Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi riidassa niin pahasti, etten voi antaa anteeksi

Vierailija
08.12.2014 |

Tänä aamuna meille tuli riitaa, kun olin lähdössä lapsen kanssa leikkipuistoon ja mies käymään vanhemmillaan. Hän olisi halunnut ottaa lapsen mukaansa, vaikka olimme jo sopineet, että menen tänään aamusta leikkipuistoon. Hän ei jättänyt riitaa sikseen, vaan lähti ulos meidän kanssa koko matkan valittaen, että lapsi on myös hänen ja hän ottaa lapsen nyt mukaansa, minä en sitä muka päätä.

En antanut hänen ottaa lastamme, koska hän oli ensinnäkin niin kiihdyksissä ja toisekseen lapselle olisi pitänyt pakata mukaan ainakin vaippoja, vaihtovaatteet ja jotakin evästä, koska heillä olisi kestänyt miehen vanhempien luona matkoineen muutaman tunnin. Mies suuttui pahasti, kun en antanut lasta hänelle tässä tilanteessa ja kun pyysin häntä menemään sinne vanhemmilleen, että me voimme jatkaa matkaa leikkipuistoon, hän tokaisi ettei uskalla jättää lasta kanssani, kun saatan vaikka työntää rattaat bussin alle.

Mielestäni tuo oli aivan kamalasti sanottu ja täysin ylilyönti mieheltä. Nyt hän esittää mukavaa, osti kaupasta suklaata ja on kuin mitään ei olisi tapahtunut. Minusta noin ei vain voi sanoa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:50"]

Mies siis todellakin saa olla lapsen kanssa milloin vain ja saa viedä häntä mummolaan, mutta kun aiemmin oli sovittu, että menen tänään aamulla leikkipuistoon, kun siellä oli leikkitreffitkin sovittuna, niin minusta sovitusta pitää pitää kiinni. Mies ei ollut edes mitenkään valmistautunut ottamaan lasta mukaan, ei ollut pakannut mitään tarvikkeita, vaan halusi pelkästään saada tahtonsa läpi riidassa.

[/quote]

Ah arvasinkin että kohta oli jo leikkitreffit sovittuna jne.. :D

[/quote]

No tunnistamisen vuoksi ihmiset eivät välttämättä halua heti kertoa kaikkia yksityiskohtia. Ymmärrätkö? No et niin.

Toisaalta olen sitä mieltä, että jos vauva tarvii vaippoja ja vaunuja, niin hän on kyllä liian pieni leikkitereffeihin. Eri asia, jos äiti näkee kaveriaan puistossa.
[/quote]
No ei kai se lapsi yksin sinne puistoon mene.

Vierailija
42/53 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:37"]

Minä haluan miehenä kokeilla samaa ja antaa naisen kerrankin oppia miten käy, kun alkaa lässyttämään vahvemmalle.

Ihailen ap:n miestä.

[/quote]

Aa..eli sinäkin käyt ostamassa suklaata ja olet kuin riitaa ei olisi koskaan ollutkaan ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/53 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä vastauksissa on se puute, että kukaan vastaaja ei ole nähnyt tilannetta todellisuudessa. Sanat eivät monestikaan riitä kertomaan yksittäisen tapauksen kaikkia yksityiskohtia ja eri puolia saati taustoja. Sitten lukijat lukevat pari riviä, tekevät omat päätelmänsä ja lähettävät syyllistäviä vastauksia. :(

Vierailija
45/53 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:11"]Apua..hirveetä jos käyttäydyt muutenkin nois passiivis-agressiivisesti miehesi kanssa riidellessä. :D :D

Et halua jatkaa keskustelua kun sinulle osoitetaan omat mokasi. Helppohan se sitten on vetäytyä koureensa..silloin ei todellisuudessa halua myöntää virheitään vaan jäädä miettimään voi-minua-parkaa-kukaan-ei-ymmärrä-olen-niiiin-sorsittu.

Koko keskustelun ajan on tullut viestiä, että olette molemmat toimineet väärin ja mistä miehesi reaktio ehkä johtuu. Mutta ei..ohitit sen täysin huonossa itsetunnossasi.
[/quote]

Mistäs tiedät millainen persoona ap on? Tai millainen itsetunto? Ehkä hän vetäytyi miettimään muiden kommentteja, vähän aikaa puntaroi ja pohtii asioita ja keskustelee rakentavasti riidasta miehensä kanssa illalla. Emme voi tietää. Se, ettei heti parissa sekunnissa pysty kiihtyneessä mielentilassa sisäistämään saamaansa palautetta, ei tarkoita huonoa itsetuntoa tai palautteen sivuuttamista.

Vierailija
46/53 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:42"]

Tänä aamuna meille tuli riitaa, kun olin lähdössä lapsen kanssa leikkipuistoon ja mies käymään vanhemmillaan. Hän olisi halunnut ottaa lapsen mukaansa, vaikka olimme jo sopineet, että menen tänään aamusta leikkipuistoon. Hän ei jättänyt riitaa sikseen, vaan lähti ulos meidän kanssa koko matkan valittaen, että lapsi on myös hänen ja hän ottaa lapsen nyt mukaansa, minä en sitä muka päätä. En antanut hänen ottaa lastamme, koska hän oli ensinnäkin niin kiihdyksissä ja toisekseen lapselle olisi pitänyt pakata mukaan ainakin vaippoja, vaihtovaatteet ja jotakin evästä, koska heillä olisi kestänyt miehen vanhempien luona matkoineen muutaman tunnin. Mies suuttui pahasti, kun en antanut lasta hänelle tässä tilanteessa ja kun pyysin häntä menemään sinne vanhemmilleen, että me voimme jatkaa matkaa leikkipuistoon, hän tokaisi ettei uskalla jättää lasta kanssani, kun saatan vaikka työntää rattaat bussin alle. Mielestäni tuo oli aivan kamalasti sanottu ja täysin ylilyönti mieheltä. Nyt hän esittää mukavaa, osti kaupasta suklaata ja on kuin mitään ei olisi tapahtunut. Minusta noin ei vain voi sanoa.

[/quote]Itsepä olit niin kiihtyneessä tilassa. Rauhoittuisit. Vai jäikö vain lääkkeet ottamatta?

Vierailija
47/53 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:11"]Apua..hirveetä jos käyttäydyt muutenkin nois passiivis-agressiivisesti miehesi kanssa riidellessä. :D :D

Et halua jatkaa keskustelua kun sinulle osoitetaan omat mokasi. Helppohan se sitten on vetäytyä koureensa..silloin ei todellisuudessa halua myöntää virheitään vaan jäädä miettimään voi-minua-parkaa-kukaan-ei-ymmärrä-olen-niiiin-sorsittu.

Koko keskustelun ajan on tullut viestiä, että olette molemmat toimineet väärin ja mistä miehesi reaktio ehkä johtuu. Mutta ei..ohitit sen täysin huonossa itsetunnossasi.
[/quote]

Mistäs tiedät millainen persoona ap on? Tai millainen itsetunto? Ehkä hän vetäytyi miettimään muiden kommentteja, vähän aikaa puntaroi ja pohtii asioita ja keskustelee rakentavasti riidasta miehensä kanssa illalla. Emme voi tietää. Se, ettei heti parissa sekunnissa pysty kiihtyneessä mielentilassa sisäistämään saamaansa palautetta, ei tarkoita huonoa itsetuntoa tai palautteen sivuuttamista.

[/quote]

:D Luitko ketjun? Ap:n kommentista..johon tossa ekassa viestissä viitataan. Etsi itse..se oli tyyliin: "Antaa sitten olla..ei sitten mitään..olen maailmanhuonoin ihminen ja kokonaan väärässä sitten. Keskustelu voi jäädä tähän." Vaikka ihmiset oli ennen sitä jo koko ajan, että ootte molemmat toimineet huonosti. Varmaan helppo olla tuollaisen marttyyrin kanssa kimpassa..

Vierailija
48/53 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ SE SIKA!

Vierailija
49/53 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:55"]

En tajua, miten tässä nyt minut leimataan, etten anna isän viedä lasta mihinkään. Jos olen aiemmin sopinut meneväni lapseni kanssa leikkipuistoon kavereita tapaamaan, niin miksi ihmeessä minun pitäisi muuttaa suunnitelmaani, kun mies riidassa keksiikin yhtäkkiä, että hänen pitäisi käydä vanhemmiltaan juuri sinä hetkenä?

[/quote]

Ei tänne kannata tulla kertomaan vaikeuksistaan jos ei ole uhrautuva lapsilleen kaiken antava, yössä vain 2 h nukkuva marttyyrisuperäiti...

Nainen on naiselle susi ja lisäksi palstalla olevat lapsettomat miehet ja teinit käyttävät aina hyväkseen tilaisuuden lyödä jotain altavastaajaksi joutunutta.

Vierailija
50/53 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan nyt on hyökkäys ap:ta vastaan.

Miksi ihmeessä jo aiemmin sovittua pitäisi alkaa perumaan siksi, että ap:n mies nyt vaan päättikin ottaa lapsen mukaan äidilleen? Jos kerta ap oli ystävänsä kanssa sovinut näkevänsä puistossa lapsineen ja mies menee äidilleen, niin miksi mies yhtäkkiä kinuaakin vauvaa mukaansa ja alkaa riidellä, kun ei saa tahtoaan läpi?

Miehen käytös tässä enemmän tuntuu oudolta.

Vierailija
51/53 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:33"]

Ymmärrän miehen harmistumisen. Mitä sitten jos asiaa ei oltukaan sovittu etukäteen. Voin hyvin kuvitella miten miestä hävettää kertoa äidilleen tekosyitä miksi lasta ei voinut viedä mummon luo. Vaikka tosiasiassa varmaan tekis mieli kertoa totuus. Josta anoppikin varmasti suuttuisi.

[/quote]

Paska anoppi jos ei ymmärrä, ettei perheen tekemiset pyöri anopin haluamisten ympärillä.

Jos haluaa lapsenlapsensa käymään, niin siitä voi varmaan sopia hyvissä ajoin etukäteen eikä tunti ennen lähtöä.

Vierailija
52/53 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n mies kuulostaa exältäni. Kun oltiin yhteisesti sovittu jotain menoa, alkoi lähdön hetkellä kiukuttelemaan ihan mistä tahansa, jotta voisi sanoa että tuli riita ja että ei lähdekään mukaan. Jos itse olin sopinut jotain menoa, yhtäkkiä halusikin minut mukaansa jonnekin ja ei se mun meno sovikaan. Jos ilmoitin että selvä, menen yksin kavereidenin kanssa, siitäkin tuli kiukuttelua ja mustasukkaisuutta.

Esim alun perin sovittiin että mentäisiin yhdessä kesällä Tallinnaan. No kuukausia yritin saada sovittua että milloin mennän ja varataanko matka niin ei tullut mitään. Sitten kun omaa kesälomaa oli jäljellä enää viikko, varasin sitten matkan ystäväni kanssa, kun ei mies kerran matkaseuraksi lähtenyt. No sittenhän heittäytyi marttyyriksi, ei halunnut kuulla koko matkasta enkä mitään saanut kertoa.Myöskin kaikki miehen kavereiden/perheen kanssa sovitut jutut oli asioita, josta piti pitää kynsin hampain kiinnin, mutta minun perheelleni/kavereille menot olikin sitten täysin yhden tekeviä. 

Tässä voi olla taustalla se, että Ap:n mies aiemminkin on tietoisesti tai tiedostamatta estää Ap:n omia menoja lapsen kanssa. Oikeammin miesolisi toiminut, jos olisi etukäteen tuosta mummolaan menosta jutellut. 

Vierailija
53/53 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ryhtiä nyt näihin höpötyksiin, ap. Kirjoitat tylsästi eikä aihekaan ollut järin kekseliäs "mieheni sanoin näin, en hyväksyt".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi