Miksi minun pitäisi myydä tavaroita tuntemattomille puoli-ilmaiseksi?
Kylläpä taas rasittaa. Laitoin myyntipalstalle myyntiin yhden harrastusvälineen joka on täysin käyttämätön, laatikosta otettu esiin sen verran, että katsoin sen olevan ok. Päätin kuitenkin myydä ko. välineen koska bongasin toisen valmistajan vastaavan joka sopiikin käyttööni paremmin kuin tuo jo ostamani. Tarkoitus on siis myydä tuo ja ostaa tuo toinen joka on kalliimpi.
Noh, ovh tuolla ostamallani tavaralla oli 200 euroa, laitoin hinnaksi 150 euroa. Sain mailia potentiaaliselta ostajalta joka oli kiinnostunut ostamaan tavaran mutta kirjoitti, että hän on ostamassa jotain lisävarustetta jota käyttäisi tavaran kanssa. Ja koska hän ei ole vielä ostanut lisävarustetta (se pitää tilata ulkomailta ja hän oli vasta kartoittamassa kauppaa josta sen ostaisi) ja sen saamiseenkin voi mennä viikkoja, hän ei halua maksaa minulle pyytämääni hintaa koska ei ole 100 varma, että sopiiko lisävaruste tavaraan vai ei. Ja senpä takia hän haluaisikin ostaa tavaran minulta 100 eurolla. Ettei sitten harmita jossei lisävaruste sovikaan. Vastasin kohteliaasti mutta päättäväisesti, että ei käy.
Ihmettelen, että miksi minun pitäisi myydä 50 % alennuksella uusi tavara täysin tuntemattomalle? Mitä se minulle kuuluu hänen lisävarusteidensa sopivuus tai sopimattomuus, miksi minun pitäisi sen takia antaa hänelle 50 % ale? Miten ihmiset oikeasti kehtaa olla noin itsekkäitä?
Kommentit (114)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:04"]
Samaa ihmettelen. Meillä oli aiemmin talo myynnissä ja olimme ilmoittaneet välittäjälle ehdottoman pohjahinnan (=rakennuskustannukset). Asiakas tarjosi ihan pokkana vielä 90k€ sen alle, emme tietenkään hyväksyneet.
Mun puolesta jos kuvittelee että tällaisen talon rakentaa puoli-ilmaiseksi jokainen voi kokeilla sitä ihan omatoimisesti. Ei me olla rakennettu tätä lahjaksi kenellekään! Asumme siis onnellisina tässä toistaiseksi, onneksi ei ole pakko myydä
[/quote]
No tietty tarjosi vähemmn ja kokeili, kuinka pahassa rahapulassa olette. Niitäkin on, jotka joutuvat myymään alle valmistuskustannusten, kai sä sen tajuat?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:27"]
Meillä oli aiemmin talo myynnissä ja olimme ilmoittaneet välittäjälle ehdottoman pohjahinnan (=rakennuskustannukset). Asiakas tarjosi ihan pokkana vielä 90k€ sen alle, emme tietenkään hyväksyneet.
[/quote]
Talot ovat siinä mielessä eri juttu, että niitä harvemmin saa mukaansa. Sijainnillakin on hintansa. Siksi aika moni "unelmakodin" rakentaneista saa huomata, ettei ostaja laskekaan talon hintaa samalla tavalla kuin sen rakentajat. Isosta, kalliista talosta jossain tiettömän taipaleen takana tai muuten vähempiarvoisella seudulla ei ihan helposti saa omiaan pois.
[/quote]
800 m kaikista palveluista, 22 minuuttia Helsingin keskustaan, hyvällä alueella joten sijainti on ok. Talomme ei edes ollut kallein vaikka onkin paremmalla paikalla moniin muihin myynnissä olleisiin nähden. Varustelutaso yli keskiverron.
Kyllä meillä on tietoa rakentamisesta ja talojen arvosta, olihan tämä jo toinen rakentamamme. Suunniteltu on muillekin.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:32"]
Samaa ihmettelen. Meillä oli aiemmin talo myynnissä ja olimme ilmoittaneet välittäjälle ehdottoman pohjahinnan (=rakennuskustannukset). Asiakas tarjosi ihan pokkana vielä 90k€ sen alle, emme tietenkään hyväksyneet.
Mun puolesta jos kuvittelee että tällaisen talon rakentaa puoli-ilmaiseksi jokainen voi kokeilla sitä ihan omatoimisesti. Ei me olla rakennettu tätä lahjaksi kenellekään! Asumme siis onnellisina tässä toistaiseksi, onneksi ei ole pakko myydä
[/quote]
No tietty tarjosi vähemmn ja kokeili, kuinka pahassa rahapulassa olette. Niitäkin on, jotka joutuvat myymään alle valmistuskustannusten, kai sä sen tajuat?
[/quote]
Toki tajuan. Mutta he olivat joctietoisia ettei meillä ole myyntipakkoa.
VOi että, tää on niin nolo aloitus.
Olin kerran Tampereella peräkonttikirppiksellä ja siellä joku ap:n hengenheimolainen tiuski kaupankäyntihenkisille ostajille, että "näissä lukee jo hinta".
Opettakaa nyt mammat lapsillenne, että myymälät ja kirpparit ja vastaavat ovat eri paikkoja ja niissä pätee eri säännöt - ja että muutenkaan ei kannata hernepussia kuskata mukana ihan joka paikkaan.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:56"]
Siis veditkö sä nyt herneen nenään siitä kun joku tarjosi sinulle 100 euroa tavarasta mistä itse olit maksanut 200e?
tiedoksi sulle että yksityiseen kaupankäyntiin kuuluu tinkaaminen, ei siitä nyt tarvi hernettä nenään vetää, voi luoja:) älä myy jos et halua myydä mutta ymmärrä myös ettei ostaja halua maksaa:)
[/quote]
No, ei kyllä kuuluu.
Itselläni ei ainakaan ole aikaa, tai halua, johonkin "tinkailuun" kaikenkarvaisten ihmisten kanssa, enkä ole suostunut myymään edes pyyntihinnalla noille tinkaajille enää.
Jotain rajaa siihen toisten ihmisten ajan tuhlaamiseen, ihan oikeasti.
Ja nykyään tosiaan vien suoraan kierrätyskeskukseen ja vaatekeräykseen tavarat/vaatteet juuri teidänlaisten "tinkaaja" idioottien takia. Kirjat ja pleikkapelit menee kirjastolle, joku saa ne sieltä ilmaiseksi.
Meitä on paljon, jotka ei myydä enää tavaraa halvalla sunlaisten ääliöiden takia.
[/quote]
Ihan ohiksena: minä toimin samoin vaatteiden suhteen, koska niiden jälleenmyyntiarvo on sen verran huono, että mieluummin lahjoitan ne jollekulle kuin näen kirpparimyynnin vaivaa.
Mutta ihan turhaan sinä nyt siellä kiukuttelet. Kalliin käytetyn tavaran jälleenmyynnissä - ihan sama, oletko käytttänyt sitä vai et, palautusoikeutta sillä ei enää ole, mikä sen ostajan kannalta oli kuitenkin olennainen puute, jos mietti sopivuutta johonkin toiseen tavaraan - tingitään aina. Sinun ei tarvitse suostua hinnan alentamiseen, mutta todella lapsellista ja kaupankäynnistä mitään ymmärtämätöntä alkaa tuolla lailla kiukutella ja huudella ketään itsekkääksi. Ihan itsekästä on kaikki kaupankäynti, ei siinä vieraalle kumppanille alennuksia hyvää hyvyyttään anneta,vaan kaupan aikaansaamiseksi.
[/quote]
Mitä palautusoikeutta ei sillä ole uudella omistajalla, joka ap:lla on? Takuu on kyllä voimassa sillä seuraavallakin omistajalla, virhevastuu säilyy myyjällä ja samalla tavoin uusi omistaja voisi sen tuotteen palauttaa kuin aloittajakin, riippuu ihan myyjätahon linjauksesta palautuksiin.
Kerro vielä hieman, että miten tämä uusi omistaja on huonommassa asemassa, jonka vuoksi tuotteen hinta tulisi olla matalampi?
[/quote]
Lue koko ketju, niin ei tarvitse kysellä. Käytetyssä ei välttämättä ole takuukaan voimassa, koska se voi liittyä laillisen jälleenmyyjän vastuuseen. Palautusoikeutta ei ole laissa määrätty, se on liikkeiden oma juttu, johon ei voi velvoittaa sitäkään vähää käytetyn tavaran myyjää.
Takuu - jos sellainen edes on voimassa käytetyn tavaran ostossa - koskee valmistus-, ei käyttövirheitä. Ostaja ei käytettyä ostaessaan voi tietää, onko tuotetta oikeasti käytetty, miten sitä on käytetty ja onko varastointikaan ollut oikeaa. Siitä on olemassa vain myyjän sana ja siniset silmät...
Takuu on kyllä voimassa sillä seuraavallakin omistajalla, virhevastuu säilyy myyjällä ja samalla tavoin uusi omistaja voisi sen tuotteen palauttaa kuin aloittajakin, riippuu ihan myyjätahon linjauksesta palautuksiin.
Kerro vielä hieman, että miten tämä uusi omistaja on huonommassa asemassa, jonka vuoksi tuotteen hinta tulisi olla matalampi?
[/quote]
Takuu siirtyy, jos siitä ei ole mainintaa, kai. Nykyään alkaa olla juuri sen vuoksi mainintoja tyyliin "...takaa alkuperäiselle vähittäisostajalle, että yhtiö suorittaa rajoitetun takuujakson aikana kaikki sellaiset korjaukset ja osien vaihdot, jotka ovat tarpeellisia.." boldaukset minun. Takuuhan on aina parannusta tilanteeseen jossa ollaan kuluttajansuojalain mukaan.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:14"]Vähäisen maksuhalun perusteleminen esim sillä että käyttää tuotetta vähän on myös myyjän yritys kertoa, ettei ole ahne kusipää, vaan yrittää itsekin toimia järkevästi
[/quote] Tai sitten valehtelee, jotta myyjä kuvittelisi juuri noin kun sinä kuvaat.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:56"]
Siis veditkö sä nyt herneen nenään siitä kun joku tarjosi sinulle 100 euroa tavarasta mistä itse olit maksanut 200e?
tiedoksi sulle että yksityiseen kaupankäyntiin kuuluu tinkaaminen, ei siitä nyt tarvi hernettä nenään vetää, voi luoja:) älä myy jos et halua myydä mutta ymmärrä myös ettei ostaja halua maksaa:)
[/quote]
No, ei kyllä kuuluu.
Itselläni ei ainakaan ole aikaa, tai halua, johonkin "tinkailuun" kaikenkarvaisten ihmisten kanssa, enkä ole suostunut myymään edes pyyntihinnalla noille tinkaajille enää.
Jotain rajaa siihen toisten ihmisten ajan tuhlaamiseen, ihan oikeasti.
Ja nykyään tosiaan vien suoraan kierrätyskeskukseen ja vaatekeräykseen tavarat/vaatteet juuri teidänlaisten "tinkaaja" idioottien takia. Kirjat ja pleikkapelit menee kirjastolle, joku saa ne sieltä ilmaiseksi.
Meitä on paljon, jotka ei myydä enää tavaraa halvalla sunlaisten ääliöiden takia.
[/quote]
Ihan ohiksena: minä toimin samoin vaatteiden suhteen, koska niiden jälleenmyyntiarvo on sen verran huono, että mieluummin lahjoitan ne jollekulle kuin näen kirpparimyynnin vaivaa.
Mutta ihan turhaan sinä nyt siellä kiukuttelet. Kalliin käytetyn tavaran jälleenmyynnissä - ihan sama, oletko käytttänyt sitä vai et, palautusoikeutta sillä ei enää ole, mikä sen ostajan kannalta oli kuitenkin olennainen puute, jos mietti sopivuutta johonkin toiseen tavaraan - tingitään aina. Sinun ei tarvitse suostua hinnan alentamiseen, mutta todella lapsellista ja kaupankäynnistä mitään ymmärtämätöntä alkaa tuolla lailla kiukutella ja huudella ketään itsekkääksi. Ihan itsekästä on kaikki kaupankäynti, ei siinä vieraalle kumppanille alennuksia hyvää hyvyyttään anneta,vaan kaupan aikaansaamiseksi.
[/quote]
Mitä palautusoikeutta ei sillä ole uudella omistajalla, joka ap:lla on? Takuu on kyllä voimassa sillä seuraavallakin omistajalla, virhevastuu säilyy myyjällä ja samalla tavoin uusi omistaja voisi sen tuotteen palauttaa kuin aloittajakin, riippuu ihan myyjätahon linjauksesta palautuksiin.
[/quote]
Lue koko ketju, niin ei tarvitse kysellä. Käytetyssä ei välttämättä ole takuukaan voimassa, koska se voi liittyä laillisen jälleenmyyjän vastuuseen. Palautusoikeutta ei ole laissa määrätty, se on liikkeiden oma juttu, johon ei voi velvoittaa sitäkään vähää käytetyn tavaran myyjää.
Takuu - jos sellainen edes on voimassa käytetyn tavaran ostossa - koskee valmistus-, ei käyttövirheitä. Ostaja ei käytettyä ostaessaan voi tietää, onko tuotetta oikeasti käytetty, miten sitä on käytetty ja onko varastointikaan ollut oikeaa. Siitä on olemassa vain myyjän sana ja siniset silmät...
[/quote]
Höpöhöpö. Taas paljon puhetta ja vähän tietoa. Jos tuotteella on takuu, se jatkuu seuraavalle omistajalle. Myyjän virhevastuu on voimassa uudellakin omistajalla, oli siinä mitään luvattua takuuta tai ei, eli jos tuote menee rikki uudella omistajalla välittömästi, niin tuotteesta voi reklamoida kauppaan.
Jos kauppa olisi ottanut tuotteen takaisin ap:ltakin, niin ottavat takaisin uudelta omistajaltakin. Jos kauppa väittää virheen olevan asiakkaan käytöstä aiheutunutta tulee sillä olla perustelu/todiste mihin väite perustuu, ei myyjäliike voi ilman perusteita väittää virheen aiheutuneen asiakkaan käytöstä.
Joten väitteesi on potaskaa ja sillä perusteella ei tosiaan ole uudella omistajlla syytä vaatia alhaisempaa hintaa.
Ap. parasta olisi antaa ihan ilmaiseksi sille tinkaajalle se tavara, se tinkaaja voi olla esim. YH, ja niille kuuluu ilmaiseksi huuto.netin ja torin myytävät.
Parasta, että ymmärrät ajoissa antaa vain ilmaiseksi kaiken, ehkä joku nimellinen 50 senttiä voisi olla hyvä maksu?
Luultavasti sillä ostajalla on se kumminkaiman koira kuollut, toinen jalka amputoitu, autokin rikki ja vielä yksinhuoltaja, ymmärrät varmaan.
Kuuluu kaupankäyntiin ja maailma on täynnä tavaraa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:11"]
33% alennuksella. 50% olisi 75€.
[/quote]
Tuo 50 % ale on laskettu ovh:sta.
[/quote]
Käytetty tavara, yksityisen myyjän kanssa perävalotakuu, turha laskea mitään ovh:sta.
[/quote]
6 viikkoa sitten kaupasta haettu, käyttämätön tavara, ostokuitti tallella ja takuu voimassa eli kyllä se ovh:sta lasketaan.
[/quote]
Takuu korvaa tuotteesta kuin tuotteesta ainoastaan valmistusvirheet. Ei sitä, jos tuotetta on käytetty väärin tai liikaa. Mistä ostajalla on olemassa vain sun sanasi siitä, että "ihan vaan on sen verta kurkattu tavaraa, että tiesin sen olevan ehjä"...
Jos sun mielestäsi hintapyyntö on täysin kohdallaan, miksi sitten sitä ei sulta ole vielä kukaan ostanut? Miksi ihan hermostuakin piti, kun se ainoa ostajaehdokas kehtasi tinkiä...?
Siksi, että hintapyyntösi tuskin oli ihan kohdillaan ja tavara suurella todennäköisyydellä jää sun käsiin. Ja sä tiedät sen, mikä sua vasta harmittaakin...
[/quote]
Ilmoitus on ollut esillä 2 päivää, minusta ei ole mitään ihmeellistä, että olen saanut vasta yhden yhteydenoton.
Hintapyyntö on ihan kohdallaan, eikä tavara varmastikaan jää käsiini. Minua ei harmita tässä mikään muu kuin tuo ihmisten itsekkyys jota ko. mahdollinen ostaja osoitti. Että ei nyt osunut sun wannabe-psykologijutut oikeeseen. Kuinka paljon se harmittaa sinua?
[/quote]
Olen myynyt kaksi autoa, moottoripyörän, kaikenlaista kodin tavaraa, vaatteita ja kenkiä, netissä ja kirpputoreilla ja koskaan ei ole tavara jäänyt käsiin. Toisessa autossa oli pisin myyntiaika, kaksi viikkoa, toinen meni kaupaksi kahdessa päivässä, moottoripyörä viikossa. Hinnoittelen tavaran niin, että pieni tinkimisvara on mutta hinta silti kohdallaan. Käytetty on käytettyä, eikä niistä koskaan saa samaa hintaa mitä itse on maksanut. Minulle ainakin on tärkeintä saada tavara kiertoon, pois uuden tieltä.
64: Eipä silti tarkoita, että kukaan muu pitäisi teidän taloa samassa arvossa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:46"]
Höpöhöpö. Taas paljon puhetta ja vähän tietoa. Jos tuotteella on takuu, se jatkuu seuraavalle omistajalle. Myyjän virhevastuu on voimassa uudellakin omistajalla, oli siinä mitään luvattua takuuta tai ei, eli jos tuote menee rikki uudella omistajalla välittömästi, niin tuotteesta voi reklamoida kauppaan.
[/quote]
"Takuu siirtyy uudelle omistajalle jos tuotteet annetaan toiselle kuluttajalle." Huomaa "annetaan" ei "myydään" "vaihdetaan" tms.
Virhevastuu siirtyy myyjäportaassa, mutta siinä todistustaakka on ostajalla, toisin kuin takuun alaisella tuotteella.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:47"]
Ap. parasta olisi antaa ihan ilmaiseksi sille tinkaajalle se tavara, se tinkaaja voi olla esim. YH, ja niille kuuluu ilmaiseksi huuto.netin ja torin myytävät.
Parasta, että ymmärrät ajoissa antaa vain ilmaiseksi kaiken, ehkä joku nimellinen 50 senttiä voisi olla hyvä maksu?
Luultavasti sillä ostajalla on se kumminkaiman koira kuollut, toinen jalka amputoitu, autokin rikki ja vielä yksinhuoltaja, ymmärrät varmaan.
Kuuluu kaupankäyntiin ja maailma on täynnä tavaraa.
[/quote]
Eihän kuuluu. Kun MINÄ olen maksanut siitä niin paljon ja minun KUULUU saada haluamani summa tai saan itkupotkuraivarit. Olenhan siitä niin ja niin paljon maksanut. Ja kaupan pitäisi tapahtua heti. Ettekö te nyt ymmärrä että MINÄ olen maailman napa.
Lopettakaa nyt jumalauta se viestien järjetön kopioiminen. Ei noita kukaan jaksa lukea. Lainaa vain osa viestistä jos on pakko lainata. Mutta jokainen kyllä ymmärtää mihin keskusteluun osallistut, ilman että kopioit ketjun jokaisen edeltävän viestin!
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:52"]
64: Eipä silti tarkoita, että kukaan muu pitäisi teidän taloa samassa arvossa.
[/quote]
Sama pätee kaikkiin taloihin. On kuitenkin tietyt standardit joiden perusteella esim välittäjä hinnoittelee talot. Missään tapauksessa emme hinnoitelleet tätä yli. Nuokin tarjoajat oli sellaisia jotka vaan huvikseen kiertelivät taloja ilman ostosuunnitelmaa. Heittivät hatusta tarjouksen jonka tiesivät tulevan hylätyksi.
Miksi ap ei palauta tuotetta kauppaan, jos kerran kuitti ja kaikki löytyy?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:46"]
[/quote]
"Takuu siirtyy uudelle omistajalle jos tuotteet annetaan toiselle kuluttajalle." Huomaa "annetaan" ei "myydään" "vaihdetaan" tms.
Virhevastuu siirtyy myyjäportaassa, mutta siinä todistustaakka on ostajalla, toisin kuin takuun alaisella tuotteella.
[/quote]
Ei, vaan takuu on tuotekohtainen ja se siirtyy myös seuraavalle omistajalle tapahtuu se omistajuuden siirto sitten miten tahansa.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:00"]
Eihän kuuluu. Kun MINÄ olen maksanut siitä niin paljon ja minun KUULUU saada haluamani summa tai saan itkupotkuraivarit. Olenhan siitä niin ja niin paljon maksanut. Ja kaupan pitäisi tapahtua heti. Ettekö te nyt ymmärrä että MINÄ olen maailman napa.
[/quote]
Eiköhän ne ole sun kaltaiset ostajat, tinkijät, ajantuhlaajat, joiden pitäisi saada lahjoituksina kaikki myytävä, jotka kuvittelevat olevansa niitä maailmannapoja.
Itsekin saan yhdeltä tinkijäidiootilta vieläkin viestejä 2kk kaupan sulkeutumisen jälkeen, että nyt hän voisi maksaa sen pyyntihinnan. Yritti alentaa hintaa ja tuhlasi aikaani ties millä nyyhkytarinoilla, arvaa kiinnostiko, not.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:33"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:00"]
[/quote]
Eiköhän ne ole sun kaltaiset ostajat, tinkijät, ajantuhlaajat, joiden pitäisi saada lahjoituksina kaikki myytävä, jotka kuvittelevat olevansa niitä maailmannapoja.
Itsekin saan yhdeltä tinkijäidiootilta vieläkin viestejä 2kk kaupan sulkeutumisen jälkeen, että nyt hän voisi maksaa sen pyyntihinnan. Yritti alentaa hintaa ja tuhlasi aikaani ties millä nyyhkytarinoilla, arvaa kiinnostiko, not.
[/quote]
Olen kyllä lähinnä myynyt tavaroita, ettei ihan osunut oikeaan toi sun arvaus. Ja myönnän että aluksi itseänikin hieman harmitti kun olin kuvitellut että myynti olisi helpompaa ja että saisin paremman hinnan. Sitten järkeilin, että parempi päästä turhasta tavarasta eroon ja saada edes jonkinlainen korvaus kun säilyttää niitä (varastoneliöillekin kannattaa laskea jokin hinta) tai heittää roskiin.
Varmasti on myös "huonoja ostajia". Jotkut voi huvikseen hieroa kaupppoja ilman mitään aikeita ostaa. Tai mitä lie mielenterveyspotilaita. Olen itsekin törmännyt kaikenlaiseen. Mutta ymmärrätkö myös myyjän näkökulmasta, että kaikkea ei voi saada. Jos haluaa päästä jostain nopeasti eroon, niin laittaa hinnan tarpeeksi alas tai vaikka lahjoittaa. Jos taas haluaa parhaan hinnan, niin täytyy hyväksyä että se saattaa viedä aikaa ja vaivaa.
Meillä oli aiemmin talo myynnissä ja olimme ilmoittaneet välittäjälle ehdottoman pohjahinnan (=rakennuskustannukset). Asiakas tarjosi ihan pokkana vielä 90k€ sen alle, emme tietenkään hyväksyneet.
[/quote]
Talot ovat siinä mielessä eri juttu, että niitä harvemmin saa mukaansa. Sijainnillakin on hintansa. Siksi aika moni "unelmakodin" rakentaneista saa huomata, ettei ostaja laskekaan talon hintaa samalla tavalla kuin sen rakentajat. Isosta, kalliista talosta jossain tiettömän taipaleen takana tai muuten vähempiarvoisella seudulla ei ihan helposti saa omiaan pois.