Haluaisin ilahduttaa naapuruston vanhuksia, ideoita? :)
Olen siis aika nuori ja tällä hetkellä työtön, eli en hirveän varakas. Haluaisin kuitenkin ilahduttaa muutamaa samoissa kerrostaloissa asuvaa vanhusta ja mietin mikä olisi ns. turvallinen ja kiva muistaminen.
Ajattelin aluksi joululeivonnaisia (piparkakkuja ja torttuja), mutta sitten joku täällä palstalla sanoi että ruokatarvikkeiden vieminen on vaarallista, koska ei voi koskaan tietää toisten allergioita... Ja että vanhukset eivät välttämättä muista mitä ei voi syödä tms.
Joku joulukortti olisi varmaan kiva, mutta ehkä jotain konkreettista muutakin..
Kommentit (45)
Oot sisäisesti kaunis ihminen :) se kortti olisi kiva!
Villasukat, villashaali, villaiset polvenlämmittimet.
(Kai joku tulee kohta huutamaan, että vanhus on varmasti villalangalle allerginen ja liukastuu jossei sukat ole tarrasukat ja saa vielä kuolion polviinsa niistä lämmittimistä. Sitä unohtamatta, että se kuristuu siihen shaaliin).
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 20:51"]Olen siis aika nuori ja tällä hetkellä työtön, eli en hirveän varakas. Haluaisin kuitenkin ilahduttaa muutamaa samoissa kerrostaloissa asuvaa vanhusta ja mietin mikä olisi ns. turvallinen ja kiva muistaminen.
Ajattelin aluksi joululeivonnaisia (piparkakkuja ja torttuja), mutta sitten joku täällä palstalla sanoi että ruokatarvikkeiden vieminen on vaarallista, koska ei voi koskaan tietää toisten allergioita... Ja että vanhukset eivät välttämättä muista mitä ei voi syödä tms.
Joku joulukortti olisi varmaan kiva, mutta ehkä jotain konkreettista muutakin..
[/quote]
Vanhukset ei oo joulupipareille allergisii :))
Askartele seimiä ja muita hartaita koristeita. Imuroi ja vie lanttulaatikko raakana ja lykkää uuniin.
joulusiivoukseen he kaipaavat apua. Ehkä joku pieni joulukoriste, vanhat eivät valita. Ne on niiden lapset, jotka valittaa.
Joku kiva pieni tuikkukippu tai -lyhty ja sinne led-tuikku?
Vanhukselle paras lahja on oma seura. Kutsu itsesi kahville ja vie pipareita mukanasi. Jutelkaa.
vähän OT, mutta tuo on kyllä niin av-mentaliteettia :D Kaikki on perseestä jollain tapaa ja aina väärin. Vie vaan pipareita, koristele vaikka kauniisti. Harva on oikeasti piparille allerginen, varsinkin vanhoissa ihmisissä on aika vähän allergikkoja.
Leivo vaikka piparkakkuja ja torttuja ja mene soittamaan ovikelloa että näitä tuli niin paljon että syödäänkö yhdessä muutama. :)
Hyviä ideoita tullu jo, ja ap olet ihana! :)
Koristeita, kortti, joku joulukukka, siivousapua jne. Tai sitten vaan kysyy suoraan että tarviiko jotai apua joulutohinoissa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 20:55"]
joulusiivoukseen he kaipaavat apua. Ehkä joku pieni joulukoriste, vanhat eivät valita. Ne on niiden lapset, jotka valittaa.
[/quote]
Ei välttämättä. Meillä toinen mummo teki joulusiivotkin aina itse aina kuolemaansa (85-vuotiaana kuoli) asti vaikka olikin huonopolvinen. Kukaan muu ei missään nimessä saanut sekaantua hänen siivoamisiinsa, ei edes tiskata. Moneen kertaan tarjottiin siivousapua mutta ei kelvannut. Sen sijaan otti mieluusti vastaan kyydin keskustaan ruokakaupoille ja takaisin.
Toisen mummon joulusiivot hoiti taas sukulaiset.
Joulutähti ja rasia Vihreitä kuulia, siihen vielä kaunis kortti kylkeen, niin a´vot.
Villasukat. Kaupasta saa myös Regian ABS Latex jarruainetta pohjiin jos hirvittää että vanhus liukastuu. Mä vedin sitä oman huonojalkaisen mummoni villasukkien pohjiin ja kuulemma on hyvät. Siihen asti joutui olemaan kengät jalassa sisälläkin, kun pelkäsi liukastuvansqm
Minulle tällä hetkellä olisi suuri lahja jos joku tulisi vaihtamaan keittiön kattovalaisimeen lampun.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 20:55"]
Joku kiva pieni tuikkukippu tai -lyhty ja sinne led-tuikku?
[/quote]
Kylkiäiseksi fleecekankainen torkkupeitto, joita saa edullisimmillaan alta viidellä eurolla.
Kallistuisin kuitenkin alkuperäisen ideasi puoleen, eli leivo. Ihan vaikka pipareita, pullapitko tms. Harva vanha ihminen on allerginen, allergia on yleistynyt vasta nyt.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:07"]
Joulutähti ja rasia Vihreitä kuulia, siihen vielä kaunis kortti kylkeen, niin a´vot.
[/quote] Ap sanoi olevansa työtön. Tulee kyllä tosi kalliiksi jos joka mummolle ja papalle vie nuo ehdottamasi.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 20:55"]Vanhukset ei oo joulupipareille allergisii :))[/quote]
Mahdollisesti voi ollakin joillekin piparitaikinoissa käytettäville mausteille.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:12"]
Minulle tällä hetkellä olisi suuri lahja jos joku tulisi vaihtamaan keittiön kattovalaisimeen lampun.
[/quote]
Missäpäin tämä pimeä keittiö sijaitsee?