G: Miten te laihat syötte? Te sellaiset maratoonari kroppaiset, BMI alle 21 naiset. (bmi 38 kaipaa vinkkejä elämään)
Aina sanotaan, että syö, kuten laiha söisi. Tai liiku, kuten hoikka sporttimimmi liikkuisi. Näin ei kuulema tarvitse edes miettiä kaloreita, kun paino putoaa itsestään.
Joten, jos joku laiha viitsisi vastata. Kiitos.
Kommentit (772)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki paastot ja muut on tosi epäterveellisiä pitkässä juoksussa. Toivottavasti kaikki tajuavat tämän. Kohtuullisuus on se tärkein ruokatottumuksissa!
Kerro tarkemmin tuosta sinun "kohtuullisuudesta"
Toki! Mitään ruokaa en ole itseltäni kieltänyt kokonaan, herkuttelukin on sallittua, kunhan ei mene överiksi. Voin hyvin syödä vaikka pullan kahvitauolla kerran viikossa, kakkua ja keksejä synttäreill ja vaikkansuklaakonvehdin illalla. Tärkeintä on ett syö monipuolisesti ja pieniä annoksia viisi kertaa päivässä ja jättää turhat napostelut pois. Mutta ei myöskään ruoski itseään siitä jos välillä tulee naposteltua. Armollisuus itselle kuuluu myös kohtuulliseen ruokavalioon, koska kukaan ei voi hyvin siitä että koko ajan syyllistää itseään "virheistä".
Pähkinänkuoressa: pieniä annoksia, mutta kaikkea saa syödä kunhan pyrkii ensisijaisesti aina syömään terveellisesti, monipuolisesti ja rytmitettynä.
Pullat ja kakut listalla ensimmäisinä :D:D
Eihän. Ekana että kaikkea saa syödä, siten pullat ja kakut esimerkkinä siitä että kohtuudella voi syödä myös niitä. Yllättävän moni tässä ketjussa ei ymmärrä mitä kohtuus tarkoittaa.
Eri
Kohtuutta ei tarvitse erikseen edes miettiä, jos syö ravinteikasta ruokaa. Elimistö itse huolehtii kohtuudesta kun saa oikeaa ravintoa.
Jotain vikaa on ravinnossa, jos ekana on mielessä "herkut"
Tuolla aiemmin kysyttiin että kerro tarkemmin "kohtuullisuudesta". Miten itse sen selittäisit? Mielestäni tuo alkuperäinen vastaus "Mitään ruokaa en ole itseltäni kieltänyt kokonaan, herkuttelukin on sallittua, kunhan ei mene överiksi. [...] Pähkinänkuoressa: pieniä annoksia, mutta kaikkea saa syödä kunhan pyrkii ensisijaisesti aina syömään terveellisesti, monipuolisesti ja rytmitettynä." on hyvä vastaus. Ei siitä mitenkään saa kuvaa että herkut olisi ekana mielessä ja jotenkin ravinnossa vikaa😅
Tuo mainitsemasi oli vasta viestin lopussa. Viestin alussa oli ekana "herkut"
Lueppa vielä kerran. Viesti alkaa tuolla lainauksen ekalla osalla: "Mitään ruokaa en ole itseltäni kieltänyt kokonaan, herkuttelukin on sallittua, kunhan ei mene överiksi." Eli herkutKIN. En edelleenkään ole saanut sinulta vastausta siitä, miksi herkkuja ei saisi mainita kun on kyse kohtuullisuudesta? Täällä moni kommentoi että ei voi herkutella ja pitää syödä askeettisesti, jos joku siihen kommentoi että jos syö kohtuudella niin herkutkin on sallittua, niin miten tämä kielii epäterveellisestä suhtautumisesta ruokaan? Itse olen ainakin täysin samaa mieltä, että mitä vähemmän rajoituksia, sen terveellisempi suhtautuminen, jos syö perusterveellisesti kohtuudella.
Älä jaksa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki paastot ja muut on tosi epäterveellisiä pitkässä juoksussa. Toivottavasti kaikki tajuavat tämän. Kohtuullisuus on se tärkein ruokatottumuksissa!
Toki! Mitään ruokaa en ole itseltäni kieltänyt kokonaan, herkuttelukin on sallittua, kunhan ei mene överiksi. Voin hyvin syödä vaikka pullan kahvitauolla kerran viikossa, kakkua ja keksejä synttäreill ja vaikkansuklaakonvehdin illalla. Tärkeintä on ett syö monipuolisesti ja pieniä annoksia viisi kertaa päivässä ja jättää turhat napostelut pois. Mutta ei myöskään ruoski itseään siitä jos välillä tulee naposteltua. Armollisuus itselle kuuluu myös kohtuulliseen ruokavalioon, koska kukaan ei voi hyvin siitä että koko ajan syyllistää itseään "virheistä".
Pähkinänkuoressa: pieniä annoksia, mutta kaikkea saa syödä kunhan pyrkii ensisijaisesti aina syömään terveellisesti, monipuolisesti ja rytmitettynä.
Eihän. Ekana että kaikkea saa syödä, siten pullat ja kakut esimerkkinä siitä että kohtuudella voi syödä myös niitä. Yllättävän moni tässä ketjussa ei ymmärrä mitä kohtuus tarkoittaa.
Eri
Kohtuutta ei tarvitse erikseen edes miettiä, jos syö ravinteikasta ruokaa. Elimistö itse huolehtii kohtuudesta kun saa oikeaa ravintoa.
Tuolla aiemmin kysyttiin että kerro tarkemmin "kohtuullisuudesta". Miten itse sen selittäisit? Mielestäni tuo alkuperäinen vastaus "Mitään ruokaa en ole itseltäni kieltänyt kokonaan, herkuttelukin on sallittua, kunhan ei mene överiksi. [...] Pähkinänkuoressa: pieniä annoksia, mutta kaikkea saa syödä kunhan pyrkii ensisijaisesti aina syömään terveellisesti, monipuolisesti ja rytmitettynä." on hyvä vastaus. Ei siitä mitenkään saa kuvaa että herkut olisi ekana mielessä ja jotenkin ravinnossa vikaa😅
Tuo mainitsemasi oli vasta viestin lopussa. Viestin alussa oli ekana "herkut"
Lueppa vielä kerran. Viesti alkaa tuolla lainauksen ekalla osalla: "Mitään ruokaa en ole itseltäni kieltänyt kokonaan, herkuttelukin on sallittua, kunhan ei mene överiksi." Eli herkutKIN. En edelleenkään ole saanut sinulta vastausta siitä, miksi herkkuja ei saisi mainita kun on kyse kohtuullisuudesta? Täällä moni kommentoi että ei voi herkutella ja pitää syödä askeettisesti, jos joku siihen kommentoi että jos syö kohtuudella niin herkutkin on sallittua, niin miten tämä kielii epäterveellisestä suhtautumisesta ruokaan? Itse olen ainakin täysin samaa mieltä, että mitä vähemmän rajoituksia, sen terveellisempi suhtautuminen, jos syö perusterveellisesti kohtuudella.
Älä jaksa
Jaksa mitä? Kertoa terveellisistä ruokailutavoista ketjuun jossa niitä pyydettiin?😅 Kannattaisi ehkä sunkin syödä välillä herkkuja. Snickers saattaisi ensalkuun auttaa tuohon kärttyilyyn😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Jos ruokavalioni koostuisi aamupuurosta, happamista marjoista, salaatinlehdistä, kuivasta kanafileestä ja rahkasta, olisi minullakin varmaan "herkut" aina mielessä.
Mutta minäpä kokkailenkin ratatouillen, bouillabaissen ja caponatan kaltaisia herkkuja päivittäisiksi aterioikseni. Aamulla ja päivällä en syö paljon mitään (ehkä pala juustoa tai muutama oliivi), illalla sitten herkuttelen pidemmän kaavan mukaan oikealla ruoalla.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa paastoamisessa on merkittäviä terveyshyötyjä ja sitä on alettu vasta ymmärtää viime aikoina. Toki pään pitää olla kunnossa, koska kaikesta saa sairaalloista jos mieli ei ole kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö sen vähän huikoo, jotain tarttis fiiliksen iltapäivästä? Mulla auttoi tähän kun ostin jonkun kivan kalorittoman juoman. Eli vaihdoin suklaan ja välipalaleivän juomaan.
Vielä parempi jos oppii sietämään sitä huikomisen tunnetta. Se ei ole vaarallinen eikä vaadi toimenpiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko teille kauhunälkää? Vai onko se teille ok olotila?
Eräs päivä söin aamupalan klo 5 ja klo 14 edelleen syömättä, mahaan sattui ja pisti, olo oli levoton, mitään muuta ei pystynyt miettimään kuin nälkää.
Ap
Mikä on kauhunälkä? Ei minulle varmaan sitten tule, kun en tiedä.
Pahin näläntunne on n. kaksi tuntia aterian jälkeen, jos ateria on ollut kovin kevyt. Mutta se menee vartissa ohi, ja sen jälkeen pystyn olemaan syömättä oikeastaan miten pitkään tahansa.
Miksi niin moni syö aamulla puuroa ja marjoja?
Pidättekö te siitä oikeasti? Vai onk ose vain jotain sellaist, mitä aamulla "kuuluu" syödä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko teille kauhunälkää? Vai onko se teille ok olotila?
Eräs päivä söin aamupalan klo 5 ja klo 14 edelleen syömättä, mahaan sattui ja pisti, olo oli levoton, mitään muuta ei pystynyt miettimään kuin nälkää.
Ap
Mikä on kauhunälkä? Ei minulle varmaan sitten tule, kun en tiedä.
Pahin näläntunne on n. kaksi tuntia aterian jälkeen, jos ateria on ollut kovin kevyt. Mutta se menee vartissa ohi, ja sen jälkeen pystyn olemaan syömättä oikeastaan miten pitkään tahansa.
Pää sekoaa, olo on levoton, mihinkään ei pysty keskittyyn. Itselläni se tulee juurikin, kun on joku 8 tai 9h edellisestä syömisestä.
Kumma, että teininä sellaista ei tullut. Saatoin syödä klo12 leivän, pyöräillä 60km, ja illalla klo 21 toinen leipä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pidättekö te siitä oikeasti? Vai onk ose vain jotain sellaist, mitä aamulla "kuuluu" syödä?
Se on halpaa, kevyttä ja terveellistä joten sikäli järkevä elämäntavaksi otettuna. Ja onhan se ihan hyvää. Täyttää paremmin kuin leipä ja pitää verensokerin tasaisempana. Kivahan sitä olisi syödä suklaata, mutta se ei oikein pitemmän päälle toimi.
Vierailija kirjoitti:
Aika monelta puuttuu oma ajattelu. Syödään jotain, jota joku sanoo terveelliseksi, vaikka oma keho viestittäisi muuta.
Useilla tulee viljoista vatsavaivoja, mutta kun "ravitsemusterapeutit" ja muut "asiantuntijat" sanovat, että ilmavaivat, turvotukset, ripulit on ihan "normaalia" niin niitä syödään vaikka väkisin. Kun on NIIN terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on halpaa, kevyttä ja terveellistä joten sikäli järkevä elämäntavaksi otettuna. Ja onhan se ihan hyvää. Täyttää paremmin kuin leipä ja pitää verensokerin tasaisempana. Kivahan sitä olisi syödä suklaata, mutta se ei oikein pitemmän päälle toimi.
Puuro nostaa vauhdilla verensokerin. Puuron vaihtoehto onkin suklaa :D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jokaisen ihmisen kulutus on erilainen, ja siksi suoraan kopioimalla toisen ihmisen ruokavaliota ei automaattisesti saa samoja tuloksia.
Paljonko painat / olet pitkä? Painavampi ihminen saa syödä huomattavasti enemmän kuin pienikokoinen, ja rasva palaa silti. Toisaalta taas liikunta lisää kulutusta - monet 60 kiloiset salillakäyvät voivat syödä 3000+ kcl päivässä ja pysyä timminä, kun taas liikkumaton ihminen tuolla määrällä vaan lihoaisi.
Suosittelisin, että otat verkkovalmennuksen, jossa painoluokat on eritelty. Tällöin saat valmentajan tuen, ja oikeasti myös varmuuden siitä ettet syö liikaa ja toisaaalta riittävästi. Itse olen saanut tuloksia mm. Ilona Siekkisen fatburn mealsilla (tämä siis pelkkä ruokavalio, ei mitään saliohjeita / muuta liikuntaa) ja Marietta Kiianlinnan bikini like a pro (en todellakaan tähtää itse mihinkään kisalavoille, tässä mukana ihan tavallisia tyyppejä. Toki sopii parhaiten sellaiselle, joka haluaa myös treenata).
Sieltä saat aivan tarkat määrät ja makrot, joilla koneet lähtevät omalta osaltasi käyntiin.
En ole itse ikinä oppinut syömään 5 kertaa päivässä, ja noita kaikkia on voinut soveltaa myös 3-4 x päivässä syömiseen. Mikään ei ole ollut rajoittava tai toksinen, enemmänkin todella avaava kokonaisuus. Ruuat olleet herkullisia ja tavallisia aterioita, jotka on ollut helppo tehdä. Satunnainen herkuttelu on ok, tarkoituksena on löytää pysyvä elämäntyyli eikä ajatella sitä vain dieettinä.
Millään 1200 kaloreilla ei monikaan halua tai edes pysty loppuelämäänsä elämään, ja siksi on tärkeää oppia syömään laadukasta ruokaa jossa on hyvät ravinto-arvot. Yllätyt, kuinka paljon sitä lopulta voikaan syödä ja silti laihtua ja pysyä hoikkana!
Liikuntaa suosittelisin kyllä silti, sillä lihakset polttavat rasvaa ripeämmässä tahdissa. Samalla liikunta tekee myös hyvää pääkopalle, ruuansulatukselle, ja pitää sinut poissa jääkaapilta. Vedenjuominen on ollut avaintekijänä myös.
Pystyt tähän aivan varmasti, tsemppiä!
Voi kuule, kokeiltu. Olen ostanut juurikin Ilonan verkkovalmennuksen alkuvuodesta.
Ja 3 vuotta sitten oli myös pt.
ApNo montako kuukautta noudatit valmennusta, ja millaisia tuloksia sait? Se ostaminen ei vielä tee sinulle muuta kuin loven kukkaroon.
Kuule ap. Sinulta ei puutu tekniikka vaan motivaatio. Selvitä ensin itsellesi, mikä on tavoitteesi ja miksi se on tavoitteesi. Sitten alat toimia sen mukaan.
Reilu 2 viikkoa, sitten taas tuli elämänrealeteetit mieleen :(
Ap
Ennen tuli urheiltua 10-12h viikossa + hyötyliikunta niin kehossa ei kauheasti ollut rasvaa. Kulutus oli 3000-5000kcal päivässä riippuen treeneistä. En syönyt herkkuja oikeastaan vaan tosi järkevästi, vaikka tuollaisella kulutuksella voikin syödä pizzan päivässä lihomatta. Mun mindset taas ei ollut järkevä. Eli vahdin syömisiäni ja aikataulutin elämäni liikunnan ympärille. Purin ahdistuksen liikuntaan ja en pystynyt olemaan itseni kanssa jos ei tullut liikuttua tarpeeksi. En tiedä miten ihmiset pysyvät laihana ilman jatkuvaa kontrollointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ap pitää tavoitteet realistisina? Ettet lannistu jo elänmuutoksen alkumetreillä.
Kaikkea kokeiltu jo viimeiset 5 vuotta.
Tää vinkkien haku on mun viimeinen yritys. Jos tämä ei auta, niin ollaan sitten ikuisesti läskejä.
Ap 33vSaisko jonkun aikaikkunan että mitä ja kuinka pitkään olet mitäkin kokeillut?
Vuosina 2016-2021
Elämäntapamuutosta, aloitan ainakin kerran kuussa, kestää ehkä viikon.
1500-1800kcal päivä, tällaista olen kestänyt ennätykselliset 2 viikkoa, aloitan 10 kertaa vuodessa.
Kaalisoppaa dieetti, max 3 päivää, tätä koitan ehkä 2 vuodessa.
Lisää liikuntaa, no ei toiminut, paino nousi, kun ruokahalu lisääntyi.
Juttadieetti, kokeilen joka vuosi, ei itsekuria.
Tupakkaa. Ainoa _toimiva_ sain parissa kuukaudessa 10kg pois. Lopetin yskän vuoksi, paino nousi 15kg.
Olen ihan loppu. Ap
Kuulostavat liian rankoilta muutoksilta kertaheitolla tehtäviksi. Ei ihmekään jos ei pää kestä.
Mitä sitten nykyään syöt?
Itse en ole missään maratoonarikuosissa (enkä siihen pyrikään), mutta olen hoikistunut vähitellen ikään kuin positiivisen kautta. Rupesin miettimään, mistä terveellisemmistä ruoista pidän, siis sellaisista jotka eivät välttämättä ole edes mitään vähäkalorisia, mutta joissa kuitenkin on myös hyödyllisiä ravinteita eikä pelkkää energiaa. Nykyään mielitekoni kaupassa onkin suklaalevyn sijaan useammin salaatti, joko valmis annos tai sellainen jonka voi itse koota mieleisistään aineksista.
Kotiruoat mietin myös uusiksi. Ennen ne olivat jotain makaronipohjaisia, tai sitten peruna-kastiketyyliä, ja kotoa olin vielä oppinut että pitää ottaa paljon perunaa eikä syödä vain kastiketta. Kasvikset olivat pelkkiä lisäkkeitä. Rupesin selaamaan keittokirjoja ja etsimään ohjeita, joissa kasvikset ovat pääosassa ja lihaa tai kalaa vain lisänä jos ollenkaan, ja kokkaan nykyään lähinnä sellaisia. Eri maiden ruokakulttuureja esittelevistä kirjoista olen tehnyt hyviä löytöjä, muuallahan kasviksia usein syödäänkin enemmän.
Aamiaiseni on usein munakas kasviksilla, tai shaksuka, joka on nopea vain lämmittää ja sitten hyydyttää munat, kun tekee kastikkeen illalla valmiiksi. Lounaaksi ostankin usein salaatin. Illalla saatan valmistaa vaikkapa pellillisen uunijuureksia.
Mä olen opetellut pois tunnesyömisestä. Nälkä -> joo, minulla on nälkä ja sekin on ihan ok, ruoka-aika on xx päästä (syön 5 krt päivässä). Kiukku, väsymys, vtutus, suru, tekee mieli hukuttautua herkkuihin tai mättää pitsa koska eikai se kerta, huomenna sitten taas jatkuu jne. -> sanon itselleni että susta tuntuu nyt tältä, ja vielä huonommalta susta tuntuu jos nyt syöt tunteisiisi, ruoka-aika on xx päästä.
Olen laihtunut 30kg, normaalipainossa jo pidemmän aikaa. Pystyn syömään niitä herkkujakin, tai pitsaa tai mitä vaan, mutta en koskaan siksi että söisin noihin aiempiin tunteisiin. Vaati vuoden että söin kellon tarkasti, kiireisessä elämässä se tarkoitti välillä eväskipon syömistä parkkiksella tai puuroa hotellihuoneessa kun muut baarissa. Mutta ekaa kertaa 40 vuotiaan elämäni aikana tunnen itseni normaaliksi , ja tiedän että voin jatkaa näin loppuelämän, sillä ei ole dietillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla päinvastoin, leipä pitää nälän pidempään poissa. Lisäksi puuro tuntuu unettavan. Jos syön puuroa, syön vasta iltapalana. Aamulla pitää saada proteiinia ja rasvaa, eli puuro ja marjat ei riitä kun niissä ei ole kumpaakaan. Lisäksi mahaan pitää jäädä paljon tilaa kahville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei kyllä kaurapuuro nosta. Toisaalta en lisää siihen sokeria, koska inhoan sitä tunnetta, joka tulee, jos syö jotain makeaa silloin kun pitäisi olla skarppina. Maun vuoksi lisään kyllä jotain makeaa hedelmää tms. mukaan, eli en jotain puolukkaa pelkältään. Rinnalle jotain proteiinipitoista vielä.
Olen nainen, 161/48-49, bmi siis vähän alle 20? Joskus painan kyllä 50 kiloa, tai siis ihan säännöllisestikin menkkaviikkoina.
Lihasta on nykyään aika hyvin suhteessa painoon eli syön parempilaatuista ruokaa kuin nuorempana ja tykkään liikkua enemmän. Syön 3-4 ateriaa päivässä.
-aamuisin täytettyä leipää tms, jogurtti ja hedelmä tms. Ja kahvia
-lounaalla ison annoksen. Suunnilleen aina puolet lautasesta salaattia, siemeniä ja öljyä. Loput proteiinia, vähiten perunoita/riisiä/pastaa (varsinkin pasta lihottaa tai turvottaa minua tosissaan). Jos lounaaksi keittoa niin vähän erilailla, joku täytetty leipä kylkeen ja vaikka hedelmä.
-välipalaksi jogurtti/hedelmä, pähkinöitä ehkä
-(iltapala tai toinen välipala, jos sitä syön, esimerkiksi kasviksia tai jogurttia tai leipää tai vaikka jäätelö)
Jos paino lähtee nousuun niin ei lähde helposti. Silloin syön tosi niukasti vaikka viikon verran, samoin säännöllisesti. Mutta vaikkapa aamupala: täytetty leipä + omena, lounas: kevyt kanasalaatti tai joku keitto, välipala: jogurtti. Noin jää energiansaanti varmasti vähemmäksi kuin kulutus, en kuitenkaan ole millään säästöliekillä tai mitään vajaatoimintoja
Raskausaikoina paino nousi suunnilleen tällä systeemillä 11-12 kiloa. Ihan hyvä, ettei tullut enempää koska imettäessä oli kova herkkuhimo ja olin tosi nälkäinen. Paino kyllä tippui nopeasti lähtölukemiin, mutta imettäessä tosiaan tuli syötyä koko ajan eikä paino olisi helpolla tippunut (jos olisin kokenut tarpeelliseksi laihduttaa) ilman että olisin sairastunut johonkin ahmimishäiriöön.
Ja kyllä minulla on siis syömishäiriötausta. Alle murrosikäisenä opettelin laskemaan kaloreita ja syöminen oli koko nuoruuden pelkkää laskemista ja eri tilanteiden välttelyä. En pystynyt puhumaan syömiseen ja kehoon liittyvistä ajatuksista ja tunteista kenenkään kanssa ja iso osa elämästäni oli häiriön salailua. Myös nuoremmilla siskoillani ka veljelläni on myöhemmin puhjennut syömishäiriöitä. Liittyy vahvasti ankaraan perfektionistiluonteeseen ym. Omilla tytöilläni ei onneksi ole ollut läheskään vastaavaa oireilua kuin Itselläni nuorena ja olen aika toiveikas, että pahin syömishäiriöistä kärsiminen onnistutaan välttämään. Kehonkuva taitaa olla positiivisempi kuin Itselläni oli eikä yhtä vahvaa kontrollintarvetta. Niitä kaloreita ei kannattaisi mielestäni kenenkään alkaa täyspäiväisesti laskemaan. Niiden tarkkuudella ei ole kuitenkaan väliä pitkällä aikavälillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei kyllä kaurapuuro nosta. Toisaalta en lisää siihen sokeria, koska inhoan sitä tunnetta, joka tulee, jos syö jotain makeaa silloin kun pitäisi olla skarppina. Maun vuoksi lisään kyllä jotain makeaa hedelmää tms. mukaan, eli en jotain puolukkaa pelkältään. Rinnalle jotain proteiinipitoista vielä.
En minäkään lisää puuroon koskaan sokeria, niin vain tulee nälkä 2h sisällä jos puuroa erehdyn aamulla syömään.
Nykyään en viitsi syödä aamuisin mitään, lounaalla syön kotona viikonloppuisin. Töissä juon kahvia, teetä ja vettä, syön pienen välipalan vasta iltapäivällä kotona ennen päivällistä.
https://www.crazydaysandnights.net/2021/10/blind-item-13-reader-blind-o…
Blind Item #13 - Reader Blind - Old Hollywood
Those borne after the Boomers would probably remember this deceased TV comic/host ,whose name was not the name he was born, as a fixture on various daytime shows of a certain type and from voiceover work. He also did radio but those a little older would remember he was actually sort of an unpredictable edgy character. The show(s) he had were aimed at a very impressionable audience and he once got in trouble for telling his impressionable audience to do a specific act towards those in authority.
In real life, he was also an eccentric character with a penchant for bizarre prankish behavior. An example -an overweight friend had complained for some time that he could not lose weight. The TV comic invited him over to his house, drugged his drink and chained him to a wall in his basement .. For the next several months ., he kept him as a prisoner and only served him healthy food in small portions. When he released him, the friend did not call the police as he was happy to see he had lost almost 30 pounds.