G: Miten te laihat syötte? Te sellaiset maratoonari kroppaiset, BMI alle 21 naiset. (bmi 38 kaipaa vinkkejä elämään)
Aina sanotaan, että syö, kuten laiha söisi. Tai liiku, kuten hoikka sporttimimmi liikkuisi. Näin ei kuulema tarvitse edes miettiä kaloreita, kun paino putoaa itsestään.
Joten, jos joku laiha viitsisi vastata. Kiitos.
Kommentit (772)
502 jatkaa vielä:
Vannon tosiaan painonhallinnassa, annoskokojen sekä kokonaismäärien hahmottamisessa ruokapäiväkirjan ja keittiövaa'an nimeen.
Epämääräiset mittayksiköt vievät metsään. "Lautasellinen" voi tarkoittaa ihan mitä tahansa!
Vaikka ruokien punnitseminen ja kirjaaminen on TYÖLÄSTÄ, se opettaa hahmottamaan määrät ja riittävän annoskoon.
Päiväkirjasta näkee myös konkreettisesti, millainen vaikutus pienilläkin valinnoilla on kokonaisuuden kannalta.
Esim. jos itse olisin juonut tänään kahvini mustana, olisin "säästänyt" jo siinä 174kcal.
Bmi 19.Mun salaisuus on se, että olen luonnostaan hoikka. Syön mitä sattuu, mutta hitaasti ja luonnostani olen sellainen, että lopetan kun olen täynnä. En ole perso makealle.
Jokaisella meistä on se ihanteellinen paino, jossa ihan tavallisella ja itselle luonnollisella tavallisella elämällä pysyy helposti. En tuijottaisi vaakaa vaan sitä, miksi syöt ja oletko kylläinen, oletko onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä sen, että mun mielestä on terveellisempää skipata aamupala ja syödä runsaammin illalla. Nälkäisenä nukkuu huonommin kuin kylläisenä. Itse en edes saisi unen päästä kiinni, jos lopettaisin syömisen esim. klo 18. Ja kun illalla on syönyt enemmän, ei aamulla edes ole nälkä. Keho sulattelee vielä edellispäivän aterioita. Syöminen väsyttää, joten jos aamiaiseksi syö muuta kuin salaatinlehtiä, aiheuttaa itselleen väsähtäneen olon heti herättyään.
Riippuu varmaan mihin aikaan syö. Keho ei ole tottunut öisin sulattamaan ruokaa samaan tahtiin ja saattaa helposti kerryttää rasvaa enemmän. Illalla itsekin syön enemmän, mutta siinä on selkeästi aikaa kuitenkin nukkumaan menoon asti. Jos vaikka klo 20 syö ns. lämmintä ruokaa niin voi siinä 22-23 välillä vielä pientä yötä vasten. Jokainen on yksilö, mutta itelle tulee huono olo työpaikalla, jos aamulla ei syö tarpeeksi.
Aamulla: kahvi, n. 1dl maustamatonta jugurttia marjoilla tai paulus-myslillä tai smoothie
Päivä: lounasravintolan kasvisruoka, yleensä lautasesta noin puolet salaattia, siis ihan tuoreita kasviksia, ei mitään majoneesimössöä, eikä salaattiin kastiketta. Kahvi.
Päivällinen: Tänään pala lohta ja salaattia, muutama lohkoperuna. Ei ketsuppia tai kastiketta. Joskus paistettu kananmuna ruisleipäpalalla kurkun kanssa. Joskus kasvissosekeittoa, eli pelkkiä kasviksia ja pikku loraus kermaa, syödään raejuuston kanssa.
Iltapala: Tätä en syö usein, koska päivällinen on sen verta myöhään. Yleensä jos syön niin 1leipä kasviksilla (paprikaa, kurkkua), joskus omena tai muu hedelmä.
Kerran viikossa herkuttelen vaikka viinillä tai sipseillä. Karkkia en syö. Suklaata joskus näinä ns. karkkipäivinä.
165/46.
Bmi 21,5
Peruspäivä koostuu
- aamupalasmoothie, d vitamiini ja rauta
- Vähärasvainen ja - suolainen lounas, kunnolla mausteita! Sisältää harvoin pastaa tms. Kasviksia, juureksia ja jotain proteiinia vaikka kastikkeen muodossa. Annoskoko ja ei eineksiä. Mitään kevyttuotteita ei kuitenkaan käytetä, että ihan kana voissa paistetaan. Määrä on vaan pieni ja kastikkeen voi tehdä veteen eikä tartte kermoja.
- työpaikalla välipala, hedelmä, keksiä tai jäätelöä
- kotona: salaattia, oma tehtyä ruokaa lounaan tapaan tai voileipä (ei voita, kasvikset ja juusto riittää)
- päivän aikana juodaan vettä, kotona ei juurikaan pidetä limsoja ja mehuja tai mitään mukamas terveysjuomia
Herkutellaan silloin kun huvittaa. Esim ravintolassa miehen kanssa hampurilaisannos pikkunälkään puoliksi. Isompaan nälkään alkupala ja hamppari puoliksi. Satunnaisesti saattaa jäädä tilaa jopa kahville ja jälkkärille, niin saa kivan ravintolakokemuksenkin ilman ällötäyttä oloa.
Kaikenlaisia raksuja syödään usein kotona tv:n ääressä kohtuullisia määriä. Sipsien kanssa runsaasti rasvatonta kermaviiliä ilman mausteita, sipsit takaisin kaappiin kun kermaviili loppuu. Meillä on todella harvoin karkkia tai pullia tai eineksiä.
Olen 172 cm pitkä, painan 56 kg.
Syön aamulla kolme palaa paahdettua kauraleipää, joiden päällä Keijua, tomaattia, mung-papuja ja 17% Punaleima Emmentalia.
Pieni kuppi kahvia.
Klo 10 täysjyväkaurapuuroa tai kvinoapuuroa keijusilmällä, puolukoilla, banaanilla, auringonkukansiemenillä ja kanelilla.
Lasillinen kauramaitoa.
Lounaaksi kalaa, kanaa tai tofua. Kaurakerma- tai kookosmaitokastikkeessa perunoiden (1 -2) tai kokojyväriisinuudeleiden ja porkkanaraasteen sekä vihreän salaatin kanssa, tai keitossa, jossa paljon vihanneksia. Linssikeittoa joka viikko.
Iltapäiväkahvin kanssa maustamatonta jugurttia, jossa banaania, marjoja, siemeniä ja pieni loraus tummaa siirappia. Tai jotain hedelmää pähkinöiden kanssa. Joskus tummaa pähkinäsuklaata.
Päivälliseni on pieni, usein jokin muunnelma edellisten päivien ruuista. Tai yhden munan munakas, jossa lisänä mitä jääkaapista löytyy. Ja jotain tuoretta vihannesta. Mungpapuja on yleensä aina jääkaapissa.
Minun on syötävä usein - mutta napostele en ollenkaan. Niinpä illalla seitsemän maissa syön taas telkan ääressä jotain samanlaista kuin aamupäivän välipalalla, ja juon yrttiteetä.
Sitten vielä ennen nukkumaan menoa kaksi palaa kauraleipää samoilla päällyksillä kuin aamulla, ja lasillinen kauramaitoa.
En kiellä itseltäni ehdottomasti mitään. Kylässä syön aina, mitä tarjotaan. Liian jyrkkä ei kannata olla. Joskus on pakko saada vaikka jätskiä.
Käyn (sauva)kävelyllä joka päivä. Uimassa pyrin käymään kerran viikossa. En istu pitkään paikoillani, liikuskelen ja touhuan kotona paljon. Kävelen aina portaat ylös ja alas. Asun kuudennessa kerroksessa. Myös ulkona harrastan porraskävelyä.
Painoni on vaihdellut vuosien mittaan 56 - ja 60 kilon välillä. Uskon, että hoikkuuteni johtuu siitä, etten koskaan päästä itseäni kovin nälkäiseksi, jolloin tulisi syötyä liikaa. Ja liikkuvaisuudesta.
Mun bmi on 21,5 ja harrastan maantiepyöräilyä, kesäkaudella poljen keskimäärin kolmesti viikossa 80–100 km lenkkejä (mulla palaa n. 2500–3500 kcal per lenkki). Näin talvikaudella poljen makuuhuoneessa trainerilla 5krt/vko suunnilleen tunnin, n. 400–500 kcal per treeni. Eli ehkä tätä voi verrata maratoonarihommiin?
Treenimäärissä on se kiva puoli, että voin syödä aika vapaasti kaikkea. Ja varsinkin kesäisin lenkkipäivinä ihan pakottaudun syömään mahdollisimman paljon, muuten paino tippuisi ja pyöräilytehot samalla. Mutta treenaan ihan muista syistä kuin pysyäkseni hoikkana, polkeminen on mulle henkireikä ja tapa purkaa stressiä. Kysyit kuitenkin mitä maratoonarit syö, joten kerron millä itse pysyn näissä mitoissa (ja lipsun välillä vähän allekin):
Aamulla maitokahvi eli espressoa ja vaahdotettua kauramaitoa.
(Aamuisin syöminen ei musta oo koskaan tuntunut hyvältä, joten en pakottaudu siihen jos ei oo ihan pakko).
Töissä lounas jostain lähiruokapaikasta; vietnamilaista, currya, iso salaatti, pizza, lounasruokalan kotiruokaa, sushia tms. Sen mukaan mitä mieli tekee ja aika reippaita annoksia.
Iltapäivällä teetä tai kuppi kahvia.
Illalla iso annos tai kaksi kotiruokaa: esim. makaronilaatikkoa, bolognesea, kurpitsakeittoa ja itse tehtyjä sämpylöitä, linssikeittoa, currya, riisinuudeleita tofulla ja vihanneksilla, uunijuurekset ja uunikanaa, mozzarella-tomaattipastaa, pannulla paistettuja tuoregnoccheja kasvisten kanssa.
Sen mukaan mitä jaksaa kokata ja mitä tekee mieli. Vähintään kerran viikossa laiskottaa ja haetaan puolison kanssa joko pakastepizzaa kaupasta tai kebabit ranskalaisilla viereisestä pizzeriasta.
Iltapalaksi reilusti tuoreita hedelmiä tai pähkinöitä.
Jos on jäänyt kunnon nälkä tai alla on kova treeni, niin napataan pakkasesta karjalanpiirakoita pellillinen uuniin ja tehdään munavoita.
En oikeastaan käytä alkoholia ollenkaan, joskus töissä täytyy kilistellä kuoharilasilliset. Ja suklaa ja muut herkut on jääneet aika lailla pois, mutta syön kyllä aina jos tarjotaan tai töissä sattuu olemaan. En siis tietoisesti välttele niitä, mutten vaan osta herkkuja itse kun ei mun tee niitä mieli.
Mutta sanoisin, ettei tällä mun dietillä silti kukaan laihdu – homma pysyy tasapainossa treenimäärien ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuota infoa oikeasta syömisestä ole ala-asteelta asti saatu. Lehdet ja ohjelmat päivittäin kertovat. Ne nyt vaan täytyy ottaa käyttöön jokaisen omalla kohdallaan jos ei ole tyytyväinen olomuotoonsa.
No kuule, olen yrittänyt ottaa käyttöön, monta vuotta. Ei ole tiedon puutteesta kiinni. Ap
Ei pidä paikkaansa. Muuten et kyselisi täällä sittenkin aika perusjuttuja, tai tavoittelisi heti hyvin epärealistista eli indeksistä 38 painoindeksiin alle 21.
Voit sen alle 21 saavuttaa jonain päivänä kenties, mutta vain, jos ensin asetat tavoitteeksi vaikka 30 ja ratkaiset ennenkaikkea ilmeisen ongelmallisen turvariepuasenteesi ruokaa kohti ensin.
Oikeasti hoikkien ei tarvitse selitellä pitkillä viesteillä, joissa ei ole mitään asiaa.
Oikeasti hoikat vain yksinkertaisesti syövät nyvää ja aitoa ruokaa ilman selittelyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilisen ruuat (ei missään järjestyksessä, koska en muista mitä söin mihinkin aikaan, tuli syötyä aika kaloripitoisesti koska teki mieli herkutella):
Pari suklaakeksiä
Pari riviä suklaalevystä
Useampi kuppi kahvia
Pari annosta hernaria kinkulla
Pari paahtoleipäviipaletta meetwurstilla
Banaani
Mandariini
Lautasellinen ranskalaisia majoneesillaTämän päivän ruuat klo 16.30 mennessä:
Yksi annos hernekeittoa
Yksi paahtoleipäviipale ilman päällyksiäAjattelin mennä tekemään ruokaa tästä. Todennäköisesti jauhelihakastiketta ja makaronia sekä lisukkeeksi porkkanaraastetta. Illalla sitten syön yleensä muutaman hedelmän tai jonkun mysli-jugurttisekoituksen. Olen hieman herkkuperse, eli kaivan jostain varmaan esiin myös jotain sokerista. Koskaan ei tule kuitenkaan vedettyä jotain Fazerin sinistä kertaheitolla tms., eli määrät ovat kohtuulliset. Niin ja sellaista vielä, että aamupalaa en syö juuri koskaan.
Tää vaikuttaa realistiselta ruokavaliolta mulle, jaksaisi noudattaa pitemmänkin AP
HEI NYT OIKEASTI! Tuo ruokavalio on hiilaripa*kaa, kovia rasvoja jne. Kiehtoi kai, kun sisälsi taikasanan suklaa.
Pituus 168 cm, painoa en tiedä. BMI viimeksi ollut 22. Vaatekoko on sama kun tuolloin niin ei ole tarvetta stressata painosta. Itse olen koittanut tuota "kohtuullista syömistä" mutta kun ei mulle toimi niin urheilen sitten paljon sen sijaan ja syön mitä syön ja niin paljon että nälkä lähtee.
En tosin syö punaista lihaa/kanaa sekä sairauden vuoksi tiettyjä ruoka-aineita. Alkoholia käytän omasta mielestäni aika reippaasti mutta ei siidereitä/makeita viinejä.
Esimerkiksi tänään:
Aamupala: Pähkinöitä, kookosta, rasvaista jugurttia ja vadelmia. 3 kuppia kahvia maidolla. Banaani.
Lounas: Iso lounaslaatikko spaghettia ja kasviskastiketta. Kahvia.
Välipala: Banaani ja appelsiini, kahvia.
Illallinen: Kermaista linssikeittoa, 5 (!) leipää juustolla. Puolikas avokado.
Ja iltahan on vasta nuori joten tulee varmasti naposteltua illan mittaan. Joskus otan maapähkinävoita suoraan purkista, joskus vaihdan illallisen sipseihin.
Jos olen vapaalla ja en kuluta, saattaa koko päivä mennä runsaalla aamiaisella ja illallisella. Työ vaatii säännöllisen syömisen.
Mutta niin, itse en ainakaan pysy hoikkana jos en urheile 3-5 kertaa viikossa ja reippaita kävelylenkkejä en edes laske treenaamiseksi.
166cm/54kg, 34v.
Aamupala: Smoothie, jossa yleensä banaani, proteiinijauhetta, kauraleseitä, kaura-/mantelimaitoa, viherjauhetta, herukoita tmv marjoja jne. Mitä milloinkin sattuu löytymään. Lisäksi kahvia/teetä ja vitamiinit.
Lounas: Kasvisruokaa (esim. kasvispapupataa, linssikeittoa tms), salaattia. Lisäksi leipää lisukkeineen.
Päiväpala: Pulla tai suklaata/hedelmiä + pähkinöitä. Yleensä päiväkahvin/-teen kanssa jokin makeampi herkku.
Päivällinen: Sama kuin lounas, jos syön kotona.
Iltapala: Kaurapuuro, jossa proteiinijauhetta, marjoja, maapähkinävoita + teetä.
Usein tulee myös naposteltua suklaata aterioiden välissäkin. Pahe. Viikonloppuisin myös herkuttelen enemmän. En ole himourheilija, mutta en omista ajokorttia, joten pyöräilen päivittäin. Lenkkeilen myös fiiliksen mukaan.
172 cm / 61 kg
Aamu: kananmuna, kahvi
Lounas: Salaattia, jotain proteiinia n. 70g, kasvislisuke lämmin
Välipala:kahvi
Päivällinen : samaa kuin lounaalla tai esim omeletti
Iltapala: vettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilisen ruuat (ei missään järjestyksessä, koska en muista mitä söin mihinkin aikaan, tuli syötyä aika kaloripitoisesti koska teki mieli herkutella):
Pari suklaakeksiä
Pari riviä suklaalevystä
Useampi kuppi kahvia
Banaani
Mandariini
Yksi annos hernekeittoa
Yksi paahtoleipäviipale ilman päällyksiäAjattelin mennä tekemään ruokaa tästä. Todennäköisesti jauhelihakastiketta ja makaronia sekä lisukkeeksi porkkanaraastetta. Illalla sitten syön yleensä muutaman hedelmän tai jonkun mysli-jugurttisekoituksen. Olen hieman herkkuperse, eli kaivan jostain varmaan esiin myös jotain sokerista. Koskaan ei tule kuitenkaan vedettyä jotain Fazerin sinistä kertaheitolla tms., eli määrät ovat kohtuulliset. Niin ja sellaista vielä, että aamupalaa en syö juuri koskaan.
Tää vaikuttaa realistiselta ruokavaliolta mulle, jaksaisi noudattaa pitemmänkin AP
HEI NYT OIKEASTI! Tuo ruokavalio on hiilaripa*kaa, kovia rasvoja jne. Kiehtoi kai, kun sisälsi taikasanan suklaa.
Oikeasti hoikat syö juurikin niitä sinun mollaamia "kovia rasvoja"
Hikihattu kirjoitti:
Pituus 168 cm, painoa en tiedä. BMI viimeksi ollut 22. Vaatekoko on sama kun tuolloin niin ei ole tarvetta stressata painosta. Itse olen koittanut tuota "kohtuullista syömistä" mutta kun ei mulle toimi niin urheilen sitten paljon sen sijaan ja syön mitä syön ja niin paljon että nälkä lähtee.
En tosin syö punaista lihaa/kanaa sekä sairauden vuoksi tiettyjä ruoka-aineita. Alkoholia käytän omasta mielestäni aika reippaasti mutta ei siidereitä/makeita viinejä.
Esimerkiksi tänään:
Aamupala: Pähkinöitä, kookosta, rasvaista jugurttia ja vadelmia. 3 kuppia kahvia maidolla. Banaani.
Lounas: Iso lounaslaatikko spaghettia ja kasviskastiketta. Kahvia.
Välipala: Banaani ja appelsiini, kahvia.
Illallinen: Kermaista linssikeittoa, 5 (!) leipää juustolla. Puolikas avokado.
Ja iltahan on vasta nuori joten tulee varmasti naposteltua illan mittaan. Joskus otan maapähkinävoita suoraan purkista, joskus vaihdan illallisen sipseihin.
Jos olen vapaalla ja en kuluta, saattaa koko päivä mennä runsaalla aamiaisella ja illallisella. Työ vaatii säännöllisen syömisen.
Mutta niin, itse en ainakaan pysy hoikkana jos en urheile 3-5 kertaa viikossa ja reippaita kävelylenkkejä en edes laske treenaamiseksi.
BMI alle 21!olet liian paksu perhoseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari suklaakeksiä
Pari riviä suklaalevystä
Useampi kuppi kahvia
Banaani
Mandariini
Yksi annos hernekeittoa
Oikeasti hoikat syö juurikin niitä sinun mollaamia "kovia rasvoja"
Aivan, jättävät keinorasvat lihaville.
Vierailija kirjoitti:
Mun bmi on 21,5 ja harrastan maantiepyöräilyä, kesäkaudella poljen keskimäärin kolmesti viikossa 80–100 km lenkkejä (mulla palaa n. 2500–3500 kcal per lenkki). Näin talvikaudella poljen makuuhuoneessa trainerilla 5krt/vko suunnilleen tunnin, n. 400–500 kcal per treeni. Eli ehkä tätä voi verrata maratoonarihommiin?
Treenimäärissä on se kiva puoli, että voin syödä aika vapaasti kaikkea. Ja varsinkin kesäisin lenkkipäivinä ihan pakottaudun syömään mahdollisimman paljon, muuten paino tippuisi ja pyöräilytehot samalla. Mutta treenaan ihan muista syistä kuin pysyäkseni hoikkana, polkeminen on mulle henkireikä ja tapa purkaa stressiä. Kysyit kuitenkin mitä maratoonarit syö, joten kerron millä itse pysyn näissä mitoissa (ja lipsun välillä vähän allekin):
Aamulla maitokahvi eli espressoa ja vaahdotettua kauramaitoa.
(Aamuisin syöminen ei musta oo koskaan tuntunut hyvältä, joten en pakottaudu siihen jos ei oo ihan pakko).Töissä lounas jostain lähiruokapaikasta; vietnamilaista, currya, iso salaatti, pizza, lounasruokalan kotiruokaa, sushia tms. Sen mukaan mitä mieli tekee ja aika reippaita annoksia.
Iltapäivällä teetä tai kuppi kahvia.
Illalla iso annos tai kaksi kotiruokaa: esim. makaronilaatikkoa, bolognesea, kurpitsakeittoa ja itse tehtyjä sämpylöitä, linssikeittoa, currya, riisinuudeleita tofulla ja vihanneksilla, uunijuurekset ja uunikanaa, mozzarella-tomaattipastaa, pannulla paistettuja tuoregnoccheja kasvisten kanssa.
Sen mukaan mitä jaksaa kokata ja mitä tekee mieli. Vähintään kerran viikossa laiskottaa ja haetaan puolison kanssa joko pakastepizzaa kaupasta tai kebabit ranskalaisilla viereisestä pizzeriasta.Iltapalaksi reilusti tuoreita hedelmiä tai pähkinöitä.
Jos on jäänyt kunnon nälkä tai alla on kova treeni, niin napataan pakkasesta karjalanpiirakoita pellillinen uuniin ja tehdään munavoita.En oikeastaan käytä alkoholia ollenkaan, joskus töissä täytyy kilistellä kuoharilasilliset. Ja suklaa ja muut herkut on jääneet aika lailla pois, mutta syön kyllä aina jos tarjotaan tai töissä sattuu olemaan. En siis tietoisesti välttele niitä, mutten vaan osta herkkuja itse kun ei mun tee niitä mieli.
Mutta sanoisin, ettei tällä mun dietillä silti kukaan laihdu – homma pysyy tasapainossa treenimäärien ansiosta.
Tämä kysely on naisille, joiden bmi alle 21!
Huomaas nyt sit ap, että ne maratoonarinnäköiset usein myös juoksee niitä maratoneja. Eli ruokavalio tulee suhteuttaa myös liikunnan määrään.
Aamupala: yksi leipäsiivu margariinilla ja juustolla (2 siivua) ja yksi pieni lasi mehua tai maitoa. Joskus leipäsiivun sijasta jogurttia sellaisenaan tai sitten myslin kanssa.
Lounas: sitä mitä ruokalassa on tarjolla. Enemmän salaattia lautaselle kuin itse ruokaa
Välipala: sama kuin aamupalalla tai sit yksi banaani tai muu hedelmä. Jos on pieni hedelmä kuten mandariini niin niitä syön enemmän kuin yhden.
Päivällinen: monesti saarioisen jauhelihapizza tai puolipakettia saarioisen lihaperunasoselaatikkoa ketsupilla+1 tomaatti ja vähän kurkku siivuja. Jos oon tehny ruokaa niin sitten syön sitä, mutta aika harvoin teen.
Iltapala: teetä maidolla ja yksi leipä tai korppu siivu joko juuston kanssa tai ilman.
Mulla BMI 21 (175/64)
Tämän päivän (rento päivä) syömiseni:
Aamiainen/lounas:
• Neljän viljan puuro (50g hiutaleita, 200g soijajuomaa)
• Mangosose 75g
• 1/2 banaani 70g
• 1/2 kourallinen pähkinöitä 17g
• 2 kuppia kahvia + kaurajuoma barista 200g
Välipalat:
• Banaani 140g
• Satsuma 150g
• Uunijuurekset 100g
• Kahvi + kaurajuoma barista 100g
Päivällinen:
• Vegamakaronilaatikko 350g
• Paistettu tofu 100g + öljy 10g
• Miniluumutomaatti 100g
• Pikkelöity punasipuli 30g
• Kurkku 100g
• Salaattisekoitus 50g
• Ketsuppi 30g
Iltapalaksi myöhemmin vielä nämä:
• Alpro No Sugars-kasvijogurttia 150g
• Mustikoita 30g
• Pellavarouhetta 15g
• Hedelmämysliä 15g
• Pala täysjyväleipää tai pari pientä lantturieskaa (hyviä!) + kevyt levite 10g + paprikaa 30g
Vähintään 2l vettä janojuomana päivittäin.