Mies sanoi riidassa niin pahasti, etten voi antaa anteeksi
Tänä aamuna meille tuli riitaa, kun olin lähdössä lapsen kanssa leikkipuistoon ja mies käymään vanhemmillaan. Hän olisi halunnut ottaa lapsen mukaansa, vaikka olimme jo sopineet, että menen tänään aamusta leikkipuistoon. Hän ei jättänyt riitaa sikseen, vaan lähti ulos meidän kanssa koko matkan valittaen, että lapsi on myös hänen ja hän ottaa lapsen nyt mukaansa, minä en sitä muka päätä.
En antanut hänen ottaa lastamme, koska hän oli ensinnäkin niin kiihdyksissä ja toisekseen lapselle olisi pitänyt pakata mukaan ainakin vaippoja, vaihtovaatteet ja jotakin evästä, koska heillä olisi kestänyt miehen vanhempien luona matkoineen muutaman tunnin. Mies suuttui pahasti, kun en antanut lasta hänelle tässä tilanteessa ja kun pyysin häntä menemään sinne vanhemmilleen, että me voimme jatkaa matkaa leikkipuistoon, hän tokaisi ettei uskalla jättää lasta kanssani, kun saatan vaikka työntää rattaat bussin alle.
Mielestäni tuo oli aivan kamalasti sanottu ja täysin ylilyönti mieheltä. Nyt hän esittää mukavaa, osti kaupasta suklaata ja on kuin mitään ei olisi tapahtunut. Minusta noin ei vain voi sanoa.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:01"]
Todella outo riidanaihe, en syytä mutta kysyn miksi mummolaan ja mikset lähtenyt mukaan? Onko mies mamman tossun alla ja heitä oli soitettu mummolaan?
[/quote]
Naisen vika aina...
Apua..hirveetä jos käyttäydyt muutenkin nois passiivis-agressiivisesti miehesi kanssa riidellessä. :D :D
Et halua jatkaa keskustelua kun sinulle osoitetaan omat mokasi. Helppohan se sitten on vetäytyä koureensa..silloin ei todellisuudessa halua myöntää virheitään vaan jäädä miettimään voi-minua-parkaa-kukaan-ei-ymmärrä-olen-niiiin-sorsittu.
Koko keskustelun ajan on tullut viestiä, että olette molemmat toimineet väärin ja mistä miehesi reaktio ehkä johtuu. Mutta ei..ohitit sen täysin huonossa itsetunnossasi.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:11"]
Apua..hirveetä jos käyttäydyt muutenkin nois passiivis-agressiivisesti miehesi kanssa riidellessä. :D :D
Et halua jatkaa keskustelua kun sinulle osoitetaan omat mokasi. Helppohan se sitten on vetäytyä koureensa..silloin ei todellisuudessa halua myöntää virheitään vaan jäädä miettimään voi-minua-parkaa-kukaan-ei-ymmärrä-olen-niiiin-sorsittu.
Koko keskustelun ajan on tullut viestiä, että olette molemmat toimineet väärin ja mistä miehesi reaktio ehkä johtuu. Mutta ei..ohitit sen täysin huonossa itsetunnossasi.
[/quote]
Miksi mies saa olla vihainen, mutta nainen ei?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:16"]
[/quote]
[/quote]
Nainen saa olla vihainen. Sekä naiselle ja miehellä voi olla silti vahingollisia käyttäytymismalleja..jotka loistavat jo aika silmiinpistävästi ap:n retoriikasta.
Leikkipuistoon pääsee vaikka joka päivä. Mummulaan tuskin ei, jos matkakin on niin pitkä.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:55"]
En tajua, miten tässä nyt minut leimataan, etten anna isän viedä lasta mihinkään. Jos olen aiemmin sopinut meneväni lapseni kanssa leikkipuistoon kavereita tapaamaan, niin miksi ihmeessä minun pitäisi muuttaa suunnitelmaani, kun mies riidassa keksiikin yhtäkkiä, että hänen pitäisi käydä vanhemmiltaan juuri sinä hetkenä?
[/quote]
Aloitusviestissä kerroit, että riita alkoi KUN sinä olit lähdössä leikkipuistoon ja mies vanhemmilleen. Mies ei siis matkaansa keksinyt riidan aikana, niinkuin tässä viestissä kerrot.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:18"]
[/quote]
[/quote]
Nainen saa olla vihainen. Sekä naiselle ja miehellä voi olla silti vahingollisia käyttäytymismalleja..jotka loistavat jo aika silmiinpistävästi ap:n retoriikasta.
[/quote]
Aivan. Mutta miksi ainoastaan AP:ta syyllistettiin eikä autettu näkemään tilannetta rakentavasti. Koen että mies oli omalta osaltaan myös lapsellinen, mutta sitä ei kommentoitu ollenkaan.
Ymmärrän miehen harmistumisen. Mitä sitten jos asiaa ei oltukaan sovittu etukäteen. Voin hyvin kuvitella miten miestä hävettää kertoa äidilleen tekosyitä miksi lasta ei voinut viedä mummon luo. Vaikka tosiasiassa varmaan tekis mieli kertoa totuus. Josta anoppikin varmasti suuttuisi.
Olisit voinut antaa miehen viedä lapsen mummollaan ja mennä itse, ilman lasta tapaamaan sitä jonka olit sopinut näkeväsi puistossa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:36"]
Olisit voinut antaa miehen viedä lapsen mummollaan ja mennä itse, ilman lasta tapaamaan sitä jonka olit sopinut näkeväsi puistossa.
[/quote]
En halua olla epäkohtelias, mutta miten se mummo menee kaiken edelle - jopa sovittujen tapaamisten.
Ap, olen sinun puolellesi tässä. Se oli törkeesti sanottu. En ymmärrä miksi sinua dissataan. Valitettavasti tulee vaan mieleen, että keksikö mies sanoa noin sen takia, että hänellä itsellään on käynyt mielessä moiset ajatukset? Pelottavaa.
Kamalaa lässytystä. Ihan kun lelusta tapeltaisiin. Olen nainen mutta en voisi sietää tuollaista lässytystä kuin tässä ketjussa. Miesparat, leikkitreffit, tänään on puistopäivä, sovituista leikkitreffeistä pidetään kiinni ettei kaverit katoa. Oletteko te kaikki alta kaksikymmentä vuotta vai vetääkö pienet piirit elämän nipottamiseksi? Minun tuntemat, ennen niin turhan tärkeät ihmiset muuttuivat lapsien jälkeen rennoimmiksi. Hyvään suuntaan, nuo kommentit olivat ahdistavia.
Eiks äidin kuuluisi olla vaan tyytyväinen jos mies ottaa lapsen mukaansa muutamaksi tunniksi. Etkö osaa antaa ollenkaan aikaa itsellesi?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Aivan. Mutta miksi ainoastaan AP:ta syyllistettiin eikä autettu näkemään tilannetta rakentavasti. Koen että mies oli omalta osaltaan myös lapsellinen, mutta sitä ei kommentoitu ollenkaan.
[/quote]
Ap:ta oli koko alkuketjun ajan yritetty auttaa näkemään tilanne rakentavasti. Missasit sen? Edelleen: koko ajan tullut viestiä, että molemmat ovat toimineet väärin. Mutta ehkä ihmiset eivät jaksa tuota lapsellista meillä oli riita ja nyt en voi KOSKAAN (yhyyyyhyy) antaa hänelle anteeksi. Yksi riita ja harkitsettomia sanoa molemmin puolin. Niin ja ongelma oli? Ainakin henkisentuen hakeminen miestä vastaan AV-PALSTALTA! :p :p
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ap:ta oli koko alkuketjun ajan yritetty auttaa näkemään tilanne rakentavasti. Missasit sen? Edelleen: koko ajan tullut viestiä, että molemmat ovat toimineet väärin. Mutta ehkä ihmiset eivät jaksa tuota lapsellista meillä oli riita ja nyt en voi KOSKAAN (yhyyyyhyy) antaa hänelle anteeksi. Yksi riita ja harkitsettomia sanoa molemmin puolin. Niin ja ongelma oli? Ainakin henkisentuen hakeminen miestä vastaan AV-PALSTALTA! :p :p
[/quote]
AP oli loukkaantunut ja tuli purkamaan tunteitaan. Minä en missään vaiheessa katsonut asiaa niin että hän olisi jäänyt verisesti loppuelämäkseen vihaiseksi miehelleen vaan kyse oli vain tunnemyllerryksestä. Siksi minusta olisi ollut tärkeämpää katsoa tilannetta objektiivisesti, sen sijaan että vain nostaa seinän AP:n eteen ja jättää siihen. End of discussion - tyyliin.
Minä haluan miehenä kokeilla samaa ja antaa naisen kerrankin oppia miten käy, kun alkaa lässyttämään vahvemmalle.
Ihailen ap:n miestä.
Minkälaiset on vaippaikäisen rattaissa istuvan lapsen leikkitreffit? Ja että treffikaveri olisi pettynyt, jos ap:n lapsi ei olisi tullut paikalle, vaikka oli luvannut? Jos treffikaveri oli samanikäinen vaippapöksy, niin tuskin edes olisi tajunnut, että kaveri jäi tulematta. Jos taas ap oli sopinut tapaamisesta jonkun aikuisen kanssa, niin olisi päästänyt lapsen mummolaan ja mennyt tapaamaan omaan kaveriaan puistoon.
Todella outo riidanaihe, en syytä mutta kysyn miksi mummolaan ja mikset lähtenyt mukaan? Onko mies mamman tossun alla ja heitä oli soitettu mummolaan?