Turkista ostamassa, kettu vai minkki vai joku muu?
Turkistenvastustajat älköön vaivautuko tähän ketjuun, eli mikäli olette lukutaitoisia ihmisiä, niin menette pois tästä ketjusta NYT ettei tarvitse pahoittaa mieltä tai tulla kateellisiksi. Kiitos.
Asiaan: Mies aikoi ostaa minulle turkiksen, saan valita millaisen haluan, mutta kysyisin teiltä kokemuksia laaduista, että mikä kannattaisi ottaa.
Kettu näyttäisi trendikkäältä, kuten Kim Kardashianilla, Jennifer Lopezilla ja Rachel Zoella on nähty jakuissa ja liiveissä, mutta onko liian muhkeita ja näyttävät liian aidoilta tuolla katukuvassa niin että kaikki pällistelee kieroon että katsokaa kun tuolla on *hui kamalaa* aito turkis?
Entä minkki, olisiko hillitympi? Minulle tulee vähän vanhahtava mielikuva minkistä, vai onko niitä sen näköisiä ja mallisia jotka olisivat vähemmän ikärouvamaisia? Vai onko ne kaikki aina sellaista tasaisen kiiltävää turkista?
Lähteekö noista karvoja?
Muita turkisehdotuksia?
Kommentit (425)
Turkista kannattaa ostaa matto ja ehkä vesipiippu. Kettuja tai minkkejä en ole siellä edes nähnyt.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:33"]
Se on kuule ihan sama, mitä on opiskellut ja paljonko tienaa, jos on tuollainen sairaalloinen materialisti. Tyhjäpää, mikä tyhjäpää! Ei ole tainnut rakkautta löytää, kun pitää täyttää sisäistä tyhjiötä tuolla keinoin.
[/quote]
Siitähän on kirjoitettu ettei sillä ole oikeita kavereita enää kun perintörahat ja paremmat piirit nousi päähän, ja nykyään esittelee vain palvelijoita instakuvissa kavereinaan! :-D Tottahan toki noille maksetuille "kavereille" maistuu bling-shampanjat, kaviaarit ja osterit kun ilmaiseksi sitä saavat rekvisiittana olemisen palkkiona.
[/quote]
Joo, googlasin tyypin näistä Wall Street -väitteistä kiinnostuneena, ja selvisi, että kyseessä on kompulsiivinen valehtelija, joka ei ole koskaan työskennellyt rahojensa eteen, vaikka kovasti on muuta yrittänyt väittää. Ihan perintörahoilla elelee. Toki opiskellut jossain collegessa viestintää, mutta siihen se ura on tainnut jäädäkin. Eikä ainakaan tuollainen ympäri nettiä valehtelu kerro kovin hyvää kenenkään viestintätaidoista. Ilmeisesti aika epävarma ihminen kyseessä ja yrittää kalastella huomiota ja kehuja IG:ssa älyttömän kulutuksen kautta. Tuolta voi lukea: http://getoffmyinternets.net/forums/fashion-bloggers/blondiluxelocked/
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:18"] Jos inhoaa turkiksia niin millä perustelette tekoturkiksen käytön? Yhtä uskottavaa kuin lihanmakuinen kasvispekoni. Pelkkää tekopyhää jeesustelua tekoturkikset. [/quote] Lihanmakuinen kasvispekoni on ihanaa. Mikä siinä muka on epäuskottavaa? Perinteinen maku, parempi sisältö. [/quote] minkä takia pitää kasviksista tehdä lihan makuista? Jos tykkää pekonin mausta, niin syö sitten pekonia, eikä pelleillä rehuilla.
[/quote]
Onko tyhmään päähäsi juolahtanut että sillä pekonin maulla voidaan joku sinua fiksumpi lihansyöjä houkutella siirtymään kasvissyöjäksi. Käy nyt vaikka repimässä vaikka kaikista autoista se nahan näköinen muovi kojelaudasta ja penkeistä ja ovista pois, onhan se nyt saatanan tekopyhää tehdä nahan näköistä muovia.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:15"] Minä päädyin lantiomittaiseen hopeakettujakkuun eli se on tilauksessa ja valmis ennen vuoden vaihdetta, kiitos kaikille asiallisesti vastanneille! t. Ap kysyjä [/quote] Onnittelut täältäkin vanha huora- statementillesi! [/quote] etkö vieläkään ymmärrä, että ainoa vanha huora täällä olet sinä? Jos menisit sinne kadulle jatkamaan sitä huoraamistasi.
[/quote]
Minkä takia haukut minua jatkuvasti huoraksi? En minäkään ole ketään täällä huoraksi sanonut. Sitäpaitsi kadulla on kylmä eikä minulla ole turkkia:)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:15"] Minä päädyin lantiomittaiseen hopeakettujakkuun eli se on tilauksessa ja valmis ennen vuoden vaihdetta, kiitos kaikille asiallisesti vastanneille! t. Ap kysyjä [/quote] Onnittelut täältäkin vanha huora- statementillesi! [/quote] etkö vieläkään ymmärrä, että ainoa vanha huora täällä olet sinä? Jos menisit sinne kadulle jatkamaan sitä huoraamistasi.
[/quote]
Minkä takia haukut minua jatkuvasti huoraksi? En minäkään ole ketään täällä huoraksi sanonut. Sitäpaitsi kadulla on kylmä eikä minulla ole turkkia:)
[/quote]
itsehän täällä huorittelet turkkien käyttäjiä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:24"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:15"] Minä päädyin lantiomittaiseen hopeakettujakkuun eli se on tilauksessa ja valmis ennen vuoden vaihdetta, kiitos kaikille asiallisesti vastanneille! t. Ap kysyjä [/quote] Onnittelut täältäkin vanha huora- statementillesi! [/quote] etkö vieläkään ymmärrä, että ainoa vanha huora täällä olet sinä? Jos menisit sinne kadulle jatkamaan sitä huoraamistasi. [/quote] Minkä takia haukut minua jatkuvasti huoraksi? En minäkään ole ketään täällä huoraksi sanonut. Sitäpaitsi kadulla on kylmä eikä minulla ole turkkia:) [/quote] itsehän täällä huorittelet turkkien käyttäjiä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
[/quote]
En ole huoritellut ketään. Oletko hieman yksinkertainen?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:24"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:15"] Minä päädyin lantiomittaiseen hopeakettujakkuun eli se on tilauksessa ja valmis ennen vuoden vaihdetta, kiitos kaikille asiallisesti vastanneille! t. Ap kysyjä [/quote] Onnittelut täältäkin vanha huora- statementillesi! [/quote] etkö vieläkään ymmärrä, että ainoa vanha huora täällä olet sinä? Jos menisit sinne kadulle jatkamaan sitä huoraamistasi. [/quote] Minkä takia haukut minua jatkuvasti huoraksi? En minäkään ole ketään täällä huoraksi sanonut. Sitäpaitsi kadulla on kylmä eikä minulla ole turkkia:) [/quote] itsehän täällä huorittelet turkkien käyttäjiä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
[/quote]
En ole huoritellut ketään. Oletko hieman yksinkertainen?
[/quote]
jatkuvasti hoet että "turkis on statement joka kertoo omistajastaan että on vanha huora" se on huorittelua vaikka mitä muuta väittäisit.
Hyi en voi kuvitella mitään kamalampaa kuin turkikset! Hirveen näkösiä en voi muuta sanoa. Tulee mieleen vanhat venakot! Mutta siitä vaan ostamaan. Käännät sitten päitä kaupungilla sillä hirvitykselläsi :D ainakin saat heidät nauramaan.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:28"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:24"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:15"] Minä päädyin lantiomittaiseen hopeakettujakkuun eli se on tilauksessa ja valmis ennen vuoden vaihdetta, kiitos kaikille asiallisesti vastanneille! t. Ap kysyjä [/quote] Onnittelut täältäkin vanha huora- statementillesi! [/quote] etkö vieläkään ymmärrä, että ainoa vanha huora täällä olet sinä? Jos menisit sinne kadulle jatkamaan sitä huoraamistasi. [/quote] Minkä takia haukut minua jatkuvasti huoraksi? En minäkään ole ketään täällä huoraksi sanonut. Sitäpaitsi kadulla on kylmä eikä minulla ole turkkia:) [/quote] itsehän täällä huorittelet turkkien käyttäjiä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. [/quote] En ole huoritellut ketään. Oletko hieman yksinkertainen? [/quote] jatkuvasti hoet että "turkis on statement joka kertoo omistajastaan että on vanha huora" se on huorittelua vaikka mitä muuta väittäisit.
[/quote]
Niin se turkis kertoo tuon, en minä. Kummallista että näin yksinkertainen asia ei mene jakeluun.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:28"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:24"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:15"] Minä päädyin lantiomittaiseen hopeakettujakkuun eli se on tilauksessa ja valmis ennen vuoden vaihdetta, kiitos kaikille asiallisesti vastanneille! t. Ap kysyjä [/quote] Onnittelut täältäkin vanha huora- statementillesi! [/quote] etkö vieläkään ymmärrä, että ainoa vanha huora täällä olet sinä? Jos menisit sinne kadulle jatkamaan sitä huoraamistasi. [/quote] Minkä takia haukut minua jatkuvasti huoraksi? En minäkään ole ketään täällä huoraksi sanonut. Sitäpaitsi kadulla on kylmä eikä minulla ole turkkia:) [/quote] itsehän täällä huorittelet turkkien käyttäjiä. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. [/quote] En ole huoritellut ketään. Oletko hieman yksinkertainen? [/quote] jatkuvasti hoet että "turkis on statement joka kertoo omistajastaan että on vanha huora" se on huorittelua vaikka mitä muuta väittäisit.
[/quote]
Niin se turkis kertoo tuon, en minä. Kummallista että näin yksinkertainen asia ei mene jakeluun.
[/quote]
Tuon jutun hokeminen on yhtälailla huorittelua. Kukaan muu ei ajattele turkiksen omistajaa vanhaksi huoraksi kuin sinä.
Jaa mistähän sitä aloittaisi... No, ensinnäkin eikö ole hyvä juttu, jos ihminen tekee edes yhden eettisen valinnan (kuten nyt vastustaa turkiksia) ja toimii elämässään sen valinnan mukaan? Eli jos nyt joku lihansyöjä ei halua ostaa turkiksia, niin sehän on vain positiivinen asia, ja kertoo että ehkä jotain ajatusrattaita on lähtenyt pyörimään, ja eläinten suojelu on alkanut kiinnostamaan. Vai "saako" ihminen vastustaa turkiksia ainoastaan silloin, jos syö vain itse poimimaan marjoja ja asuu savumajassa? Toinen juttu: tämä väite "vain hyvinvoiva eläin tuottaa turkiksia" ei pidä paikkaansa. Turkiseläimet on JALOSTETTU tuottamaan tuuhea, kiiltävä turkki ja sen ne myös tekevät - sillä ei ole mitään tekemistä hyvinvoinnin kanssa. Ei kai kukaan voi tosissaan väittää, että täysikasvuinen kettu voi hyvin 0,8 neliömetrin kokoisessa verkkopohjaisessa häkissä, eihän?
Monetkin naisihmiset väittää olevansa ns. karvattomia strategisista kohdista. Mitä jos hyödyntäisit tätä, ja teettäisit turkiksen "mirrin" karvoista. Karvoja saat varmaan helpoimmin niitä poistavilta ammattilaisilta. Tässähän voisi lajitella eri väriset erikseen ja tehtailla kuvioita tai raitoja siihen lopulliseen turkikseen.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:25"]
Meitä on täällä maapalolla kaikenlaisia ihmisiä. Sinä laitat rahasi siihen, että viattomat eläimet kärsii ja sinä näytät entistä rumemmalta. Minä laitan rahani hyväntekeväisyyteen ja muihin sellaisiin asioihin jotka merkkaavat minulle. On pahoja ja on hyviä. Kummallekohan puolelle sinä kuulut? ;)
[/quote]
Minä ostin 10 000 turkiksen itselleni 35-vuotissynttärilahjaksi koska palelen aina, mutta lahjoitimme suvun kanssa yli 50 000 euroa hyväntekeväisyyteen joista suurin osa meni lasten hyväksi. Lapset menevät eläinten edelle. Ja tiedoksi että olen kaunis ja tyylikäs, perheeni voi hyvin ja olen hyvä ihminen. En tapa eläimiä, käytän vain turkiksia. Minulla ei ole lemmikkejä, joten sen puolestakaan en pode syyllisyyttä turkiksista koska minusta on jotenkin outoa nähdä turkiksiin pukeutunut henkilö esim. ulkoiluttamassa koiraansa.
[/quote]
Kaunis ja tyylikäs, hmm. Voitko laittaa kuvan itsestäsi?
[quote author="Vierailija" time="14.12.2014 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 19:20"]
Vittu tää ketju on täynnä sairaita ämmiä.
Kukaan ei vastannut AP:lle, vaan kaikki vaan katkerana haukkuvat ja alapeukuttavat. Olette pohjasakkaa.
[/quote]
Älä jauha roskaa. Vastasihan sille monikin samanmielinen ja ap:n provoava viesti oli oikein kutsu sanoa sille idiootille suorat sanat. Olet itse sitä pohjasakkaa v-kielinesi.
[/quote]
Pohjasakka ja wt on nimen omaan tuommoinen ihminen joka haukkuu muita ihmisiä idiooteiksi.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 02:06"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 01:16"]Vieläks te täällä toisianne kiusaatte. Puolet porukasta trollaa, loput ihan tosissaan uskovat voivansa käännyttää vääräuskoisia. Ei sillä, kaikkea hyvää teille vaan, tasapuolisesti turkisten vastustajille ja puolustajille. Kiva että olette aktivistit lopettaneet niiden minkkien päästämisen luontoon. Se nyt oli perseilyä pahimmasta päästä. Kyllä elukat on kivempia elävänä, minun mielestäni. Jatkakaa... [/quote] Paljon on myös päässyt eläimiä tarhoilta luontoon kun tarhaajat eivät ole huolehtineet riittävästi siitä, ettei eläimiä pääse karkuun. Moni turkistarhoilla johtuva puutos tarkastuksilla on ollut se, että ei ole esim. minkkitarhoilla ansoja ja aitoja jotka estävät häkistä karanneen elukan pääsyn luontoon. Häkeistä niitä aina välillä pääsee karkuun vaikkei "kettutyttöjä" mailla halmeilla
[/quote]
Niin Suomen luontoon kuulumaton luonnonminkkikanta syntyi kun turkistarhaajat toivat minkin Suomeen että saa turkkiämmät minkkiä ja niitä pääsi karkuun, minkkejä tarhoista ja ämmiä laitoksista. Nyt on kiva syyttää kaikesta "kettutyttöjä".
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 01:16"]
Kyllä elukat on kivempia elävänä, minun mielestäni.
[/quote]
Minä sanoisin että otsikossa mainitut minkit ja ketut eivät ole mitään mukavia eläimiä elävänä, koska ne tappoivat meidän puput ja kanat! Eivät ruuaksi, vaan muuten vaan kun olivat varmaan hyvin tylsistyneitä kun metsässä ei mitään tekemistä, joten tulivat meidän pihapiiriin riehumaan ja repivät häkit auki ja eläimiltämme kurkut auki ja paskoivat vielä päälle! :(((
Suosittelen ihmisnahkaa, etenkin sheivaamatonta av-mammaa.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 01:18"]
401, en ole koskaan kuullut kenenkään miehen kehuvan turkiksia hyvännäköisiksi. Vastakkaista kommenttia on tullut paljonkin.
[/quote]
Amismiehet eivät tykkää, koulutetut miehet tykkäävät ja he niitä vaimoilleen yleensä ostavat.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 12:44"]
Minä en ole turkistenvastustaja, vaan turkista ostavien vastustaja. Tykkään ihan julkisesti haukkua turkista kantavia ihmisiä, vaikka olisivatkin jotain iäkkäitä mummoja. Tykkään siitä kun negatiivinen huomio kääntyy turkkiin pukeutuneeseen esim. kahvilassa.
[/quote]
Minä arvostan ihmisiä jotka osaavat lukea, ja jotka eivät kiusaa toisia ihmisiä heidän vaatevalintojensa takia!
[/quote] Eläin ei ole vaate!!!!!
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 01:16"]Vieläks te täällä toisianne kiusaatte. Puolet porukasta trollaa, loput ihan tosissaan uskovat voivansa käännyttää vääräuskoisia.
Ei sillä, kaikkea hyvää teille vaan, tasapuolisesti turkisten vastustajille ja puolustajille. Kiva että olette aktivistit lopettaneet niiden minkkien päästämisen luontoon. Se nyt oli perseilyä pahimmasta päästä.
Kyllä elukat on kivempia elävänä, minun mielestäni.
Jatkakaa...
[/quote]
Paljon on myös päässyt eläimiä tarhoilta luontoon kun tarhaajat eivät ole huolehtineet riittävästi siitä, ettei eläimiä pääse karkuun. Moni turkistarhoilla johtuva puutos tarkastuksilla on ollut se, että ei ole esim. minkkitarhoilla ansoja ja aitoja jotka estävät häkistä karanneen elukan pääsyn luontoon. Häkeistä niitä aina välillä pääsee karkuun vaikkei "kettutyttöjä" mailla halmeilla