Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvalla korvakorut!

Vierailija
07.12.2014 |

Tänään tuli sitten sekin nähtyä. Jollain muutaman kuukauden ikäisellä kimalteli pikku korut korvissa. Kaupassa seisoin takana ja katseeni osui mukulaan. Ihme ettei leukani tippunut lattiaan. Siis mitä hiton järkeä on iskeä reiät vauvan korvaan?!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:24"]

Mä en oikein korviksista tykkää pojalla niin vein sen tatuoitavaksi. Nyt on poskessa ihana hevosen kuva. Tää oli synttärilahja pojalle kun hän täytti vuoden. IhQu!

[/quote]  PÄIVÄN PARAS IDEA! Mitä luulet, kai puolivuotiaankin voi tatuoida? Ajattelin, että jos nyt jo kuviois sieltä sun täältä niin ei tarvitse sitten vanhempana käydä. Ja on sekin etu, että pienestäkin tatskasta tulee iso ilo kun vanhetessaan kasvaa ihon mukana.   :D

Vierailija
22/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:55"]Korvikset vauvoilla on just supersöpöt! Ja kivempi se on ne reiät laittaa sillon kun lapsi on vielä vauva, ei se sitä kipua muista! Joissaki kulttuureissa tosi yleistä. Kyllä mun tyttövauvalle tullaan ekojen kuukausien aikana laittaan reiät :)
[/quote]

Oletko 15-vuotias?
[/quote]

18 :) Laskettu aika meidän pikkuneidillä jouluna♥
[/quote]

Sääliksi käy:(
[/quote]

Me ollaan poikakaverin kans varmasti parhaat maholliset vanhemmat meidän neidille♥ Mulla on pikkuveljiä joita oon hoitanu ja poikakaverilla on jo yksi lapsi aiemmasta suhteesta, joten kokemusta löytyy!
[/quote]

Niin no eihän siinä sitten mitään hätää ole jos poikkiksella on lapsi jo ennestäänkin!
[/quote]

Niin :) Ja poikakaverin lapsi on poikakaverin luona aina kerran kuussa viikonlopun, siinä on pikkusta jo yhdessäkin hoidettu! :)
[/quote]

Ette siis asu yhdessä? Kuinka vanha tämä poikakaverin lapsi on?
[/quote]

Ei asuta vielä, muutetaan sitten kun oon luonu rutiinit vauvan kans mun äidin ja isän luona :) Se on 3-4-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:07"]

lävistämistä ei voi mitenkään verrata läpsimiseen tai muuhun. Jos oikeasti vertaat lävistämistä pahoinpitelyyn, kertoo se sinun olevan harvinaisen yksinkertainen. Lävistys ei ole sen kummempi toimenpide kuin rokotuskaan, joten miten sitä voi verrata pahoinpitelyyn? Vai pitääkö rokotuksetkin kieltää, kun se aiheuttaa kipua?

[/quote]

Lapsen lävistäminen on verrattavissa pahoinpitelyyn. Rokotuksista taas on hyötyä; lävistys tehdään vain siksi, että mammasta on niin söpöä, kun vauvan lihaan voi kiinnitellä kimaltelevia koruja.

Miten ne tässä ketjussa mainitut nännilävistykset, ovatko nekin hyväksyttäviä? Värjäätkö myös lapsesi tukan? Laitatko tekoruskettavaa?

Vierailija
24/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi joissakin keski euroopan maissa on tapana laittaa tytöille jo vauvana korvakorut. Idea on se, että se silloin sattuu vähemmän eivätkä jännitä suotta. Siellä ihmettelivät miksei meidän tyttövauvalla ole koruja.

Vierailija
25/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 22:39"]

Ei korviksia todellakaan vauvoille. En ymmärrä ihmisiö jotka edes harkitsee semmoista.

[/quote] Onhan se vaikeata kasittaa mitaan mita ei tehda just pilkulleen niinkuin Suomessa :D. Mutta menepas kertomaan espanjalaiselle tai amerikkalaiselle etta nukutat vauvaasi pakkasessa ulkona. Kylla niiltakin loppuu ymmarrys siihen paikkaan ja ovat valmiita syyttamaan sinua lapsen pahoinpitelysta. Ja tata nukutusta viela kestaa tuntikausia verrattuna muutaman sekunnin nipistykseen.

Vierailija
26/57 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
27/57 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuullut että jos ne reiät laittaa kauheen nuorena niin kasvun mukana ne siirtyy ikään kuin väärään paikkaan? Onko tämä totta, tietääkö kukaan. Jos ymmärsitte selityksen :D

Vierailija
28/57 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun laps itse ei osaa sanoa, tahtooko koruja korviinsa, niitä ei pidä mennä sinne tunkemaan...

Vierailija
29/57 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:43"]Enpä naurettavampaa taas oli hetkeen kuullut kuin että reiät korviin on vauvan pahoinpitely.. Jotkut on kyllä niin hysteerisiä. Niin pikkujuttu.
[/quote]

Vahingossa tuli yläpeukku.

Vierailija
30/57 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tyhmää
Mä tykkään pukea hienoja vaatteita mutta en korvakoruja hävetkää

Onko tämä jotakin 15-20v teiniäitien suosiota

Vierailija
31/57 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:15"]Esimerkiksi joissakin keski euroopan maissa on tapana laittaa tytöille jo vauvana korvakorut. Idea on se, että se silloin sattuu vähemmän eivätkä jännitä suotta. Siellä ihmettelivät miksei meidän tyttövauvalla ole koruja.
[/quote]

Esimerkiksi jossain Amerikassa on tapana ympärileikata poikavauvat. Idea on se, että silloin sattuu vähemmän ja ympärileikattu pikkupippeli on äidin mielestä söpö. Ihmettelevät siellä, jos poikavauvaa ole ympärileikattu.

Vierailija
32/57 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väkivalloin korvakoruja vauvoille. Tajuatteko millainen "hoitoaika" lävistyksillä on. Lapsi saattaa repiä korun vahingossa irti jne. Myöhemmin saa itse jokainen päättää, haluaako korvakoruja tai muitakaan lävistyksiä ylipäätään. Onkohan tuolle käytännölle edes minkäänlaista järkisyytä? Ei näytä olevan.

Vierailija
33/57 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei todellakaan korviksia vauvoille eikä vähän isommillekaan lapsille. Ollaan päätetty, että oma tytär  saa korvikset teini-iässä, ei yhtään aikaisempaa. Samaa pätee myös poikaan.

Minulle on laitettu korvareiät hieman alle kouluikäisenä. Teini-iän jälkeen en ole edes halunnut pitää korviksia ja nyt on sitten arvet korvalehdissä. 

Vierailija
34/57 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:54"]

Tänään tuli sitten sekin nähtyä. Jollain muutaman kuukauden ikäisellä kimalteli pikku korut korvissa. Kaupassa seisoin takana ja katseeni osui mukulaan. Ihme ettei leukani tippunut lattiaan. Siis mitä hiton järkeä on iskeä reiät vauvan korvaan?!

[/quote]

Mäkin vähän ihmettelin,kun ystävän lapsi sai korvikset 11-vuotislahjaksi. En tiedä onko korvien rei'ttäminen jotenkin kehittynyt siitä kun itse otin reiät,mutta silloin ainakin sattui aivan mielettömästi se homma. Minusta ei pitäisi reittää kovin pienen lapsen korvia,ainakaan sen ikäisen joka ei osaa edes puhua,saati sitten pyytää korviksia.

Vierailija
35/57 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän liioittelua verrata pahoinpitelyyn. Mua ei kiinnosta muitten asiat enkä tuomitse ketään, mutta oma tyttäreni saa lävistyttää korvansa kun voi itse päättää asiasta, hoitaa reijät ja maksaa lävistyttämisen. Itseäni harmittaa kun toinen reikä meni "rikki" eli nyt mulla on perseen näkönen korvalehti. En osannut pienenä itse hoitaa korvalehteä tai jaksanut edes pitää niitä harjoituskorviksi, kun en ymmärtänyt niiden tarkoitusta.

Vierailija
36/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei oo paha, jos korvikset on laitettu oikealla lävistäjällä neulalla, eikä kultasepällä ampumalla.

Vierailija
37/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:01"]

Mun mielestä ei oo paha, jos korvikset on laitettu oikealla lävistäjällä neulalla, eikä kultasepällä ampumalla.

[/quote]

Kysymys kuuluu, miksi helvetissä? vanhempien turhamaisuuden takia? Lapsi on asuste? ei se vauva niitä itse halunnut..

Vierailija
38/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kaverini otti silloin 2kk vanhalle tyttärelleen korvakorut. Emme ole enään ystäviä useammista syistä, ystävyytemme ei siis kaatunut korvakoruihin :"D

Vierailija
39/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:01"]

[/quote]

Kysymys kuuluu, miksi helvetissä? vanhempien turhamaisuuden takia? Lapsi on asuste? ei se vauva niitä itse halunnut..
[/quote]
no mitäs se muille kuuluu? Mulla ei oo lapsia, mutta ei ole kovinkaan pitkä aika, kun suurimmalla osalla pienistä tytöistö oli korvikset. Ei se lapsi siitä traumatisoidu, jos korvat lävistetään. Eikä varmasti mieti sitä isompanakaan.

Vierailija
40/57 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:01"] Mun mielestä ei oo paha, jos korvikset on laitettu oikealla lävistäjällä neulalla, eikä kultasepällä ampumalla. [/quote]   Kysymys kuuluu, miksi helvetissä? vanhempien turhamaisuuden takia? Lapsi on asuste? ei se vauva niitä itse halunnut.. [/quote] no mitäs se muille kuuluu? Mulla ei oo lapsia, mutta ei ole kovinkaan pitkä aika, kun suurimmalla osalla pienistä tytöistö oli korvikset. Ei se lapsi siitä traumatisoidu, jos korvat lävistetään. Eikä varmasti mieti sitä isompanakaan.

[/quote]

ja vauva ei varmaan muista sitä kipua lävistettämisestä isompana, joten miksei saman tien aleta tukistamaan ja mukiloimaan vauvoja? (kyllä, rinnastan tuon ikäisellä pahoinpitelyyn)