Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunnat ja lapsiperheet! Kauan teillä kestää esim. vuoallinen lasagnea?

Vierailija
08.12.2014 |

Kun asuin yksin niin lasagne tai vaikkapa makaronilaatikko kesti mulla helpostikin viikon jopa ylikin. Nyt kun ollaan miehen kanssa muutettu yhteen (lapsia ei ole) niin tuollanen vuoallinen lasagnea kestää just sellaset 4 päivää.. Onko liian vähän? Tuntuu että tosi usein saa olla vääntämässä uutta ruokaa.. Syödään kummatkin kerran päivässä lämmin ruoka.

Miten teillä muilla? Oon monesti ihmetelly että jos meillä, kahdella aikuisella, kestää just edes tuon verran iso vuoka lasagnea, niin lapsiperheessä menee varmaan jo kahdessa päivässä?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:20"]

11:lle:

40v naisen on syytä olla pieniruokainen, vaikka urheilisikin. Ainakin mulla näkyy heti takapuolessa ja vatsassa jos syön saman verran kuin edelliset 39 vuotta vaikka lenkkeilen 5 kertaa viikossa. :(

[/quote]

Mä olen "vasta" 37v, mutta kyllä mun annoskoot on tosi isoja. Neljäsosa lasagnevuoasta (400g jauhelihaa, 9 lasagnelevyä) menee helposti. Paino on pysynyt samana koko aikuisiän, BMI20 ja urheilen paljon. Toki kolmessa vuodessa voi tilanne muuttua... t.14

[/quote]

Sori, olinkin vastaaja nro 9!

Vierailija
22/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:18"]

Siis mika on iso vuoka? Meilla kestaa mun miehen kanssa vuoallinen lasagnea kaksi paivaa, lisana syodaan salaattiannokset. Meidan vuoka ei voisi hirveasti isompi olla - ei enaa mahtuisi uuniin. Vaikutatte todella pieniruokaisilta. 

[/quote]

Kauheesti mätätte kahteenpekkaan... Meillä vuoallinen lasagnea kestää 2-3pv, perheessä 2 aikuista ja 2 teiniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän pari. 3 henkeä perheessä.

Vierailija
24/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään miehen kanssa itse omat ruokamme. Lasagnen syön neljässä päivässä. Eli neljä annosta on vuoallinen lasagnea mulle.

Vierailija
25/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ruoka nyt säilykään ihan älyttömän pitkiä aikoja, joten miksi yhtä vuoallisen jotain laatikkoa pitäis edes riittää koko viikon? Mulla on sääntönä, et jos nyt vaikka tänään maanantaina teen jotain ruokaa, sitä syödään huomenna ja korkeintaan vielä 3.päivänä valmistamisesta, jos ruokaa vielä on, jäljellä, sen jälkeen loput lentää roskiin, koska en halua kenenkään perheessämme saavan ruokamyrkytystä.

Vierailija
26/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen makaronilaatikon 800g jauhelihaa 3 sipulia 3 porkkanaa 5-6dl makaronia ja 1l munamaitoa, syödään ja pakastan loput 1l kuutioihin. Niitä sitten aamuisin silloin tällöin otan sulamaan ja teinit paistavat itselleen ruokaa.

Ei tarvitse siis syödä joka päivä samaa ruokaa.

Vierailija
27/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on viisi, minä ja mies ja kolme poikaa. Hyvä jos jää pikkusen seuraavalle päivälle. 700g jauhelihaa ja litran juustokastike.

Vierailija
28/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vuuallinen lasagnea (9-12 lasagnelevyä, 600-700g jauhelihaa ja soosit) 2 aikuisen ja kolmen lapsen perheessä kestää yhden illan ja isi saa siitä vielä lounasevään töihin. Isille menee yksinään puoli vuokaa, me muut pärjätään hyvin vähemmälläkin...

Vierailija
29/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden aikuisen syönneillä, muksu syö vielä tässä vaiheessa muita ruokia. Sellainen peruslasagne 400 g jauhelihalla kestää sellaisen kolme päivää, noin 12 annosta. Mut me ollaan vaimon kans aika pieniruokaisia.

Vierailija
30/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:30"]

Eihän se ruoka nyt säilykään ihan älyttömän pitkiä aikoja, joten miksi yhtä vuoallisen jotain laatikkoa pitäis edes riittää koko viikon? Mulla on sääntönä, et jos nyt vaikka tänään maanantaina teen jotain ruokaa, sitä syödään huomenna ja korkeintaan vielä 3.päivänä valmistamisesta, jos ruokaa vielä on, jäljellä, sen jälkeen loput lentää roskiin, koska en halua kenenkään perheessämme saavan ruokamyrkytystä.

[/quote]

Kotiruoka säilyy jääkaapissa ihan hyvin viikon. Turhaa ruoan tuhlaamista tommonen. t. biokemisti

Vierailija
31/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kokkivuoka, siihen tehty lasagne tms kestää 3 hengelle 2 pv ja laitan vielä 1-2 annosta pakkaseen.

Vierailija
32/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen tein. Syötiin molemmat siitä kerran ja jäljelle jäi minulle kahden päivän ruoka. Mies syö ihan hitossa ja sitä enemmän mitä tekee. Olisi tarkoitus että jatkossa illan ruuasta jäisi minulle ja lapselle lounas mutta eeeeiii kun mies syö niin paljon. Usein ruuasta ei jää mitään seuraavalle päivälle. Ei ole kyllä lihavakaan ja ei juuri syö muuta koko päivänä muttta.........

Vierailija
33/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh Huh.

Meillä mies söi viimeksi laganevuoan Yksin ja kerralla. Mulle jäi joku 10x10 palanen.

Ja valittaa vielä mulle että en tee tarpeeksi ruokaa, ja pidän häntä nälässä kun välillä yritän suunnitella miten ruokaa riittäisi huomisellekin ettei tartte kerran tai kaksi krt päivässä tehdä lämmintä ruokaa..

Vierailija
34/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mika on iso vuoka? Meilla kestaa mun miehen kanssa vuoallinen lasagnea kaksi paivaa, lisana syodaan salaattiannokset. Meidan vuoka ei voisi hirveasti isompi olla - ei enaa mahtuisi uuniin. Vaikutatte todella pieniruokaisilta. 

[/quote]

Minusta taas monet tähän keskusteluun osallistuvat vaikuttavat todella isoruokaisilta. Laskin, paljonko kaloreita tuollaisessa peruslasagnessa on (normaalikokoinen vuoka, jauhelihakastike 400 g:sta naudan jauhelihaa, valkokastike kevytmaidosta ja perusemmentalista) ja tulokseksi tuli noin 4200 kcal. Meillä on kahden aikuisen talous ja annoskokomme on keskimäärin 500 kcal (minulla vähemmän ja miehellä enemän), joten lasagnesta tulee noin 8 annosta.

Vierailija
35/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kestää iso vuollinen (en osaa nyt sanoa kuinka iso) esim makaroonilaatikkoa mieheni ja 1,5v lapsen kanssa korkeintaan kaksi päivää, usein menee jo päivässä! Olemme joo suuriruokaisia muttei ylipainoisia :D. Mutta onhan se aika harmittavaa kun joka päivä melkein joutuu tekemään uuden ruuan, se miettiminen mitä tekee ja eihän se ihan halvaksikaan tule. Kyllä vaikuttaa monet pieniruokaisilta!

Vierailija
36/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden aikuisen perhe: syömme koko lasagnen puoliksi aina kerralla. Ei jää mitään ikinä. Sairaan pitkään teillä kestää, ja teitä on enemmän kun kaksi :o oletteko sairaalloisen alipainoisia? :D

Vierailija
37/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:44"]

Kahden aikuisen perhe: syömme koko lasagnen puoliksi aina kerralla. Ei jää mitään ikinä. Sairaan pitkään teillä kestää, ja teitä on enemmän kun kaksi :o oletteko sairaalloisen alipainoisia? :D

[/quote]

En tiedä, minkä reseptin mukaan teette, mutta seuraavanlaisessa satsissa on yli 4000 kcal: http://www.myllynparas.fi/suomi/reseptit/paaruoat/pasta-_ja_makaroniruoat/laatikot_ja_paistokset/herkkulasagne/ Aika hurjaa vetäistä yli 2000 kcal kerralla - oletteko sairaalloisen ylipainoisia?

-37

Vierailija
38/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:39"]

[/quote]

Minusta taas monet tähän keskusteluun osallistuvat vaikuttavat todella isoruokaisilta. Laskin, paljonko kaloreita tuollaisessa peruslasagnessa on (normaalikokoinen vuoka, jauhelihakastike 400 g:sta naudan jauhelihaa, valkokastike kevytmaidosta ja perusemmentalista) ja tulokseksi tuli noin 4200 kcal. Meillä on kahden aikuisen talous ja annoskokomme on keskimäärin 500 kcal (minulla vähemmän ja miehellä enemän), joten lasagnesta tulee noin 8 annosta.

[/quote]

Peruskulutus 1800 kcal ja siihen päälle päivittäinen treeni 500 kcal. Syön yhden lämpimän aterian päivässä, joten tommonen 1000 kcal on ihan hyvä määrä lasagneannoksesta. Lounaalla syön salaatin, joka on noin 500 kcal. Aamupalaksi rahkaa ja mehukeittoa, 200 kcal. Vielä jää 600 kcal naposteluun ja herkutteluun joka päivä :)

Vierailija
39/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei maininnut soijarouhetta naudan oheen, kai on reseptejäkin netissä.

Vierailija
40/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ole ongelma tehdä ruokaa, kunhan halusin kysellä, miten muilla kahden hengen talouksissa sekä lapsiperheissä kestää yleensäkin ruoat. Ei pelkästään lasagnet, vaan muutkin. Esim. keitot jne.

Ja kyllä itse olen 7päivää syönyt samaa ruokaa, eikä mikään ole mennyt siinä ajassa koskaan huonoksi. Ihan yhtä hyviltä ovat maistuneet vielä seitsemäntenäkin päivänä. Ja kun olin silloin opiskelija, oli pakko säästää ruokakuluissa.

Olin vaan yllättynyt, kuinka paljon kahdenkin hengen taloudessa voi mennä ruokaan rahaa ja kuinka nopeaan tuntuu isokin kattilallinen tai vuoallinen ruokaa menevän.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi