Turkista ostamassa, kettu vai minkki vai joku muu?
Turkistenvastustajat älköön vaivautuko tähän ketjuun, eli mikäli olette lukutaitoisia ihmisiä, niin menette pois tästä ketjusta NYT ettei tarvitse pahoittaa mieltä tai tulla kateellisiksi. Kiitos.
Asiaan: Mies aikoi ostaa minulle turkiksen, saan valita millaisen haluan, mutta kysyisin teiltä kokemuksia laaduista, että mikä kannattaisi ottaa.
Kettu näyttäisi trendikkäältä, kuten Kim Kardashianilla, Jennifer Lopezilla ja Rachel Zoella on nähty jakuissa ja liiveissä, mutta onko liian muhkeita ja näyttävät liian aidoilta tuolla katukuvassa niin että kaikki pällistelee kieroon että katsokaa kun tuolla on *hui kamalaa* aito turkis?
Entä minkki, olisiko hillitympi? Minulle tulee vähän vanhahtava mielikuva minkistä, vai onko niitä sen näköisiä ja mallisia jotka olisivat vähemmän ikärouvamaisia? Vai onko ne kaikki aina sellaista tasaisen kiiltävää turkista?
Lähteekö noista karvoja?
Muita turkisehdotuksia?
Kommentit (425)
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:10"]
Tämä ketju kyllä todistaa taas, millaisia aivottomia idiootteja turkisten käyttäjät on.
[/quote]
Tarkoittanet turkisten vastustajia? Sen verran sivistymätöntä tekstiä on tännekin suollettu heidän toimestaan...
[/quote]
Juu, ja eläinrääkkäys onkin niin sivistynyttä!
Ei kun...
Minä olen aina ihmetellyt naisia jotka voi laittaa toisen turkin päälleen.Todella sairasta. Muistan kun näin joskus nuorena jollakin"hienolla rouvalla" ketturaukan roikkumassa kaulalla. Oli pää ja jalat tallella. Hyi s****na kun kuvotti.Ja kai se mummeli kuvitteli olevansa hieno. Jotkut typerykset meni itsenäisyyspäivän juhliinkin turkeissa vaikka illan emäntä vastustaa turkistarhautta.Turkki on turhuutta ja typeryyttä. Turkki on kaunis vain sen alkuperäisen omistajan yllä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 19:31"]Turkin hankinta/vastaanotto ja käyttö on statement, jolla turkin hankkija/vastaanottaja/käyttäjä kertoo olevansa vanha huora.
[/quote]
Lopeta jo. Ainoa vanha huora olet sinä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:13"]
Ainoa kysymyshän tässä on, että onko ihmisellä oikeus hyödyntää eläimiä omiin tarkoituksiinsa? Eläinhän kärsii tästä hyödyntämisestä aina jonkin verran. Tietysti kärsimys on minimoitava. Mikä sitten on hyväksyttävä syy? Moni näkee turkikset pinnallisempana syynä tappaa eläin kuin vaikkapa lihantuotanto. Minusta kyse on aivan samasta asiasta: hedonismista. Ihminen pärjää todistetusti ilman turkista, mutta niin pärjää myös ilman lihaa. Moni turkisten vastustajista kuitenkin syö lihaa, vaikka kysehän on vain tottumuksesta ja makunautinnosta. Lisäksi lihantuotannosta kärsii moni muukin ihminen nälänhädän muodossa, kun viljelypinta-alaa kuluu eläinrehun kasvattamiseen ruoan sijaan. Ei voi poimia itseä miellyttäviä rusinoita pullasta ja leikkiä hyvää ihmistä vastustamalla sellaista, mikä ei ole itseltä pois. Ihan yhtä naurettavaa kuin, että pk-seudulla vastustetaan kaikkea yksityisautoilua, kun ei tajuta, että muu Suomi on täynnä kolkkia, joista ei muuten töihin pääse.
[/quote]
Minä en syö lihaa.
[/quote]
Jos tässä olisi lukenut: "Olen vegaani." tämä kommentti olisi voinutkin olla asiaankuuluva.
Turkikset ovat olleet muodista poissa ja out 90-luvun alusta lähtien - kasarilla ne olivat vielä suosittuja, hienoja ja in.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:00"]
Turkikset ovat olleet muodista poissa ja out 90-luvun alusta lähtien - kasarilla ne olivat vielä suosittuja, hienoja ja in.
[/quote]
Ja tämä pätee siis länsimaihin Suomi mukaanlukien. Venäjällähän turkikset ovat olleet aina in.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:00"]
[/quote]
Ja tämä pätee siis länsimaihin Suomi mukaanlukien. Venäjällähän turkikset ovat olleet aina in.
[/quote]
Kyllä se näyttää julkkiksilla taas olevan in.
tyhmä, tyhmempi, turkisten käyttäjä
eipä muuta tähän asiaan
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:28"]tyhmä, tyhmempi, turkisten käyttäjä
eipä muuta tähän asiaan
[/quote]
et taida itsekään olla mikään järjen jättiläinen.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:00"] Turkikset ovat olleet muodista poissa ja out 90-luvun alusta lähtien - kasarilla ne olivat vielä suosittuja, hienoja ja in. [/quote] Ja tämä pätee siis länsimaihin Suomi mukaanlukien. Venäjällähän turkikset ovat olleet aina in. [/quote] Kyllä se näyttää julkkiksilla taas olevan in.
[/quote]
Julkkisten wt-sarjalla, kyllä. Ne nyt pukee päälleen mitä vain, kun turkisteollisuus sponsoroi.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:50"] [quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:03"] AP olet naurettava ja säälittävä. Me kaikki normaalit ihmiset halveksimme sinua. [/quote] Mä säälin tuollaisia lukutaidottomia, ja eläinsuojelua tekosyynä omalle kateudelle ja katkeruudelle käyttäviä ihmisiä! [/quote] Mille kateudelle? Minun taloni hinnassa on 7 numeroa, olen isossa asemassa metalliyhtiössä ja voisin ostaa vaikka kymmenen turkkia jos haluaisin, mutta sattuneesta syystä en tahdo. [/quote] Eli on ok vastustaa turkiksia sen takia että muutama eläin kärsii siitä, mutta samaan aikaan voi hyvällä omatunnolla työskennellä luontoa tuohoavassa metalliyhtiössä ja kuitata tästä poskettoman suurta ansiota? Logiikka pelaa näköjään. Saako metalliteollisuutta vastustaa, onko ok että teidän firman konttorille tultaisiin heittämään maalia työntekijöiden päälle? [/quote] Muutama? Muutama! Todellako luulet että kyse on muutamasta eläimestä mitä niissä tehtaissa suolletaan? Ja ei, en halua työntekijöiden päälle maalia, minä olen eläintensuojelija, en luonnonsuojelija. Mieluummin tuotan metalliosia ja -tuotteita kuin ostaisin yhtäkään turkkia. Metallituotteita tarvitaan ja meillä suurin osa tuotetaan kierrätysmateriaalista, turkiksia ei tarvita mhinkään.
[/quote]
Olet tekopyhä jeesustelija. Firmasi tuottamat ympäristötuhot (ja samalla tuho ja kärsimys eläinkunnassa) ovat huomattavasti laajemmat kuin turkisbisneksen. Turkisteollisuus on samanlaista teollisuutta kuin mikä tahansa muukin luonnon hyväksikäyttöön perustuva teollisuus, mukaan lukien metalliteollisuus. Et ymmärrä mitään kokonaisuuksien tai asioiden suuruusluokkien päälle, epäilen ettet todellakaan ole missään merkittävässä tehtävässä siinä puljussa. Korkeintaan joku sihteerikkö.
Ymmärrän turkisten vastustamisen, jos vastustaa myös kaikkea muuta eläinten hyötykäyttöä. Muutenhan tuo on vain tekopyhää. Helppo hankkia hyvä omatunto vastustamalla jotain, joka ei ole itsektä mitenkään pois, jos ei satu turkiksista pitämään. Monet näistä vastustajista syövät lihaa, käyttävät nahkaa ja untuvaa... Turkisten vastustaminen on enemmänkin tietyn stereotyyppisen turkisrouvan elämäntyylin vastustamista. Kaikki turkiksia käyttävät eivät ole samanlaisia. Minulla on ihana lyhyt minkkiturkki, joka on jo kymmenen vuotta vanha ja kestää varmasti hyvin toiset kymmenen. Paljon ekologisempaa kuin ostaa uusi talvitakki parin vuoden välein. Lisäksi turkistarhaus on Suomessa tärkeä elinkeino, joka työllistää monia. Turha kieltää turkistarhausta vain siksi, että joissain tarhoissa ollut laiminlyöntejä. Valvontaa tulee tehostaa ja luvat pois näiltä, jotka kohtelevat eläimiä huonosti. Jokainen turkistarhaaja tietää, että huonovointisella eläimellä ensiksi kärsii turkki. Hieman tervettä järkeä tähän hysteeriseen vaahtoamiseen...
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:50"] [quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:03"] AP olet naurettava ja säälittävä. Me kaikki normaalit ihmiset halveksimme sinua. [/quote] Mä säälin tuollaisia lukutaidottomia, ja eläinsuojelua tekosyynä omalle kateudelle ja katkeruudelle käyttäviä ihmisiä! [/quote] Mille kateudelle? Minun taloni hinnassa on 7 numeroa, olen isossa asemassa metalliyhtiössä ja voisin ostaa vaikka kymmenen turkkia jos haluaisin, mutta sattuneesta syystä en tahdo. [/quote] Eli on ok vastustaa turkiksia sen takia että muutama eläin kärsii siitä, mutta samaan aikaan voi hyvällä omatunnolla työskennellä luontoa tuohoavassa metalliyhtiössä ja kuitata tästä poskettoman suurta ansiota? Logiikka pelaa näköjään. Saako metalliteollisuutta vastustaa, onko ok että teidän firman konttorille tultaisiin heittämään maalia työntekijöiden päälle? [/quote] Muutama? Muutama! Todellako luulet että kyse on muutamasta eläimestä mitä niissä tehtaissa suolletaan? Ja ei, en halua työntekijöiden päälle maalia, minä olen eläintensuojelija, en luonnonsuojelija. Mieluummin tuotan metalliosia ja -tuotteita kuin ostaisin yhtäkään turkkia. Metallituotteita tarvitaan ja meillä suurin osa tuotetaan kierrätysmateriaalista, turkiksia ei tarvita mhinkään.
[/quote]
Olet tekopyhä jeesustelija. Firmasi tuottamat ympäristötuhot (ja samalla tuho ja kärsimys eläinkunnassa) ovat huomattavasti laajemmat kuin turkisbisneksen. Turkisteollisuus on samanlaista teollisuutta kuin mikä tahansa muukin luonnon hyväksikäyttöön perustuva teollisuus, mukaan lukien metalliteollisuus. Et ymmärrä mitään kokonaisuuksien tai asioiden suuruusluokkien päälle, epäilen ettet todellakaan ole missään merkittävässä tehtävässä siinä puljussa. Korkeintaan joku sihteerikkö.
[/quote]
Metalliteollisuus on tietenkin superpaljon isompi kuin turkisteollisuus. Ja hyödyllisempi vaikka se marginaalisesti tuottaakin metallihäkkejä ja söpöjä eläimiä palasiksi leikkeleviä metalliteriä teollisuudenalalle, jonka ainoa tuote on sellainen jonka hankinta/vastaanotto/käyttö on statement että hankkija/vastaanottaja/käyttäjä on vanha huora
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 21:43"]
[/quote]
[/quote]
Metalliteollisuus on tietenkin superpaljon isompi kuin turkisteollisuus. Ja hyödyllisempi vaikka se marginaalisesti tuottaakin metallihäkkejä ja söpöjä eläimiä palasiksi leikkeleviä metalliteriä teollisuudenalalle, jonka ainoa tuote on sellainen jonka hankinta/vastaanotto/käyttö on statement että hankkija/vastaanottaja/käyttäjä on vanha huora
[/quote]
mene sinä vanha huora sinne kadulle vaahtoamaan.
Turkisten vastustaminen on juuri nykyajalle tyypillistä itsensä korostamista ja jalustalle nostamista. "Olen niin tiedostava ja fiksu ihminen. Vastustan tällaista juttua kiihkeästi, kun se ei ole multa pois, mutta luo minusta kuvan eettisenä korkean moraalin ihmisenä. On trendikästä olla joku vahva aate! Muuten kyllä shoppailen ja pörrään katumaasturillani ja lennän Etelään useita kertoja vuodessa. MUTTA ah, olen silti niin paljon parempi ihminen, koska minulla ei ole turkista. En ole mikään sairas eläintenkiduttaja!!" (Vaikka siis elämäntyylini takia kuolee useampia eläimiä kuin turkistarhauksen takia).
Ainoa kysymyshän tässä on, että onko ihmisellä oikeus hyödyntää eläimiä omiin tarkoituksiinsa? Eläinhän kärsii tästä hyödyntämisestä aina jonkin verran. Tietysti kärsimys on minimoitava. Mikä sitten on hyväksyttävä syy? Moni näkee turkikset pinnallisempana syynä tappaa eläin kuin vaikkapa lihantuotanto. Minusta kyse on aivan samasta asiasta: hedonismista. Ihminen pärjää todistetusti ilman turkista, mutta niin pärjää myös ilman lihaa. Moni turkisten vastustajista kuitenkin syö lihaa, vaikka kysehän on vain tottumuksesta ja makunautinnosta. Lisäksi lihantuotannosta kärsii moni muukin ihminen nälänhädän muodossa, kun viljelypinta-alaa kuluu eläinrehun kasvattamiseen ruoan sijaan. Ei voi poimia itseä miellyttäviä rusinoita pullasta ja leikkiä hyvää ihmistä vastustamalla sellaista, mikä ei ole itseltä pois. Ihan yhtä naurettavaa kuin, että pk-seudulla vastustetaan kaikkea yksityisautoilua, kun ei tajuta, että muu Suomi on täynnä kolkkia, joista ei muuten töihin pääse.
Aina ihmiset ovat suojelemassa söpöjä karvaisia pikkueläimiä. En ole koskaan kuullut, että joku haluaisi suojella asuinhuoneistoon eksyneitä hämähäkkejä liiskatuksi tulemiselta... Eikö jokainen elämä ole eläinystävän mielestä yhtä arvokas?<3
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:01"]
Tuolla Blondieluxella on 80 000 seuraajaa instagramissa ja kaikki haluavat näyttää häneltä, ja turkisteollisuus kukoistaa tuolla Jenkeissä ja täällä Euroopassa koska jenkit hakee ja teettää niitä täällä ja myös Aasiassa. Turkikset kai ovat ihan ok tuolla New Yorkissa koska siellä näkee tosi paljon turkiksia eikä koskaan mitään eläinaktivisteja? Länsi-eurooppalaiset hyvinvointivaltioasukkaat taitaa olla ainoita jotka niitä vastustaa??
[/quote]
Mitä hittoa? Kyllähän Amerikassa on yhtä lailla eläinaktivisteja. PETA:sta et vissiin oo kuullukaan? Julkkiksetkin on yhtenään malleina mainoskampanjoissa. Ja mikä ihmeen fetissi sinulla on johonkin rikkaaseen tyhjäpäähän, jolla ei selvästi ole mitään omaatuntoa? Ketä kiinnostaa? Onko se sun idoli vai? Voi jeesus, miten tyhmiä ihmisiä voi olla!
[/quote]
Tuo on instagrammaajien idoli ja on muuten koulutettu nainen eikä mikään tyhjäpää. On wall streetin kantava voima ja takoo rahaa. Kaikki haluavat olla se, viettää rikasta sinkkunaisen elämää ja jetsettailla pitkin maailmaa ja ostella kaikkea ihanan kallista!
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:01"]
Mitä hittoa? Kyllähän Amerikassa on yhtä lailla eläinaktivisteja. PETA:sta et vissiin oo kuullukaan? Julkkiksetkin on yhtenään malleina mainoskampanjoissa.
[/quote]
Kaikki jenkithän pitää PETAa ihan pellenä ja vuoden vitsinä. Mitä enemmän PETA riehuu niin sitä enemmän porukka ostelee turkkeja. Haloo, Kardashianitkin poseerasivat PETA-malleina mutta nyt heillä on todennäköisesti yksi Jenkkien ylellisimmistä turkiskokoelmista ja kaikki aidoista elukoista. Lisääkö tämmöinen PETAn uskottavuutta yhtään? Enpä usko.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 10:01"]
Tuolla Blondieluxella on 80 000 seuraajaa instagramissa ja kaikki haluavat näyttää häneltä, ja turkisteollisuus kukoistaa tuolla Jenkeissä ja täällä Euroopassa koska jenkit hakee ja teettää niitä täällä ja myös Aasiassa. Turkikset kai ovat ihan ok tuolla New Yorkissa koska siellä näkee tosi paljon turkiksia eikä koskaan mitään eläinaktivisteja? Länsi-eurooppalaiset hyvinvointivaltioasukkaat taitaa olla ainoita jotka niitä vastustaa??
[/quote]
Mitä hittoa? Kyllähän Amerikassa on yhtä lailla eläinaktivisteja. PETA:sta et vissiin oo kuullukaan? Julkkiksetkin on yhtenään malleina mainoskampanjoissa. Ja mikä ihmeen fetissi sinulla on johonkin rikkaaseen tyhjäpäähän, jolla ei selvästi ole mitään omaatuntoa? Ketä kiinnostaa? Onko se sun idoli vai? Voi jeesus, miten tyhmiä ihmisiä voi olla!