Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun pitäisi myydä tavaroita tuntemattomille puoli-ilmaiseksi?

Vierailija
08.12.2014 |

Kylläpä taas rasittaa. Laitoin myyntipalstalle myyntiin yhden harrastusvälineen joka on täysin käyttämätön, laatikosta otettu esiin sen verran, että katsoin sen olevan ok. Päätin kuitenkin myydä ko. välineen koska bongasin toisen valmistajan vastaavan joka sopiikin käyttööni paremmin kuin tuo jo ostamani. Tarkoitus on siis myydä tuo ja ostaa tuo toinen joka on kalliimpi.

Noh, ovh tuolla ostamallani tavaralla oli 200 euroa, laitoin hinnaksi 150 euroa. Sain mailia potentiaaliselta ostajalta joka oli kiinnostunut ostamaan tavaran mutta kirjoitti, että hän on ostamassa jotain lisävarustetta jota käyttäisi tavaran kanssa. Ja koska hän ei ole vielä ostanut lisävarustetta (se pitää tilata ulkomailta ja hän oli vasta kartoittamassa kauppaa josta sen ostaisi) ja sen saamiseenkin voi mennä viikkoja, hän ei halua maksaa minulle pyytämääni hintaa koska ei ole 100 varma, että sopiiko lisävaruste tavaraan vai ei. Ja senpä takia hän haluaisikin ostaa tavaran minulta 100 eurolla. Ettei sitten harmita jossei lisävaruste sovikaan. Vastasin kohteliaasti mutta päättäväisesti, että ei käy.

Ihmettelen, että miksi minun pitäisi myydä 50 % alennuksella uusi tavara täysin tuntemattomalle? Mitä se minulle kuuluu hänen lisävarusteidensa sopivuus tai sopimattomuus, miksi minun pitäisi sen takia antaa hänelle 50 % ale? Miten ihmiset oikeasti kehtaa olla noin itsekkäitä?

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:47"]

Ap. parasta olisi antaa ihan ilmaiseksi sille tinkaajalle se tavara, se tinkaaja voi olla esim. YH, ja niille kuuluu ilmaiseksi huuto.netin ja torin myytävät.

Parasta, että ymmärrät ajoissa antaa vain ilmaiseksi kaiken, ehkä joku nimellinen 50 senttiä voisi olla hyvä maksu?

Luultavasti sillä ostajalla on se kumminkaiman koira kuollut, toinen jalka amputoitu, autokin rikki ja vielä yksinhuoltaja, ymmärrät varmaan.

Kuuluu kaupankäyntiin ja maailma on täynnä tavaraa.

[/quote]

:D :D 

Ilmeisesti juuri näin pitäisi toimia, että nuo hinnasta kitisijät olisivta tyytyväisiä.

Vierailija
102/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:47"]

Ap. parasta olisi antaa ihan ilmaiseksi sille tinkaajalle se tavara, se tinkaaja voi olla esim. YH, ja niille kuuluu ilmaiseksi huuto.netin ja torin myytävät.

Parasta, että ymmärrät ajoissa antaa vain ilmaiseksi kaiken, ehkä joku nimellinen 50 senttiä voisi olla hyvä maksu?

Luultavasti sillä ostajalla on se kumminkaiman koira kuollut, toinen jalka amputoitu, autokin rikki ja vielä yksinhuoltaja, ymmärrät varmaan.

Kuuluu kaupankäyntiin ja maailma on täynnä tavaraa.

[/quote]

Kiitos vinkistä! Ensi kerralla tiedän sitten toimia noin niin ostaja on tyytyväinen. Koska asiakashan on aina oikeassa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hetkeen tavannut noin tyhmää kuin ap. En kyllä hetkeäkään usko että joku ostaa tuollaiselta mitään.

Vierailija
104/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen oman tavaran myyntiin netissä liityy se, että tehdään tarjouksia tavarasta. Syyt eivät siihen liity mitenkään. Näihin voi olla reagoimatta, jos ärsyttää. Sama juttu kirppiksillä, jossa myyjä on paikalla. 

Ei sitä tarvitse ottaa henkilökohtaisesti.

Vierailija
105/114 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:52"]

64: Eipä silti tarkoita, että kukaan muu pitäisi teidän taloa samassa arvossa.

[/quote]

Sama pätee kaikkiin taloihin. On kuitenkin tietyt standardit joiden perusteella esim välittäjä hinnoittelee talot. Missään tapauksessa emme hinnoitelleet tätä yli. Nuokin tarjoajat oli sellaisia jotka vaan huvikseen kiertelivät taloja ilman ostosuunnitelmaa. Heittivät hatusta tarjouksen jonka tiesivät tulevan hylätyksi.

[/quote]

Sittenhän ei kannata asiaa ihmetellä, jos kerran molemmilla puolilla tiedettiin, että tässä vain vähän vitsaillaan. Toisaalta jotain kertoo sekin, että todellisia tarjouksen tekijöitä ei ilmaantunut lainkaan, vaikka talo on "hyvällä paikalla ja varustukseltaan ylivoimainen, muttei silti alueen kallein".

[/quote]

Yleinen hintataso (yli 700k€) rajaa asiakkaita aika tehokkaasti. Ja muutaman km päässä on ollut jo vuosia myynnissä lähes samaa kokoa ja hintaluokkaa. Bulkkitalot liikkuu mutta näissä isoissa asiakaskuntaa on vähemmän. Meidän kohdalle ei vaan osunut sitä oikeaa sillä kertaa. En muistaakseni sanonut että varustukseltaan ylivoimainen vaan keskivertoa parempi (parkettia, graniittitasoja, toimiva iso keittiö eli asioita mitä arvostetaan enemmän, rosterikoneet, uima-allas yms yms)

[/quote]

Meinaat, että tuossa hintaluokassa iso keittiö ja parketit lattiassa ovat jotain ekstraa eikä peruslähtökohtia? Rosterikoneet kuulostavat (yli) kymmenen vuoden takaiselta muodilta, sellaisilta jotka pitäisi vaihtaa uuden asukkaan ajanmukaisempiin. Graniittitaso? Se voi toki olla oikeassa yhdistelmässä tosi ajanmukainenkin, mutta yhdistettynä rosterikoneisiin kuulostaa tosi vanhanaikaiselta, tulee mieleen ne 90-luvun pitkät ohuet kaapinvetimetkin. Varmasti teillä on tosi hieno talo, mutta nuo em. kohdat eivät varmasti lisää kenenkään halua maksaa lisähintaa vaan ennemminkin kuulostavat keittiöremontin tarpeelta.

Vierailija
106/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti miettinyt, onko ihmisten luetunymmärtämisessä vikaa. Olen myynyt tavaroita edullisesti (paljon ovh. hintaa alhaisemmalla) netissä, ja aina löytyy ei ainoastaan tinkaajia vaan myös kauppan ostohetkellä sovituista ehdoista valittajia. Esimerkkinä ennakkoon määritelty postitusmaksu, jonka myyjänä asetan. Aina annan mahdollisuuden myös hakea tuotteen maksutta, mikäli ostaja saa noudun järjestettyä. Sijaintihan lukee ilmoituksessa. Ylipäänsä, mitä edullisempi tuote sitä aikaa vievempää ja hankalampaa on tuota nappikauppaa käydä. Odotan, että myös siippani valmistuu ja saa uransa käyntiin niin ei tarvitse pienkauppaa enää käydä tuntemattomien kanssa. Kun ei tarvitse pennejä laskea, voi vaikka antaa tuotteet tarvitsevalle tai sosiaalisen median kautta tutuille. 

Vierailija
107/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:10"]

Aina saa pyytää

[/quote]

Ja olla helevetin itsekäs? Eikö ihmisillä oikeasti ole mitään häpyä?

[/quote]

Ystävä hyvä, tuo on ihan normaalia kaupankäyntiä. 

Vierailija
108/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:20"]Kyseinen tavara on ostettu 6 vkoa sitten, sen hinta kaupassa on edelleen 200 euroa. Joten sillä kyllä on jotain merkitystä, etenkin kun kyseessä on täysin käyttämätön tavara jota ei tuon halvemmalla (150 euroa) saa käyttämättömänä kaupasta tai yksityiseltä myyjältä. (Kaupat ja myyntipalstat googletettu läpi).[/quote]

Yksityiskaupassa tuollaisilla myyntiväittämillä on vain sinun sanasi arvo, ja se ei ole nykyään mitään. Mistä ostaja tietää, vaikka olisit havainnut siinä jonkin ikävän pikkuvian, joka ei täytä takuun kriteerejä ja laittaisit kiertoon (se on hyvin yleistä valokuvaustarvikkeiden kaupassa, tuotteiden laatu vaihtelee ja pikkuvikaiset ovat valmistajien mukaan "toleranssien sisällä")? Kaupan kanssa saa usein vaihdettua sen toiseen, koska kaupat välttävät negatiivista julkisuutta (ja sitten myyvät sen seuraavalle, joka ei huomaa vikaa). Kenties olet itse aiheuttanut siihen jonkin vian, joka ei näy heti päälle. Niinkin moni epärehellinen tekee ja se jää aina ostajan tappioksi.

Käytetyn tavaran osto aina riski, ja varsin harvoissa tapauksissa uudenveroisestakaan maksetaan 75 % uuden hinnasta. Jos pyynti on 150 E ja joku tarjoaa satasen, ei sekään ole niin kaukana, että olisi syytä vetää hernettä nenään, vaan hylätä tarjous asiallisesti. Tavaroiden kierrätys myymällä on taitolaji, ja jos ei kestä renkaanpotkijoita ja naurettavien tarjousten tekijöitä (tyyliin 200 E tonnin pyynnöstä), on parempi lahjoittaa tavara sukulaisille. Mutta kyllähän nuo luontaiset kauppamiehet käyvät läpi liki joka vempeleen ja jotenkin keplottelevat aina omansa pois.

Vierailija
109/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:16"]Miksi ap ei palauta tuotetta kauppaan, jos kerran kuitti ja kaikki löytyy?[/quote]

Ei kaupoissa ole palautusoikeutta, jos ei siitä ole erikseen ostettaessa sovittu. Postimyynnissä ja joissain muissa erityistapauksissa on rajallinen aika, mutta kaupassa se on aina sopimuskysymys.

Vierailija
110/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:42"]tarinan opetus - älä rakenna korpeen, jos korvessa ei ole ostajia.[/quote]

Se on ankea elää kaupungissa vain talon arvon takia, jos haluaisi elää korvessa. Eivätköhän nuokin tienneet mihin ryhtyvät, kun tekivät sen kämpän.

Vierailija
111/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu mulla, laitoin ihan uusia tupperin tuotteita myyntiin, ja eräs vanhempi pariskunta oli kiinnostunut parista kolmesta tuotteesta, olin laittanut jo halvat hinnat alunperin, ja pyöristin loppuhintaa vielä vähän alaspäin 25€, normaalihinnoilla kuvastossa tuotteet maksaisi n. 67€ + 2,7€ toimituskulut. Mietin että vähän tuli luvattua halvalla, mutta kun tarvin rahaa, ja tilaa, niin ajattelin että menköön. No tämä pariskunta ei ostanut tuotteita koska hinta oli kallis!?!! Minä luin sen vastauksen ja sanoin ääneen että et voi olla tosissas! Mielummin annan ne vaikka kavereille ja sukulaisille lahjaksi!

Vierailija
112/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan yleistä. Esim. harvinaista muumimukia vähän edullisemmalla myydessäni oli tarjoajia, jotka ihan selvästi kuvittelivat, etten tiedä mukin viimeaikaista keskihintaa ja tarjosivat paljon alle pyynnin.

Vierailija
113/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea viestejä, mutta miksi ostaisin edes vähän käytettyä tuntemattomalta pienellä alennuksella, kun kaupasta saman tavaran voi alesta saada puoleen hintaan ja kaupan palautusehdoilla - rikkinäisen tuotteen voi palauttaa vaikka olisi alestakin. Mulle käytetystä maksimi on 50 % kaupan hinnasta, muuten ostan mieluummin uuden. Ihan sama vaikka olisi melkein kuin uusi, sillä tavaran arvo alenee aina kun viet sen ovesta kaupasta ulos. Sen lisäksi myyjän mielestä hyväkuntoinen ja vain vähän käytetty (muka) on useinkin osoittatunut, että käytön jäljet näkyy ihan selvästi. 

Mutta minä en kyllä tingi, jätän vain huomioimatta tavarat, joita kaupasta saa halvemmalla. Itsellä on tulossa keväällä myyntiin, kun tulee sesonkiaika lasten pelastusliivejä, eikä niitä ole käytetty kuin muutama kerta (ukin luona moottoriveneessä on tarvittu). Silti niistä näkyy, että käytetty on ja ajattelin laittaa hintapyynnöksi 40 % kaupan hinnasta. Olen myynyt lähinnä koulukäyttön ostettuja urheiluvarusteitakin aika halvalla, varmaan se harmittaa niitä, jotka haluavat saada omistaan enemmän, mutta se ei ole minun ongelmani. 

Vierailija
114/114 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja 94 ensisijaisesti kyllä myy mieluiten tutuille. Onneksi miehen työkavereissa on paljon nuoria lapsiperheitä, joten ei ole tarvinnut pitkään aikaan netissä tai kirpparilla kaupata. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme