Aloittaisitko seurustelun tällaisen miehen kanssa?
Nyt puhun varakkaasta miehestä.
Ensi treffeillä noukkii maasta tölkkejä pennosten takia, kotona on vanha laatikkomallinen televisio ja c-kasetteja. Auto on 20 vuotta vanha. Toisella kerralla kun tulen käymään, hän parsii alushousujaan, jotka on "ostettu Tarjoustalosta, sieltä saa hyviä". Mies on 41-vuotias, mutta käyttää suoria housuja ja ylikireää flanellipaitaa jonka tunkee housunvyötärön sisään. Talvitakki on niin hajalla että leviää päälle. Kengät irvistävät pohjasta. Kolmansilla treffeillä mies tulee kylään Lidlin mainosten kanssa ja syynää niitä ympyröiden tuotteita punakynällä.
Jatkaisitko?
Kommentit (46)
Mies haisee myös varmaan hyvälle eli lannalle, hielle ja juustolle.
Jos tuossa iässä on tuossa kunnossa niin antaa olla!
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:18"]
En. Kammoan pihiyttä ja pihistelijöitä. Emme varmasti tulisi toimeen, kun itse olen "tuhlari" eli ylellisestä elämästä nauttiva.
[/quote]
Mä taas en tulisi tuhlareiden kanssa toimeen. Ainakaan sellaisten, jotka käyttäisi mielellään sen miehenkin rahoja.
[/quote]
Sitä en ole koskaan tehnyt kyllä. Olen itse hyvätuloinen, huomattavasti miestäni hyvätuloisempi. Mutta teen vaativaa työtä siksi että minä ja perheeni saamme nauttia elämästä ja kuluttamisesta niillä rahoilla jotka siitä tienaan, enkä jotta voisi kituuttaa ja olla ylettömän ekologinen. Olen myös siinä avokätinen, että minua ei haittaa vaikka mieheni elintaso on osaksi minun tienaamisteni ansiota ;)
Vaikuttaa ihan lupsakkaalta tyypiltä, kun ei pröystäile rahoillaan. Aika hauskasti kuvasit kohdetta. :-D Anna palaa!
Ap, ehkä mies testaa sinua. Ettet ole rahojen perässä. Varakkailla miehillä varmasti juoksee sellaisia pyrkyreitäkin kannoilla. Nimittäin tuo, että oikein ottaa sen Lidlin mainoksen vierailulle mukaan, kuulostaa lähinnä siltä, että tutkii reaktiotasi. Kai sen ympyröinnin olisi muuten voinut hoitaa kotonakin.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:18"]
Ja mikä pahinta.. olen ihastunut häneen. Muuten mies on mukava. En vain kehtaa mennä hänen kanssaan julkisille paikoille. Sen verran nukkavierulta näyttää :( Pieni vihjailuni uusista vaatteista kuitataan hermostuneella naurulla.
[/quote]
Hermostunut nauru tulee varmaan siitä ettei oikein tiedä mitä pitäisi hankkia. Raahaat sen mieleiseesi vaatekauppaan ja ostat sille sellaisen vaatekerran minkä haluat niin homma on käsittämättömän helposti korjattu, verrattuna vaikka johonkin vittumaisen luonteen muokkaamiseen. Itsekin olen ostellut naisille sellaisia vaatteita joista tykkään, ei kai tuon pitäisi mikään suunnaton ponnistus olla naisellekaan.
Itsekin olen suomalaiseen keskivertoon verrattuna hyvinkin varakas, silti oli vielä pari kuukautta sitte putkimallinen televisio ja auto vasta 12 vuotta vanha mutta 400.000 km ajettu. Kun ei televisiota juuri katso ja vanhassa on ollut ihan hyvä kuva niin eipä ole tullut turhaan uusittua. Ja auton suhteen olen käynyt katsomassa ja koeajamassa useampiakin uusia autoja mutta oikein mieleistä ei vaan ole löytynyt. Nyt kun Mondeosta kohta tulee uusi malli niin saatan käydä sen ostamassa - käteisellä.
Mistä tiedät, että mies on varakas?
En tosiaan ole hänen rahojen perässä. En ole sellainen ihminen todellakaan. Mielestäni on vain surkeaa, että muuten komea ja fiksu mies "pilaa" ulkonäkönsä, kun voisi pienellä rahalla näyttää oikein kivalta. Itse kuitenkin haluan miellyttää toista pukeutumalla kauniisti - varsinkin seurustelun alussa. Mies sitä paitsi itsekin sanoo, että naisen ulkonäkö merkitsee. Olen hänen mielestään kaunis ja pukeudun kauniisti.
Ap
Meilläkin on laatikkotelkku. Ihan vain siksi, ettei rakas vanha sonymme suostu menemään rikki. Ja me ei olla käyhiä eikä pihejäkään.
Tjaa... En tiedä. Aika paljon asioita vastaan seurustelua, mutta voisihan se olla että jos kaverin tapaisi niin mieli voisi muuttua.
Mutta olen seurustellut pihin, työssäkäyvän ihmisen kanssa - pidin piirrettä silloin ihailtavana, olihan hän aikuinen joka hallitsi raha-asioitaan, minä olin persaukinen opiskelija. Eikä se rahankäyttö ollut mitenkään tärkeää siinä suhteessa, oli kaikkea muuta mitä tehtiin.
Jossain vuoden yhdessäolon paikkeilla tuli se herääminen. Että vaikka minäkin venytin penniä niin ei se nyt niin kamalaa olisi ollut, jos joskus olisi voinut edes vuokrata leffan! Kun kerran opiskelijakavereillakin oli jopa joskus varaa jopa elokuviin!
Mitä niillä rahoilla siellä pankkitilillä tekee? Tiettyyn pisteeseen asti antavat turvaa ja olen itsekin yhä turhaa kulutusta vastaan, mutta nykyisenä työssäkäyvänä yksinhuoltajana (eli rahatilanne ei ole paljoa parempi) on mulla varaa ostaa joskus jäätelöä, käydä tapahtumissa, järjestää joulua...
Jos köyhäily ja säästövinkit on se juttu mistä saa kiksejä, niin mikä ettei.
Jos mies ulkoisesti olisi unelmamies tyyppiäni ainakin katsoisin voiko tästä tulla mitään. Miesten vaatetukseen on helppo "puuttua". Ainakin minun mieheni haluaa kuulla minun mielipiteeni ostoksilla ja usein ostaakin niitä minun ehdottamia vaatteita :)
Tuskin olisin kiinnittänyt tuollaiseen pappaan huomiota. Ulkonäkö vaikuttaa paljon. Ei tarvitse olla mikään malli, mutta jos tuon ikäinen pukekutuu kuin vanhus, niin en taatusti vilkaisisi toista kertaa.
Tämähän on ilmiselvästi se Hesarin miljoonaperijä Tommi! Näyttelee vain köyhää. Pidä kiinni, taitaa vain testata sua;)
Isäni on tosi resuinen, aina rikkinäisiä vaatteita yms. Korjaa autoja ja muuta sellaista missä ei siistejä vaatteita tarvitse. Tästä huolimatta on paras isä mikä voisi olla :) Eli ei se kerro välttämättä muuta kuin ettei ole ainakaan pinnallinen. Mutta katso ajan kanssa millainen luonne tuolla miehellä on, esim. jos piheys vaikuttaa menevän sairaalloiseksi niin kannattaa soitella niitä hälytyskelloja.
Seurustelkaa nyt aikanne. Sillähän sen näkee, sovitteko yhteen, mieles tekee kuitenkin.
Minäkin kerään pulloja ja tölkkejä, mutta en jaksa seurata tarjouksia. Lidlissä käydään sen takia, että sinne pääsee kävellen.
Voisihan sitä seurustellakin, ei tuossa varsinaisesti mitään sellaista tullut esille että olisi vastenmielinen.
Tarjoustalon kalsarit on ihan yhtä hyviä kuin sellaiset joissa on joku nimi vyötärönauhassa. Alusvaatteiden parsiminen nyt on sellainen juttu, jota itse olen opiskeluaikana harrastanut ja silloin jo tuumasin, että kunhan pääsen työelämään niin en korjatuissa alkkareissa kulje.
Mutta miesten kalsongit saattaa olla toinen juttu, tiedä häntä.
Asiat, mitkä saattaisivat estää seurustelun etenemisen vakavaksi:
- jos mistään vanhasta ei voi luopua (jos niitä c-kasetteja kuunnellaan vaikkapa autossa, ne eivät ole turhia, mutta jo niitä ei voi heittää pois vaan sen takia, että niitä saattaa joskus tarvita eikä niitä voi siirtää sähköiseen muotoon niin tästä miinusta)
- jos riittää, että ruoka on halpaa ja pitää nälän loitolla (kyllä ihmisen pitää voida syödä ilman pihistelyä!)
- jos suihkussa käymistä mitataan kellon kanssa / huoneiston lämpötilaa ei voi nostaa 18 asteesta
- missään ei voi käydä, kuten sukuloimassa, koska se maksaa (silkkaa piheyttä)
En missään nimessä kannata loisimista toisen kukkarolla, mutta en myöskään kannata sitä, että toinen elättää ja toinen kerryttää. Rahasta pitää nauttia kun on vielä elossa. Ei niin, että kaikki pitää laittaa viimeistä senttiä myöten menemään, vaan kohtuudella.
Missä se mies on töissä, jos kerran voi liikkua ihmisten ilmoilla rikkinäisissä vaatteissa?
PS. Älä vaan ihastu sen takia, että näet miehessä pelkästään projektin, jonka voi korjata!
Mies on poliisi. Ja huomio, tästä ammatista ei se varakkauus ole kertynyt, jos siihen joku tarttuu. Virka-asussaan näyttää siistiltä, mutta muuten..huoh.
Ap
Totta maar alottaasin seurustelemahan!
t. Laihialaanen emäntä.
En todellakaan. Piheys on todella vastenmielinen piirre ihmisessä. Odotan kumppanilta myös siistiä ja tyylikästä ulkoasua.
Eiköhän vastaus tullut tosiaan tässä. Tai voihan olla, että mies tykönänsä nyt miettii asioita.
Tuo risoissa pikkukengissä kulkeminen joulukuun keleissä olisi saanut minutkin avautumaan. Jaa, kun muistelen, niin olenhan minäkin tuommoisen kanssa seurustellut. Miehellä oli hyvät tulot ja tarkka budjetti, paljonko rahaa menee mihinkin. Vaatteiden hankintamenoja oli budjetoitu 0 €. Minä suhtauduin miehen boheemisuuteen huumorilla. Ostin hänelle sukkia ja muita alusvaatteita. Joskus hän kyllä oli käynyt ostamassa mm. Useamman paidan yhdellä kertaa! :D Tämä mies ei ollut pihi eikä pullonkerääjä, mutta vaatteisiin hän ei isommin panostanut.