Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään tullut synnytys vastaan siten että kukaan läheinen ei järjestä vauvajuhlia?

Vierailija
21.08.2025 |

Eikö kysy, voisiko auttaa lasten hoidossa synnytyksen aikana? 🥺 Todella pettynyt kälyihini, joille itse ollut järjestämässä ja myös kummilasteni äiteihin. Kukaan ei ole muistanut mitenkään Kukaan ei kysy vointia mitenkään 

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, halaukset Ap 😓

Vierailija
2/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, ap! On kyllä törkeää olla kysymättä esikoisen hoidosta synnytyksen aikana. Vähän huonommallakin empatiakyvyllä varustettu tajuaa, että silloin tarvitaan apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan hömpötystä ja somen takia nämä vauvajuhlat. Jos siis tarkoitat ns babyshowereita.

Vierailija
4/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoillani puolestasi Ap🥺 Sen verran luulisi kälyjen, kummilastesi äitien ja kaverien välittävän, että jos vaikka kysyisi puolisoltasi, voivatko järjestää jonkun 20€ brunssin ovatko kateellisia?  

Vierailija
5/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi harmi, ap! On kyllä törkeää olla kysymättä esikoisen hoidosta synnytyksen aikana. Vähän huonommallakin empatiakyvyllä varustettu tajuaa, että silloin tarvitaan apua.

Meidän kummilapsen äiti otti koiran hoitoon meidän synnytyksen ajaksi. Tiesi hyvin että meillä ei ole tukiverkostoa kun isoäitiä kuollut yms. Eipä tarvi hänen lapsensa synttäreille enää myöskään matkata 

Vierailija
6/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kolme kälyä (kolme veljestä) Muistan kun käly touhusi toiselle kälylle vauvajuhlia. Minulta ei ole koko raskauden aikana edes kysynyt, että miten voit

Vierailija
7/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä järjestin veljeni vaimolle. Hän ei myöskään ole kysynyt edes, miten raskaus on meillä sujunut Tarviiko edes sanoa, että todella loukkaavaa. 

Vierailija
8/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä mitään vauvajuhlia järkätty minulle. Voi kamalaa!! 

Vakavasti: etkö voisi itse järkätä sellaisia? Kun ei toi nyt taida täällä Suomessa olla oikeasti tapana. En ole kuullut omassa lähipiirissä kuin yksistä vauvajuhlista. 

Vierailija
9/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei järjestänyt kukaan n. 50 vuotta sitten. Meillä kummallakaan ei ole koskaan ollut siskoja eikä veljiä.

Vierailija
10/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ehkä jokin ikäkysymys mutta en ole koskaan järjestänyt enkä osallistunut enkä kenenkään tutun kuullutkaan järjestävän tuollaisia juhlia ja itsellä 4 lasta ja sisaruksilla ja serkuilla yhteensä parikymmentä plus kavereitten lapset. Toki kuulumisia olen kysynyt.

Vierailija
11/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, ei me missään Amerikassa olla.

Vierailija
12/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80- luvulla ei ollut vauvajuhlia, vaippakakkuja, jne. Kaupallista ja some ns vaikuttajien hössötystä.

Vierailija
13/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että monelle tajuaa edes puoliso järjestää jotain..

Minullakin 4 kummilasta, ja heistä kenenkään äiti ei välitä. Silti odotetaan monta kertaa vuodessa muistamista lapselle päin😓 Tätä en oikeasti ymmärrä

Vierailija
14/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kummilapsen äiti otti koiran hoitoon meidän synnytyksen ajaksi. Tiesi hyvin että meillä ei ole tukiverkostoa kun isoäitiä kuollut yms. Eipä tarvi hänen lapsensa synttäreille enää myöskään matkata 

En ymmärtänyt kommenttia. Teidän ei tarvitse enää matkata kummilapsen synttäreille?

Vierailija
15/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että monelle tajuaa edes puoliso järjestää jotain..

Minullakin 4 kummilasta, ja heistä kenenkään äiti ei välitä. Silti odotetaan monta kertaa vuodessa muistamista lapselle päin😓 Tätä en oikeasti ymmärrä

En muistais tälläisten lapsia

Vierailija
16/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasuihku

Vierailija
17/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt kommenttia. Teidän ei tarvitse enää matkata kummilapsen synttäreille?

Ap odottaa lasta. Hänen kummilapsensa äiti ei edes kysy, voisiko auttaa jotenkin. Miksi Ap:n pitäisi jatkossa muistaa hänen lastaan, kun Ap:ta ei muisteta mitenkään?!

Vierailija
18/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tällaiset vauvajuhlat ovat tulleet kuvioihin? Omat lapset syntyivät 2000-luvun alussa, eikä silloin mitään vauvakutsuja ollut kellään. 

Vierailija
19/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kummilapsi, toinen kaksosista. Laitoin heille, toiselle paikkakunnalle, paketin, joka sisälsi lahjat molemmille. Myöhemmin kysyin mieheltä, mitäs lapset tykkäsivät. Vastaus löi ällikällä, rouva ei ollut vielä pitkän ajankaan kuluttua antanut niitä lapsille vaan säästänyt sadepäiviä varten. Siihen lopetin lahjojen oston.

Vierailija
20/68 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla, ikävä kyllä. Järjestin ties kuinka monet baby showerit tai olin ainakin mukana, vaikka itse kärsin lapsettomuudesta. Iso kaveripiiri, jossa kutsut oli tapana. Sitten kun vihdoin tulin raskaaksi niin kukaan ei järjestänyt mulle. En pystynyt nielemään pettymystä vaan sen jälkeen en enää osallistunut tai järjestänyt kutsuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän