Tuli semmonne asia mieleen liittyen lasten koulunkäyntiin
Ihmettelen suuresti semmosta, että miks täällä ei tehdä niin, että talivkaudella lasten ja nuorten koulu ei
ala 9-10 aikan ja sit keväällä mennään klo 8?
Kaikki tietää miten pimeys vaikuttaa ihmisiin , Veikkaan , että oppimistulokset paranis ja nuoret jaksais raahautua sinne kouluun paremmin, kun talvellakin koulu alkaisi valosaanaikaan, eikä tarvis yöllä lähtee pimeeseen talsimaan.
Ei olis kovin vaikee järjestää asiaa niin.
Kyllä sitä aikuinenkin ihminen on huomattavasti väsyneempi pimeänä aamuna.
Kommentit (10)
Näinhän se meneekin, kun kellot käännetään kesäaikaan. Mutta koko koulua saisi siirtää tunnin myöhemmäksi. Ainakin omat lapseni tekevät aamun ensimmäisen tunnin kokeissa aina enemmän virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa se on vaikea järjestää koska monilla nuorilla on tunteja jo nyt kello 15.45 - 16.15 asti.
Miten vaikea järjestää? Ei ne tunnit lisäänny koulussa silti. Koulu voi sitte päättyä 17.15 . Helpompaa se on olla pirteenä pidempää, kun yirttää väkisin tehdä jotain. Isot ihmiset voi ihan hyvin ola ip- pidempään. SItten keväällä , kun on jo pitkät valoisat illat , pääsee aikaseemmin.
Eihän tää ole, kun järjestelykysymys.
Sanokaa mitä sanottee, mutta minä sanon, että oppimistulokset paranis tällä. Valo vaikuttaa todella paljon jaksamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa se on vaikea järjestää koska monilla nuorilla on tunteja jo nyt kello 15.45 - 16.15 asti.
Miten vaikea järjestää? Ei ne tunnit lisäänny koulussa silti. Koulu voi sitte päättyä 17.15 . Helpompaa se on olla pirteenä pidempää, kun yirttää väkisin tehdä jotain. Isot ihmiset voi ihan hyvin ola ip- pidempään. SItten keväällä , kun on jo pitkät valoisat illat , pääsee aikaseemmin.
Sanokaa mitä sanottee, mutta minä sanon, että oppimistulokset paranis tällä. Valo vaikuttaa todella paljon jaksamiseen.
Tervetuloa katsomaan koulun iltapäiväkerhoon, miten paljon keskittymiskykyä on jäljellä klo 15-17.00😁 vaikka koulu on alkanut 9 tai joskus kympiltäkin.
Nukkumaan ajoissa että saavat nukuttua täydet unet. Kännykkää ei makkarii
Nämä on niitä asioita, joita Suomessa ei vaan voi muuttaa, kuten esim. koulujen kesäloman ajankohta. Koska ei vaan voi mitenkään! Ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on niitä asioita, joita Suomessa ei vaan voi muuttaa, kuten esim. koulujen kesäloman ajankohta. Koska ei vaan voi mitenkään! Ikinä.
On niitä muutettu. Aikoinaan kesäloma loppui vasta syyskuun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä järkeä siinä on? Sitten lapsi päkertää myöhään läksyjä ja on taas väsynyt aamulla. Eikä se päivä lopu kyllä 17.15, vaan sitten se loppuu 17.45 jos edellinen tunti on loppunut 16.15.
Opettajien elämä hankaloituu, koska lapsille pitää löytää päivähoito joka on auki kuuteen jne.
Kun ei ne kaikki koululaisetkaan ole samanlaisia kuten ei aikuisetkaan.
Itelle oli yläasteella ne alkavat 9.00 ja 10.00 aamut vaikeampia kuin 8.00 aamut. Sama näin aikuisena.
Tähän ongelmaan ei ole yhtä oikeaa tapaa, teki miten teki, kun kumartaa yhdelle, niin pyllistää toiselle.
No joo, vähentäisi monella myös iltapäiväkerhon tarvetta. Itse teen kotona mut nuo eka- ja tokaluokkalaiset näyttää monesti lähtevän kouluun ja tulevan heti takas klo 12 :D joku vanhempi sitten kerkeää kotiin vasta viiden-kuuden maissa. Kai nuokin nukkuis mielellään pidempään... Mulle ei siis ongelma, kunhan mietin