Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turkista ostamassa, kettu vai minkki vai joku muu?

Vierailija
08.12.2014 |

Turkistenvastustajat älköön vaivautuko tähän ketjuun, eli mikäli olette lukutaitoisia ihmisiä, niin menette pois tästä ketjusta NYT ettei tarvitse pahoittaa mieltä tai tulla kateellisiksi. Kiitos.

Asiaan: Mies aikoi ostaa minulle turkiksen, saan valita millaisen haluan, mutta kysyisin teiltä kokemuksia laaduista, että mikä kannattaisi ottaa.

Kettu näyttäisi trendikkäältä, kuten Kim Kardashianilla, Jennifer Lopezilla ja Rachel Zoella on nähty jakuissa ja liiveissä, mutta onko liian muhkeita ja näyttävät liian aidoilta tuolla katukuvassa niin että kaikki pällistelee kieroon että katsokaa kun tuolla on *hui kamalaa* aito turkis?

Entä minkki, olisiko hillitympi? Minulle tulee vähän vanhahtava mielikuva minkistä, vai onko niitä sen näköisiä ja mallisia jotka olisivat vähemmän ikärouvamaisia? Vai onko ne kaikki aina sellaista tasaisen kiiltävää turkista?

Lähteekö noista karvoja?

Muita turkisehdotuksia?

Kommentit (425)

Vierailija
181/425 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ehkä hitsajana siellä metalliyhtiössä. Hahhaahhaa surkeaa settiä.

Vierailija
182/425 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:13"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 09:38"]

Ihmettelen tätä että Suomessa turkiksia vastustetaan näin kiihkeästi mutta moni suhtautuu pelkällä olankohautuksella ihmisiin liittyviin julmuuksiin kuten mm. perhesurmiin, vauvojen tappamiseen ja pakastamiseen! Kanssaihminen ei ole minkään arvoinen, ja mitä pienempi ihminen, sitä mitättömämpänä häntä pidetään. Jopa lemmikkieläimet menevät kanssaihmisten edelle ja niille ostellaan kaikkea kallista merkkitavaraa ja parasta ruokaa, ajattelematta että Suomessa on käytännössä heitteille jätettyjä lapsia jotka elävät nälässä ja jotka palelee koska ei ole kunnon vaatteita. Ne överiksi paapotut eläimet kun eivät ole mitään tulevia veronmaksajia jotka maksavat teidänkin eläkkeet tulevaisuudessa.

Lisäksi valtion on tärkeämpää laillistaa homoliittoja kuin saada maan taloutta nousuun tai puuttua ala-arvoiseen vanhustenhuoltoon. Kertoo jotain tämän maan kansalaisten priorisoinneista. Olen oikeasti huolissani.

[/quote]

No lahjoita turkkisi niille paleleville lapsille. Taitaa paapottu lemmikki löytyä aika usein sen turkinkantotelineen käsikynkästä.

[/quote]

Minulla ei ole lapsia eikä lemmikkejä eikä turkkejakaan, mutta ihminen menee aina eläimen edelle.

[/quote]

No luuletko että ihmisten olot paranevat siitä että turkistenvastustajat lopettavat toimintansa? Enemmän hyötyä ihmisille on siitä että turkinhimoaja jättää turkin ostamatta, ostaa jonkun asiallisesti tuotetun asusteen ja antaa loppurahan huono-osaisten lapsien auttamiseen, kun se raha tuntuu puheista päätellen taskussa polttavan. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja lämmittää mieltä varmaan enemmän kuin se turkki, ellei sitten ole niin pervo että nauttii halveksunnan kohteena olemisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/425 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:04"]

Hyi v*ttu sanon minä. Anna eläinten pitää karvansa ja kasvata omat! Eikö tekoturkis käy? Vai pitääkö leijua joillain saakelin kalliilla kidutetun eläimen karvalla? Ihmiset ovat sairaita. Ihmiset jotka eivät kunnioita eläinten vapautta ja oikeuksia, ovat oksettavia ja sellaiset ihmiset saisi tappaa ja tehdä eläimille heidän nahastaan takkeja ja kauluksia. Hävetkää ihmissaastat.

[/quote]

Ilmoitettu ylläpidolle

Vierailija
184/425 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kuutin nahasta tehdyn, ne on parhaita.

Vierailija
185/425 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:36"]

Ainakin Gein on fiksumpi ja empaattisempi kuin ap et muut murhatun raatoa päällään pitävät.

[/quote]

Tuomitset siis nahkatuotteet. Miksi luet turkiksiin keskittyvää keskustelua, jollet provosoidaksesu ja länkyttääksesi vastaan?

Vierailija
186/425 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt kuinka itsekkäitä ja kylmiä ihmiset voivat olla. Piut paut välittävät siitä, että eläimeltä revitään ELÄVÄNÄ nahka irti. Ettekö oikeasti tajua kuinka helvetisti sellainen sattuu???? Eikö teitä oikeasti kiinnosta? 

En yhtään enää ihmettele, että suomalaiset naiset tappaa lapsiansakin, kun eihän kenelläkään muulla ole mitään väliä kuin MINULLA ja MINULLA ja MINULLA!!!! Oksettavia olette. Hävettää olla suomalainen nainen tämän keskustelun luettuani. 

Vierailija
187/425 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 23:38"]

Käytän turkkia, koska pidän siitä. Jos joku haluaa sen tuhota, ostan uuden.

Muista, että tuhotessasi turkkini aiheutat sen, että lisää elukoita tapetaan uutta turkkiani varten!

[/quote]

Sinä oletkin nolo ihminen ja nauran sinulle ja rumuudellesi kun näen sinut. Ruma sisältä ja ruma ulkoa!

Vierailija
188/425 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumileobardin nahka on kans komeeta.

Vierailija
189/425 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:21"]Olen järkyttynyt kuinka itsekkäitä ja kylmiä ihmiset voivat olla. Piut paut välittävät siitä, että eläimeltä revitään ELÄVÄNÄ nahka irti. Ettekö oikeasti tajua kuinka helvetisti sellainen sattuu???? Eikö teitä oikeasti kiinnosta? 

En yhtään enää ihmettele, että suomalaiset naiset tappaa lapsiansakin, kun eihän kenelläkään muulla ole mitään väliä kuin MINULLA ja MINULLA ja MINULLA!!!! Oksettavia olette. Hävettää olla suomalainen nainen tämän keskustelun luettuani. 
[/quote]
aika harvassa paikassa nyljetään elävältä. Suomessa ei ainakaan.

Vierailija
190/425 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin ne villiturkit. Käyttäkää niitä. Vai oliko näillä länkyttäjillä villiturkkeja vastaan jotain?

Vierailija
191/425 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:16"] 

Koskahan tuo roskaväki rajuaa että töhrityn tilalle ostetaan uusi turkki kotivakuutuksen rahoilla. Ja siinä myydään uusi turkki jota muuten ei olisi hankittu...... sii nuo töhrijät ovat oikeastaan turkisteollisuuden myyntitykkejä!

[/quote]

My words exactly.

Vierailija
192/425 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:10"]

Tämä ketju kyllä todistaa taas, millaisia aivottomia idiootteja turkisten käyttäjät on.

[/quote]

Tarkoittanet turkisten vastustajia? Sen verran sivistymätöntä tekstiä on tännekin suollettu heidän toimestaan...

Vierailija
193/425 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 12:59"]

Yök mikä mies AP:llä. Kertoo kyllä miehen älykkyydestä(tai sen puutteesta)  jos haluaa ostaa turkiksen lahjaksi naiselleen. Veikkaan,että pillun vaatii kuitenkin olemaan posliini? Mitä jos nyt ensin keskittyisit ap omaan karvaasi ja sen takaisin kasvattamiseen ja sitten vasta muiden karvoihin. 

[/quote]

ja sinä vaikutat todella fiksulta

Vierailija
194/425 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:03"] AP olet naurettava ja säälittävä. Me kaikki normaalit ihmiset halveksimme sinua.  [/quote] Mä säälin tuollaisia lukutaidottomia, ja eläinsuojelua tekosyynä omalle kateudelle ja katkeruudelle käyttäviä ihmisiä! [/quote] Mille kateudelle? Minun taloni hinnassa on 7 numeroa, olen isossa asemassa metalliyhtiössä ja voisin ostaa vaikka kymmenen turkkia jos haluaisin, mutta sattuneesta syystä en tahdo.

[/quote]

raha ja asema ei kuitenkaan näytä tuoneen käytöstapoja

Vierailija
195/425 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 23:38"]

Käytän turkkia, koska pidän siitä. Jos joku haluaa sen tuhota, ostan uuden.

Muista, että tuhotessasi turkkini aiheutat sen, että lisää elukoita tapetaan uutta turkkiani varten!

[/quote]

Sinä oletkin nolo ihminen ja nauran sinulle ja rumuudellesi kun näen sinut. Ruma sisältä ja ruma ulkoa!

[/quote]

Eikö sinullakaan ole parempaa tekemistä kuin kulkea ympäriinsä nauramassa toisten ostamille kuolleille eläimille? Osta itsellesi elämä.

Vierailija
196/425 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkin hankinta/vastaanotto ja käyttö on statement, jolla turkin hankkija/vastaanottaja/käyttäjä kertoo olevansa vanha huora.

Vierailija
197/425 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:03"] AP olet naurettava ja säälittävä. Me kaikki normaalit ihmiset halveksimme sinua.  [/quote] Mä säälin tuollaisia lukutaidottomia, ja eläinsuojelua tekosyynä omalle kateudelle ja katkeruudelle käyttäviä ihmisiä! [/quote] Mille kateudelle? Minun taloni hinnassa on 7 numeroa, olen isossa asemassa metalliyhtiössä ja voisin ostaa vaikka kymmenen turkkia jos haluaisin, mutta sattuneesta syystä en tahdo.

[/quote]

Eli on ok vastustaa turkiksia sen takia että muutama eläin kärsii siitä, mutta samaan aikaan voi hyvällä omatunnolla työskennellä luontoa tuohoavassa metalliyhtiössä ja kuitata tästä poskettoman suurta ansiota? Logiikka pelaa näköjään. Saako metalliteollisuutta vastustaa, onko ok että teidän firman konttorille tultaisiin heittämään maalia työntekijöiden päälle?

Vierailija
198/425 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 18:05"]Mies on ehkä hitsajana siellä metalliyhtiössä. Hahhaahhaa surkeaa settiä.
[/quote]

Miestä minulla ei ole, mutta toimitusjohtajaksi olen kivunnut.

Vierailija
199/425 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:10"]Mun äitillä oli komea kettuturkki aikanaan, mutta karvaa lähti tajuttomasti.

En kyllä oikeasti ymmärrä tätä turkkivihaa. Yhteiskunta on täynnä perintöturkkeja ja on superekologista käyttää niitä ennen kuin ostaa uusi toppatakki. Ne eläimethän on tapettu jo silloin vuonna nolla ja yksi, ja pahuus on jo tapahtunut, joten voisihan sitä edes nyt hyödyntää sitten, niin ei kärsinyt turhaan.
[/quote]

Ei itse asiassa ole ekologista ostaa turkkia, sillä [quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:08"]Kyllä noi kettutytöt on ihan perseestä!! En minäkään tykkää elukoitten huonosta kohtelusta mut muuten turkikset on ihan ok.. ja tyylikkään naisen päällä tosi seksikästä..
[/quote]

Niin että orjakauppa on tosi kamalaa mutta kyllä orjien käyttäminen on ihan fine?
[/quote]
ihmisen elämä on aina arvokkaampaa, kuin jonkun elämän.
[/quote]

Ja tämä liittyi asiaan siten että...?
[/quote]
et voi verrata orjakauppaa turkiksiin.
[/quote]

Voi veljet. Se oli vertaus_kuva_ asenteestasi.

Vierailija
200/425 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:50"]

[/quote]

Eli on ok vastustaa turkiksia sen takia että muutama eläin kärsii siitä, mutta samaan aikaan voi hyvällä omatunnolla työskennellä luontoa tuohoavassa metalliyhtiössä ja kuitata tästä poskettoman suurta ansiota? Logiikka pelaa näköjään. Saako metalliteollisuutta vastustaa, onko ok että teidän firman konttorille tultaisiin heittämään maalia työntekijöiden päälle?
[/quote]

Muutama? Muutama! Todellako luulet että kyse on muutamasta eläimestä mitä niissä tehtaissa suolletaan? Ja ei, en halua työntekijöiden päälle maalia, minä olen eläintensuojelija, en luonnonsuojelija. Mieluummin tuotan metalliosia ja -tuotteita kuin ostaisin yhtäkään turkkia. Metallituotteita tarvitaan ja meillä suurin osa tuotetaan kierrätysmateriaalista, turkiksia ei tarvita mhinkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän