G: Miten te laihat syötte? Te sellaiset maratoonari kroppaiset, BMI alle 21 naiset. (bmi 38 kaipaa vinkkejä elämään)
Aina sanotaan, että syö, kuten laiha söisi. Tai liiku, kuten hoikka sporttimimmi liikkuisi. Näin ei kuulema tarvitse edes miettiä kaloreita, kun paino putoaa itsestään.
Joten, jos joku laiha viitsisi vastata. Kiitos.
Kommentit (772)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupuuroa, rahkaa, ruisleipää, salaatteja, lounaspaikan peruslounaita ja joka päivä vähän herkkuja. Nälkää ei saa nähdä, eli syön vähän väliä. 175cm, 62 kiloa.
Miksi alapeukut? Pari tuntia sauvakävelyä neljä kertaa viikossa, niin hoikka varsi taattu.
Ei ole. Eihän tuo kuluta paskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko teille kauhunälkää? Vai onko se teille ok olotila?
Eräs päivä söin aamupalan klo 5 ja klo 14 edelleen syömättä, mahaan sattui ja pisti, olo oli levoton, mitään muuta ei pystynyt miettimään kuin nälkää.
Ap
Ei tule, siihen pystyy vaikuttamaan ruuan sisällöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ap pitää tavoitteet realistisina? Ettet lannistu jo elänmuutoksen alkumetreillä.
Kaikkea kokeiltu jo viimeiset 5 vuotta.
Tää vinkkien haku on mun viimeinen yritys. Jos tämä ei auta, niin ollaan sitten ikuisesti läskejä.
Ap 33v
Lupaatko...
Olen nainen, BMI 20. Syön aamupalan, lounaan, välipalan ja iltaruuan. Illalla en syö mitään kun ei ole nälkä. Aamupala on melkein aina puuroa. Lounaalla täytän puolet lautasesta kasviksia, 1/4 hiilareita ja 1/4 proteiinia. Välipalalla rahkaa, marjoja ja hedelmiä. Iltaruoka mitä milloin perheen kanssa syö. Liikun joka päivä jotenkin. Käyn lasten kanssa uimassa, koiran kanssa lenkillä tai pyöräilen kuntopyörällä yms. Oliko näistä mitään apua?
BMI 18, ja syön kaksi ateriaa päivässä. En ole ikinä ymmärtänyt jatkuvaa välipalojen syöntiä, ja omalla kohdallani ei muutenkaan toimi se pieniä aterioita muutaman tunnin välein -malli, koska tällöin olen koko ajan nälkäinen, ja mietin vaan että milloin saan ruokaa seuraavan kerran. Kun syön itseni kunnolla kylläiseksi kahdesti päivässä, en kaipaa välipaloja, enkä edes ajattele ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Eräs päivä söin aamupalan klo 5 ja klo 14 edelleen syömättä, mahaan sattui ja pisti, olo oli levoton, mitään muuta ei pystynyt miettimään kuin nälkää.
Ap
Se nälkä pitää alkaa ottamaan vastaan hyvänä tunteena, asiana joka tekee sulle hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupala: Puuroa ja marjoja, kahvi
Lounas: Salaatti ja kahvi
Päivällinen: Kanaa, riisiä ja vihanneksia
Iltapala: Ruisleipä ja lasi maitoa
Muuta en syö
170cm, 61kg
Kiitos, ensimmäinen selvä vastaus!
Tätä lähden kokeilemaan :)
Ap
Ei ehkä kannattaisi, aliravitsemus on huono tapa laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
BMI 18, ja syön kaksi ateriaa päivässä. En ole ikinä ymmärtänyt jatkuvaa välipalojen syöntiä, ja omalla kohdallani ei muutenkaan toimi se pieniä aterioita muutaman tunnin välein -malli, koska tällöin olen koko ajan nälkäinen, ja mietin vaan että milloin saan ruokaa seuraavan kerran. Kun syön itseni kunnolla kylläiseksi kahdesti päivässä, en kaipaa välipaloja, enkä edes ajattele ruokaa.
Mitä tarkalleen sitten syöt noilla aterioilla? Ja juotko välissä esim kahvia, teetä, mehuja...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ap pitää tavoitteet realistisina? Ettet lannistu jo elänmuutoksen alkumetreillä.
Tää vinkkien haku on mun viimeinen yritys. Jos tämä ei auta, niin ollaan sitten ikuisesti läskejä.
Ap 33vSaisko jonkun aikaikkunan että mitä ja kuinka pitkään olet mitäkin kokeillut?
Vuosina 2016-2021
Elämäntapamuutosta, aloitan ainakin kerran kuussa, kestää ehkä viikon.
1500-1800kcal päivä, tällaista olen kestänyt ennätykselliset 2 viikkoa, aloitan 10 kertaa vuodessa.
Kaalisoppaa dieetti, max 3 päivää, tätä koitan ehkä 2 vuodessa.
Lisää liikuntaa, no ei toiminut, paino nousi, kun ruokahalu lisääntyi.
Juttadieetti, kokeilen joka vuosi, ei itsekuria.
Tupakkaa. Ainoa _toimiva_ sain parissa kuukaudessa 10kg pois. Lopetin yskän vuoksi, paino nousi 15kg.
Olen ihan loppu. Ap
Liian vähän syöminen on aina se avain.
Vain äärimmäisen pieni vähemmistö aikuisista länsimaalaisista naisista on luonnostaan hyvin laiha, siis alipainon rajoilla.
Käytännössä jokainen sen kokoinen joutuu joko liikkumaan todella paljon (aktiivinen työ, arkiliikunta ja treeni) tai syömään vähän tai molempia.
Isolle osalle jo noin BMI 20-22 vaatii vastaavaa.
Jos ajatellaan vaikka nelikymppistä normaalipainoista, 165 cm ja 65 kg, ilman liikuntaa tällainen kuluttaa 1500-1700 kcal per päivä.
Kalorit sinne 1200 ja aktiivisuutta, sen se vaati. Tätä ei vaan haluta myöntää, kun eihän se ole tervettä. Lisäksi meidän kulttuurissa on tärkeää olla laiha vaikka "syö kuin hevonen". Siksi tähänkin kommenttiin tullaan väittämään vastaan mutku mutku mä syön. Niinpä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se nälkä pitää alkaa ottamaan vastaan hyvänä tunteena, asiana joka tekee sulle hyvää.
Tiedän. Mutta se ihan sattuu ja vie järjen. Siksi en onnistu esim pätkäpaastossa.
Täällä on nyt 1 hyvä vinkki tullut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap 33vSaisko jonkun aikaikkunan että mitä ja kuinka pitkään olet mitäkin kokeillut?
Vuosina 2016-2021
Elämäntapamuutosta, aloitan ainakin kerran kuussa, kestää ehkä viikon.
1500-1800kcal päivä, tällaista olen kestänyt ennätykselliset 2 viikkoa, aloitan 10 kertaa vuodessa.
Kaalisoppaa dieetti, max 3 päivää, tätä koitan ehkä 2 vuodessa.
Lisää liikuntaa, no ei toiminut, paino nousi, kun ruokahalu lisääntyi.
Juttadieetti, kokeilen joka vuosi, ei itsekuria.
Tupakkaa. Ainoa _toimiva_ sain parissa kuukaudessa 10kg pois. Lopetin yskän vuoksi, paino nousi 15kg.
Olen ihan loppu. Ap
Siun pitäis lisätä pitkäjänteisyyttä. Kokeile kaksi viikkoa, kun huomaat, että tuloksia tulee, niin saat lisää motivaatiota. Luovutat liian helposti, ja ajattelet jostain syystä, että se nälän tunne uhkaa sun henkeä. Vaikka olisit kaksi viikkoa syömättä ns pelkällä nestepaastolla, olisit silti hengissä. 😅 Et ole kuolemassa nälkään, vaikka välillä olisi hiuko tai vähän väsyttäisi. Kroppa kyllä tottuu, jos pää kestää.
Tärkeä juttu oikein (terveellinen ruoka, sopivat annoskoot) syömisen ohella on juoda sellaisia juomia, jotka eivät aiheuta terveysongelmia. Itse juon vettä, kahvia ja teetä, tosi harvoin mitään muuta, alkoholia en ollenkaan. Missään tapauksessa ei kannata juoda mitään limuja tms. sokerisia mehuja ja muita sokeripommeja, jotka ovat omiaan lihottamaan. T. Mies (ohjeet sopivat myös naisille)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tiedän. Mutta se ihan sattuu ja vie järjen. Siksi en onnistu esim pätkäpaastossa.
Täällä on nyt 1 hyvä vinkki tullut.
Ap
Meinaatko että sun pää kestää tota vinkkiä jos Jutan dieetit joissa kuitenkin saa syödä ei onnistu ku nälkä sattuu? Anteeksi en tarkoita pahalla mut toi sun asenne pitää ekana saada kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupuuroa, rahkaa, ruisleipää, salaatteja, lounaspaikan peruslounaita ja joka päivä vähän herkkuja. Nälkää ei saa nähdä, eli syön vähän väliä. 175cm, 62 kiloa.
Miksi alapeukut? Pari tuntia sauvakävelyä neljä kertaa viikossa, niin hoikka varsi taattu.
Ehkä sen takia, että hoikkuus ei kuitenkaan takaa terveyttä. Ruualla on väliä, vaikka kuinka liikkuisi.
Mikä ruokavaliossani vikana? Olen aina ollut tosi terve ja hoikka. Ap, älä hifiste ruoan kanssa. Kyllä varmasti tiedät, mitä on terveellinen perusruoka - kyse on siitä, haluatko sitä syödä.
Yleensä syön n.1300-1700kcal päivässä. Olen aika laiska liikkumaan, päivän liikunta koostuu koiran kanssa kävelystä. Noudatan pätkäpaastoa. Syön aamiaisen 8-10 aikaan ja iltapalan klo 18. (Olen työtön tällä hetkellä)
esim. ruokailut:
Aamu: 100g maustamaton jugurtti + 50g marjoja/30g muroja +1,5dl maitoa/ banaani
Juomaksi vettä ja kahvia kauramaidolla
Päivä: salaattia proteiinilla esim. 120g paistettua kanaa tai 2 munaa/mitä tahansa kotiruokaa kohtuullinen, n. 200g annos.
Juomaksi vettä
Välipala: jotain makeaa. Esim. 100g jäätelöä/4 jaffakeksiä/ 2 riviä suklaata/ tupla-patukka
Juomaksi kahvia kauramaidolla
Iltapala: 2 leipää tai karjalanpiirakkaa/2 munan munakas/ salaatti/ sushia (8-10kpl). Leivän kanssa syön usein jugurttia ja marjoja kuten aamulla.
Juomaksi vettä ja teetä.
Ikä 30v, pituus 170cm, paino 59kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsen noihin mittoihin ilman sauvakävelyäkin. Tosin yleensä jätän aamupalan kokonaan väliin eli syön sen puuron puoliltapäivin. Sitten seuraava sapuska jotain kolmelta, sitten illalla vielä jotain pientä. En välttele makeaa, mutta suklaata en enää syö, koska siitä tulee oikeasti aika läski olo, varsinkin jos vetää isompia määriä kerralla, kuten itselläni oli tapana.
N47
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän syöminen on aina se avain.
Vain äärimmäisen pieni vähemmistö aikuisista länsimaalaisista naisista on luonnostaan hyvin laiha, siis alipainon rajoilla.
Käytännössä jokainen sen kokoinen joutuu joko liikkumaan todella paljon (aktiivinen työ, arkiliikunta ja treeni) tai syömään vähän tai molempia.
Isolle osalle jo noin BMI 20-22 vaatii vastaavaa.
Jos ajatellaan vaikka nelikymppistä normaalipainoista, 165 cm ja 65 kg, ilman liikuntaa tällainen kuluttaa 1500-1700 kcal per päivä.
Kalorit sinne 1200 ja aktiivisuutta, sen se vaati. Tätä ei vaan haluta myöntää, kun eihän se ole tervettä. Lisäksi meidän kulttuurissa on tärkeää olla laiha vaikka "syö kuin hevonen". Siksi tähänkin kommenttiin tullaan väittämään vastaan mutku mutku mä syön. Niinpä niin.
Siis myönnät, että neuvosi on peestä, koska jo etukäteen tiedät, että sitä vastustetaan.
Nainen 38v. kahden lapsen työssäkäyvä äiti kirjoitti:
Olen nainen, BMI 20. Syön aamupalan, lounaan, välipalan ja iltaruuan. Illalla en syö mitään kun ei ole nälkä. Aamupala on melkein aina puuroa. Lounaalla täytän puolet lautasesta kasviksia, 1/4 hiilareita ja 1/4 proteiinia. Välipalalla rahkaa, marjoja ja hedelmiä. Iltaruoka mitä milloin perheen kanssa syö. Liikun joka päivä jotenkin. Käyn lasten kanssa uimassa, koiran kanssa lenkillä tai pyöräilen kuntopyörällä yms. Oliko näistä mitään apua?
Tarkat
Määrät? Montako desiä puuroa? Mitä proteiinia, montako grammaa. Montako marjaa?
Kauanko uintia, 20 min vai 60min? Jne
Ap
Saisko jonkun aikaikkunan että mitä ja kuinka pitkään olet mitäkin kokeillut?