Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun pitäisi myydä tavaroita tuntemattomille puoli-ilmaiseksi?

Vierailija
08.12.2014 |

Kylläpä taas rasittaa. Laitoin myyntipalstalle myyntiin yhden harrastusvälineen joka on täysin käyttämätön, laatikosta otettu esiin sen verran, että katsoin sen olevan ok. Päätin kuitenkin myydä ko. välineen koska bongasin toisen valmistajan vastaavan joka sopiikin käyttööni paremmin kuin tuo jo ostamani. Tarkoitus on siis myydä tuo ja ostaa tuo toinen joka on kalliimpi.

Noh, ovh tuolla ostamallani tavaralla oli 200 euroa, laitoin hinnaksi 150 euroa. Sain mailia potentiaaliselta ostajalta joka oli kiinnostunut ostamaan tavaran mutta kirjoitti, että hän on ostamassa jotain lisävarustetta jota käyttäisi tavaran kanssa. Ja koska hän ei ole vielä ostanut lisävarustetta (se pitää tilata ulkomailta ja hän oli vasta kartoittamassa kauppaa josta sen ostaisi) ja sen saamiseenkin voi mennä viikkoja, hän ei halua maksaa minulle pyytämääni hintaa koska ei ole 100 varma, että sopiiko lisävaruste tavaraan vai ei. Ja senpä takia hän haluaisikin ostaa tavaran minulta 100 eurolla. Ettei sitten harmita jossei lisävaruste sovikaan. Vastasin kohteliaasti mutta päättäväisesti, että ei käy.

Ihmettelen, että miksi minun pitäisi myydä 50 % alennuksella uusi tavara täysin tuntemattomalle? Mitä se minulle kuuluu hänen lisävarusteidensa sopivuus tai sopimattomuus, miksi minun pitäisi sen takia antaa hänelle 50 % ale? Miten ihmiset oikeasti kehtaa olla noin itsekkäitä?

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina saa pyytää

Vierailija
2/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

33% alennuksella. 50% olisi 75€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:11"]

[/quote]

Tuo 50 % ale on laskettu ovh:sta. 

Vierailija
4/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä. Minä myin vähänkäytettyä turvaistuinta ja sain tarjouksen alakanttiin sillä perusteella, että tulisi ostajallekin vähäiseen käyttöön.

Paljoako se minua kiinnostaa?

Vierailija
5/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:10"]

Aina saa pyytää

[/quote]

Ja olla helevetin itsekäs? Eikö ihmisillä oikeasti ole mitään häpyä?

Vierailija
6/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan yks ja sama mikä on joku ovh. Sillä vain on merkitystä että mihin hintaa tuotetta saa nyt ja käytetty on jotain vähemmän tästä. Vaikka olisi kuinka käyttämätön niin vähintään kolmasosa pois hinnasta, mielummin puolet.

Eikä sun tarvi myydä jos et halua. Liikaa pyytävät saavatkin poikkeuksestta pitää tavaransa.

Vierailija
7/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:13"]

No niinpä. Minä myin vähänkäytettyä turvaistuinta ja sain tarjouksen alakanttiin sillä perusteella, että tulisi ostajallekin vähäiseen käyttöön.

[/quote]

Voi luoja, kaikkea ne yrittää. Jos ei hinta miellytä, voi ostaa muualta (mikäli saa muualta yhtään sen halvemmalla, epäilen).

Vierailija
8/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No näkyy kiinnostavan kun täällä nillität.

Vierailija
9/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:16"]

[/quote]

Voi luoja, kaikkea ne yrittää. Jos ei hinta miellytä, voi ostaa muualta (mikäli saa muualta yhtään sen halvemmalla, epäilen).

[/quote]

Mitä parkumista tuossa on? Jos ei tarjottu hinta miellytä, niin odotatte toista ostajaa.

Vierailija
10/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:15"]

Se on ihan yks ja sama mikä on joku ovh. Sillä vain on merkitystä että mihin hintaa tuotetta saa nyt ja käytetty on jotain vähemmän tästä. Vaikka olisi kuinka käyttämätön niin vähintään kolmasosa pois hinnasta, mielummin puolet.

Eikä sun tarvi myydä jos et halua. Liikaa pyytävät saavatkin poikkeuksestta pitää tavaransa.

[/quote]

Kyseinen tavara on ostettu 6 vkoa sitten, sen hinta kaupassa on edelleen 200 euroa. Joten sillä kyllä on jotain merkitystä, etenkin kun kyseessä on täysin käyttämätön tavara jota ei tuon halvemmalla (150 euroa) saa käyttämättömänä kaupasta tai yksityiseltä myyjältä. (Kaupat ja myyntipalstat googletettu läpi).

Vierailija
11/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:15"]

[/quote]

Näin just ja kyllähän se niin on että kun puhutaan käyttöesineistä, niin kyllä kaupasta ulostuonti laskee myyntiarvon noin puoleen...

Kuka esimerkiksi maksaisi 500€uron pesukoneesta 400€uroa jos joku myy sitä esim tori.fi:ssä...

Kun hetken kyttäämällä tulee kuitenkin loppuunmyyntejä yms liikkeissä joissa alennukset ovat helposti 40-70%...

Vierailija
12/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan myydä sen vaikka tuplahinnalla, ei sitä kukaan pakota halvalla myymään, eri asia sitten on löytää ostaja. Minä yritin kerran tinkiä eräästä tavarasta muutamaa euroa, ei se mikään kallis tavara ollut, ehkä vähän päälle kympin. Sain sähköpostiini vastauksen, että myyjä vie tavaran mieluummin kaatopaikalle. Mitäs se minulle kuuluu. Jos ei halua myydä, niin tehköön ihan mitä haluaa, ei se minua kiinnosta.

Vierailija
13/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:16"]

[/quote]

[/quote]

Mitä parkumista tuossa on? Jos ei tarjottu hinta miellytä, niin odotatte toista ostajaa.

[/quote]

Miksei näitä typeriä tekosyitä "tavara tulee vähäiseen käyttöön, en tiedä sopiiiko lisävaruste jota en ole edes ostanut" saa kritisoida? Ei se ole mitään parkumista, että kritisoi em. asioita.

Vierailija
14/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:18"]

[/quote]

No näkyy kiinnostavan kun täällä nillität.

[/quote]

Ei minua kiinnosta yhtään se, mihin käyttöön myymäni tuotteet menevät. Toivon niiden tietysti menevän käyttöön eikä pahoinpideltäväksi ja sen jälkeen roskiin, mutta siihen en voi itse vaikuttaa.

Tuleva käyttötarkoitus ei vaikuta hinnoitteluun mitenkään, sen sijaan tavaran käyttöhistoria meillä vaikuttaa. Vähänkäytetyllä ja paljonkäytetyllä on hintaero.

Vierailija
15/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:21"]

Näin just ja kyllähän se niin on että kun puhutaan käyttöesineistä, niin kyllä kaupasta ulostuonti laskee myyntiarvon noin puoleen...

Kuka esimerkiksi maksaisi 500€uron pesukoneesta 400€uroa jos joku myy sitä esim tori.fi:ssä...

Kun hetken kyttäämällä tulee kuitenkin loppuunmyyntejä yms liikkeissä joissa alennukset ovat helposti 40-70%...

[/quote]

Pesukoneissa ehkä, mutta aika monessa tuotteessa ei.

Vierailija
16/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:10"]

Aina saa pyytää

[/quote]

Ja olla helevetin itsekäs? Eikö ihmisillä oikeasti ole mitään häpyä?
[/quote]

Kukapa sitä toisen etua ajattelisi, varsinkaan ventovieraan

Vierailija
17/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muissakin  tuotteissa..kaikissa tuotteissa katoaa jälleenmyyntihinnasta ja arvosta heti 25-50% kun kantaa sen ulos kaupasta.

Vierailija
18/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ap tainnut olla ostajia jonoksi asti tuolla pyytämälläsi hinnalla? Useimmissa tuotteissa käytetyn ( eli kaupasta pois kannetun) käypä hinta on ihan max puolet ovh:sta, harvemmin sitäkään.

Vierailija
19/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:11"]

[/quote]

Tuo 50 % ale on laskettu ovh:sta. 

[/quote]

Käytetty tavara, yksityisen myyjän kanssa perävalotakuu, turha laskea mitään ovh:sta.

Vierailija
20/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:35"]

Kyllä muissakin  tuotteissa..kaikissa tuotteissa katoaa jälleenmyyntihinnasta ja arvosta heti 25-50% kun kantaa sen ulos kaupasta.

[/quote]

No ei todellakaan katoa kaikista tuotteissa jälleenmyyntihinnasta 25-50% kun ne kaupasta ulos kantaa. Mieti nyt vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan