Miksi ihmeessä ulkopuolisia nyppii se, että mieheni maksaa asumiskulumme?
En voi kun ihmetellä. Itse en tätä huutele, mutta kysyttäessä vastaan totuudenmukaisesti, ja tämä tuntuu ärsyttävän ihmisiä suuresti. Tälläkin palstalla oli eräässä ketjussa aiheesta, johon vastasin, ja sain heti haukkuja ja alapeukkuja... miksi?
Vaikka kuitenkin siis itsekin olen työssäkäyvä, mutta mieheni tienaa enemmän kuin minä (ehkä juuri asumiskulujen verran enemmän). Ja kaikenlisäksi osallistun kyllä muuten kustannuksiin, minä maksan lapsemme hoitomaksun (230 €/kk), käyn ruokakaupassa (joo, vähemmän kun mies mutta kuitenkin), lisäksi maksan kaikki omat kuluni (mm. autoni kulut) ja vähintään puolet lapsen tarpeista (vaatteet, hygieniatuotteet, lelut, vitamiinit yms. yms.) Lisäksi teen meillä suurimmaksi osaksi kotityöt.
Olen myös selittänyt nämä aina, en siis vaan todennut että mieheni maksaa asumiskulut (eli en ole jättänyt ihmisiä siihen luuloon, etten itse osallistuisi mihinkään).
Mutta silti saan osakseni haukkuja ja alapeukkuja. Voisiko joku selittää, miksi??!!? Mä en parhaalla taidollanikaan jaksa ymmärtää, mikä tässä tilanteessa on se alapeukun arvoinen tekijä?
Kommentit (28)
Meillä menee lainanlyhennys miehen tililtä, ja minä maksan oikeestaan kaikki muut laskut. Näin menty 16 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:00"]
Meillä mies maksaa kaikki laskut, mun ei ole tarvinnut 10 vuoteen stressata mistään, aina kun tän anonyymisti sanon niin paskaa sataa niskaan.. En ole tähän päivään mennessä keksinyt muuta syytä kuin kateus:)
[/quote]
Ei kateus vaan feminismi. Tuommoinen käytäntö menee nykyfemakon periaatteita vastaan. Paha patriarkka ja paha valkoinen mies.
Oleellisia asioita:
- onko omistusasunto
- mitkä on asunnon omistussuhteet
- onko avioliitto
- onko avioehto
- onko miehellä muita lapsia kuin teidän perheessä olevia (tiedätkö varmasti?)
Itse voisin hyvinkin alapeukuttaa, jos kokonaisuus jäisi epäselväksi (kuten aloituksesta) ja tulisi yhtään sellainen fiilis, että mies makselee itselleen asuntoa ja vaimo kustantaa ruuat ja lapsen hoitomaksut....
Meillä mies maksaa kaikki laskut, mun ei ole tarvinnut 10 vuoteen stressata mistään, aina kun tän anonyymisti sanon niin paskaa sataa niskaan.. En ole tähän päivään mennessä keksinyt muuta syytä kuin kateus:)
[/quote]
Ei kateus, vaan kunnioituksen puute. On vaikea kunnioittaa siipeilijää.
Meillä yhteinen talo mutta mies maksaa. Minä maksan ruuat ja vaatteet, mies melkein kaiken muun. No ostin juuri lentoliput itselle ja tyttärelle, mies ei töiltään pääse lähtemään mukaan. Mutta minä teen oikeastaan kaikki kotityöt joten elämme perinteistä avioliittoa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 21:31"]
[/quote]
Ei kateus, vaan kunnioituksen puute. On vaikea kunnioittaa siipeilijää.
[/quote]
jaa kyllä mä ainakin kunnioitan ihmisiä ihan eri syistä kuin siitä maksaako se puhelinlaskun vai ei:) Ja en ole siipeilijä:)
Ei teillä voi olla kovin hyvät yhteenlasketut tulot jos hoitomaksu on vaan 230e. Minulla on yksinhuoltajana maksu 240e. Näin sivuhuomiona....