta ja laihduttamisesta ja keskittyä mielummin syömään ruokaa, josta tulee hyvä olo (juu, tulee rasvapizzastakin tietysti tavallaan). Hoida itseäsi! Vie itseäsi ulos kävelyille, kokeile rohkeasti vaikka uimahallia, etsi ruokainspiraatiota vaikka blogeista tai Instagramista. Itsekin olen vielä matkalla ja tulen varmasti vielä hetken olemaankin, koska olen aika mukavuudenhaluinen herkkuhiiri. Mutta nämä ajatukset on auttanut itseäni paaaljon. 

Niin ja kaikki nuo asiat mitä haluaisit tehdä... Uutinen: voit tehdä niitä missä koossa tahansa. Mene sinne Tinderiin. Ota salijäsenyys jollain edullisella salilla ja mene vaikka aikoina, kun siellä on hiljaista. Lihava voi opiskella vallan mainiosti. Tämä EI ole sun painosta kiinni, vaan sun itsetunnosta. Ja joo, kyllä mäkin tiedän mitä jotkut saattaa lihavista joissain paikoissa ajatella. Voi voi, se on tosi kamalaa, mutta ei saa niiden ajatusten päästä "niskan päälle". Älä jää sinne kokosi taa marisemaan. 

Terveisin lihava, joka on tavannut vaikka kuinka paljon ihania ihmisiä Tinderissä, on onnellisessa parisuhteessa, opiskelee korkeakoulussa ja tekee aika paljon asioita, joista tykkää... Olen toki ollut aina vähintään pyöreä, eli mulla ei ole ollenkaan sellaista "hoikan identiteettiä", tavallaan olen tottunut tähän kokooni. 

Työstä ajatuksiasi. 

Ehdottomasti just näin! Ja vielä jatkoa uutiselle: myös hoikka ihminen voi kokea, ettei kehtaa lähteä lenkille, ettei voi mennä Tinderiin, ettei voi opiskella. Syynä voi olla vaikka liian laihat sääret tai vääränlainen tukka tai  kokemus, että ei ole tarpeeksi urheilullinen ja fiksu. Eli siis huono itsetunto. Se sinuakin estää, ei painosi.

Vierailija
210/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Mua surettaa sun viestit tosi paljon. En ole mikään terveydenhuollon ammattilainen, mutta tässä ei nyt taida olla kyse (ainoastaan) mistään lihavuuden aiheuttamasta fyysisestä tukaluudesta. Se on sun päässä. Oot kasvanut maailmaan, jossa hoikka on hyvä ja kaunis ja lihava väärin ja ruma.

Mulla suunnilleen sama BMI, ja mietin näitä asioita päivittäin - en ole saanut kotoa erityisen tervettä suhtautumista ruokaan/liikuntaan/itsensä hyväksymiseen. Olen oikeastaan kasvanut juurikin tuohon itsensä vertailuun hoikkiin naisiin, itsensä rumaksi haukkumiseen jne. Ja voin muuten kertoa, että nuo ajatukset on ihan kaikista huonoimpia lähtökohtia laihdutukseen. Muutenkin voisit työstää tuota ajatusta laihuudesta ja laihduttamisesta ja keskittyä mielummin syömään ruokaa, josta tulee hyvä olo (juu, tulee rasvapizzastakin tietysti tavallaan). Hoida itseäsi! Vie itseäsi ulos kävelyille, kokeile rohkeasti vaikka uimahallia, etsi ruokainspiraatiota vaikka blogeista tai Instagramista. Itsekin olen vielä matkalla ja tulen varmasti vielä hetken olemaankin, koska olen aika mukavuudenhaluinen herkkuhiiri. Mutta nämä ajatukset on auttanut itseäni paaaljon. 

Niin ja kaikki nuo asiat mitä haluaisit tehdä... Uutinen: voit tehdä niitä missä koossa tahansa. Mene sinne Tinderiin. Ota salijäsenyys jollain edullisella salilla ja mene vaikka aikoina, kun siellä on hiljaista. Lihava voi opiskella vallan mainiosti. Tämä EI ole sun painosta kiinni, vaan sun itsetunnosta. Ja joo, kyllä mäkin tiedän mitä jotkut saattaa lihavista joissain paikoissa ajatella. Voi voi, se on tosi kamalaa, mutta ei saa niiden ajatusten päästä "niskan päälle". Älä jää sinne kokosi taa marisemaan. 

Terveisin lihava, joka on tavannut vaikka kuinka paljon ihania ihmisiä Tinderissä, on onnellisessa parisuhteessa, opiskelee korkeakoulussa ja tekee aika paljon asioita, joista tykkää... Olen toki ollut aina vähintään pyöreä, eli mulla ei ole ollenkaan sellaista "hoikan identiteettiä", tavallaan olen tottunut tähän kokooni. 

Työstä ajatuksiasi. 

No minä en pysty, ennen kuin olen laiha. Ehkä sinä kestät ilkkumista ja vähättelyä, minä en. Ap

Selität itsellesi että et pysty ennen kuin olet laiha ja saat siitä tekosyyn olla tekemättä.

Voin kertoa, että mun BMI on 19-20 ja olin eilen lenkillä. Mua hävetti, koska mun vaatteet oli aika rumat ja kuluneet ja muut juoksi nopeammin. Mutta juoksin silti. Ensireaktio olisi ollut lähteä kotiin itkemään nolouttani, mutta päätin, että en välitä, haluan lenkkeillä, niin minähän lenkkeilen. Jos joku katsoo mua ja nauraa mun kirppistuulihousuille ja hitaalle juoksuvauhdille, niin ongelma on hänen, ei  minun.

Vierailija
211/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut hyvin hoikka ja tiedän mitä se vaatii, mutta silloin olen joutunut tarkkailemaan jokaikisen suupalan jatkuvasti. Herkkuja tuli syötyä ainoastaan 100g suklaata/vko, max. 2 lasia viiniä/vko ja joko pulla, leivos tai n.100g annos sipsejä/vko eikä yhtään enempää. Tämän lisäksi söin hyvin terveellisesti, sopivia annoksia ja säännöllisesti kuten syön edelleenkin. Ja liikuin älyttömästi ja paljon raskasta salitreeniä per viikko.

Nykyään olen normaalipainossa alemmilla painoindexin arvoilla. Tämäkin vaatii jatkuvaa huomioimista, mutta nälkää ei tarvitse nähdä kun on tottunut pienempiin annoksiin ja herkkuja syön rajoitetusti viikossa. Toki syön niitä enemmän kuin tuolloin hoikkana ollessa, mutta harkiten kuitenkin. Lisäksi en liiku enää älyttömästi mutta perusliikuntaa, kävelyä, hölkkää, lihaskuntoa yhteensä näitä kaikkea 3-4x viikko. Tämä tapa syödä ja liikkua sopii minulle parhaiten kun ei ole koko ajan yhtä itsensä tarkkailua, mutta tarkkailla tulee kuitenkin, koska olen taipuvainen syömään liikaa. Tykkään ruoasta ja herkuista liikaa :/

Pari kaveria, jotka ovat todella hoikkia, mutta eivät harrasta liikuntaa ja syövät tosi vähän. Eivät välitä syömisestä niinkään ja kuulemma unohtavat syödä usein :o ei tule tapahtumaan minulle 😂

Olenko ainut jonka mielestä tuossa hoikan herkkulistassa on aika paljon tavaraa? Jos tuo määrä on minimi niin millainen määrä on sitten normaali?

Puolikas levy suklaata, kaksi annosta alkoholia ja joko pulla tai sipsejä? Sekö on sinusta paljon viikossa? Minusta kuulostaa aika normaalilta.

Vierailija
212/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilen joka päivä. Lihas polttaa rasvaa. Luulen aina että syön normaalin määrän, mutta oikeasti jätän aina ruokaa syömättä, eli varmaan siinä se salaisuus on. Laihat syövät vähemmän kuin muut ja kuntoilevat. Tietenkin geenit vaikuttaa myös. Joskus en syö melkein mitään päivän aikana (ehkä yksi leipä ja siinä se), koska minulla ei ole ruokahalua ja oikeastaan ruokailu on minulle vaikeaa ja tylsää.

Vierailija
213/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: puuroo, pari leipää, hedelmää

Lounas: Salaatti tai jotain lämmintä ruokaa

Välipala: leipä, hedelmä, jukurtti/rahka, kananmuna

Illallinen: kanaa, riisiä/ kalaa, perunaa/ jotain kasvisruokaa

En syö yleensä iltapalaa ja juomana päivän aikana suolaton vichy. Lauantaisin mulla on herkkupäivä jolloin saatan syödä pikkupussin sipsiä ja suklaapatukoita pari. Käyn 4km lenkillä noin 2krt/vk ja salilla kerran.

T. 170cm/55kg

Vierailija
214/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt eroon hedonismista.

Vierailija
215/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön noin 2000-3000 kaloria päivässä ja herkkuja jne... en vain liho ikinä. Geeneissä se on.

167cm / 51kg.

Vierailija
216/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ikää 27 ja bmi n. 18. Syön aamulla neljän viljan puuroa ja usein myös ruisleivän. Lämpimän ruoan syön kahdesti päivässä ja ihan tavallista ruokaa. Wokkia syön melko usein, koska siihen saa kivasti upotettua paljon kasviksia. Viljat mitä käytän on aina täysjyvää. Jos ruokana on esim. pastaa ja kastiketta, laitan lautaselle myös salaattia tai nopeasti kiehautettuja kasviksia. Annoskoot ei ole mitään hirveän isoja, mutta itselle sopivia niin että vatsa täyttyy. Iltapalaksi syön yleensä pari siivua leipää ja joskus jogurttia. Toisinaan syön välipalaksi hedelmän. N. kerran viikossa syön pitsan tai herkuttelen muuten, karkkia ja suklaata en juuri syö. Alkoholia käytän ehkä yhden annoksen viikossa. Vähän ihmettelen noita vastauksia missä syödään vaan kahdesti päivässä, onko annoskoot sitten jotenkin tosi suuria jos sellaisella pärjää.

Kun syö harvoin, ei annosten tarvitse suinkaan olla suuria. Ruokana on normaalirasvainen ilman keinokevyttä ruokaa.

Vierailija
217/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki paastot ja muut on tosi epäterveellisiä pitkässä juoksussa. Toivottavasti kaikki tajuavat tämän. Kohtuullisuus on se tärkein ruokatottumuksissa!

Kerro tarkemmin tuosta sinun "kohtuullisuudesta"

Vierailija
218/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön noin 2000-3000 kaloria päivässä ja herkkuja jne... en vain liho ikinä. Geeneissä se on.

167cm / 51kg.

Minkä ikäinen oot?  :D 

Vierailija
219/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan juoksua. Juoksen n. 50 kilsaa viikossa keskimäärin, ympäri vuoden. Saan syödä ihan mitä haluan ja en lihoa. Nyt maratonille harjoitellessa vaikea saada pidettyä painoa kurissa, meinaa lähteä laskuun väkisin. En pysty syödä tavallista ruokaa tarpeeksi, joten paikkailen kalorivajetta sipseillä ja suklaalla.

Olen niin tottunut rajattomaan syömiseen, että tämän ketjun hoikkien syömistottumukset tuntuvat todella ankeilta. No, itsellä edessä sama sitten, kun juokseminen ei enää kiinnosta tai ei pysty.

Vierailija
220/772 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

167cm / 51kg.

Minkä ikäinen oot?  :D 

33v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi