Pariskunnat ja lapsiperheet! Kauan teillä kestää esim. vuoallinen lasagnea?
Kun asuin yksin niin lasagne tai vaikkapa makaronilaatikko kesti mulla helpostikin viikon jopa ylikin. Nyt kun ollaan miehen kanssa muutettu yhteen (lapsia ei ole) niin tuollanen vuoallinen lasagnea kestää just sellaset 4 päivää.. Onko liian vähän? Tuntuu että tosi usein saa olla vääntämässä uutta ruokaa.. Syödään kummatkin kerran päivässä lämmin ruoka.
Miten teillä muilla? Oon monesti ihmetelly että jos meillä, kahdella aikuisella, kestää just edes tuon verran iso vuoka lasagnea, niin lapsiperheessä menee varmaan jo kahdessa päivässä?
Kommentit (83)
mä teen niin hyvää lasagnea, ettei jää.. ;) Semmoinen kotikokki teflon vuoka. 2+2 perhe.
Pitäs hankkia isompi vuoka, kun muksut on jo teinejä.
Miten vähän te syötte? Meillä kestää ISO pellillinen/vuoallinen/kattilallinen vain yhden päivän :/ MAX 1,5 päivää. 2 aikuista syömässä.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:13"]Ei minulle ole ongelma tehdä ruokaa, kunhan halusin kysellä, miten muilla kahden hengen talouksissa sekä lapsiperheissä kestää yleensäkin ruoat. Ei pelkästään lasagnet, vaan muutkin. Esim. keitot jne.
Ja kyllä itse olen 7päivää syönyt samaa ruokaa, eikä mikään ole mennyt siinä ajassa koskaan huonoksi. Ihan yhtä hyviltä ovat maistuneet vielä seitsemäntenäkin päivänä. Ja kun olin silloin opiskelija, oli pakko säästää ruokakuluissa.
Olin vaan yllättynyt, kuinka paljon kahdenkin hengen taloudessa voi mennä ruokaan rahaa ja kuinka nopeaan tuntuu isokin kattilallinen tai vuoallinen ruokaa menevän.
Ap
[/quote]
Jos sinulla kesti yksi vuoka 7 päivää, kahden hengen taloudessa se tekee simppelillä matematiikalla 3,5 päivää, ja yleensä miehet syövät enemmän eli max. 3 päivää. Mitä yllättävää tässä on?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:23"]
Että ihan kolmen-neljän päivän VÄLEIN laitat ruokaa???
Ihmiset laittaa ruokaa vähintään kerran päivässä, viikonloppuisin jopa kahdesti, että nyt on kovin vaikea hahmottaa sun ongelmaa.
[/quote]
Tai sitten kaikki saa tehdä ruokaa ihan niin usein huvittaa? Mulle olisi ainakin painajainen jos pitäisi joka ikinen päivä kokata töistä kotiin tullessa, n. 3 päivän välein riittää hyvin. On ihanaa kun jääkaapissa tai pakastimessa odottaa valmis kotitekoinen annos.
Kasvislasagne riittää kahdelle aikuiselle 4-5 päivää, eikä mies edes ole mikään pieniruokainen. Yleensä syödään 2pv ja loput pakkaseen.
Lasagnea riittää yhdeksi kerraksi. Pienet jämät voi jäädä siten, että 1-2 henkilöä syö seuraavana päivänä.
3 lasta ja mies, joka syö tolkuttomasti
Mies syö sitä yksin varmaan viikon lounaana. Itse en harrasta syömistä ja lapsi on vasta vauva.
Pari pv menee. Laitan n.800 gr jauhelihaa, 4 h perhe.
Meidän taloudessa kaksi aikuista ja yksi 4-vuotias, tuollaiset vuokaruoat kestää 2-3 päivää, sitä kauempaa en kyllä samaa ruokaa jaksaisi syödäkään:) Toki jos on oikein superherkullinen ruoka, niin voi mennä kahdessa päivässäkin, kun sitä käy napostelemassa välillä.
Ihmiset laittaa ruokaa vähintään kerran päivässä, viikonloppuisin jopa kahdesti, että nyt on kovin vaikea hahmottaa sun ongelmaa.
[/quote]
Jaa, sitten en varmaan ole ihminen. Jotkut nyt vaan ei tykkää ruoan laitosta.
T. enintään kerran viikossa kokkaava.
3 aikuista, 2 alakoululaista ja lasagnevuoallinen, jossa 800g jauhelihaa, menee kerralla. Ehkä pieni palanen jää yli.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 06:57"]
[/quote]
Tai sitten kaikki saa tehdä ruokaa ihan niin usein huvittaa? Mulle olisi ainakin painajainen jos pitäisi joka ikinen päivä kokata töistä kotiin tullessa, n. 3 päivän välein riittää hyvin. On ihanaa kun jääkaapissa tai pakastimessa odottaa valmis kotitekoinen annos.
[/quote]
Meillä tehdään ruokaa n3 kertaa viikossa muulloin vain lämmitetään. Viikonloppuna teen yleensä vielä alkuviikon ruuatkin ma-ti:lle jolloin vasta keskiviikkona tehdään uutta ruokaa. Pata-, keitto- ja laatikkoruuat vain paranee lämmitetäessä.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:25"]Mä olen sinkku, lyhyt pätykkä, painan 46 kg ja söisin kevyesti vuoallisen yksin päivän aikana. Riippuu tietty ehkä myös siitä miten isoja teidän vuoat on.
[/quote]
Miten AIKUINEN ihminen voi painaa 46 kiloa? Oletko kääpiö?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:42"]
Meillä tehtävän lasagnen koko: Neljä kerrosta, yhteensä 21 lasagnelevyä, 10 dl valkokastiketta, n. 12 dl tomaattikastiketta, hieman juustoa päälle.
Kaksi aikuista ja kaksi teini-ikäistä lasta syövät annoksen kerralla. Joskus saattaa jäädä pieni pala jäljelle jonka joku syö myöhemmin jonkun aterian alkupalana. (Kaikki perheessä normaalipainoisia.)
[/quote]
Teidän lasagne on tuplakokoinen meidän vastaavaan, tosin lihaa voin käyttää 500-700g mutta tomaattisoosia se yksi purnukka + vettä 2 dl! Juustokastiketta 5dl max, levyjä 3 krs eli 9 kpl.
Kyllä ihmiset syö paljon!! Meilläkin on teini pöydässä ja tosiaan yli 100kg mies eikä mene tuollaisia määriä koskaan
32
Meillä kestää varmaan 5-6pv. 2 naista, molemmat hoikkia. Pakastetaan yleensä tosin yleensä puolet ettei tarvi aina vetää samaa ruokaa napaan. Vuoka on tosin aika jättimäinen.
250g jauhelihaa, n. 2dl soijarouhetta, porkkanaa, papuja, sipulia, pinaattilasagnelevyjä, sipulia, munamaito..
Kahdelle aikuiselle ainakin kaksi ateriaa kotona, ja minulle vielä yksi töihin. Lähes aina kylkiäisenä on myös viher- tai raastesalaatti.
Riippuupa paljon vuoasta... Meillä 800-900g jauhelihaa, muutama paketti levyjä, litra tomaattikastiketta ja juustokastiketta sopivasti kestääpari-kolme päivää, riippuen mitä muuta syödään välissä Ja onko viikonloppu vaiko ei. Syömässä mies (töissä ja ottaa kotoa eväät), kotiäiti minä, koululainen, viisivuotias ja kaksivuotias. Ja joskus joku lapsen kaveri.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 20:00"]
Meillä tehtävän lasagnen koko: Neljä kerrosta, yhteensä 21 lasagnelevyä, 10 dl valkokastiketta, n. 12 dl tomaattikastiketta, hieman juustoa päälle.
Kaksi aikuista ja kaksi teini-ikäistä lasta syövät annoksen kerralla. Joskus saattaa jäädä pieni pala jäljelle jonka joku syö myöhemmin jonkun aterian alkupalana. (Kaikki perheessä normaalipainoisia.)
[/quote]
Teidän lasagne on tuplakokoinen meidän vastaavaan, tosin lihaa voin käyttää 500-700g mutta tomaattisoosia se yksi purnukka + vettä 2 dl! Juustokastiketta 5dl max, levyjä 3 krs eli 9 kpl.
Kyllä ihmiset syö paljon!! Meilläkin on teini pöydässä ja tosiaan yli 100kg mies eikä mene tuollaisia määriä koskaan
32
[/quote]No te olettekin varmaan niitä jotka pupeltaa 5-6 ateriaa päivässä, eikö? Aamupala,( välipala,) lounas, välipala, päivällinen, iltapala?! Eikö? Monet kun ei syö kuin sen 3 krt/pvä, ja silloin kunnon ateriat, ei mitään 1 peruna ja desi kastiketta, kourallinen salaattia tyyppistä...
Meillä kukaan ei syö samaa ruokaa useana päivänä, jos jotain jää, niin minä otan annoksen mukaan töihin tai lapselle sitten jää päivälliseksi, kun me vanhemmat syödään vaikka pelkät leivät lounaaksi, kun töissä on syöty lounas..
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 20:00"]
[/quote]
32
[/quote]No te olettekin varmaan niitä jotka pupeltaa 5-6 ateriaa päivässä, eikö? Aamupala,( välipala,) lounas, välipala, päivällinen, iltapala?! Eikö? Monet kun ei syö kuin sen 3 krt/pvä, ja silloin kunnon ateriat, ei mitään 1 peruna ja desi kastiketta, kourallinen salaattia tyyppistä...
Meillä kukaan ei syö samaa ruokaa useana päivänä, jos jotain jää, niin minä otan annoksen mukaan töihin tai lapselle sitten jää päivälliseksi, kun me vanhemmat syödään vaikka pelkät leivät lounaaksi, kun töissä on syöty lounas..
[/quote]siis pelkät leivät päivälliseksi, kun töissä on syöty jo lounas..
2 aikuisen perhe. Tulee yleensä 3-4 annosta, eli syödään yksi ateria ja siitä riittää evääksi seuraavalle päivälle mulle evääksi, joskus kahdeksi päiväksi. Tää siis 400g jauhelihasta ja muistaakseni 9 levystä (3x3) tehtyyn lasagneen.
Syödään yleensä aika isot pääateriat, harvoin välipaloja eikä aterioilla yleensä ole esim. leipää.