Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskunnat ja lapsiperheet! Kauan teillä kestää esim. vuoallinen lasagnea?

Vierailija
08.12.2014 |

Kun asuin yksin niin lasagne tai vaikkapa makaronilaatikko kesti mulla helpostikin viikon jopa ylikin. Nyt kun ollaan miehen kanssa muutettu yhteen (lapsia ei ole) niin tuollanen vuoallinen lasagnea kestää just sellaset 4 päivää.. Onko liian vähän? Tuntuu että tosi usein saa olla vääntämässä uutta ruokaa.. Syödään kummatkin kerran päivässä lämmin ruoka.

Miten teillä muilla? Oon monesti ihmetelly että jos meillä, kahdella aikuisella, kestää just edes tuon verran iso vuoka lasagnea, niin lapsiperheessä menee varmaan jo kahdessa päivässä?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään siitä, ehkä kahtena päivänä noin kolme kertaa ja nelihenkinen perhe. Vuoka on iso Pyrex ja piripintaan täysi.

Vierailija
42/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään ruokaa kaksi kerta päivässä ha samaa syödään max 2 päivää. Sit menee koiralle jos jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

K

Vierailija
44/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista ja 2 lasta, syödään lasagnea 2 päivää, saattaa vielä riittää yksi annos kolmannelle päivälle yhdelle onnekkaalle :D

Vierailija
45/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:38"]

Huh Huh. Meillä mies söi viimeksi laganevuoan Yksin ja kerralla. Mulle jäi joku 10x10 palanen. Ja valittaa vielä mulle että en tee tarpeeksi ruokaa, ja pidän häntä nälässä kun välillä yritän suunnitella miten ruokaa riittäisi huomisellekin ettei tartte kerran tai kaksi krt päivässä tehdä lämmintä ruokaa..

[/quote]

Uskomatonta - meillä on sitten todella pieniruokainen 2m/115kg mies:) Tuon meidän kokkivuuan halkaisija on 24cm ja tosiaan siitä riittää 7-8 annosta!

32

Vierailija
46/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaikki ruuat joissa on noin 400g jauhelihaa/broileria/kalaa jne. riittää niin, että syödään miehen kanssa yhdet annokset päivälliseksi ja loput miehelle evääksi töihin seuraavaksi päiväksi. Kaksi aikuista siis taloudessa. Lasagnea tai makaronilaatikkoa tms. teen ehkä kaksi kertaa vuodessa niin siihen on huono vertailla.

Vierailija
47/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagne kestää yleensä 2 päivää.

Vanhemmat ja 9-vuotias.

Vierailija
48/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:26"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:18"]

Siis mika on iso vuoka? Meilla kestaa mun miehen kanssa vuoallinen lasagnea kaksi paivaa, lisana syodaan salaattiannokset. Meidan vuoka ei voisi hirveasti isompi olla - ei enaa mahtuisi uuniin. Vaikutatte todella pieniruokaisilta. 

[/quote]

Kauheesti mätätte kahteenpekkaan... Meillä vuoallinen lasagnea kestää 2-3pv, perheessä 2 aikuista ja 2 teiniä.

[/quote]

11 jatkaa...ollaan kolmekymppinen hoikka pariskunta, joka ei liiemmin napostele ruokailujen valissa. Meidan lasagnevuokaan mahtuu noin 400 g jauhelihaa seka noin 8 lasagnelevya (kolmekerroksinen). Jos sun mielesta tasta maarasta pitaisi saada enemman kuin kaksi illallista kahdelle aikuiselle ihmiselle (toinen mieshenkilo) niin ihmettelen kylla suuresti. Ehka sitten syot meita enemman valipaloja ym. 

Vierailija
50/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kestää sen päivällisen verran, saan yleensä vielä evääksi yhdeksi kerraksi, joskus jopa kahdeksi.

t: 5 henkeä

ps. kuka syö yli viikon vanhaa ruokaa?

Vierailija
51/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä päivää on paljon! Meitä on vaan kaksi, minä + mies, ja menee kahdessa / kahdessa ja puolessa päivässä. :/ Ollaan 26-vuotiaita.

Vierailija
52/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makrulaatikko ei sitten ollut yhtään kuivahtanut tai mennyt pilalle sen "viikon ja ylikin" panttaamisen jälkeen? Juupa juu.

Vierailija
53/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sinkku, lyhyt pätykkä, painan 46 kg ja söisin kevyesti vuoallisen yksin päivän aikana. Riippuu tietty ehkä myös siitä miten isoja teidän vuoat on.

Vierailija
54/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:37"]

Juuri eilen tein. Syötiin molemmat siitä kerran ja jäljelle jäi minulle kahden päivän ruoka. Mies syö ihan hitossa ja sitä enemmän mitä tekee. Olisi tarkoitus että jatkossa illan ruuasta jäisi minulle ja lapselle lounas mutta eeeeiii kun mies syö niin paljon. Usein ruuasta ei jää mitään seuraavalle päivälle. Ei ole kyllä lihavakaan ja ei juuri syö muuta koko päivänä muttta.........

[/quote]

Jos teillä on poikalapsi, niin varaudu siihen, että murrosiässä sulla on isoruokainen mies ja vielä enemmän syövä murkku :)

t. kokemusta on teinistä, jonka luokkakaveritkin nauravat sen ruokahalulle

Vierailija
55/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:24"]Makrulaatikko ei sitten ollut yhtään kuivahtanut tai mennyt pilalle sen "viikon ja ylikin" panttaamisen jälkeen? Juupa juu.
[/quote]
Ap tod. näk. heitti sen roskiin. :/

Vierailija
56/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtävän lasagnen koko: Neljä kerrosta, yhteensä 21 lasagnelevyä, 10 dl valkokastiketta, n. 12 dl tomaattikastiketta, hieman juustoa päälle.

Kaksi aikuista ja kaksi teini-ikäistä lasta syövät annoksen kerralla. Joskus saattaa jäädä pieni pala jäljelle jonka joku syö myöhemmin jonkun aterian alkupalana. (Kaikki perheessä normaalipainoisia.)

Vierailija
57/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:42"]

Meillä tehtävän lasagnen koko: Neljä kerrosta, yhteensä 21 lasagnelevyä, 10 dl valkokastiketta, n. 12 dl tomaattikastiketta, hieman juustoa päälle.

Kaksi aikuista ja kaksi teini-ikäistä lasta syövät annoksen kerralla. Joskus saattaa jäädä pieni pala jäljelle jonka joku syö myöhemmin jonkun aterian alkupalana. (Kaikki perheessä normaalipainoisia.)

[/quote]

Teidän lasagne on tuplakokoinen meidän vastaavaan, tosin lihaa voin käyttää 500-700g mutta tomaattisoosia se yksi purnukka + vettä 2 dl! Juustokastiketta 5dl max, levyjä 3 krs eli 9 kpl.

Kyllä ihmiset syö paljon!! Meilläkin on teini pöydässä ja tosiaan yli 100kg mies eikä mene tuollaisia määriä koskaan

32

[/quote]No te olettekin varmaan niitä jotka pupeltaa 5-6 ateriaa päivässä, eikö? Aamupala,( välipala,) lounas, välipala, päivällinen, iltapala?! Eikö? Monet kun ei syö kuin sen 3 krt/pvä, ja silloin kunnon ateriat, ei mitään 1 peruna ja desi kastiketta, kourallinen salaattia tyyppistä...

Meillä kukaan ei syö samaa ruokaa useana päivänä, jos jotain jää, niin minä otan annoksen mukaan töihin tai lapselle sitten jää päivälliseksi, kun me vanhemmat syödään vaikka pelkät leivät lounaaksi, kun töissä on syöty lounas..

[/quote]

Kevyt aamiainen, kevyt lounas, normi päivällinen ja mies ja lapsi ottaa pari voileipää illalla - minä en mitään (joskus harvoin hedelmärahkaa). Yleensä tehdään 2 päivän ruokia niin ei tarvitse joka päivä kokata. Yli jääneet annokset pakastan joko opiskelijan haettavaksi tai niille päiville kun jompikumpi meistä vanhemmista on työmatkalla. Meillä tosiaan taitaa annoskoot olla pieniä, puolet lautasesta on kasviksia tai salattia.

Nrolle 67, minä taisin kirjoittaa 9 levyn lasagnesta - siis 2 päivää /3 syöjää. Kokkivuoka piripintaan täynnä tuollakin levymäärällä. Tai ehkä kerroksia oli 4 (12 levyä), voi hyvinkin olla.

Vierailija
58/83 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi teinipoikaa. Jos teen lasagnea, se menee kerralla. Itselleni ei jää mitää. Teen pellillisen, siis minulla on sellainen uunipelti, joka on syvä. Keitot on ainoat mitä jää seuraavaan päivään, mutta sitten meneekin leipää pussillinen siinä samalla. Oon kohta vararikossa mut onneksi menevät kohta inttiin. Saan varmaan säästöillä ostettua uuden auton sen vuoden jälkeen ;)

Vierailija
59/83 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 g jauhelihaa, tomaattikastiketta, juustokastiketta, 9 lasagnelevyä kestää meidän 5-henkisessä perheessä tasan sen yhden aterian verran. Joskus teen tuplasatsin, toisen foliovuokaan ja pakastan.

Nämä, jotka syö samaa lasagnea 4 päivää peräkkäin, ei ilmeisesti omista pakstinta? Kuinka iso ruokahävikki niissä huusholleissa yleensä on?

Vierailija
60/83 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee aina kerralla. 2 aikuista ja 2-vuotias. Mies sen lähinnä vetää, itse haluaisin säästää seuraavaankin päivään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän